CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
12345678910... 13Next
Return Post new threads
Show: 14959|Reply: 309

Gambar Solat Berjemaah Ni Buat Gua Jadi Loya

  [Copy link]

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 3-4-2012 12:57 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login




Gua tak tahu nak cakap apa lagi bila lihat gambar ni, gua rasa perut gua senak dan ada rasa nak terkucil bila menatap gambar jemaah yang sedang khusyuk solat berjemaah. Gua tak tahu pasal apa gua nak terkucil tapi Gua rasa lu orang semua dapat teka kot pasal apa.

Ntahlah beb, kalau Bendera Barisan Nasional atau UMNO yang diletak disitu pasti Harakah, Keadilan Daily, Malaysiakini, dan mana mana portal serta blogg pembangkang akan terus terusan membalun UMNO dan BN. Tapi dalam gambar ni?

Ntahlah beb...... Lu orang fikir jelah bila Ketaksuban pada parti sampaikan Islam dilacurkan.


Psssttt.... Macam lah dah takde sejadah depa nak pakai....

*nasib baik bukan sejadah ada gambar pemimpin Agung Iran...kejap lagi adalah fatwa keluar photoshop katanya.
-Fast and Agile-
Asal Bukan Pakatan Rakyat.
Hapuskan Pengkhianat Negara.
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 3-4-2012 01:12 PM |All posts
sejadah berdiri ? hik hik hik
love, peace, empathy
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 3-4-2012 01:54 PM |All posts
penting ke sejadah? takde sejadah solat tak sah ke?
  whatever!!!  
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 3-4-2012 03:49 PM |All posts
apalah tt bangang sgt. ko tau ke niat derang masa amik bendera pas tu wat sejadah? klau dh time nk solat ni klau x ada sejadah, apa saje yg didepan mata (yg bersih la) walau towel atau kain pelikat pun derang akan buat sejadah.tapi bukan dgn bendera umno la.
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 3-4-2012 06:39 PM |All posts
mana ada masjid atau surau xda sejadah??

jangan esok menang PRu13,bendera Malaysia pun nak tukau  ala-ala bendera PAS...
Aku akan jadi mayat..confirm la!
apa korang akan jadi Malaikat?

mymemorywithjoe.bc
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 3-4-2012 06:47 PM |All posts
sejadah bukan syarat sah solat
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 3-4-2012 06:47 PM |All posts
masalahnye dengan gambar tu ko boleh describe yang itu surau kerr.... Prffttt.... ape yang bersih boleh ajerr dijadikan alas untuk menunaikan kewajipan solat... ape ade hall pon dengan bendera pas.... pikiran betul2 low class...
Life is based on 'NUR'...

Untuk Rawatan/Pagaran : 013-7961253
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 3-4-2012 07:02 PM |All posts
mmg lumrah setan kalo ternampak umat nabi muhammad tgh solat akan rasa cemas, perut senak dan nak terkucil.

makin ramai solat berjemaah, setan akan jadi semakin cemas.
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 3-4-2012 07:55 PM |All posts
alhamdulillah dorang da solat. cross dah?
Do I caRe?
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 3-4-2012 08:08 PM |All posts
kalau takde bendera tu kain pelikat pun boleh buat sejadah.....apalah cross ni vunguks sangat.mungkin kat situ (markas pas) tentu banyak bendera.yg penting dorang solat bila dah masuk waktu...cross dah??ppfffttttttttttt
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 3-4-2012 08:26 PM |All posts
selalunya syaitan loya kalau tengok org sembahyang berjemaah...
I've found the masterpiece in you...lovely girl.
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 3-4-2012 08:27 PM |All posts
mb sejadah seme dibasuh kot time tu..think positip..hohoho tajok tu mcm menakotkn je..ade plak org solat dikatekn meloyakan..ish3 tabaek taw..
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 3-4-2012 08:55 PM |All posts
inilah masalah orang melayu asik mengaibkan orang... kalau parti pas aibkan umno dengan harta benda dan lifestyle ala barat.... kalau orang umno pulak aibkan pas dengan sejadah, kiblat tak betul dan congkak bini orang...

sampai bila lah budaya mengaibkan orang ni nak habis... kalau betul ada bukti rasuah sana sini, salah guna kuasa sila kemukakan bukti dan buat laporan polis/kastam/sprm/pejabat agama/ jpj/ dan lain2 pihak berkuasa banyak2 sampai diorang semua tu boring nak terima laporan... janganlah kita asik nak aibkan orang jer... ini bukan ajaran islam....
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 3-4-2012 09:20 PM |All posts
kalau nak lebih afdol
dengan semangat hamPAS, spenda pun
kena la warna hijau.. pfftt
always be yourself..
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 3-4-2012 09:50 PM |All posts
Aduhhh ngeri nye aku tgk manusia2 sekarang ni. Xnak buat dah 1 hal. Siap meloyakan org lain buat ni dah berhal2 nih.. Vahaya.. X vaik laa
Brakit2 ke tepi
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 3-4-2012 10:19 PM |All posts
tgk org solat jemaah pun loya?apodaaa
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 3-4-2012 10:24 PM |All posts
kalau nak lebih afdol
dengan semangat hamPAS, spenda pun
kena la warna hijau.. pfftt
d'zeck Post at 3-4-2012 21:20



   tak mampu beli sejadah kot...kesian.
-Fast and Agile-
Asal Bukan Pakatan Rakyat.
Hapuskan Pengkhianat Negara.
Reply

Props Report

Post on 4-4-2012 08:27 AM |All posts
ada jual tak sejadah tu
nak beli buat sejadah
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 4-4-2012 08:32 AM |All posts
pasal sejadah bendera pas pun nak di jadikan isu..... lantak pi lah depa.... depa nak solat pakai apa pun..... takde pun syarat sah solat kena pakai sejadah tebal2. pakai la lapik apa pun asalkan ianya bersih....
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 4-4-2012 08:34 AM |All posts
selalunya syaitan loya kalau tengok org sembahyang berjemaah...
ifanonline Post at 3-4-2012 20:26



Kata2 yang bijak. Alhamdulillah diA solat.
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 4-4-2012 08:57 AM |All posts
aku kadang p hotel, aku guna towel bersih tuh buat sejadah..kadang tuh kain pelekat..kadang tuh atas katil je aku solat...janji boleh solat..
tp dlm gambar nih, aku paham maksud tt..dia kata..katakan la orang2 BN yang buat gini.smyg guna bendera dacing dalam surau yg baru dibersihkan..dengan niat nak semayang dengan mengunakan material yg bersih sebab sejadah takda.
mampos cirit la kene lahar jadik modal kempen...
nih sebab PIS je...takde hal la kan...
CINTAILAH ALAM SEKITAR KITA!!!
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 4-4-2012 09:04 AM |All posts
jangan terlampau taksub dengan Parti nama Islam,
Tak pa , jika Taksub dengan Islam.
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 4-4-2012 09:06 AM |All posts
jangan terlampau taksub dengan Parti nama Islam,
Tak pa , jika Taksub dengan Islam.
rashiman Post at 4-4-2012 09:04



    Miskin kedana sungguh surau tu, sejadah pun takder.....walau sehelai...dari Imam sampailah ke makmum
-Fast and Agile-
Asal Bukan Pakatan Rakyat.
Hapuskan Pengkhianat Negara.
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 4-4-2012 09:08 AM |All posts

Gambar Solat Berjemaah Ni Buat Gua Jadi Loya

kenapa bila ada ramai orang solat terus dikatakan surau? Itu bukan surau.  Ada kasut kat belakang tu.  Tentunya tak ada sejadah jadi guna bendera.  

Beza PAS dan UMNO.....  PAS solat guna bendera PAS jadi sejadah no hal....  UMNO gerenti nak buat gitu sebab takut orang kata.....  Hahaha...


(posted by mobile)
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 4-4-2012 09:16 AM |All posts
Loya tuh your own issue lah...to me depa takder buat benda yg salah sbb depa perlukan kain utk lapik tempat solah. Alhamdulillah mereka tetap istiqamah dlm bersolah........
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 2-9-2014 07:26 AM , Processed in 0.234817 second(s), 37 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top