CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Author: ReuK

Sepak takraw

[Copy link]

Rank: 1

Post on 20-2-2010 02:26 PM |All posts
semekom,aku mencarik seller kasot nanyang @ tangnam
(area kl)
email kt : fizan_gbk@yahoo.com.my
thx
Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 25-6-2010 07:50 PM |All posts
Boleh tahan jugak Jepun Promosikan Sukan Sepak Takraw nih....
Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 20-7-2010 12:39 AM |All posts
National Team Promotes Sepak Takraw






Recently, a promotional activity was jointly organized by Guangzhou Asian Games Organizing Committee and Chinese Sepak Takraw Association at Guangzhou's Third Middle School. Tian Xinde, Vice Secretary-General of GAGOC, said that the activity was aimed at popularizing Sepak Takraw in Guangzhou for the coming 2010 Asian Games.

Sepak Takraw was recognized as a medal event in 1990 Beijing Asian Games and is popular in Southeast Asia. As such it will be an extremely exciting spectator sport and emblematic of " Thrilling Games, Harmonious Asia " theme.







At the invitation of GAGOC, the national Sepak Takraw team gave an excellent performance. An additional activity was the prize quiz that helped people learn more about Sepak Takraw in an interesting way. Finally, GAGOC presented Sepak Takraw balls to 20 middle schools in Guangzhou.

The activity is the first one of a series of activities of promoting medal events for 2010 Guangzhou Asian Games.



Sources : http://www.gz2010.cn/


Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 8-8-2010 01:25 AM |All posts
masih ingatkah dengan Jenama dari China ini ?





WARRIOR SHOES
HangPC2 Post at 5-10-2008 10:16


Salam,

kasut jenama ni memang best klu pakai pada kaki tekong..ada warna hitam dan putih..sebelum aku pakai kasut jenama warrior, aku guna jazz..
tapi la ni, semua nak pki kasut jenama; adidas dan nike..  

ps: ada sesape dah try kasut 'Rejam'? bagi testimoni skit..
Tercipta UntukKu..
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 10-8-2010 12:26 AM |All posts
Reply 329# katakpuruz


Aku penah pkai worrior  tp kasut tu tapaknyer keras sikit...bila timbang bola slalu lari...hihi
Bila aku try Rejam fuhhhh ringan ,flexible, cengkaman bgus...
Dah 3 thn aku pkai produk ni.....Apa yg pting ringan !! hehe


p/s : skrg tgh training nk gulung 360.....waaaaaaaa susahnyerrrrr
Reply

Props Report

Post on 25-9-2010 09:51 AM |All posts
bila la agaknya malaysia nak menang pingat emas sepak takraw sukan sea ...
dru*hell
Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 6-10-2010 11:23 PM |All posts
PSM nak jual ' bola klon ' Gen II


sham@bharian.com.my


' Salim ' datang dari kilang sama Marathon yang cetus kontroversi di Korat


ALASAN bola bersalut getah jenama tempatan seperti yang diumumkan Persatuan Sepak Takraw Malaysia (PSM) kononnya disahkan oleh Istaf, akhirnya terjawab apabila terbongkar betapa, ia sebenarnya adalah klon kepada bola Gen II keluaran Marathon.

Laporan yang diperoleh mengesahkan bola takraw SS1 berjenama Salim itu diperoleh daripada pengeluar bola Marathon yang sebelum ini ' berperang ' dengan PSM sehingga skuad negara tidak mengambil bahagian di Sukan Sea 2007.

Sumber Berita Harian menyatakan, oleh kerana bola Marathon Gen II sudah diluluskan Persekutuan Sepak Takraw Antarabangsa (Istaf), pengeluar bola Salim mengambil jalan pintas dengan mendakwa bola yang diedarkan mereka turut mendapat kelulusan sama.

" Cuma bagi membezakan antara bola Gen II dan Salim adalah warna kerana Gen II berwarna kuning tetapi Salim merah. Ini hanya satu sandiwara kerana sebelum ini PSM mendakwa bola ini dibuat sendiri oleh anak tempatan.

" Hakikatnya mereka sekadar membuat pesanan khas untuk bola Gen II dan mengedarkannya di negara ini menggunakan nama yang berbeza, " kata sumber itu yang enggan namanya didedahkan.

Sebelum ini, PSM bercakaran dengan pengeluar bola Gen II kerana mendakwa bola yang mahu digunakan di Sukan Sea, tidak diluluskan Kongres Istaf dan Kongres Persekutuan Sepak Takraw Asia (Astaf), selain mendakwa ia mendedahkan pemain kepada penyakit Parkinson.

Kemuncak daripada bantahan menyaksikan PSM memulaukan Sukan Sea Korat, sebelum akhirnya pada Mei 2008 bertindak meluluskan bola Gen II di Kongres Istaf, namun ' terlupa ' memaklumkan kepada anggota Majlis PSM atau pihak berkuasa sukan negara.

" Sebelum ini mereka kelihatan seperti sudah berpatah arang dengan Marathon, tetapi kini menerima bola berkenaan tanpa menyedari hakikat bola itu sebenarnya adalah hasil keluaran Marathon, cuma nama saja berbeza, " kata sumber itu lagi.

Kelmarin, Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara, Datuk Zolkples Embong, berkata tindakan pengeluar bola jenama Salim berdepan tindakan perundangan kerana ' memalsukan ' penggunaan perkataan kelulusan Kementerian Belia dan Sukan serta logo kementerian.


- Berita Harian -


Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 6-10-2010 11:44 PM |All posts
Salim Sports taja peralatan takraw


Oleh ILAH HAFIZ AZIZ
hafiz.aziz@utusan.com





Pengerusi Salim Sports, Datuk Mohd. Salim Basri (kanan) menimang bola sambil diperhatikan Anis Nadia Jefri (kiri), tekong skuad wanita Malaysia selepas meninjau Kompleks Stadium Rakan Muda, Puchong semalam.


KUALA LUMPUR - Salim Sports Marketing Sdn. Bhd, menjadi penaja peralatan pada Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan Malaysia, Oktober ini.

Salim Sports akan menyediakan peralatan sepak takraw berprestasi tinggi untuk kegunaan peserta pada kejohanan yang berlangsung di Kompleks Rakan Muda Puchong, pada 1 hingga 3 Oktober ini.

Pengarah Urusan Salim Sports, Mohd. Faizal Md. Taib berkata, pihaknya berbangga menjadi penaja kejohanan takraw berprestij itu, selepas Kejohanan Emas Khir Johari, yang berlangsung tahun ini.

" Tujuan utama penganjuran kali ini bukan sahaja memperkenalkan produk takraw yang dikeluarkan Salim Sports.

'' Kejohanan ini mampu mengangkat sukan ini ke tahap yang lebih tinggi.

"Dengan promosi yang meluas, kejohanan ini mampu menarik golongan muda untuk menyertainya.

" Ini akan meningkatkan prestasi serta pencapaian mereka untuk berada pada peringkat yang lebih tinggi untuk menyerlah, " katanya ketika melawat tapak gelanggang kejohanan, semalam.

Salim Sports merupakan pengeluar peralatan sepak takraw yang telah beroperasi lebih setahun.

Produk mereka mencapai spefikasi tinggi apabila diiktiraf Persekutuan Sepak Takraw Antarabangsa, setanding dengan jenama antarabangsa lain.

Berpengalaman dalam penajaan besar-besaran dan yang diiktiraf oleh Persatuan Sepak Takraw Malaysia, Salim Sports, turut mempunyai siri acara tersendiri yang sedang berlangsung.

Faizal juga berharap, pihaknya dapat bersama menjadi sebahagian daripada penganjur pada tahun berikutnya.

" Saya mempunyai keinginan untuk melihat penganjuran ini diadakan setiap tahun, tidak setakat tahun ini sahaja, " jelasnya.

Ujarnya, pada kejohanan di Puchong itu nanti, Salim Sports akan memperkenalkan bola takraw sepak raga tuju, bagi mempromosikan acara tersebut.

" Kami akan membuka gerai barangan Salim yang menawarkan harga istimewa kepada peserta dan pengunjung, '' katanya.



- Utusan Malaysia -


Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 7-10-2010 12:40 AM |All posts
PSM berminat sunting dua pemain Chandik


KUALA LUMPUR - Tuah ayam nampak di kaki tetapi tuah manusia siapa yang tahu.

Itulah nasib pasukan Chandik dari Kelantan yang kini menjadi perhatian Persatuan Sepak Takraw Malaysia (PSM) untuk diserapkan dalam skuad pelapis sepak takraw kebangsaan.

Menurut ketua jurulatih pelapis kebangsaan, Yunus Ibrahim, remaja yang perlu diberi perhatian itu adalah Mohd. Nasri Hafiz Mohd. Najib yang bermain sebagai apit kiri di samping tekong pasukan, Mohamad Badri pada Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan Malaysia, Ahad lalu.

" Kedua-dua mereka ini menyerlah dalam kejohanan ini dan kami tidak teragak-agak untuk mengambil mereka untuk diserapkan dalam PSM dan juga Majlis Sukan Negara (MSN).

" Kita akan berbincang dengan mereka terlebih dahulu, jika masih bersekolah kita akan berurusan dengan keluarga mereka dan jika bekerja, kita akan meminta kebenaran dengan majikan.

" Kejohanan ini benar-benar membuka mata terhadap kemunculan bakat baru yang menyerlah untuk diasah sebagai pemain kebangsaan suatu hari nanti," katanya yang juga menjadi pengurus Malaysia Muda dalam kejohanan ini.

Chandik menewaskan Malaysia Muda yang diisi barisan pelapis negara 21-18, 21-17 pada perlawanan penentuan kategori lelaki bawah 18 tahun kejohanan ini.

Ditanya tentang kekalahan skuadnya sedangkan pelapis negara diturunkan dalam kejohanan ini, Yunus menjelaskan, ini sebahagian pendedahan kepada atlet.

" Mereka memerlukan banyak pendedahan dan tiada yang perlu dikhuatirkan kekalahan ini kerana mereka ditewaskan oleh pasukan yang lebih baik.

" Lagipun atlet pelapis yang diturunkan sebagai Malaysia Muda masih baru diserapkan oleh PSM selepas aksi Sukan Malaysia (Sukma) baru beberapa bulan ini, " jelasnya yang berpuas hati dengan prestasi anak-anak buahnya itu.


- Utusan Malaysia -



Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 7-10-2010 12:42 AM |All posts
Buka lebih banyak kategori - Adnan


KUALA LUMPUR - Kejohanan Sepak Takraw KFC-Utusan Malaysia 2010 yang berakhir Ahad lepas wajar diteruskan setelah mendapat sambutan luar biasa daripada peminat sukan sepak takraw.

Malah, beberapa kategori juga perlu dibuka pada penganjuran akan datang untuk memberi peluang yang lebih besar kepada orang ramai selain mampu merancakkan perkembangan sukan tersebut.

Bekas pelibas handalan Malaysia, Adnan Saidin berkata, dengan membuka lebih banyak kategori seperti kategori Terbuka Wanita mampu menampakkan kelainan yang baik dalam kejohanan sepak takraw selain dapat mencungkil bakat baru di kalangan golongan wanita.

'' Penganjuran yang baru berakhir pada Ahad lepas boleh dikatakan berjaya kerana sambutan yang diberikan oleh peminat sepak takraw tempatan sungguh diluar jangkaan.

'' Saya yakin sekiranya pihak penganjur mengadakan kejohanan yang sama ini pada masa depan jumlah yang menyertai akan bertambah lebih tinggi daripada yang ada sebelum ini sekiranya ada peluang diberikan melalui beberapa kategori, '' kata Adnan ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, semalam.

Sementara itu, Adnan berkata, pihak penganjur kejohanan perlu diberikan pujian kerana melakukan sesuatu dengan tujuan untuk mengembalikan kegemilangan sukan sepak takraw di negara ini.

'' Ini adalah sukan tradisi kita yang perlu dijaga serta dipelihara sekiranya ada lebih banyak pihak yang merancang untuk mengikut jejak langkah KFC dan Utusan Malaysia memang saya galakkan, '' jelasnya.


- Utusan Malaysia -


Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 7-10-2010 12:43 AM |All posts
Thai tolak beregu sepak takraw Sukan Asia


KUALA LUMPUR - Pingat emas sepak takraw Sukan Asia Guangzhou, bulan depan tampak semakin sukar bagi skuad elit apabila Thailand sah mahu turut menjadi rintangan utama usaha Malaysia itu dalam dua acara lelaki pilihannya.

Ia sekali gus menyamai pilihan masing-masing yang rela mengorbankan acara beregu - sejajar dasar kekangan penyertaan oleh Persekutuan Sepak Takraw Asia (Astaf) supaya setiap negara mempunyai peluang yang lebih cerah dan seimbang untuk mengutip pingat.

Guangzhou menjadi Sukan Asia pertama yang menyaksikan pengenalan dasar kekangan Astaf (kecuali tuan rumah) sebagai mengelak monopoli emas oleh sesebuah negara seperti mana yang dikuatkuasakan ketika Sukan SEA Laos, Disember lalu.

Presiden Astaf, Abdul Halim Kader berkata, turut berentap demi merebut emas berpasukan lelaki sepak takraw Sukan Asia Ke-16 ini ialah tuan rumah China, India, Indonesia, Jepun dan Korea Selatan.

" Namun bagi antara regu, selain Malaysia dan Thailand, cuma dua lagi negara turut menyertainya, tuan rumah dan Myanmar sekali gus menjadikan pertandingan mengikut format liga sepusingan dengan pasukan paling tinggi kutipan matanya, bakal bergelar juara.

Malah, pengesahan penyertaan ini bererti semua negara dalam regu lelaki sudah pun dijamin sekurang-kurangnya sebutir gangsa tanpa berangkat lagi ke Guangzhou kerana tiada perlawanan penentuan tempat ketiga dan keempat bakal dijalankan.


- Utusan Malaysia -


Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 12-11-2010 05:34 PM |All posts
Misi libas Thailand



SKUAD sepak takraw negara enggan lagi dibayangi kehebatan Thailand pada Sukan Asia 2010. Setelah kerap kali menerima kritikan dan cemuhan berhubung kegagalan mengatasi Thailand sejak beberapa tahun lalu, skuad sepak takraw negara kini turun dengan misi melibas musuh tradisi mereka itu pada temasya yang akan membuka tirainya secara rasmi hari ini hingga 27 November.

Kami sebenarnya bukan terlalu yakin mahupun cakap besar tetapi setiap pemain kita telah berikrar akan memberi sepenuh jiwa dan raga mereka dalam usaha menyumbang satu pingat emas biarpun tampak seperti sukar, kata pengurus pasukan sepak takraw negara, Datuk Awang Sham Amit di Lapa- ngan Terbang Antarabangsa Baiyun, Guangzhou semalam.

Selama ini kita memang dibayangi oleh kehebatan musuh ketat kita, Thailand dalam apa jua acara pun, namun kali ini saya dapati pemain-pemain negara sudah jemu dengan status kita di tempat kedua.

Dengan latihan yang cukup intensif sebe- lum kita berlepas ke Guangzhou dan dengan semangat yang berkobar-kobar dalam diri pemain kita, saya yakin kita ada potensi untuk menghadiahkan satu kilauan emas daripada dua acara yang disertai dengan izin Tuhan.

Skuad takraw negara akan menyertai acara antara regu dan berpasukan setelah pera- turan membenarkan setiap negara hanya menghantar wakil dalam dua dari tiga acara yang dipertandingkan.

Dalam acara berpasukan, Malaysia diletak dalam Kumpulan B bersama India, China dan Jepun manakala Thailand pula mengetuai Kumpulan A bersama Korea Selatan dan In- donesia dengan dua pasukan teratas setiap kumpulan layak ke separuh akhir.

Bagi acara antara regu, Thailand dan Malaysia dijangka mengulangi pertemuan final di Doha, Qatar empat tahun lalu setelah hanya empat pasukan bertanding selain Myanmar dan China.

Meskipun Thailand dilihat sebagai halangan utama, Awang Sham bagaimanapun menasihati anak-anak buahnya yang dibarisi gandingan pemain muda dan senior agar jangan memandang mudah dengan pasukan- pasukan lain seperti Vietnam, Korea Selatan dan Myanmar.

Jika semua berjalan dengan baik, saya percaya Tuhan akan membalas niat baik kita dengan kejayaan yang amat dinanti-nantikan oleh seluruh peminat sukan di Malaysia selama ini, ujar Awan Sham.

Kali terakhir skuad sepak takraw negara memenangi pingat emas Sukan Asia ialah pada edisi 1994 di Hiroshima, Jepun.

Bagaimanapun, skuad negara pulang hampa pada tiga temasya berikutnya iaitu di Bangkok 1998, Busan 2002 dan Doha 2006.



- Kosmo -



Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 26-2-2011 11:37 AM |All posts
Takraw Thailand League






http://takrawthailandleague.com/



Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 28-4-2011 01:57 PM |All posts



Anime : Nichijou
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 13-5-2011 05:02 PM |All posts
salam... aku main posisi tekong... sepak je... biasa tekong pakai kasut ape ek? aku skrg baru je pakai warrior hi-cut tapak ijau RM15
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 3-6-2011 03:32 PM |All posts
salam... aku main posisi tekong... sepak je... biasa tekong pakai kasut ape ek? aku skrg baru je pak ...
Apok Post at 13-5-2011 05:02 PM



    ajak geng2 datang lepak thread ni
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 22-6-2011 04:50 PM |All posts
geng mana tu bro?
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-11-2011 10:01 AM |All posts
merudum betul prestasi sepak takraw main sukan sea ni....
main macam p0nd@n
Berdoa pada Yang Maha Esa
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 16-11-2011 11:43 AM |All posts
merudum betul prestasi sepak takraw main sukan sea ni....
main macam p0nd@n
alzan Post at 16-11-2011 10:01 AM



    ya sangat.. pon*** kan. baik xyah anto...
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-11-2011 11:47 AM |All posts
ya sangat.. pon*** kan. baik xyah anto...
karambunai Post at 16-11-2011 11:43



    pengurusan atasan mcm mat mail tu bleh buanglah gila kuasa sgt ke hapa. dh org x suka sukan pn x maju2 lg tp x mau sedar diri. wat malu jelah. kat piala dunia titwangsa tu dh nmpk jrg yg bsr kita dgn thai. masa semi nsb baik lwn singapore menang pn mcm x best. bengang ar tgk permainan ni skrg. dhla tgk citer rejam pn x best je...
1

View rating log

Berdoa pada Yang Maha Esa
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 16-11-2011 11:51 AM |All posts
Reply 345# alzan


    wah hang mmg peminat sukan sepak takraw ek.. tapi mmg kalu sukan tu dah mcm merundum tu, baik la tuko pengurusan. bukan sekali dua, dah berkali2 sukan sepak takraw ni manjang kalah, ni dgn indonesia lak leh kena titik.... malu ok
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-11-2011 12:40 PM |All posts
Reply 346# karambunai


dh lama minat sukan takraw ni sbb alternatif pd bola sepak yg memenatkan. sebiji bola kena kejar smpi 22 org
dr sekolah lg main smpi skrg takraw ni + ikt perkembgn semasa sukan takraw.
sdhla pengeluar peralatan & pakaian sukan ni dominasi oleh FBT & marathon dr thai.
sudahnya negara kita pe yg ada?
Berdoa pada Yang Maha Esa
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 26-11-2011 04:36 PM |All posts
Prestasi buruk: Ahmad Ismail enggan letak jawatan PSM

26/11/2011 2:05pm

KUALA LUMPUR 26 Nov. C Datuk Ahmad Ismail tidak mahu melepaskan jawatan Presiden Persatuan Sepak Takraw Malaysia (PSM) walaupun didesak berbuat demikian berikutan prestasi buruk skuad negara pada Sukan SEA ke-26 di Indonesia baru-baru ini.

Beliau berkata, desakan pihak tertentu yang mahu dirinya berundur semata-mata kerana kegagalan mendapat pingat emas tidak kena pada tempatnya.

Sebaliknya, beliau meminta mereka melihat isu kegagalan skuad sepak takraw negara daripada sudut yang lebih luas.

Apakah sukan sepak takraw sahaja yang tidak mendapat pingat emas pada Sukan SEA di Indonesia baru-baru ini. Bagaimana dengan acara sukan lain yang langsung tidak mendapat satu pingat langsung?

Kepada mereka yang mahukan saya letak jawatan, jawapannya mudah... saya akan letak jawatan apabila skuad sepak takraw kita sudah berjaya nanti, katanya dalam program Kerusi Panas, Bernama Radio24.

Ahmad juga berkata, Jawatankuasa Kejurulatihan Sepak Takraw akan mengkaji semula modul kejurulatihan sedia ada bagi meningkatkan lagi prestasi sukan itu. C Bernama

-credit Utusan Malaysia
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 26-11-2011 04:37 PM |All posts
Sudah2 laa tu Mail oi.. resign je
Reply

Props Report

Conqueror

EVO7 Limited Edition

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 26-11-2011 07:23 PM |All posts
Post Last Edit by HangPC2 at 3-6-2012 20:48

Bola Takraw Wau Super

















Sources : http://koleksioldskool.blogspot.com



Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 18-4-2014 05:24 AM , Processed in 0.209898 second(s), 26 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top