CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 54129|Reply: 254

Haliza Misbun Tak Kisah Tayang "Aset"(latest:xda niat nak seksi@pg9)

[Copy link]
Post time 11-9-2009 11:51 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Post Last Edit by mea at 29-4-2010 08:10



Setelah 13 tahun tidak membintangi sebarang filem, akhirnya pelakon yang mula dikenali menerusi filem Abang 92 ini kembali mewarnai layar perak. Kalau dulu Haliza Misbun hanya ingin dikenali sebagai pelakon yang membawakan watak-watak serius atau berat, tapi penampilannya kali ini cukup berbeza. Ini kerana filem Andartu Terlampau21 Hari Mencari Cinta ini bergenre komedi romantik. Haliza beraksi sebagai wanita berusia lewat 30an bernama Nik Melati Sukma yang terpaksa mencari pasangan untuk dijadikan suami kerana mendapat tekanan daripada kedua orang tuanya. Dia hanya mempunyai masa 21 hari untuk mencari calon suami yang sesuai. Kelmarin bertempat di Bora Asmara, Sungai Penchala, majlis pelancaran filem ini telah diadakan dan pihak media berpeluang menyaksikan sedutan filem ini buat kali pertamanya.

Satu perkara yang menarik minat pihak media ialah Haliza tampil daring dalam filem ini. Boleh dikatakan dia kerap kali menayangkan asetnya kepada penonton. Pendek kata, penonton akan puas melihat lurah dendam pelakon yang masih tidak berumahtangga ini. Kesempatan bertemu dengan Haliza selepas majlis berakhir memberi peluang untuk bertanyakan perkara ini kepadanya. Saya tahu pasti ada yang akan bertanyakan perkara ini kepada saya. Terus-terang saya katakan yang saya tidak kisah tayang aset yang dimiliki kerana mereka yang ingin menonton filem ini di pawagam perlu membeli tiket untuk menyaksikannya. Jadi, apa salahnya saya berikan sesuatu yang tidak biasa dilihat ketika saya berlakon drama. Kalau sama sahaja penampilan saya di dalam filem, macam tidak berbaloi pula harga tiket yang dibayar oleh penonton. Tidak kisahlah apa yang orang hendak kata, yang penting saya melakukan perkara yang mengikut kata hati saya. Mana mungkin saya boleh puaskan hati semua orang, ulas Haliza tentang perkara ini.

Dalam masa yang sama Haliza turut diminta mengulas tentang watak komedi yang cuba dibawakan olehnya kali ini. Maklumlah sebelum ini Haliza memang mahu dikenali sebagai pelakon yang membawakan watak-watak berat sahaja. Sebelum ini memang tidak nafikan yang saya hanya mahu bawakan watak-watak berat, tetapi sekarang ini saya sudah berubah fikiran. Bagi saya, seorang pelakon yang baik boleh menjayakan apa jua watak yang diberikan. Menerusi filem ini saya ingin buktikan yang saya juga boleh bawa watak komedi. Saya tidak mahu jadi sekadar aktress, saya mahu orang nampak sesuatu yang istimewa tentang diri saya. Sebab itulah saya mengambil masa yang cukup lama untuk tampil semula dalam filem. Ini kerana filem terakhir saya, Scoop tidak begitu berjaya dan ada pihak yang menyalahkan saya kerana berpendapat wajah saya tidak boleh dijual. Jadi, saya harap dengan filem terbaru ini, persepsi orang akan berubah. Filem ini adalah filem pertama di bawah syarikat saya, Big Productions Sdn Bhd. Jadi saya memang menaruh harapan yang cukup tinggi kepada filem ini, ujar Heliza penuh semangat.

Diminta mengulas tentang kekuatan filem ini pula, Haliza menjelaskan dia merasakan pemilihan pelakon dan jalan cerita adalah kekuatan filem ini. Saya mengatakan pemilihan pelakon kerana setiap pelakon yang dipilih diberi watak yang dekat dengan diri sendiri. Ini membolehkan setiap pelakon nampak bersahaja dalam lakonan. Jalan cerita filem ini pula berbeza dengan filem-filem komedi yang lain kerana penonton tidak boleh meramal apa yang akan terjadi selepas setiap adegan. Boleh dikatakan ada banyak adegan yang diluar dugaan, jelas Haliza yang membayangkan filem ini akan ada sekuelnya nanti. Tidak percaya dengan perkahwinan Sama ada anda sedar atau tidak, Andartu Terlampau.....21 Hari Mencari Cinta ini seolah-olah menceritakan kisah hidup Haliza sendiri. Maklumlah sekarang ini Haliza sudah pun berusia 36 tahun dan masih hidup membujang. Pendapat ini bagaimanapun disangkal oleh Haliza. Dalam dunia realiti, saya bukan seperti Nik Melati Sukma. Saya tidak pernah berasa tertekan kerana masih tidak berkahwin sehingga ke hari ini. Memang saya sudah berumur 36 tahun tetapi saya tidak memandangkan isu ini sebagai masalah besar. Saya ada hidup saya sendiri dan anda perlu ingat bukan semua individu yang berkahwin menjalani kehidupan suami-isteri dalam suasana bahagia. Kalau tidak masakan ada yang bercerai-berai. Kalau boleh saya mahukan lelaki yang boleh memberikan saya kebebasan selepas saya berkahwin dengannya. Ini kerana saya seorang yang independent.

Saya memang tidak boleh orang lain mengatur atau menyuruh itu dan ini dalam menjalani hidup seharian. Terus-terang saya katakan yang saya sebenarnya tidak percaya dengan institusi perkahwinan. Tetapi sebagai seorang muslim saya tidak akan menolak jodoh yang datang sekiranya saya bertemu dengan seorang lelaki yang betul-betul baik dan menyayangi diri saya. Buat masa ini memang saya ada bertemu dengan seseorang, Tetapi saya hanya anggap dia sebagai kawan sahaja, jelas Haliza tanpa berselindung. Sambut Raya sederhana Seperti kebiasaan, tahun ini saya akan menyambut Raya secara sederhana. Baju raya pun saya tidak beli atau tempah. Kalau nak tahu, sudah hampir enam tahun saya tidak buat baju kurung untuk raya. Saya akan pakai apa yang ada sahaja. Tahun ini saya hanya beraya di rumah keluarga di Pantai Hillpark, Kuala Lumpur. Sebelum mengakhiri perbualan, Haliza sempat bercerita yang dia sangat sukakan kuih raya yang lama-lama. Antara kuih yang digemarinya ialah Kuih Samperit dan Kuih Siput.

kredit 2 gua.com

choyyyy...motip bangga tyg aset nan hadoo :kant:
sajok nak bikin kontrobesi


Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2009 11:54 PM | Show all posts | Share
1# mea

harap aset jah, ciTER nan hado...tak selera gak org ke panggung katanyer
tapi kalau untuk market INDON...mmg boleh pg jauh lah ciTER neh
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2009 11:58 PM | Show all posts | Share
sebab dia tau dia berlakun tak best...
tu yang rela tayang asset tu...
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2009 11:58 PM | Show all posts | Share
pasni ramai la tiru. nak tunjuk lurah bagai. jgn tunjuk lurah bontot dah la.
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2009 11:59 PM | Show all posts | Share
{:3_83:}emmm aset emmmmm ada kut kita dapat tengok tahun depan punya raya
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2009 11:59 PM | Show all posts | Share
nak nengok lurah dendam dia....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2009 12:00 AM | Show all posts | Share
1# mea

harap aset jah, ciTER nan hado...tak selera gak org ke panggung katanyer
tapi kalau untuk market INDON...mmg boleh pg jauh lah ciTER neh
orlanda Post at 11-9-2009 11:54 PM


kata blajar tinggi tp stetment ngalahkan org tak skolah :kant:

kat indon kompom laku khennn noks..harus si ari wibowo tulun pmot sama ini minah
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:01 AM | Show all posts | Share
nak nengok lurah dendam dia....
True-X Post at 11-9-2009 11:59 PM

sila beratur, beli tiket.





kirim 1 tiket bley?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2009 12:07 AM | Show all posts | Share
sila beratur, beli tiket.





kirim 1 tiket bley?
bzzts Post at 12-9-2009 12:01 AM



cheap sale noks
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:09 AM | Show all posts | Share
berlakon pasal diri sendiri ke nih
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:10 AM | Show all posts | Share
tk kebulur stok kelapa tua noks..  :re::re:
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:14 AM | Show all posts | Share
ada ke yang nak tengok asset dia..
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:17 AM | Show all posts | Share
kata blajar tinggi tp stetment ngalahkan org tak skolah :kant:

kat indon kompom laku khennn noks..harus si ari wibowo tulun pmot sama ini minah
mea Post at 12-9-2009 00:00


kalau ada bab2 tayang tetek, kat indon memang meletop....tambah lagik kalau ada bab romen lite2
minah neh taste dia mat saleh aja kan
lelaki mlyu ala2 tak guna kata dia dulu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-9-2009 12:19 AM | Show all posts | Share
ada ke yang nak tengok asset dia..
otomantaro Post at 12-9-2009 12:14 AM


ada la noks..stok2 lelaki tua mata keranjang gatai nan hadooo
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:47 AM | Show all posts | Share
pasni ramai la tiru. nak tunjuk lurah bagai. jgn tunjuk lurah bontot dah la.
bzzts Post at 11-9-2009 23:58


haha..btul2..nak tayang kat sape lagi kan...tyg kat peminat je la..peminat dpt tgk,ade peminat ke,errk..ke peminat untuk luruh yg dah nk.......
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:48 AM | Show all posts | Share
nak nengok lurah dendam dia....
True-X Post at 11-9-2009 23:59


nak tgk lurah yg  lg satu..hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:49 AM | Show all posts | Share
eeeuuuwww..:geram:aset die nasi lemak berape posen..
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 12:52 AM | Show all posts | Share
Terus-terang saya katakan yang saya tidak kisah tayang aset yang dimiliki kerana mereka yang ingin menonton filem ini di pawagam perlu membeli tiket untuk menyaksikannya. Jadi, apa salahnya saya berikan sesuatu yang tidak biasa dilihat ketika saya berlakon drama. .

hmmmss..tayang barang dah nak expired...
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 01:15 AM | Show all posts | Share
kopek tua laaaa...
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 01:17 AM | Show all posts | Share
murahan...choy btol!!...pikir 2,3 juta kali kalo aku jadi laki nak cari calon isteri...
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 01:26 AM | Show all posts | Share
skarang nak tayang...aset pon dah tua, ada ke yg sudi nengok
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 01:29 AM | Show all posts | Share
maner asetnye nok..iols tak larat nak bace artikel panjang tuh..
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 01:30 AM | Show all posts | Share
desperado sangat ker nak tayang aset bagai??
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 01:49 AM | Show all posts | Share
tayang asset to lure people to buy ticket????? mentality apa ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2009 02:05 AM | Show all posts | Share
eee...ape lg la minah ni...mmg sesuai la citer tu ngan realiti dia...eheks
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

7-5-2015 12:30 AM GMT+8 , Processed in 0.372782 second(s), 12 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list