CARI Malay Forums

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 69568|Reply: 844

HARUM SUNDAL MALAM

[Copy link]
Post time 26-5-2006 03:53 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Originally posted by Kero_kero at 25-5-2006 09:23 PM
:..aik! topik munge ni dah kawin campur rupanye..:nerd:

Kero pon nak bagi sokongan jugak....:setuju:



Kero,

Lama senyap ?? so apa koleksi bunga skrang ni ??
Katak tu still ada lagi ke ?

[ Last edited by  noor_hannah at 20-1-2007 08:35 PM ]
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 02:12 AM | Show all posts | Share
Originally posted by CivicSI at 26-5-2006 03:53 PM



Kero,

Lama senyap ?? so apa koleksi bunga skrang ni ??
Katak tu still ada lagi ke ?


Hehe...Kero busy tolong my sis yg kawin ari tu..

Bunga terbaru yg ada skang 'Sundal harum malam'(Polianthes tuberosum). Beli kat Sg buluh RM 8. Kalau yg dah berbunga dia jual RM 20..Kero beli yg murah je le. Nanti nak kena tunggu dia berbunga. Org indon tu cakap pokok tu berbunga 2 X sethn. Nak jaga pon senang je, letak kat tengah panas.
Masalah besau, kalau gi nurseri..jd rambang mata nengok bunga sume canik2..kalo boleh nak beli satu nurseri tu...:bgrin:
Katak tu, dah masuk stor le..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-6-2006 11:59 AM | Show all posts | Share
Originally posted by Kero_kero at 7-6-2006 02:12 AM


Hehe...Kero busy tolong my sis yg kawin ari tu..

Bunga terbaru yg ada skang 'Sundal harum malam'(Polianthes tuberosum). Beli kat Sg buluh RM 8. Kalau yg dah berbunga dia jual RM 20..Kero bel ...


Baunya macam apa ekk.. pokok sundal ni ?? jenis menjalar ke atau memanjat ??
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 12:23 PM | Show all posts | Share
Originally posted by Kero_kero at 7-6-2006 02:12 AM


Hehe...Kero busy tolong my sis yg kawin ari tu..

Bunga terbaru yg ada skang 'Sundal harum malam'(Polianthes tuberosum). Beli kat Sg buluh RM 8. Kalau yg dah berbunga dia jual RM 20..Kero bel ...


arwen ada beli 2 pokok dulu...skrg ni pun ada lagi...
mmg dia berbunga 2x setahun yer...patutlah pokok tu tak de bunga pun...
ingatkan mmg salah arwen..hehehehe...

kero boleh paste tak pokok tu arwen nak tengok sama tak dgn arwen punya....sbb arwen pernah jumpa satu pokok ni...besar sgt orang kata nama dia pun harum sundal malam gak so arwen dah confuse....
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 12:25 PM | Show all posts | Share
Originally posted by CivicSI at 7-6-2006 11:59 AM


Baunya macam apa ekk.. pokok sundal ni ?? jenis menjalar ke atau memanjat ??



bau dia wangi mcm melurkan...tapi kuat lagi dari melur..kalau letak dlm bilik mmg semerbak.....
pokok yg arwen ada ni jenis bebawang...daun dia mcm daun bawang...
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 09:09 PM | Show all posts | Share
bau sundal tu mcm bunga melur laa...bukan kak Melur tau..hikhik..
Biasa ada jual kat florist utk gubahan bunga..
Sama le tu pokok kita Arwen, daun dia mcm daun bawang.cam pic bwh nih..




Sundal harum malam - 'Polianthes tuberosa'

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 10:38 PM | Show all posts | Share
pertama kali  mok nik lihat bunga nie masa mok nik gi umah kawan mok nik. Harum baunya
merata nursery kat KB nie moknik cari bunga nie, tapi tak jumpa lagi
kawan mok nik tuh adik dia bawa balik dari KL
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 11:23 PM | Show all posts | Share
Originally posted by mok_nik at 7-6-2006 10:38 PM
pertama kali  mok nik lihat bunga nie masa mok nik gi umah kawan mok nik. Harum baunya
merata nursery kat KB nie moknik cari bunga nie, tapi tak jumpa lagi
kawan mok nik tuh adik dia bawa balik d ...



pokok ni ada jualkat sg buloh.. kak hannah pernah bela pokok ni dulu.. mmg harum je malam2..
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 11:37 PM | Show all posts | Share
Originally posted by Kero_kero at 7-6-2006 09:09 PM
bau sundal tu mcm bunga melur laa...bukan kak Melur tau..hikhik..
Biasa ada jual kat florist utk gubahan bunga..
Sama le tu pokok kita Arwen, daun dia mcm daun bawang.cam pic bwh nih..

http: ...


kalau cam dlm gambar ni memang betullah....
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 11:38 PM | Show all posts | Share
Originally posted by noor_hannah at 7-6-2006 11:23 PM



pokok ni ada jualkat sg buloh.. kak hannah pernah bela pokok ni dulu.. mmg harum je malam2..



ada lagi tak pokok ni kak hannah? ker dah arwah?
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2006 11:46 PM | Show all posts | Share
Originally posted by Arwen at 7-6-2006 11:38 PM



ada lagi tak pokok ni kak hannah? ker dah arwah?



dahhh.. dah arwah dah... hehhee... takde lah teringin sgt nak bela nya arwen.. kalo ada.. adalah..
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2006 06:18 PM | Show all posts | Share
moknik, k hannah, arwen..
pokok sundal malam kat rumah seri baru jer mengembangkan bunganya buat kali pertama...setelah hampir setahun membelanya...huhhhh puas hati rasanya tengok bunga harum sundal mlm ni...maklumla dah lama menunggu...bau harum tok sah cakap....mmg harum..
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2006 06:26 PM | Show all posts | Share
Originally posted by puanseri at 10-6-2006 06:18 PM
moknik, k hannah, arwen..
pokok sundal malam kat rumah seri baru jer mengembangkan bunganya buat kali pertama...setelah hampir setahun membelanya...huhhhh puas hati rasanya tengok bunga harum sund ...


ambil ler gambar seri weiii
mok nik nok tengok
aduhhhh tentu wangi kan seluruh kawasan umah seri dgn harum sundal malam
ishhh tetiba teringat citer "pontianak harum sundal malam ' lak ...hehhe

brapa beli sepasu tuh seri?
kat mana beli?
mok nik nak suruh adik mok nik yg dok kat KL buat balik nanti...kat sini puas ronda tak jumpa cari pokok tuh
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2006 08:24 PM | Show all posts | Share
Originally posted by puanseri at 10-6-2006 06:18 PM
moknik, k hannah, arwen..
pokok sundal malam kat rumah seri baru jer mengembangkan bunganya buat kali pertama...setelah hampir setahun membelanya...huhhhh puas hati rasanya tengok bunga harum sund ...



tahniah seri... betul kata moknik tu.. jom lah tunjukkan kami bunga sundal malam mu yg mekar dan semerbak tu.. best nya..
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2006 04:12 PM | Show all posts | Share
Originally posted by puanseri at 10-6-2006 06:18 PM
moknik, k hannah, arwen..
pokok sundal malam kat rumah seri baru jer mengembangkan bunganya buat kali pertama...setelah hampir setahun membelanya...huhhhh puas hati rasanya tengok bunga harum sund ...



ohhh...dah berbunga yer...
arwen punya ni tak berbunga lagi...bilalah agaknya nak berbunga pulak...
ku akan terus menungguuuuuuu...

tepekler gambar puanseri...
Reply

Use magic Report

Post time 11-6-2006 10:18 PM | Show all posts | Share
mmg nak sangat tempek gambar..tp tak de camera..fuhhhh..cantikkkk..

mok nik..kalu nak anak, ambik jerk kat umah ni..kalau betul2 nak nnt seri asingkan siap2..letak dlm polybeg or whatever la...kat KL mmg ada byk jual..seri beli dlm rm 8 je..

arwen, letak le baja setiap 4 hari sekali ..baja taik ayam tu..pastu kalau anak dah byk tu,asingkan...
Reply

Use magic Report

Post time 12-6-2006 01:29 PM | Show all posts | Share
Originally posted by puanseri at 11-6-2006 10:18 PM
mmg nak sangat tempek gambar..tp tak de camera..fuhhhh..cantikkkk..

mok nik..kalu nak anak, ambik jerk kat umah ni..kalau betul2 nak nnt seri asingkan siap2..letak dlm polybeg or whatever la...k ...


nakkk sesangattt lerr kalau org nak kasi freee weiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 14-6-2006 02:13 AM | Show all posts | Share
kasi up
Reply

Use magic Report

Melur01 This user has been deleted
Post time 14-6-2006 09:05 AM | Show all posts | Share
Originally posted by Kero_kero at 7-6-2006 09:09 PM
bau sundal tu mcm bunga melur laa...bukan kak Melur tau..hikhik..
Biasa ada jual kat florist utk gubahan bunga..
Sama le tu pokok kita Arwen, daun dia mcm daun bawang.cam pic bwh nih..

http: ...


:love::love:
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2006 01:17 AM | Show all posts | Share
bau dia cm melur ek... lps dia berbunga 2x, thn dpn berbunga lagi ke dia mati je pastu?....
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2006 04:47 PM | Show all posts | Share
Originally posted by jagung_manis at 15-6-2006 01:17 AM
bau dia cm melur ek... lps dia berbunga 2x, thn dpn berbunga lagi ke dia mati je pastu?....


Dia x mati...pokok ni mmg senang nak bercambah anak benih dia.
Masa Kero beli yg RM 8 tu pun, satu polibeg ada bnyk rumpun anak pokok.
X yah risau le kalo yg lai mati. Kita boleh cambahkan anak pokok tu kat pasu lain.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2006 04:49 PM | Show all posts | Share
Originally posted by DARSITA at 14-6-2006 02:13 AM
kasi up


Thanx kak Dar sbb kasi up...:tq::love:
Reply

Use magic Report

Post time 15-6-2006 10:11 PM | Show all posts | Share
kehkehh... ingat nak cari kt nursery la... bau cm bunga melur yg best tu.
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2006 12:22 AM | Show all posts | Share
Originally posted by jagung_manis at 15-6-2006 10:11 PM
kehkehh... ingat nak cari kt nursery la... bau cm bunga melur yg best tu.



cari jagung...jgn tak cari..
tapi tak banyak nursery yg jual ni...
Reply

Use magic Report

Post time 16-6-2006 12:27 AM | Show all posts | Share
dah kul 12..seram le nk citer banyak pasal bunga nie..hehehehehe
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

31-1-2015 03:02 PM GMT+8 , Processed in 0.330255 second(s), 13 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list