Petua & Pantang Larang Elak Lelaki Lemah Tenaga Batin - Pendidikan Seks - Kesihatan & Perubatan - CARI Infonet -

CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 12334|Reply: 24

Petua & Pantang Larang Elak Lelaki Lemah Tenaga Batin

[Copy link]
Post time 16-3-2011 02:19 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login



Ini adalah petua-petua pantang larang orang-orang dahulu untuk elakkan lemah tenaga batin. Dari pengalaman mereka eloklah kita ikut sebagai garis panduan. Suami yang lemah tenaga batin, rumahtangga tidak bahagia walaupun mempunyai duit berjuta-juta. Kadang-kadang kasihan kepada si isteri kerana tidak mendapatkan kenikmatan dan kepuasan dalam perhubungan seks. Seks adalah penting dalam kehidupan berumahtangga.


Selain ada alternatif lain seperti mengambil ubat seperti viagra dan herba tradisional lain bagi mengatasi masalah lemah tenaga batin elok kita ikut petua-petua ini yang dianggap remeh tapi adalah penting. Kepada lelaki yang sederhana tenaga batinnya, eloklah baca mungkin diantara petua-petua ini telah menjadi amalan untuk sekian lamanya. Jangan sampai suatu hari nanti anda akan mati pucuk. Itulah trauma bagi seorang lelaki.


Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau berjangka panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin.Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.


Diantara pantang larang.


1.Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila jima. Batang zakar harus sentiasa panas.


2.Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu. Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.


3.Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar.


4.Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.


5. Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima.


6.Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian baharulah minum air.


7.Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.


8.Jangan makan nasi sejuk, panaskan dahulu.


9.Kurangkan dari memakan Pisang Embun.


10.Elakkan minum air selepas jam 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik.


11.Jangan amalkan onani kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.


12.Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.


13.Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.


14.Jangan jima di dalam air.


15.Jangan terus minum air selepas jima, rehat dahulu 15 minit.


16.Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.


17.Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.


18.Jangan jima isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.


19.Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.


Petua orang-orang dulu adalah pengalaman mereka untuk kita renungkan dan kata perpatah "Petua itu lebih dari Ilmu".


Wasallam.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2011 09:25 AM | Show all posts | Share
hahaha....


dari segi saintis??
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2011 03:22 PM | Show all posts | Share
hahahaha.. petua yg bijak...
Reply

Use magic Report

Post time 23-3-2011 12:56 PM | Show all posts | Share
Ada yg boleh pakai ade yang tak boleh..its depends
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2011 02:54 AM | Show all posts | Share
'petua itu lebih dari ilmu'... orang cetek ilmu la yg cakap macam tu..
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2011 10:45 AM | Show all posts | Share
Ini adalah petua-petua pantang larang orang-orang dahulu untuk elakkan lemah tenaga batin. Dari  ...
jofizo Post at 16-3-2011 14:19


tambahan:

untuk ibu bapa & sesiapa yang berkenaan jaga bayi lelaki khusus si ibu.
semasa menyusukan bayi lelaki elakkan air susu ibu terkena "anu" anak lelaki. kerana boleh melemahkan "anu" tersebut. dengan kata lain, tak naik la.
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2011 11:55 AM | Show all posts | Share
nak tambah lagi satu, kalau kita terkena cirit, bila kita sedang melabur tuh digalakkan menyanyi lagu ziana zain.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2011 06:46 PM | Show all posts | Share
petua kowg ni mmg best belaka apatah ag petua menyanyi lagu ziana zain tu mmg x masuk akal..
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2011 09:33 PM | Show all posts | Share
ye ke....
Reply

Use magic Report

Post time 28-3-2011 11:15 AM | Show all posts | Share
satu lagi petua :-

kalau nak buang air besar jangan disekalikan dengan air kecil.
senang cakap kalau nak berak jangan kencing bersekali.

ini bertujuan untuk mengawal diri. cth utk org yg senang ejakulasi.
Reply

Use magic Report

Post time 28-3-2011 06:55 PM | Show all posts | Share
good information
Reply

Use magic Report

Post time 29-3-2011 07:38 PM | Show all posts | Share
jima tu ape?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2011 02:44 PM | Show all posts | Share
jima tu ape?

alestorm Post at 29-3-2011 19:38


Senggama
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-3-2011 03:14 PM | Show all posts | Share
senggama pun susah org nak paham........ bahasa mudah beromen....
Reply

Use magic Report

Post time 18-4-2011 01:00 AM | Show all posts | Share
untuk mengelakan mati pucuk, sila jangan patahkan pucuk itu...
selalu taburkan baja, dan letakan dibawah sinar mentari..agar ianya subur selalu ,
lagi satu jangan ambil buah dari pucuk itu nanti pucuk itu tidak hidup lagi terus mati kering ..
ok tq selamat beramal
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2011 03:42 PM | Show all posts | Share
jima tu ape?
alestorm Post at 29-3-2011 19:38


ala jima tu macam main bola lisut...main 2 org ke 3 org ke 4 org pon bole skali jalan
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2011 09:47 AM | Show all posts | Share
ala jima tu macam main bola lisut...main 2 org ke 3 org ke 4 org pon bole skali jalan
cucumberkl Post at 21-4-2011 15:42



    labih dari tupon takpe...mcm kete api lagi tak pe huhu
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2011 07:53 AM | Show all posts | Share
susah gak nak jadi lelaki sijati ni...
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2011 03:08 PM | Show all posts | Share
hahaha....


dari segi saintis??
teky Post at 18-3-2011 09:25



   sainstis tue org....aspek saintifik baru btul
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2011 03:20 PM | Show all posts | Share
Reply 19# chewan


    perlu ka aku nak terang lebih lanjut kat ko chewan.. da skop sex kan da tentu saintis dlm bidang sex...


xpon ko je la yg citer...
Reply

Use magic Report

Post time 7-5-2011 03:29 PM | Show all posts | Share
Reply  chewan


    perlu ka aku nak terang lebih lanjut kat ko chewan.. da skop sex kan da tent ...
teky Post at 7-5-2011 15:20



   malas r...nie kang lebih2 ko cntas lak
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2011 05:59 PM | Show all posts | Share
semua petua elak bagi lembik je. petua bagi lama takde ke?
Reply

Use magic Report

Post time 13-11-2012 01:25 AM | Show all posts | Share
nak elak mati pucuk mudah jek caranye. ambil baja tahi ayam atau baja tahi lembu tabur kat pucuk, siram air tiap2 hari., lepas tu racun serangga letak lah 6 bulan sekali. nnti pucuk dh besar. boleh lah ko org tuai makan buahnye aq dh tuai dh dpt buah durian
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2012 12:28 AM | Show all posts | Share
Air batu @ berais MEMANG PANTANG bagi LELAKI UNTUK TAHAN LAMA LOR... JANGAN DIAMALKAN!
Reply

Use magic Report

Post time 26-11-2012 03:34 PM | Show all posts | Share
Byk btl jgn nya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

4-8-2015 05:19 AM GMT+8 , Processed in 0.234006 second(s), 12 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list