CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 10539|Reply: 24

Petua & Pantang Larang Elak Lelaki Lemah Tenaga Batin

[Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 16-3-2011 02:19 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login



Ini adalah petua-petua pantang larang orang-orang dahulu untuk elakkan lemah tenaga batin. Dari pengalaman mereka eloklah kita ikut sebagai garis panduan. Suami yang lemah tenaga batin, rumahtangga tidak bahagia walaupun mempunyai duit berjuta-juta. Kadang-kadang kasihan kepada si isteri kerana tidak mendapatkan kenikmatan dan kepuasan dalam perhubungan seks. Seks adalah penting dalam kehidupan berumahtangga.


Selain ada alternatif lain seperti mengambil ubat seperti viagra dan herba tradisional lain bagi mengatasi masalah lemah tenaga batin elok kita ikut petua-petua ini yang dianggap remeh tapi adalah penting. Kepada lelaki yang sederhana tenaga batinnya, eloklah baca mungkin diantara petua-petua ini telah menjadi amalan untuk sekian lamanya. Jangan sampai suatu hari nanti anda akan mati pucuk. Itulah trauma bagi seorang lelaki.


Segala apa yang dilakukan mempunyai kesan samada serta merta atau berjangka panjang. Pelbagai petua pantang larang telah diajarkan oleh orang-orang tua Melayu bagi menjaga kesihatan tenaga batin.Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.


Diantara pantang larang.


1.Jangan amalkan minum air batu kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila jima. Batang zakar harus sentiasa panas.


2.Jangan makan nasi berulamkan air. Minum air setelah selesai makan nasi, melainkan jika tercekik. Kesannya sama seperti minum air batu. Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk atau disejukkan. Ia boleh mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.


3.Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar.


4.Jangan terus minum air selepas makan nasi, minum hanya setelah 2 minit suapan terakhir.


5. Jangan hembus nafas ketika minum, tahani nafas, ini membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika jima.


6.Elakkan minum air ketika badan sedang panas, selepas berlari atau bekerja berat. Berehatlah terlebih dahulu, sejukkan badan, kemudian baharulah minum air.


7.Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.


8.Jangan makan nasi sejuk, panaskan dahulu.


9.Kurangkan dari memakan Pisang Embun.


10.Elakkan minum air selepas jam 11.00 malam walaupun air panas kerana ia melemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan. Elakkan dari buang air ditempat air bertakung, carilah tempat yang kering dahulu kemudian buang air besar. Ini melatih mengawal otot zakar dengan baik.


11.Jangan amalkan onani kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.


12.Jangan biarkan isteri menindih zakar ketika tidur. Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju zakar, tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran dan melemahkan zakar.


13.Jika berumur lebih 30 tahun, elakkan dari jima lebih dari 3 kali seminggu, kerana perlu cukup masa membina kembali tenaga batin.


14.Jangan jima di dalam air.


15.Jangan terus minum air selepas jima, rehat dahulu 15 minit.


16.Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.


17.Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.


18.Jangan jima isteri yang sedang haid kerana mendatangkan penyakit.


19.Jangan cungkil gigi dengan kemuncut (tangkai bunga lalang) kerana ia mengakibatkan zakar jadi ngilu dan kurang bertenaga.


Petua orang-orang dulu adalah pengalaman mereka untuk kita renungkan dan kata perpatah "Petua itu lebih dari Ilmu".


Wasallam.
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-3-2011 09:25 AM |All posts
hahaha....


dari segi saintis??
Your negative attitude is proof that you are not happy unless everyone around you knows how incredibly miserable and pathetic you are.
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 21-3-2011 03:22 PM |All posts
hahahaha.. petua yg bijak...
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 23-3-2011 12:56 PM |All posts
Ada yg boleh pakai ade yang tak boleh..its depends
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 25-3-2011 02:54 AM |All posts
'petua itu lebih dari ilmu'... orang cetek ilmu la yg cakap macam tu..
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 25-3-2011 10:45 AM |All posts
Ini adalah petua-petua pantang larang orang-orang dahulu untuk elakkan lemah tenaga batin. Dari  ...
jofizo Post at 16-3-2011 14:19


tambahan:

untuk ibu bapa & sesiapa yang berkenaan jaga bayi lelaki khusus si ibu.
semasa menyusukan bayi lelaki elakkan air susu ibu terkena "anu" anak lelaki. kerana boleh melemahkan "anu" tersebut. dengan kata lain, tak naik la.
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 25-3-2011 11:55 AM |All posts
nak tambah lagi satu, kalau kita terkena cirit, bila kita sedang melabur tuh digalakkan menyanyi lagu ziana zain.
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 27-3-2011 06:46 PM |All posts
petua kowg ni mmg best belaka apatah ag petua menyanyi lagu ziana zain tu mmg x masuk akal..
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 27-3-2011 09:33 PM |All posts
ye ke....
adooiiiii banyak tullll masalah....
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 28-3-2011 11:15 AM |All posts
satu lagi petua :-

kalau nak buang air besar jangan disekalikan dengan air kecil.
senang cakap kalau nak berak jangan kencing bersekali.

ini bertujuan untuk mengawal diri. cth utk org yg senang ejakulasi.
kosong sahaja
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 28-3-2011 06:55 PM |All posts
good information
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 29-3-2011 07:38 PM |All posts
jima tu ape?
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 31-3-2011 02:44 PM |All posts
jima tu ape?

alestorm Post at 29-3-2011 19:38


Senggama
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 31-3-2011 03:14 PM |All posts
senggama pun susah org nak paham........ bahasa mudah beromen....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-4-2011 01:00 AM |All posts
untuk mengelakan mati pucuk, sila jangan patahkan pucuk itu...
selalu taburkan baja, dan letakan dibawah sinar mentari..agar ianya subur selalu ,
lagi satu jangan ambil buah dari pucuk itu nanti pucuk itu tidak hidup lagi terus mati kering ..
ok tq selamat beramal
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 21-4-2011 03:42 PM |All posts
jima tu ape?
alestorm Post at 29-3-2011 19:38


ala jima tu macam main bola lisut...main 2 org ke 3 org ke 4 org pon bole skali jalan
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 22-4-2011 09:47 AM |All posts
ala jima tu macam main bola lisut...main 2 org ke 3 org ke 4 org pon bole skali jalan
cucumberkl Post at 21-4-2011 15:42



    labih dari tupon takpe...mcm kete api lagi tak pe huhu
ALLAH MENDUGA HAMBANYA
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 7-5-2011 07:53 AM |All posts
susah gak nak jadi lelaki sijati ni...
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 7-5-2011 03:08 PM |All posts
hahaha....


dari segi saintis??
teky Post at 18-3-2011 09:25



   sainstis tue org....aspek saintifik baru btul
I hated every minute of training, but I said, Don't quit. Suffer now and live the rest of your life
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 7-5-2011 03:20 PM |All posts
Reply 19# chewan


    perlu ka aku nak terang lebih lanjut kat ko chewan.. da skop sex kan da tentu saintis dlm bidang sex...


xpon ko je la yg citer...
Your negative attitude is proof that you are not happy unless everyone around you knows how incredibly miserable and pathetic you are.
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 7-5-2011 03:29 PM |All posts
Reply  chewan


    perlu ka aku nak terang lebih lanjut kat ko chewan.. da skop sex kan da tent ...
teky Post at 7-5-2011 15:20



   malas r...nie kang lebih2 ko cntas lak
I hated every minute of training, but I said, Don't quit. Suffer now and live the rest of your life
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 9-5-2011 05:59 PM |All posts
semua petua elak bagi lembik je. petua bagi lama takde ke?
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 13-11-2012 01:25 AM |All posts
nak elak mati pucuk mudah jek caranye. ambil baja tahi ayam atau baja tahi lembu tabur kat pucuk, siram air tiap2 hari., lepas tu racun serangga letak lah 6 bulan sekali. nnti pucuk dh besar. boleh lah ko org tuai makan buahnye aq dh tuai dh dpt buah durian
My Gps HP Tracking Number https://www.sat-gps-locate.com/
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 20-11-2012 12:28 AM |All posts
Air batu @ berais MEMANG PANTANG bagi LELAKI UNTUK TAHAN LAMA LOR... JANGAN DIAMALKAN!
Baraka,PAI TEE
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 26-11-2012 03:34 PM |All posts
Byk btl jgn nya
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 1-11-2014 10:25 AM , Processed in 0.275892 second(s), 39 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top