CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 5205|Reply: 11

SMART COCO A+ DAN JUS AL KHAIRA... UNTUK MINDA CERDAS DAN BADAN CERGAS!!

[Copy link]

Rank: 8Rank: 8

Post on 10-4-2011 02:16 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Selalu dengar fsl smart coco A+ dan jus alkhaira di radio ikim...dengar testimonies best sgt...akak pun tergerak membelinya...
dah minum smart coco..sedap rasa...& jus alkhaira pun sedap gak..rasa bole telan 1 botol...ehehe

siapa yg dah try..jom laa share testi.....
FB:bpretty beauty center
e-berrypretty.blogspot.com
0193848577
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 10-4-2011 02:16 PM |All posts
ini gambar nya


FB:bpretty beauty center
e-berrypretty.blogspot.com
0193848577
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 10-4-2011 03:18 PM |All posts
Jus Al-Khaira (bermanfaat untuk memelihara keseluruhan kesihatan dan kesegaran badan)





Al-Khaira bermaksud ※yang baik§. Seperti namanya, jus Al-Khaira adalah formulasi istimewa & unik bermanfaat untuk memelihara keseluruhan kesihatan dan kesegaran badan. Ia mengandungi 10 ramuan utama yang mana dikatakan makanan semulajadi yang terbaik di alam ini dan mempunyai banyak kebaikan. Ianya terdiri dari ekstrak-ekstrak delima, kurma, kismis, buah tin, badam, aloe vera, centella, madu asli, gamat dan minyak zaitun.
.
Antara khasiat bahan-bahan ini adalah:

Delima:

Salah satu dari buah yang terawal di dunia (seawall 4000 sebelum Masihi). Al-Quran ada menyebut delima adalah buah dari taman di syrga (55:68). Ia terus menjadi lambing kesuburan dan kesihatan. Ada sesetengah pihak menganggap ia adalah &buah ajaib* kerana dapat membantu imunisasi badan daripada pelbagai penyakit dan juga kaya dengan antioksida dan nutrisi yang dapat membantu mengekalkan keremajaan.

Kurma:

Kurma adalah makanan seimbang yang baik untuk penghadaman makanan. Ia mampu member tenaga kepada badan manusia yang lesu dan baik untuk wanita sebelum dan selepas bersalin. Khasiatnya adalah tidak terkira dan kaya dengan serat, vitamin dan mineral yang baik untuk tumbesaran otot. Ia dapat membantu penyakit sembelit, penyakit usus dan masalah jantung
Kismis:
Kismis adalah makanan dan manisan semulajadi, Ia dalah sumber yang baik untuk serat, vitamin dan mineral seperti vitamin B, kalsium, potassium dan zat besi. Kismis juga adalah bahan antioksida yang baik untuk melambatkan proses penuaan. Ada hadis yang menyebut ※Sebaik-baik makanan adalah buah zabib (kismis).§ Kismis dikatakan makanan yang baik untuk minda dan memori. Ia dapat membantu mengurangkan keletihan dan menguatkan urat dan otot.

Buah Tin:
Adalah juga buah terawal sejak 60 Masihi. Buah tin mempunyai kemanisan semulajadi dan serat yang tinggi yang dapat membantu system pencernaan. Ia mengandungi vitamin dan mineral seperti kalsium, magnesium dan potassium yang penting untuk mengawal darah dan tahap kolestrol serta tahap alkali yang seimbang dalam badan.

Badam:
Kajian ada menunjukkan badam adalah baik untuk kesihatan dan kaya dengan serat, vitamin, mineral, antioksida dan phytochemical. Badam juga dikatakan dapat membantu mengurangkan kadar kolestrol, bernutrisi, dapat menguatkan otot dan kecerdasan, mencantikkan dan memutihkan kulit serta memperbaiki daya penglihatan.

Aloe vera:
Aloe vera adalah bahan yang terkenal kerana banyak digunakan dalam bidang perubatan untuk banyak penyakit seperti kencing manis, meningkatkan kandungan oksigen dalam darah di badan, mengurangkan kesakitan bengkak dan arthritis. Di dalam aloe vera terdapat komponen seperti polysaccharides, mannan dan lectin yang berkesan untuk membaikpulih luka dan kluit terbakar. Ia juga dapat mencantikkan kulit.

Gamat:
Gamat adalah spesis laut terkenal dengan keajaibannya untuk membaikpulih luka dalaman dan luaran, ulser, sakit dada, sakit tekak, selsema dan kulit terbakar. Ia banyak digunakan oleh pesakit selepas pembedahan dan wanita selepas bersalin. Gamat telah diketahui mengandungi sel-sel untuk pertumbuhan yang baru dalam sel badan tulang, kolagen dan menyegarkan badan serta melembutkan kulit. Ia kaya dengan chondoritins, mucopolsaccharids dan lain-lain nutrisi seperti protein, vitamin A, C dan mineral.

Madu:
Selain sebagai salah satu makanan sunah yang disebut di dalam Al-Quran dan hadith, madu telah lama digunakan sebagai pemanis asli dan juga untuk mengurangkan pelbagai penyakit. Juga untuk menambah tenaga dan meningkatkan stamina, serta menguatkan badan selepas sakit atau ketegangan (stress). Madu juga dapat menenangkan dan member tidur yang nyenyak, melegakan sakit perut, melegakan penyakit dan system pernafasan.

Minyak zaitun:
※Di atas buah tin dan zitun, dan Gunung Sinai§ (Surah Al-Tin, 95:1-2). Istimewanya buah zaitun sehingga disebut di dalam Al-Quran, menunjukkan keunikan buah ini. Negara-Negara di sekitar Laut Mediterranean seperti Greece, Itali dan Sepanyol tahu tentang khasiat minyak zaitun ke atas tahap kolestrol yang tinggi dalam darah, system pernafasan, penyakit jantung, sakit telinga, sembelit, sakit perut, kulit yang kering dan berkedut, serta mengurangkan risiko penyakit batu dalam hempedu.

Centella Asiatica:
Centella juga dipanggil Gotu Kola, Indian Pennywort, Pegaga dan Brahmi. Centella dapat menyegarkan otak dan system saraf dan dapat membantu mengekalkan keremajaan dan awet muda. Ia juga dapat membantu kesegaran badan, melawan rheumatism, mempertingkatkan daya konsentrasi dan perjalanan darah.
FB: Lid Beauty Mall
Blog / Web: LidBeautyMall.Com / .My

IMPIAN SEMAKIN JAUH DARI GAPAIAN. PASRAH
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 10-4-2011 03:20 PM |All posts
..
.
SMART COCO A+

meningkatkan daya ingatan tahap kecerdasan minda & IQ

.


.


.

.
Khasiat
Membantu meningkatkan daya ingatan tahap kecerdasan minda & IQ  & konsentrasi minda / memperbaiki sistem perjalanan darah /  Mencantikkan kulit / Membantu membekalkan bahan keperluan dalam badan  untuk baik pulih sel-sel, tumbesaran dan fungsi organ dalam badan /  Mengandungi serat, protein, banyak vitamin & mineral yang baik untuk  badan / Membantu menenangkan & tidur malam yang nyenyak /  Menggunakan krimer bukan tenusu.

Minuman bernutrisi Smart Coco A+ adalah fomulasi istimewa yang  berpontensi untuk meningkatkan daya ingatan, konsentrasi minda,  peredaran darah serta sebagai ajen antioksida. Ianya diadun dari bahan  bahan makanan yang baik sebagai ubatan dan herba terpilih dan berkualiti  seperti serbuk koko, vitamin, madu, malt & gingko biloba.
Sebenarnya, anak-anak kita telah dianugerahkan minda yang cergas, dan  makanan tambahan seperti Gingko Biloba diperlukan untuk memaksimumkan  potensinya. Kita selalu marahkan anak-anak kerana tidak membuat kerja  rumah kerana beranggapan mereka malas . Tetapi kita sebagai ibubapa lupa  untuk memberikan makanan tambahan untuk minda anak-anak terus cergas.
Ibubapa yang telah memberikan SmartCoco ini pada anak-anak mereka  akan mendapati anak mereka ada menampakkan perbezaan seperti di sekolah  anaknya lebih fokus dikelas berbandingkan sebelum ini yang suka main  didalam kelas. Bagaimana mereka hendak memahami pelajaran yang diajarkan  jika mereka bermain di dalam kelas. Bila mereka fokus di dalam kelas,  sudah semestinya ia memudahkan mereka untuk membuat kerja rumah yang  diberikan. Bacalah sendiri testimoni-testimoni menakjubkan yang kami  terima dari pengguna SmartCoco yang berpuas hati dengan kesannya.

Cara pengambilannnya ialah dengan hanya satu sachet pada waktu pagi  dan satu lagi pada sebelah petang untuk dua minggu pertama dan selepas  itu barulah diambil satu sachet setiap pagi. Pengambilan dua sachet  selama dua minggu pertama ialah untuk membugarkan (overhaul refresh)  minda kanak-kanak itu.

Setelah diambil untuk beberapa hari kita akan mula nampak  perbezaannya. Perbezaan lebih ketara akan dilihat apabila pengambilan  berterusan. Namun begitu, kesannya berbeza-berbeza bagi setiap pengguna  kerana ini adalah makanan tambahan dan bukan ubat. Berbeza dengan ubat  contohnya paracetamol yang menghilangkan sakit kepala dalam masa sejam,  tetapi hakikatnya ia cuma menahan sakit untuk jangkamasa tertentu saja.  Namun, SmartCoco bertindak untuk jangka panjang. Ada pengguna melaporkan  untuk beberapa hari pertama, anak mereka berasa mengantuk tetapi usah  khuatir kerana dalam masa beberapa hari mereka akan kembali normal  seperti biasa, malah lebih baik.
.
TESTIMONI
Salam, kami sekluarga mengamalkan produk Smart Coco A+ dan Jus  Al-Khaira keberkesaannya amat membanggakan, tahniah setelah mencuba saya  dan suami sepakat untuk menjadi stokis di negeri sabah.suami saya  sebelum ini suka mengadu cepat letih dan berusaha untuk mencari makanan  tambahan dan setelah mendengar iklannya di radio IKIM dia pun berusaha  untuk mencuba. Anak sulung saya lelaki lambat bercakap dan menyebut  perkataan susah untuk difahami, apabila mencuba Smart Coco A+ saya yang  penat melayan dia bertanya itu dan ini. Anak kedua perempuan aktif umur  setahun macam umur 3 tahun, seisi keluarga hairan apa yg dia buat amat  advance, dan kulit pun jadi gebu terima kasih. 每 Puan Jamaliah, Kota  Kinabalu

Saya seorang pelajar yang terlalu bergantung pada N**cafe untuk  memastikan saya boleh belajar dengan segar di tengah malam. Tetapi  setelah mencuba Smart Coco, saya berasa lebih segar serta lebih  bertenaga. Saya sangat berterima kasih kepada ibu saya& Smart Coco  yang cuba untuk mengubah tabiat minuman kafein saya. 每 Leena, Universiti  Islam Antarabangsa

Alhamdulillah anak saya yang berumur 5 tahun sudah pandai mengaji dan  membaca setelah minum dua kotak Smart Coco A+. 每 Puan Siti Rumzana,  Sekincan

Saya mempunyai dua orang anak lelaki yang mempunyai tahap kecedasan  minda yg agak lemah sehingga setiap kali peperiksaan sekolah mereka  pasti membawa pulang keputusan yang sungguh mengecewakan namun kini  semua telah berubah secara drastik, dimana sejak saya menyediakan Smart  Coco A+ pada setiap pagi kedua-dua mereka telah memperoleh keputusan  peperiksaan yang amat cemerlang dimana ke semua mata pelajaran terbaik  dan kedudukan tempat pertama dalam kelas telah diraih oleh mereka.  Selain dari itu mereka juga menjadi ringan tulang dan semakin berbudi  bahasa. 每 Puan Norleeza, Wangsa Maju

Salam 1 Malaysia. Saya ingin berkongsi dengan semua berkenaan khasiat  Smart Coco A+ ini. Saya mempunyai enam orang anak dan semuanya sedang  menuntut dari Tahun 1 hinggalah Tingkatan 5 telah menggunakan produk ini  secara berterusan. Tiga orang anak saya akan menghadapi peperiksaan  UPSR, PMR dan SPM tahun ini. Sejak Ogos 2009 hingga kini menggunakannya,  saya dapati kesan perubahan yang amat menakjubkan di mana anak-anak  saya yang sebelum ini selalu menimbulkan masalah keluar malam, suka  bermain, malas mengaji dan menyiapkan kerja rumah, sekarang ini tanpa  disuruh mereka rajin mengulangkaji di rumah, bangun jam 4 pagi untuk  mengulangkaji, solat berjamaah, cuci dan menggosok pakaian sekolah  sendiri. Amat berdikari. 每 Puan Zaiyana, Pekan

Saya telah menggunakan Smart Coco A+ sejak bulan Ogos untuk anak saya  menghadapi peperiksaan SPM. Sebelum ini dia selalu mengantuk di dalam  kelas dan tidak faham ajaran guru, juga tidak fokus dlm pelajaran. Tapi  setelah memgambil Smart Coco A+ ternyata ada perubahan. Masalahnya  semakin pulih dan dia lebih yakin untuk menjawab soalan peperiksaan.  Begitu juga dgn anak saya yang keempat menghadapi masalah tidak fokus  dalam pelajaran myebabkan dia tidak dapat menjawab setiap soalan dgn  tepat dan jitu. Saya usahakan dia ke tuisyen untuk tahun 3 ni(2010).  ALHAMDULILLAH dia selalu bawa balik hadiah dari tuisyen kerana telah  siapkan latihan dan menjawab soalan-soalan dari cikgu. Dan di sekolah  dia telah menyiapkan tugas dan mudah dan di minta guru untuk mengajar  kawan2 lain. Kami sekeluarga mengamalkannya dan telah mendapatkan  kebaikannya, insyaAllah. 每 Puan Azilah, Kuala Terengganu
FB: Lid Beauty Mall
Blog / Web: LidBeautyMall.Com / .My

IMPIAN SEMAKIN JAUH DARI GAPAIAN. PASRAH
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 10-4-2011 03:50 PM |All posts
TAHNIAH KEPADA SEMUA PELAJAR-PELAJAR /PENGGUNA SMART COCO A+ DAN JUS ALKHAIRA
  DIATAS KEJAYAAN MEMPEROLEHI KEPUTUSAN 8A DLM PMR 2010.

Mohd Adi Farhan


Mohamad Khairullah B. Ahmad Noor


Amyrah Nur Fariesya Husain


Mohd Nazim B. Tarmizi


gambar ikhsan Fortune Resources
FB:bpretty beauty center
e-berrypretty.blogspot.com
0193848577
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 10-4-2011 04:01 PM |All posts
TAHNIAH KEPADA SEMUA PELAJAR-PELAJAR /PENGGUNA SMART COCO A+ DAN JUS ALKHAIRA
  DIATAS KEJAYAAN MEM ...
norsh05 Post at 10-4-2011 15:50


FARHAN  tu muka cam korean -----{:1_137:}
FB: Lid Beauty Mall
Blog / Web: LidBeautyMall.Com / .My

IMPIAN SEMAKIN JAUH DARI GAPAIAN. PASRAH
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 11-4-2011 02:57 PM |All posts
FARHAN  tu muka cam korean -----
sayawifenikmie Post at 10-4-2011 16:01


hehe..ada iras2 ....pasti dah besar jadi kegilaan ramai...dah la pandai...
FB:bpretty beauty center
e-berrypretty.blogspot.com
0193848577
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 11-4-2011 06:05 PM |All posts
hehe..ada iras2 ....pasti dah besar jadi kegilaan ramai...dah la pandai...
norsh05 Post at 11-4-2011 14:57


kannnnnnn---silap2 anak i yang sangkut----dia minat ngan korean star----tak padan sekolah  agama-
FB: Lid Beauty Mall
Blog / Web: LidBeautyMall.Com / .My

IMPIAN SEMAKIN JAUH DARI GAPAIAN. PASRAH
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 11-4-2011 06:59 PM |All posts
kannnnnnn---silap2 anak i yang sangkut----dia minat ngan korean star----tak padan sekolah  agama ...
sayawifenikmie Post at 11-4-2011 18:05



yo laa...remaja skrg duka sgt tgk cite korea...termasuk anak akak!! ...x dpt tgk live tgk kat pc...
FB:bpretty beauty center
e-berrypretty.blogspot.com
0193848577
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 11-4-2011 07:00 PM |All posts
akak dah cuba smart coco A+ ni..memang sedaaap rasanya...macam milo jee..jus alkhaira ni pun sodap .....thumb up!!!
FB:bpretty beauty center
e-berrypretty.blogspot.com
0193848577
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 12-4-2011 09:45 PM |All posts
10 sebab saya sekeluarga memilih Smartcoco dan Al-Khaira sebagai minuman harian.

1. Kerana rasanya yg lazat, tidak terlalu pekat ataupun terlalu manis. Tidak terasa jemu walaupun mengambilnya sehingga 3 peket sehari (Smartcoco).
2. Setelah hanya 3 hari mengamalkan Smartcoco, kulit saya terasa lebih lembut dan anjal.
3. Masalah tumit kaki yg mudah kering dan pecah telah hampir tiada.
4. Masalah resdung yg sebelum ini menyebabkan hidung tersumbat, mata menjadi panas dan berair, juga telah jelas berkurangan.
5. Tiada lagi masalah migraine, sakit pinggang atau simptom2 yg menganggu sebelum atau semasa haid.
6. Masalah eczema yg hidapi oleh anak2 juga telah tiada.
7. Dengkuran anak2 ketika tidur (disebabkan oleh masalah tonsil) tidak lagi kedengaran. Tidur mereka lebih nyenyak dan tiada lagi rungutan untuk bangun di awal pagi.
8. Peningkatan dan ketajaman daya ingatan dan kecerdasan anak2 mengkagumkan saya.
9. Minuman Smartcoco memberikan saya ketenangan terutamanya apabila saya berasa tegang, tertekan atau stress.
10.Nilai untuk wang. Pengambilan Smartcoco dan Jus A-Khaira memberi banyak manfaat kepada kesihatan saya dan keluarga. Saya mendapat nilai untuk wang saya#

(Nor Aini Haron, Masjid Tanah)
FB:bpretty beauty center
e-berrypretty.blogspot.com
0193848577
Reply

Props Report

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 12-4-2011 10:59 PM |All posts
yo laa...remaja skrg duka sgt tgk cite korea...termasuk anak akak!!  ...x dpt tgk live tgk k ...
norsh05 Post at 11-4-2011 18:59



i siap kena print kan berpuluh2 gambar korean star tu tuk anak dara------

naper ekkk? tak paham tul selera dorang---
FB: Lid Beauty Mall
Blog / Web: LidBeautyMall.Com / .My

IMPIAN SEMAKIN JAUH DARI GAPAIAN. PASRAH
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 23-7-2014 09:28 AM , Processed in 0.362908 second(s), 18 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top