CARI Infonet

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 4073|Reply: 12

Ibu Mithali : Aktres Desprate Housewives & Full House bakal masuk jail?

[Copy link]
Post time 12-4-2019 12:12 AM | Show all posts |Read mode

Nama Lori Loughlin (full House) &  Felicity Huffman (desprate housewives) antara yg terselit dlm skandal rasuah "Varsity Blues"

Kisahnya deyols mau anak masuk kolej ternama , so minta "bantuan" William RicK Singer.

Dan bbrp hari lepas , deyols dihadap ke court.

Felicity ngaku salah dan diramalkan kena jail setahun.

Manakala Lori plak tak ngaku. Selain rasuah , sheols juga terlibat dgn kes yg lebih serius iaitu "money laundring". Sefaham ai , sheols "derma" duit pd fake charity milik William. Lori bakal berdepan hukuman penjara 40 thn.

Info  :
- Polis namakan operasi siasatan "Varsity Blues"
- Operasi Varsity Blues menyiasat konspirasi , penipuan kemasukkan ke kolej/universiti berprestij.
- Seramai 50 mak pak didakwa di court, antara kes rasuah kolej terbesar dlm sejarah. Deyols didakwa beri rasuah pd William Rick Singer.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 12-4-2019 12:12 AM | Show all posts
The Accusations:

Ms. Huffman and Ms. Loughlin are charged in the same sweeping criminal complaint, but the particular claims against them veer into far different plots.

1. Felicity Huffman
The essential claim against Ms. Huffman? That she spent $15,000 to get William Singer, the college consultant who has admitted to being the architect of a ring that used bribes to help parents get their children into selective colleges, to arrange for someone to secretly correct her daughter’s answers on the SAT.

The plans required Ms. Huffman to help her daughter receive extra time and choose a specific testing location where cheating could occur — and Ms. Huffman clearly understood what would occur, prosecution documents suggest. When her daughter’s high school suggested that she take the test at school, Ms. Huffman sent an email to Mr. Singer that said: “Ruh Ro!”

In the end, prosecutors say, the scheme went forward, and Ms. Huffman’s daughter, who is now a senior in high school and apparently knew nothing of the plans, got a score of 1420, about 400 points higher than she had earned on her Preliminary SAT exams.

When it came time for Ms. Huffman’s younger daughter to take the test, Ms. Huffman and Mr. Singer again spoke in detail and plans began for a similar process, according to the criminal complaint against Ms. Huffman. The plans, though, were ultimately scrapped, the prosecutors said, and the younger girl apparently took the tests on her own.

2. Lori Loughlin
Plans in the case of Ms. Loughlin, and her husband, the designer Mossimo Giannulli, were far more complex and focused around the entire college admissions process, not a test, the criminal complaint against them suggests.

Ms. Loughlin’s lawyers did not return calls on Wednesday.

Prosecutors say that the family worked to get both of their daughters into “a school other than ASU,” going along with Mr. Singer’s plans for falsified athletic credentials and paying larger sums of money.

For months, investigators say, Ms. Loughlin kept in close touch with Mr. Singer, even while the family vacationed in the Bahamas. Following his suggestion, they would present the daughter — Isabella Rose Giannulli — as a coxswain, though she had never rowed crew. Once her spot at the University of Southern California was assured, they wired $200,000 to Mr. Singer’s supposed charity.

According to prosecutors, Ms. Loughlin and Mr. Giannulli followed a similar path with their younger daughter. Both were enrolled at U.S.C. The total price tag, by prosecutors’ tally? $500,000.

https://www.nytimes.com/2019/04/ ... ssions-scandal.html

Use magic Report

Post time 12-4-2019 10:56 AM | Show all posts
ku fikirkan Bree Van De Kamp tadi..

Use magic Report

Post time 22-5-2019 06:37 PM | Show all posts
Felicity Huffman really IS a Desperate Housewife now.  It's also loony that her husband's character on Shameless had a son cheating on exams for other kids to get into college.

do my accounting homework

Use magic Report

Post time 22-5-2019 09:10 PM | Show all posts
padan muka... guna duit dan pengaruh utk merampas tempat di universiti drpd students yg lebih layak

Use magic Report

Post time 26-5-2019 11:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Felicity mengaku dh guilty, tapi Lori tidak...urmmm

Use magic Report

Follow Us
Post time 27-5-2019 12:50 PM | Show all posts
meh meols nk citer. mod tolong kasi tacang banyak skit

kalau korg peminat Full House, mesti cam Lori ni berlakon sebagai Aunt Becky

lori ni berkahwin dgn sorg businessman dan juga pereka fesyen, Mossimo Giannulli.

hasil daripada perkahwinan ni diorg dikurniakan 2 org anak pompuan, Isabella Rose dan Olivia Jade

Olivia Jade ni  die ape yg kite panggil sbg social influencer la. die ade youtube channel and instagram. hasil dari mengumpul follower berjuta juta tu, sheols ditaja oleh macam2 company mcm Sephora, Amazon dan lain2 lg la

dan opkos skandal ni meletop bile pada March 2019, Lori dan lakinye ditahan polis sebab merasuah Universiti of  Southern California or USC sebanyak USD500k utk memastikan kedua-dua anak sheols dpt masuk u. anak-anak sheols masuk as kapasiti atlet USC walaupun seumur idup tak penah pun theyols ni bersukan sbb keje mekap je.

pada tarikh lori ditahan, anak dara sheols Olivia Jade dilihat tgh berjimba di atas kapal mewah bersama salah sorg ahli lembaga USC.

Use magic Report

Post time 27-5-2019 01:02 PM | Show all posts
meols nk citer benda menarik pasal olivia jade

olivia start bukak utube channel masa umur 14thn dan berjaya kumpul 1.9 juta subscribers.

tp amende natangnye utube yg die bukak ni? mostly die terkenal sbb suka unboxing hadiah mahal2 yg die dpt

kasut yeezy

beg chanel

dan macam2 lagi la

pada tahun 2018, sbb makbapak sheols kaya raya kan, sheols kuarkan mekap sheols sendiri, pakai nama sendiri tp modal opkos makbapak

sheols ni sbnrnye taknak pun masuk kolej. sbb sheols keje cuma nak melawa je. dlm bideo sheols, sheols citer la yg sheols ni masuk lewat seminggu sbb baru balik dr Fiji, sheols duduk asrama tapi malas mandi kt asrama so sheols mandi kt apartmen kakak sheols, and sheols pun ade hire pembantu utk uruskan surat-surat peminat sheols.

tapi sheols smpt lg amek kesempatan tu utk promote barangan primestudent dr amazon atas kapasiti sheols dah masuk kolej

dalam satu video, sheols wat statement yg buat org curious pasal sheols

“I don’t know how much of school I’m gonna attend but I’m gonna go in and talk to my deans and everyone, and hope that I can try and balance it all. But I do want the experience of like game days, partying — I don’t really care about school, as you guys all know.”

ni diperkuatkan lagi ngan tweet sheols pd sekitar Feb 2019

dan jugak pd satu bideo intebiu, yg mana sheols citer, sheols mmg malas nk sambung blaja. ala bapak sheols pun dulu tak masuk uni tapi berjaya jek. bapak sheols pakai duit yg makbapak kasi utk bayar yuran n belanja sekolah untuk start perniagaan. yg mane ni membuatkan bapak sheols dicurigai sbb bapak sheols ni ngaku ada degree

"He, like, built his whole entire brand and he wasn’t actually, like — I don't know if I'm supposed to say this — ever enrolled in college. But he, like, faked his way through it and then he started his whole business with tuition money that his parents thought was going to college. That’s, like, such a different time. I don’t know if I was supposed to say that, but it’s okay.”

latest news, sheols dikatakan sgt marah ngan mak sheols, sbb skrang ni karier sheols sbg social influencer terkubur dgn skandal ni.

hapepun watch this space sbb satu family ni tingtong takleh terima kenyataan kekdahnye

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 29-5-2019 02:28 PM | Show all posts
mrs_salvatore replied at 27-5-2019 12:50 PM
meh meols nk citer. mod tolong kasi tacang banyak skit

kalau korg peminat Full House, mesti cam L ...

laa..Lori ni pelakon lama ke? i baru kenal dia dari satu tv drama yg i jumpa kt internet. citer pasal dia bukak kedai antik,lps tu dok siasat the story behind the antique items yg org nk jual kt dia.

i wonder ape jadi dgn olivia jade & family skrng ni.

Use magic Report

Post time 30-5-2019 02:02 PM | Show all posts
ni kisah benar ke ni..or sinopsis drama dia?

Use magic Report

Post time 30-5-2019 10:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Dr watak desperate housewife ke reality.. Fuhhh... Mcm xder beza

Use magic Report

Post time 31-5-2019 02:58 PM | Show all posts
babydoll replied at 29-5-2019 02:28 PM
laa..Lori ni pelakon lama ke? i baru kenal dia dari satu tv drama yg i jumpa kt internet. citer pa ...

thank you mod for the tacang

aah mod. mmg sheols ni pelakon lama. tp watak sheols terkenal sbg aunt becky  tu le. ekceli full house pun dah sambung lg, kali ni jadik fuller house. tp makcik lori ni mmg dengo katenye kontrak berlakon dah ditamatkan sbb skandal nih

yg tak sedapnye, olivia jade ni marah kt mak die. sbb olivia jade nih dr awal lg mmg taknak study pun, tapi sbb dipaksa. sheols mmg nk jadi influencer jek. so walaupun emaknye bakal masuk penjara sheols lg pentingkan karier sheols sbg instafamous gitu. anak lg sorg isabella tu pun marah jugak kt mak sheols, sbb sheols sbnrnye minat blaja tak mcm adik die. tp yg pasti dua dua ni mmg spoiled privileged white brats. kalau nak sambung blaja tu ikut la cara yg btul kheen.

tp skandal ni mmg meletop smpikan bella putus cinta. maybe si boipren takleh terima hakikat family kaki scam kowt

Use magic Report

Post time 2-6-2019 02:46 PM | Show all posts
wow..macam tu kisahnya..sayang kaya raya tp bimbo and spoilt (anak dia lah)

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

5-6-2024 07:02 PM GMT+8 , Processed in 0.076637 second(s), 41 queries .