CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 15990|Reply: 250

Gambar Solat Berjemaah Ni Buat Gua Jadi Loya

  [Copy link]
Post time 3-4-2012 12:57 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login




Gua tak tahu nak cakap apa lagi bila lihat gambar ni, gua rasa perut gua senak dan ada rasa nak terkucil bila menatap gambar jemaah yang sedang khusyuk solat berjemaah. Gua tak tahu pasal apa gua nak terkucil tapi Gua rasa lu orang semua dapat teka kot pasal apa.

Ntahlah beb, kalau Bendera Barisan Nasional atau UMNO yang diletak disitu pasti Harakah, Keadilan Daily, Malaysiakini, dan mana mana portal serta blogg pembangkang akan terus terusan membalun UMNO dan BN. Tapi dalam gambar ni?

Ntahlah beb...... Lu orang fikir jelah bila Ketaksuban pada parti sampaikan Islam dilacurkan.


Psssttt.... Macam lah dah takde sejadah depa nak pakai....

*nasib baik bukan sejadah ada gambar pemimpin Agung Iran...kejap lagi adalah fatwa keluar photoshop katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 01:12 PM | Show all posts | Share
sejadah berdiri ? hik hik hik
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 01:54 PM | Show all posts | Share
penting ke sejadah? takde sejadah solat tak sah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 03:49 PM | Show all posts | Share
apalah tt bangang sgt. ko tau ke niat derang masa amik bendera pas tu wat sejadah? klau dh time nk solat ni klau x ada sejadah, apa saje yg didepan mata (yg bersih la) walau towel atau kain pelikat pun derang akan buat sejadah.tapi bukan dgn bendera umno la.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 06:39 PM | Show all posts | Share
mana ada masjid atau surau xda sejadah??

jangan esok menang PRu13,bendera Malaysia pun nak tukau  ala-ala bendera PAS...
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 06:47 PM | Show all posts | Share
sejadah bukan syarat sah solat
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 06:47 PM | Show all posts | Share
masalahnye dengan gambar tu ko boleh describe yang itu surau kerr.... Prffttt.... ape yang bersih boleh ajerr dijadikan alas untuk menunaikan kewajipan solat... ape ade hall pon dengan bendera pas.... pikiran betul2 low class...
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 07:02 PM | Show all posts | Share
mmg lumrah setan kalo ternampak umat nabi muhammad tgh solat akan rasa cemas, perut senak dan nak terkucil.

makin ramai solat berjemaah, setan akan jadi semakin cemas.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 07:55 PM | Show all posts | Share
alhamdulillah dorang da solat. cross dah?
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 08:08 PM | Show all posts | Share
kalau takde bendera tu kain pelikat pun boleh buat sejadah.....apalah cross ni vunguks sangat.mungkin kat situ (markas pas) tentu banyak bendera.yg penting dorang solat bila dah masuk waktu...cross dah??ppfffttttttttttt
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 08:26 PM | Show all posts | Share
selalunya syaitan loya kalau tengok org sembahyang berjemaah...
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 08:27 PM | Show all posts | Share
mb sejadah seme dibasuh kot time tu..think positip..hohoho tajok tu mcm menakotkn je..ade plak org solat dikatekn meloyakan..ish3 tabaek taw..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 08:55 PM | Show all posts | Share
inilah masalah orang melayu asik mengaibkan orang... kalau parti pas aibkan umno dengan harta benda dan lifestyle ala barat.... kalau orang umno pulak aibkan pas dengan sejadah, kiblat tak betul dan congkak bini orang...

sampai bila lah budaya mengaibkan orang ni nak habis... kalau betul ada bukti rasuah sana sini, salah guna kuasa sila kemukakan bukti dan buat laporan polis/kastam/sprm/pejabat agama/ jpj/ dan lain2 pihak berkuasa banyak2 sampai diorang semua tu boring nak terima laporan... janganlah kita asik nak aibkan orang jer... ini bukan ajaran islam....
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 09:20 PM | Show all posts | Share
kalau nak lebih afdol
dengan semangat hamPAS, spenda pun
kena la warna hijau.. pfftt
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 09:50 PM | Show all posts | Share
Aduhhh ngeri nye aku tgk manusia2 sekarang ni. Xnak buat dah 1 hal. Siap meloyakan org lain buat ni dah berhal2 nih.. Vahaya.. X vaik laa
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2012 10:19 PM | Show all posts | Share
tgk org solat jemaah pun loya?apodaaa
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-4-2012 10:24 PM | Show all posts | Share
kalau nak lebih afdol
dengan semangat hamPAS, spenda pun
kena la warna hijau.. pfftt
d'zeck Post at 3-4-2012 21:20



   tak mampu beli sejadah kot...kesian.
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2012 08:27 AM | Show all posts | Share
ada jual tak sejadah tu
nak beli buat sejadah
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2012 08:32 AM | Show all posts | Share
pasal sejadah bendera pas pun nak di jadikan isu..... lantak pi lah depa.... depa nak solat pakai apa pun..... takde pun syarat sah solat kena pakai sejadah tebal2. pakai la lapik apa pun asalkan ianya bersih....
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2012 08:34 AM | Show all posts | Share
selalunya syaitan loya kalau tengok org sembahyang berjemaah...
ifanonline Post at 3-4-2012 20:26



Kata2 yang bijak. Alhamdulillah diA solat.
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2012 08:57 AM | Show all posts | Share
aku kadang p hotel, aku guna towel bersih tuh buat sejadah..kadang tuh kain pelekat..kadang tuh atas katil je aku solat...janji boleh solat..
tp dlm gambar nih, aku paham maksud tt..dia kata..katakan la orang2 BN yang buat gini.smyg guna bendera dacing dalam surau yg baru dibersihkan..dengan niat nak semayang dengan mengunakan material yg bersih sebab sejadah takda.
mampos cirit la kene lahar jadik modal kempen...
nih sebab PIS je...takde hal la kan...
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2012 09:04 AM | Show all posts | Share
jangan terlampau taksub dengan Parti nama Islam,
Tak pa , jika Taksub dengan Islam.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-4-2012 09:06 AM | Show all posts | Share
jangan terlampau taksub dengan Parti nama Islam,
Tak pa , jika Taksub dengan Islam.
rashiman Post at 4-4-2012 09:04



    Miskin kedana sungguh surau tu, sejadah pun takder.....walau sehelai...dari Imam sampailah ke makmum
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2012 09:08 AM | Show all posts | Share

Gambar Solat Berjemaah Ni Buat Gua Jadi Loya

kenapa bila ada ramai orang solat terus dikatakan surau? Itu bukan surau.  Ada kasut kat belakang tu.  Tentunya tak ada sejadah jadi guna bendera.  

Beza PAS dan UMNO.....  PAS solat guna bendera PAS jadi sejadah no hal....  UMNO gerenti nak buat gitu sebab takut orang kata.....  Hahaha...


(posted by mobile)
Reply

Use magic Report

Post time 4-4-2012 09:16 AM | Show all posts | Share
Loya tuh your own issue lah...to me depa takder buat benda yg salah sbb depa perlukan kain utk lapik tempat solah. Alhamdulillah mereka tetap istiqamah dlm bersolah........
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

29-5-2015 07:58 AM GMT+8 , Processed in 0.321153 second(s), 11 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list