bluezink posted on 15-9-2010 03:39 PM

Si comel , kucing bertanduk

http://lh6.ggpht.com/_duYkcQykcmQ/SPHStSiHofI/AAAAAAAAAOQ/VES9Je91Ui0/Dscn3713_.jpg


Pada zaman pemerintahan Sultan Mahmud Syah II, ada memelihara seekor kucing. Kucing ini amat disayangi oleh baginda. Ia merupakan kucing biasa tetapi dikatakan mempunyai sepasang tanduk kecil pada bahagian atas kepala.                                 Ada sumber yang mengatakan kucing ini dinamakan  'Si Comel'. Kucing ini suka berjalan meniti dari bumbung ke bumbung rumah dan gemar memakan sayur-sayuran. Keistimewaan yang cukup dikagumi ialah mampu mengesan musuh-musuh yang akan datang menyerang Kota Tinggi.                                 Kucing istimewa ini telah mati secara tiba-tiba kira-kira seminggu sebelum  Sultan Mahmud Syah IImangkat. Baginda amat dukacita lalu menitahkan 'mengkebumikan'. Dua biji batu berbentuk bulat diletakkan di atas kubur sebagai batu tanda.
rRRohx3KrBg
http://3.bp.blogspot.com/_Yfwq_H4DsPA/SP_6G2zOpwI/AAAAAAAAAZ8/x4VzA4BbSdU/s400/Makamkucingbertanduk-1.jpg
Ini gambo makam yang didakwa makam "Kucing Bertanduk", kucing kesayangan peliharaan Sultan Mahmud yang turut disemadikan di kawasan makam diraja.

klik utk lihat----->HORNED CATS

ibiza posted on 15-9-2010 04:04 PM

Gambar cam photoshop jer.. Huhu

batuk posted on 16-9-2010 02:21 AM

Reply 2# ibiza


    setuju!

opocot! posted on 16-9-2010 02:46 AM

Post Last Edit by opocot! at 16-9-2010 02:48

jaman skrg gmbr cam gini dh x laku dh... contohnya cam gmbr madonna ini... bley?  http://3.bp.blogspot.com/_3ZDanVdvYp4/S_Q0RpDedYI/AAAAAAAAAiE/1MvRQgoLLcw/s1600/adobe+madonna.jpg

cutecuppycake posted on 16-9-2010 04:15 PM

betul betul betul{:3_98:}

luvly_snow8608 posted on 17-9-2010 08:30 AM

nmpk sgt photoshop...huh

luvly_snow8608 posted on 17-9-2010 08:30 AM

nmpk sgt photoshop...huh

luvly_snow8608 posted on 17-9-2010 08:32 AM

nmpk sgt photoshop...huh

ashaz_77 posted on 17-9-2010 10:42 AM

yups... tink the pic is doctored... nampak sgt2... :lol:

lil_honey posted on 17-9-2010 10:59 AM

berjanggut2 si kucing comel tu eh... :lol:

tabasco posted on 17-9-2010 01:59 PM

comel kucing tu...macam kucing aku pun ada.

atreyu05 posted on 17-9-2010 02:50 PM

cumelnya tuceng itu:$

rheafly posted on 17-9-2010 03:35 PM

pic tu sekdar gambar hiasan aje kot....
maybe ape yg cube nak dsampikn TT.....Sultan Mahmud Syah yg ade pelihara kucing ala2 unicorn.....
nice story ....

pintumasuk posted on 17-9-2010 03:42 PM

ye ke nih? {:3_80:}

Tottot89 posted on 19-9-2010 02:39 PM

patutla ade peribahasa menunggu kucing bertanduk :D

sayapghaib posted on 19-9-2010 02:47 PM

patutla ade peribahasa menunggu kucing bertanduk
Tottot89 Post at 19-9-2010 14:39 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif


"Sampai kucing tumbuih tanduk lah ekau jang kalau asyik berangan jo"

peribahaso.

Tottot89 posted on 19-9-2010 06:02 PM

"Sampai kucing tumbuih tanduk lah ekau jang kalau asyik berangan jo"

peribahaso.
sayapghaib Post at 19-9-2010 14:47 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif


    berangan boleh..tp jgn melampau,nt jd angan2 mat jenin pulak..kui2 ;P

richard303 posted on 19-9-2010 06:16 PM

Gambar cam photoshop jer.. Huhu
ibiza Post at 15-9-2010 16:04 http://mforum.cari.com.my/images/common/back.gif


    setujuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

fahami posted on 19-9-2010 08:45 PM

jelas photoshop........ok la tuu.

hex4geno posted on 20-9-2010 10:26 AM

peh nk edit pun bia nampak real sikit.... nmpk sagat edit...:I

liez posted on 20-9-2010 11:41 AM

kata  tanduk kecik kat gambo tu da tanduk kambing jerk besar dier...hahahaha {:3_96:}

liez posted on 20-9-2010 11:45 AM

kata  tanduk kecik kat gambo tu da tanduk kambing jerk besar dier...hahahaha {:3_96:}

bluezink posted on 20-9-2010 11:54 AM

sudah sudah laaaa tew!!!:lol:sedara sedara seme.. gambo tew hnya la sekadar hiasan ajo..bak kata henchik rheafly:curse:
koworang asyik nakkkk komen  jer pasal gambo kucheng tew hapekehell nyerr...pekara /pokok kucheng bertandok dlm  sejatrah Sultan Mahmud Syah II yg haku tepek..hade koworang amik kesah...??..yg nmpak:P hnya  henchik rheafly prasan hape yg nak haku kongikn kat thread neh..yg sebonarr nyerr...haku nak kowarang kot2x ...  sesapa kat forem nehyg hade info/ maklomat hape kerr... kasi kongsilaaa kat thread  seneh...wokayyy wa chow dolu babeh!!!

manganini posted on 20-9-2010 01:50 PM

a'ah la kamu kamu dan kamu nih... TT sudah marah tu...hihihi:2lol:
pes time pulak aku dengar sejarah nie.. ke aku ni yg buta sejarah..huhhuhu:rf:

ctaz posted on 20-9-2010 02:46 PM

ala photoshop....
Page: [1] 2
View full: Si comel , kucing bertanduk