tongkatwaran75 posted on 18-9-2013 07:10 AM

{9} Suami stres rumah bersepah:Halau bini kuar rumah !

GOMBAK , 18 Sept :  Hanya kerana rumah bersepah, seorang wanita bukan saja dimaki-hamun suaminya, malah dia turut dibelasah selain badannya diseret dan dihempas ke dinding oleh lelaki terbabit.

  Lebih malang lagi, pertengkaran pasangan terbabit difahamkan mendapat campur tangan bapa lelaki itu yang turut menyokong tindakan anaknya hingga suaminya menghalau wanita berusia 27 tahun itu keluar dari rumah mereka di Batu 6 Gombak, di sini.

  Berikutan kejadian itu, wanita terbabit yang cedera  akur dan keluar rumah sebelum membuat laporan polis, kelmarin.



  Menceritakan kejadian Sabtu lalu, sumber berkata, mangsa yang bekerja di sebuah syarikat swasta pulang ke rumah  jam 10 malam sebaik selesai bertugas.

  ˇ°Apabila mangsa masuk ke dalam bilik, suaminya secara tiba-tiba menengkingnya memarahi mangsa kerana tidak mengemas rumah. Mangsa memberi alasan baru pulang bekerja belum sempat berbuat demikian.

  ˇ°Berlaku pertengkaran menyebabkan si suami naik angin lalu membelasah mangsa,ˇ± katanya memberitahu mangsa sering dipukul lelaki terbabit sejak perkahwinan mereka lebih dua tahun lalu.


  Menurut sumber, suspek bertindak  kejam lagi apabila mencekik wanita itu dan mengheretnya keluar dari bilik lalu menghempas badan mangsa ke dinding di ruang tamu.

  ˇ°Mangsa yang kesakitan cuba melawan. Namun, bapa mentua mangsa yang difahamkan tinggal bersama mereka menyedari kejadian itu lalu campur tangan.


  ˇ°Bapa suspek dikatakan menyokong tindakan anak lelakinya itu. Mangsa kemudian dihalau keluar dari rumah itu oleh suaminya,ˇ± katanya.
- Harianmetro


p/s bini sibuk maen candycrush apaker? Mesti pak mertua repot...


claxicaa posted on 18-9-2013 07:17 AM

balik keje kul 10mlm.
pastu kene marah sbb tak kemas rumah??
lakinya kerja apa?

rosasa posted on 18-9-2013 07:27 AM

bini kerja tolong cari rezeki utk dia, dia maki dan halau bini..mcm mn nak kemas kalau kerja?
Bongok punya suami..bukannya nak tolong..ramai lelaki zaman sekarang ni, pemalas sgt tolong isteri, semua kerja rumah isteri yang kena buat!






emosi pulak makcik pagi2 ni :huffy:huffy

mirage_46 posted on 18-9-2013 07:28 AM

bini pemalas...  tapi suami dia patut kena banyak bersabar

subee posted on 18-9-2013 07:30 AM

Betoi kawan aku gila candy crush.....laki pulak PJJ...walaupong anak 5... Dapat lesen besaq tu...mai opis terpukang lena....anak2 di saji roti gardenia buat makan tengahari and dinner....itu ibu derhaka kan, namanya?

mizsrose posted on 18-9-2013 07:31 AM

walaupon bini tu ada sikap malas sket tapi xpatut laa dok belasah...bile dh jadi camni bini patut mintak cerai huhu

md_nana posted on 18-9-2013 07:43 AM

nampaknya, aku kena blajo kemas umah dr sekarang neh.
kang tak masal kene halau.

redz85 posted on 18-9-2013 07:49 AM

aku rasa pak mertua dia yang serak kan rumah.. orang tua pedengki..  ;P

yipun_78 posted on 18-9-2013 07:51 AM

md_nana posted on 18-9-2013 07:43 AM static/image/common/back.gif
nampaknya, aku kena blajo kemas umah dr sekarang neh.
kang tak masal kene halau.



demmm kene kurang berporem lepas ni :L errkk kene buat checklist gamaknya ... errr amik daily maid pon boleh kan seminggu sekali untuk bersih mana yg x larat tu...

nzhass79 posted on 18-9-2013 07:53 AM

aku rs aku kena lipat kain cpt2 arini sambil tgk jannah.... ;P

tp aku rs jgn la wat gitu... sian dia...
patut keje rumah buat bersama... kalo tak boleh tlg pon takyah la dok buat gitu ke dia...
sian dia

menjad posted on 18-9-2013 07:56 AM

rumah bersepah tue alasan jer... padahal dah ader yg len!:curse:

md_nana posted on 18-9-2013 08:00 AM

yipun_78 posted on 18-9-2013 07:51 AM static/image/common/back.gif
demmm kene kurang berporem lepas ni  errkk kene buat checklist gamaknya ... errr amik daily  ...

kak yip kene buat jadual.
1 jam kemas. 7 jam porem :lol:
kalau amek maid yg smggu sekali tu pon, larat ke nk bertahan smpi smggu? :P



yipun_78 posted on 18-9-2013 08:04 AM

md_nana posted on 18-9-2013 08:00 AM static/image/common/back.gif
kak yip kene buat jadual.
1 jam kemas. 7 jam porem
kalau amek maid yg smggu sekali tu pon, ...



i x buat sepah maaa... cuma nk kene mop 2 kali sehari je pastu perabot i jenis senang nk lap xde kayu jati cam tipikal meleis xde karpet bagai :lol: so maid seminggu sekali sbb nk suh lap tingkap, sliding door dan apa je yg kaka malas nak buat minggu tu.. 7 jam berporem pon rasa letih k..

fifie_olin posted on 18-9-2013 08:05 AM

si laki bangang ni x leh ke nak tolong kemas....dh tau wife tu kje blk lwt...
sm gak ngan si bini  ni...dh slalu kena blasah nape x corai jeh...
mmg suka bdn tu di henyak2 dek laki kaaa.....

kucen_miang posted on 18-9-2013 08:06 AM

Bini sibuk berforum ni.

yipun_78 posted on 18-9-2013 08:06 AM

menjad posted on 18-9-2013 07:56 AM static/image/common/back.gif
rumah bersepah tue alasan jer... padahal dah ader yg len!

  i saspeki kot dah ada cinta baru kot tu yg nampak bini dia rasa nk buat kick boxing kan? saspek je {:decideo sian dia kene pukul camtu... tatau apa rasanya kalo kene pukul sampai cenggitu ... mungkin xde salah dia dan mungkin salah dia kita pon tatau

yipun_78 posted on 18-9-2013 08:07 AM

nzhass79 posted on 18-9-2013 07:53 AM static/image/common/back.gif
aku rs aku kena lipat kain cpt2 arini sambil tgk jannah....

tp aku rs jgn la wat gitu... sian  ...



zhass ko pon kene ada checklist gak kot dan pastikan Rumahku Syurgaku bersih tau sebelom bos balik

nzhass79 posted on 18-9-2013 08:10 AM

yipun_78 posted on 18-9-2013 08:04 AM static/image/common/back.gif
i x buat sepah maaa... cuma nk kene mop 2 kali sehari je pastu perabot i jenis senang nk lap x ...

wahhhh.... 2 kali sehariiii... aku kalo bab melipat kain mmg la payah...
yg lain aku ok je...

tp mmg laaa... kalo ada karpet mcm payah nk mengemas... lg semak mata...
nasib la dia dpt bini tak pandai nk menyolek umah :D

aah laaaa... btol .. kalo kita balik penat2... tgk umah bersepah... aku sndiri hangin...
tp nk wat camne.. aku balik dia dh ada kat umah :D


nzhass79 posted on 18-9-2013 08:12 AM

yipun_78 posted on 18-9-2013 08:06 AM static/image/common/back.gif
i saspeki kot dah ada cinta baru kot tu yg nampak bini dia rasa nk buat kick boxing kan? saspek  ...

aku rasa teruk sangat kot kebersepahan umah tu...
jenis yg tunggang langgang kot...  mesti anak ramai ni.... ms balik keje umah kemas...
pastu ms kita masak ms tu la anak2 dok wat brsepah... yg mak plak tak sempat kemas...
ye la lps masak nk kemas dapo lg.. nk basuh kain sidai segala...
mana sempat kemas... tgh besepah gitu la boss balik... mana sempat

Herlina posted on 18-9-2013 08:13 AM

Jadah punya jantan.. tak kemas punya pasal boleh belasah bini senang2. Bapak dajal lak menyokong padahal menantu awak tu kerja cari rezeki. Kot awak tu menumpang kat situ pun makan hasil titik peluh menantu jugak. Sibuk masuk campur mengapi2kan buat apa?

Salah macamana pun binik tu tak boleh ke guide dia betul2. Main belasah suka hati buat apa? Sorry la.. jantan jenis gini memang banjingan la.

Ya82 posted on 18-9-2013 08:14 AM

Ni jenis suami yg x blaja agama... kerja rumah dan memasak bkn t/jawab isteri.. cuma klo isteri buat dpt pahala.. n tipikal lelaki asia yg mmg hempuk sume keje umah kat isteri wpun isteri tolong top up blanja rumah.. tanggungjawab dia nak isteri tolong tp keje umah n anak2 bini punya keje.. :huffy

md_nana posted on 18-9-2013 08:15 AM

yipun_78 posted on 18-9-2013 08:04 AM static/image/common/back.gif
i x buat sepah maaa... cuma nk kene mop 2 kali sehari je pastu perabot i jenis senang nk lap x ...

kalau gitu kekdahnya... boleh lah sangat pggl maid seminggu sekali.
suruh lipat baju sekali ;P

yipun_78 posted on 18-9-2013 08:15 AM

nzhass79 posted on 18-9-2013 08:10 AM static/image/common/back.gif
wahhhh.... 2 kali sehariiii... aku kalo bab melipat kain mmg la payah...
yg lain aku ok je...





i paling suka lipat baju, terapi sket untuk OCD cam i :lol: tp umah mmg kene mop 2 kali kalo x i x leh nk pijak lantai sgt, mcmlaaa anak ramai kan? tp dari dulu mmg mop pagi dan sebelom maghrib... yg paling i x ske cuci tingkap dan sliding door ... sejak akhir2 ni i rasa i slalu sangat vacuum umah sbb rambut asik gugur je sbb effect ubat kan.. kejap2 vacuum  .... :L

yipun_78 posted on 18-9-2013 08:17 AM

md_nana posted on 18-9-2013 08:15 AM static/image/common/back.gif
kalau gitu kekdahnya... boleh lah sangat pggl maid seminggu sekali.
suruh lipat baju sekali



No no no no, lipat baju personal ye jah... bilik kaka pon kaka x kasi kemas, cuma limit kat bilik air, dapor atau hall ... tu bila balik umah JB laaa...

zaujahzauji posted on 18-9-2013 08:17 AM

umah aku yang bersepah mainan anak2 je.dah kutip masuk bakul pun diorang tuang balik.
takat sepah sikit2 tu biase la.tapi kalau umah dah macam tongkang pecah sape tak angin.
Page: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
View full: {9} Suami stres rumah bersepah:Halau bini kuar rumah !