CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 15389|Reply: 56

Courier company - suruh customer pick-up barang instead of hantar ke rumah??

  [Copy link]
Post time 3-9-2009 07:02 AM | Show all posts |Read mode
Korang pernah tak guna courier yang mana korang kena gi ambik barang daripada diorang walaupun kita dah bayar supaya barang tu dihantar ke rumah (so-called door-to-door service)?
Padahal alamat sender and receiver both kat KL!
Bila check/tracking status barang 'going out', maknanya barang on the way for delivery.
Aku tunggu punya tunggu punya call, rupa2nya mamat delivery tu dok sibuk buat pick-up barang and tak sempat hantar delivery. Kalau sampai dah 3 hari (tak termasuk cuti weekend and cuti am) sapa tak geram beb.
Bila dah call, diorang suruh jumpa diorang kat tempat lain. Aku ni tunggu la dia datang, tak datang2, alih2 kena jumpa diorang kat tempat lain lewat almost 30 minit, dah la puasa dengan traffic jam lagi!
Alasan ntah apa-apa, lori servis la, kena buat pick-up la...tenghari tak deliver sebab nak rehat (??)
Kalau korang nak kena macam aku, guna la kurier mang*** ni SECUREEXPRESS. - Tak secure and tak express langsung! Better guna Pos MAlaysia parcel delivery lagi cepat!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-9-2009 07:36 AM | Show all posts
bukan company ni je, yg satu algi pun gitu jugak. Bee kena.
Redeem brg dari Bonuslink. Company tu call suruh Bee gi ambik. Bee call Bonuslink, tanya, bakpe mende yg redeem tuh kena gi ambik sendiri. Org kat Bonuslink ckp, JGN gi ambik. Biar die org call courier company tuh.Mana boleh mcm tu. They are paid for the service.
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 07:51 AM | Show all posts
sy pon pnh terkena gaks...
pe sy buat kan...
sy kol kat company tu balik...
n srh die nye penghantar cepat hantar gaks barang2 tuh ke rumah...
kalo x potong duit penghantaran tuh...
peduli apa ngan alasan yg dorang bg tuh...
sbnrnya dorang tuh mls nak jalan jauh...
mcm yg ko kate la...
bulan ni kan bulan posa n trafic pon jem teruk...
tu la yg buatkan dorang malas nak hantar kan parcel especially kalo dorang kene lalu kat jalan yg jem tuh...
:@  :@  :@
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 07:59 AM | Show all posts
ye ker..la.xsangka pulak ek ada gak company camni..kurang asam tul..tp rasanya kt kena tegas ngan diorang ..kalau layan memang mengada2 la diorang tu..
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 08:10 AM | Show all posts
sib baik la aku x pernah guna khidmat kurier nih selain pos mesia
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 08:15 AM | Show all posts
sbb tu ler aku lebih suke guna pos laju or pos xpress coz gerenti sampai kat depan pntu

aku penah gak tkena dgn courier company.
dh 3 hari aku tunggu barang tp tak sampai2 gak.
bila kol courier service tanya parcel aku guna reference number bleh plak minah yg jwb tepon tu suh aku dtg amik kat ofis depa. banyakkkkkk cantik.. kalu camtu baik tak yah bayo service charge tu......
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 3-9-2009 08:34 AM | Show all posts
sejak aku kenal kanggaroo tak pernah pakai courier service yg lain
tq claire so far alngsung tak de masalah.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-9-2009 08:51 AM | Show all posts
nampaknya kroang pun ada yg pernah terkena macam aku...before ni aku pun pernah kena, Pos Laju la, courier lain la...tapi this time hot betul sebab budak deliver tu memang kurang ajar and menyusahkan aku. Mengamuk aku semalam, bila aku call sedap aje dia cakap taknak cakap dgn aku and suruh aku call supervisor dia, tak ke mangkuk tu...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-9-2009 08:52 AM | Show all posts
hmm arin pun ade experience dieorang tak nak anta sampai pintu umah...

ish.. courier service ni kan, komplen je.. sbb kite da bayar service tu.. hampeh dieorang ni

aritu arin kene dengan ape ek name die... haa Gdex.. arin rasa company ni ok, tp yang nganto tu yg xok..ikut angin die je.. Gdex yg incharge penghantaran to my area ni yg hampeh.. 1st time, tu die kate xjumpe umah.. ok la ku tunggu kat simpang... 2nd time, srh jumpe kat stesen minyak, alasan.. arin keje, kat umah xde orang, so arin agree je walaupun jauh, compare kalo balik umah tunggu die dtg..sabo g.. 3rd time berapa kali tunda, sbb die xnak g area umah.. die kate akak amik ptg la, kat setesen minyak aritu.. aku punye la rushing mcm tongang tebalik nak keja die.. sampai stesen minyak, sms die, mn ko? bole die jawab die da balik umah.. hampeh+siot+@#%&... las2 die srh amik ari sabtu dkt kilang yg die tgh wat delivery.. pdhal die bole je dtg umah aku, die kate nnt xsempat nk delivery brg... las2 aku g amik brg pd die..aku xpdg pun muke melaun tu, geram punye pasal..

pas tu skrg ni kalo ade penghantaran gune svc gdex, aku gune alamat ofis, yg ni ok lak..siap anta dpn mata aku lg..

ni pengalaman buruk aku dgn GDEX

sape dari GDEX tgk2 kan la deliveryman korang ni sebelum orang komplen lagi banyak..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-9-2009 08:53 AM | Show all posts
7# arasham

Kawan aku hantar barang pakai Kangaroo pun tak pernah problem, walaupun awal2 tu aku agak ragu2 sebab nama courier dia macam tu, hehe
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-9-2009 08:54 AM | Show all posts
9# mrs_arin


fuh, ko punya kes lagi hebat.
kalau aku jadi ko, ntah2 aku ludah muka malaun tu

masalah dgn courier company ni they have nothing to lose kalau hantar lambat atau buat perangai coz customer dah bayar habis maaa...
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 10:16 AM | Show all posts
tahun 2001 , company aku gune kanggaroo punye service,, hampeh gak..

kebetulan , aku test , gune kangaroo svc dr opis masa tu, hanta brg ofis to mum house.. saje nk tgk, sbb byk dpt komplen user company xdpt brg yg kiteorang anta..

mentang2 la mak aku duk kampung, die srh collect kat pekan, jalan besar.. die xnak masuk kawasan kampung.. tak ke hampeh..pdhal kg aku tu bukan nye ulu sangat..jalan besa , kemudahan ade, bas pun masuk..tp dieorg xnak masuk dalam.. die srh mak aku collect kat lua.. ade ke patut.. sib baik adik aku ade.. :@:@ tapi ni cite 2001

maybe thn ni da ok kot..
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 10:44 AM | Show all posts
aku pun penah kena.. tapi.. lupa lak nama apa kompeni tu.. hantar brg kat kampung, tapi dia suruh ambik kat ofis dia. Kalau dah takleh hantar, jgn la ambik delivery tu. teruk betul.
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 11:44 AM | Show all posts
masa aku duk kat kajang dulu penah jgk face situation mcm ni. time tu, aku br dpt keja br dgn ranhill kat KL. so HR company ni lak ngengada nak courier ke rumah offer letter tu. aku ckp xpe aku leh dtg self-collect. dia ckp dah courier pun, so lps sign return blk offer letter tu n dtg opis utk buat medical check-up..x ke bengap namanya tu. kn senang dia suruh aku dtg je opis, sign pastu pg medical check-up..

so, here how the story begin.. lps 3ari dr tarikh aku dpt cl tu aku masih x dpt offer letter yg opis courier kat alamat rumah. aku dah mula nak menyumpah-seranah la jgk time tu. pastu aku cl blk HR tanya nape x smp2 lg courier tu? xkn courier KL ke kajang smp seminggu. dia pun pelik sbb mmg dah send kat courier b4 dia cl aku. lps tu dia ckp xpe nt dia check blk dgn courier company.

so, ptg tu aku dpt cl dari satu bdk melayu. dia ckp ada courier utk aku tp diorang xleh nak deliver sbb x jumpa alamat. so, aku kena dtg sendiri branch diorang kat kajang tu utk self-collect. wtf!! aku ckp ape kes korang bukak company courier klu cr alamat rumah pun x jumpa. aku duduk rumah taman bukan dalam hutan.. sbb mls nak betekak, aku mintak alamat diorang n dtg collect lps maghrib mlm tu. know what? branch opis diorang less then 3km je dr rumah aku. hangin betul aku!! lps sampai aku amik surat aku pastu tanya lagi sekali cmne leh x jumpa umah aku. supervisor kat situ bgtau diorang br bukak branch kat kajang tu. so x brp familiar lagi dgn taman2 kat situ. aku cuma leh geleng pala je la.. nama company tu Sure Reach..sure hapekebendanya..aku jgk yg x psl2 kena dtg amik sendiri.. harap skrg dah ok la servis diorang.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 11:52 AM | Show all posts
sbb tu ler aku lebih suke guna pos laju or pos xpress coz gerenti sampai kat depan pntu

aku penah gak tkena dgn courier company.
dh 3 hari aku tunggu barang tp tak sampai2 gak.
bila kol courier s ...
libra_gurlz Post at 3-9-2009 08:15 AM


tp kalau org enggak ada dirumah...terpaksa gak amik kat pos opis...walaupun boleh request penghantaran kedua...tp masa selalunya tak mengizinkan....
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 11:56 AM | Show all posts
masa aku duk kat kajang dulu penah jgk face situation mcm ni. time tu, aku br dpt keja br dgn ranhill kat KL. so HR company ni lak ngengada nak courier ke rumah offer letter tu. aku ckp xpe aku leh dt ...
ntahler Post at 3-9-2009 11:44 AM


nama kompany dah cantik..SURE REACH....sib baik tak buh CONFIRM REACH...

aduyai,.,.alasan yg depa bagi tu ( baru bukak dan x familiar )..mmg alasan mcm syiaall...mcm harammm kekdahnya....tak sepatutnya mana2 kurrier company tak tau carik rumah...walaupun tak tahu....depa kene bertanya ngan org2 sekitar....barulah lama2 tahu...kalau camtu baik takyah bukak Company kalau kita sendiri kene collect surat....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-9-2009 12:23 PM | Show all posts
tq MOD Medang for the credit..
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 12:32 PM | Show all posts
hmm arin pun ade experience dieorang tak nak anta sampai pintu umah...

ish.. courier service ni kan, komplen je.. sbb kite da bayar service tu.. hampeh dieorang ni

aritu arin kene dengan ape ek  ...
mrs_arin Post at 3-9-2009 08:52


utk kes sebegini.. patutnya buat official complaint... kekadang tu kampeni OK tapi yg tukang deliver yg bermasalah...

my wife pernah kena.. tapi tak perlu diceritakan le kes tu kat sini... tapi aku sendiri yg buat komplen...
tulis surat komplen... include sekali parcel no.. staff yg terlibat.. dari budak penghantar sampai le nama tukang jawap telepon aku letak sekali... email tu aku hantar ke customer service, HR dan juga kesemua email director yg ada dlm webpage kampeni ni...
kalau kita tak buat, sampai bila pun kampeni ni tak improve...
kena pulak kampeni ni masa tu nak apply ISO9001.. apa lagi.. aku masukkan le clause 7.5.4 & 8.5.1 dan kasik skolah sama diorang punya management... tapi aku email aje la... tak berani jumpa berdepan...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 01:05 PM | Show all posts
utk kes sebegini.. patutnya buat official complaint... kekadang tu kampeni OK tapi yg tukang deliver yg bermasalah...

my wife pernah kena.. tapi tak perlu diceritakan le kes tu kat sini... tapi ...
ryo_takahashi1 Post at 3-9-2009 12:32

hahaha.. siap syarah ISO tu

aku sampai fobia la nk gune service tu kalo letak add umah.. tp dlm bulan lepas, usband aku die beli brg online.. kebetulan aku ade kt umah.. ade orang bg salam.. GDEX anta brg.. mamat lain, tua skit.. ok je die cari rumah.. aku tye die, ade cal usband aku ke kata nk anta brg..die kate xde.. sebenanye aku tye tu, kot2 la die pun ade masalah xtau umah.. relex je mamat ni, jumpe je umah aku..

ni semua kes atitud prob pengantar la ni.. orang yg keje ikhlas, mesti die buat keje elok2...

** xsangka dpt xtra kredit lak.. huhuhu..mekasih cik momod
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2009 01:33 PM | Show all posts
Sure Reach?
Sure or not :kant:
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-4-2024 04:09 AM GMT+8 , Processed in 0.069654 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list