BabeYSHa posted on 2-1-2005 10:38 AM

PERKATAAN PELIK OGHANG PENANG

SALAMSS ALL....:bye:

MAIH GHAMAI-GHAMAI KONGSI PERKATAAN PELIK OGHANG PENANG MAIH.....:cak:




:bodek::bodek::bodek::bodek:

Lacoste posted on 2-1-2005 08:37 PM

okie aku tulis balik arr beberapa perktaan yg aku telah tulis kat tajuk lain eak..

1. melugai - rasa rasa macam nak mutah bila silap makan

2. hayaii    - betul tak tau perkataan nih hahh,yg aku tau maksud dia bila kita makan sesuatu benda yg terlalu manis

3. bakiaq  - susu baby tag dah basi,kan kita boleh tengok bila susu tu basi akan ada lapisan keras terapung kat bahagian atas tuh

salah tolong betuikan no:)

dgcroach posted on 3-1-2005 01:56 AM

Originally posted by Lacoste at 2-1-2005 08:37 PM:
okie aku tulis balik arr beberapa perktaan yg aku telah tulis kat tajuk lain eak..


kore       .....       banyak berkira.

otak hang....       sejenis makian

mampoih ....        mampos

tawaq     ....        tawar atau tiada rasa

Lacoste posted on 3-1-2005 08:06 AM

mankaq     -durian yg keras tuh

tapi ada jugak orang yg suka makan yg mankaq ni sebab depa tak suka yg lebut tuh...

BabeYSHa posted on 3-1-2005 09:27 AM

Originally posted by Lacoste at 2-1-2005 08:37 PM:
okie aku tulis balik arr beberapa perktaan yg aku telah tulis kat tajuk lain eak..

1. melugai - rasa rasa macam nak mutah bila silap makan

2. hayaii    - betul tak tau perkataan nih hahh,yg a ...
:bgrin:

HAYAI TU..... KHAYAL LAA LACOS..HANGGGGG..WAT2 TATAU LAK..:P

blueharp posted on 3-1-2005 10:41 AM

cempera.... tak tentu hala

siru.... berlagak..

buat john... buat baguih..

kancilbiru posted on 3-1-2005 02:15 PM

banyaknyer perkataan yg aku tak tau..eheheh..leh blajar nih...

kancilbiru posted on 3-1-2005 02:16 PM

segan = klau bahasa buku, segan tu maksudnya malu, tp kalu bahasa utara, segan maksudnya malas..

dulu aku dok konpius words nie..

azaleena posted on 3-1-2005 02:44 PM

Originally posted by Lacoste at 2005-1-2 08:37 PM:
okie aku tulis balik arr beberapa perktaan yg aku telah tulis kat tajuk lain eak..

1. melugai - rasa rasa macam nak mutah bila silap makan

2. hayaii    - betul tak tau perkataan nih hahh,yg a ...


hayaii tu maksudnya, rasa semcm lepas mkn... tak tau nak explain .. bukan mcm nak muntah tu ...

jenna posted on 3-1-2005 03:58 PM

Originally posted by BabeYSHa at 3-1-2005 08:27 AM:

:bgrin:

HAYAI TU..... KHAYAL LAA LACOS..HANGGGGG..WAT2 TATAU LAK..:P


:cak::cak::cak::cak:

jenna posted on 3-1-2005 04:03 PM

orang lam - orang lama

nak petik - nak ajak

lapik - minum sikit kat luar sebelum pekena kat dlm :nana:

chumpon posted on 3-1-2005 04:31 PM

kawaq?

Lacoste posted on 3-1-2005 08:31 PM

Originally posted by BabeYSHa at 3-1-2005 01:27 AM:

:bgrin:

HAYAI TU..... KHAYAL LAA LACOS..HANGGGGG..WAT2 TATAU LAK..:P


ada le B perkataan tuh member aku le yg guna.....kalau hang makan benda yg terlalu manis kita akan terasa pening semacam je....sapa tau eak

Lacoste posted on 3-1-2005 08:34 PM

Originally posted by blueharp at 3-1-2005 02:41 AM:
cempera.... tak tentu hala

siru.... berlagak..

buat john... buat baguih..


buat john tuh perkataan baru orang penang ke..aku lama tak de kast sana tak tau le ada perkataan bary yg wujud


lagi satu masa aku sekolah ada satu perkataan tuh....kalau awek yang lawa depa panggil

mari

Lacoste posted on 3-1-2005 08:38 PM

Originally posted by azaleena at 3-1-2005 06:44 AM:



hayaii tu maksudnya, rasa semcm lepas mkn... tak tau nak explain .. bukan mcm nak muntah tu ...


rasa peningkan kalau lepas kita makan benda yg terlalu manis..

Lacoste posted on 3-1-2005 08:41 PM

Originally posted by kancilbiru at 3-1-2005 06:16 AM:
segan = klau bahasa buku, segan tu maksudnya malu, tp kalu bahasa utara, segan maksudnya malas..

dulu aku dok konpius words nie..


haah kalau org bukan penang mesti derang pening ngan perkataan segan nih...

Lacoste posted on 3-1-2005 08:43 PM

teringat pulak perkataan nih

jakun

perak buih

ada sesapa guna perkaataan nih tak?

maksud dia macam mana eak nak terangkan....:hmm:

Lacoste posted on 3-1-2005 08:45 PM

Originally posted by dgcroach at 2-1-2005 05:56 PM:


kore       .....       banyak berkira.

otak hang....       sejenis makian

mampoih ....        mampos

tawaq     ....        tawar atau tiada rasa


lagi satu kalau tawaq nih mesti ada tambahan dia kan-----> tawaq hebiaq


n ada pulak perkataan nih kan

mulut hebiaq

[ Last edited by Lacoste on 3-1-2005 at 12:47 PM ]

Lacoste posted on 3-1-2005 08:49 PM

Originally posted by chumpon at 3-1-2005 08:31 AM:
kawaq?


ada jugak guna perkataan nih....maksud dia pencuri...dulu masa kecik dulu banyak le barang kena curi termasuk kasut haha...kawaq sungguh

[ Last edited by Lacoste on 3-1-2005 at 01:05 PM ]

Lacoste posted on 3-1-2005 09:07 PM

n sapa pulak pernah guna perkataan hawaq halau bagi aku benda nih nama bagi pennyakit kemurungan yg kena kat ayam...penyakit hawaq...ada sekali tuh masa kecik kecik hampir abis ayam aku nak pupus kerana penyakit nih

kancilbiru posted on 4-1-2005 09:49 AM

heheehehe..mcm2 perkataan yg baru aku tau..

green posted on 4-1-2005 09:56 AM

GHAPLA - camna nak x plen ha..GHAPLA BETOIII...!

SENGKET - POKAI

CAMCA - SUDU

MARKA - AWEK LEEEE

KEDEKUT TAIK IDONG MASEN...ekekke...(ayat feberet aku)

[ Last edited by green on 4-1-2005 at 09:58 AM ]

Lacoste posted on 4-1-2005 10:01 AM

Originally posted by green at 4-1-2005 01:56 AM:
GHAPLA - camna nak x plen ha..GHAPLA BETOIII...!

SENGKET - POKAI

CAMCA - SUDU

MARKA - AWEK LEEEE

KEDEKUT TAIK IDONG MASEN...ekekke...(ayat feberet aku)

[ Last edited by green on 4-1 ...

ghaplah jingga..ayat yang Farouk Hussien penah guna dalam anak mami rasa aku le....

Lacoste posted on 4-1-2005 10:03 AM

sapa kat sini dok guna perkataan awat (kenapa)...

Lacoste posted on 4-1-2005 10:05 AM

lagi satu rasa aku perkataan nih

tokua kalau orang negeri lain panggil nama lain,tak silap aku tauhu ke soun.


YEAHH!! ANDA BERJAYA SAMPAI KE PIT STOP... TAPI JANGAN LUPA PM HAKU JAWAPAN DARIPADA HURUF-HURUF YANG DIKUMPULKAN TADIK!!! UNSCRABBLEKAN HURUF2 TADIK TAU.... :bye:

CEPAT2... SALAH SEORANG PARTNER SILA PM YER?

[ Last edited by  BabeYSHa at 30-1-2007 03:06 PM ]
Page: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
View full: PERKATAAN PELIK OGHANG PENANG