CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Author: ccdj

[TV3] AKASIA : DEJAVU DI KINABALU 2 [EPI AKHIR 2 OGOS 2012, 7PM][TIZ ZAQYAH-AQASHA-NA

   Close [Copy link]

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 09:41 PM |All posts
Reply  fahima80

Setuju. Krn itu I kata Bazli ni ada pendirian tapi Ammar keromantisan je.
Dan j ...
kejora10 Post at 18-7-2012 21:27


kan..realitinya hidup xkan berjaya kalau semata mengharapkan keromantisan semata. dr awal lg dah nmpak bazli seorg yg matang dan rasional tp biler cinta dia dirampas sikit sebnyak dia hanyut jgk dengan kekecewaan dia. tp itu lumrah la kan. xkan dia terlalu relaks mcm xde pape plak. normal manusia mcm tu la. sbb tu jgk dia berjaya bina kerjaya dia sbb dia jenis cepat sedar dan byk berfikir. bukan ikut jek apa nak jd dlm hidup dia. kalau dia tak byk berfikir dia xkan tersedar yg tindakan dia nak bunuh ammar tu akan menyeksa nadira. ammar pulak jenis tak nak berfikir. hidup dlm bayang2. setiap apa nak buat suka hati dia jek.

satu lg yg org pelik kenapa bazli pegang gmbar innara masa dia depressed tu. aku rasa dia cuba mencari jwpn dan seolah-seolah bertanya pd innara btl tak semua ni punca dr jantung innara tu. dia sendiri terkeliru. dan nasib dia baik sbb dia still diberi peluang utk sedar diri dan cuba move on.
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-7-2012 09:41 PM |All posts
Reply 1071# dauswq

Sama la..fesyen aqasha tu sgt disturbing..kan elok pakai t shirt or shirt..smart je nmpak..
xoxo,
gossip girl
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 09:43 PM |All posts
Kan...??
itayiruz Post at 18-7-2012 21:40


hehehe...gantung balik foto2 innara..hahaha
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 18-7-2012 09:45 PM |All posts
nah utk uols2 team bazli

LANGIT MENANGIS

Seluas angkasa ku hampar cinta
Luhur hati hanya bagimu saja
Bagai udara untuk ku bernyawa
Dikaulah cahaya penyuluh jalan gelita

Mahligai indah ku ukirkan kasih
Tanda bersemi semua janji kita
Tapi takdir tak semanis harapan
Setiamu berpaling pergi ke dia mengapa

Langit menangis
Bagai mengerti
Sakitnya aku
Melihatmu dengannya
Apakah silapnya aku

Namun ku nanti
Dikau kembali
Ke pangkuan ini
Meskipun ku terluka
Cubalah untuk mengerti
ohhhh...

p/s : yg kaler merah aku x sure hahaha sila beri bantuan

FAV SKRIP HARI NI --> Bazli : "I still love u, regardless..."
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 09:45 PM |All posts
Reply  dauswq

Sama la..fesyen aqasha tu sgt disturbing..kan elok pakai t shirt or shirt..smart j ...
gossip_girl Post at 18-7-2012 21:41


ntahnya. nmpak serabai sungguh. mcm pujangga plak. konon2 nak ckp org seni la yek. ID. tp itu bukan fashion ID pakai la..hehehe
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 09:47 PM |All posts
Adoi lawak la. Ending nnti ammar ngan foto innara. Bazli lak ngan ngan watak baru tu. Nadira ngan zahir. Biar ada smbgn lak nnti, yusra lak bgaduh ngan nadira. Zahir jd rebutan. Wakakakaa.
TizZaqyah
#KusineroCinta [Edrinna]
Akan Datang #Seludup nntikan.
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 09:49 PM |All posts
Kan. Cuba la pakai kemeja. Mesti nmpk kemas.
TizZaqyah
#KusineroCinta [Edrinna]
Akan Datang #Seludup nntikan.
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 18-7-2012 09:49 PM |All posts
Reply 1076# fahima80

Cinta Bazli dan Nadira mulanya mmg kuat sampai tunang dan cinta itu nyata.
Tapi Ammar cinta pada bayang2 Innara yg ada dlm diri Nadira melalui tindak tanduknya.
Cinta Nadira ke Ammar adalah krn desakan degupan dan perasaan terbit daripada jantung Innara.
Krn itu Nadira suka lakukan apa2 yg Innara suka dan dia tidak merasakan cemburu.
Tapi bila Nadira bertindak ikut kehendak sendiri mau berterima kasih dan berjumpa pad keluarga penderma dia kecewa
krn Ammar menolak kehendaknya.
Bazli bersedia menerima hakikat Nadira cintakan Ammar w/p pedih.
Tapi Ammar selalu lari drp masalah. Watak lemah tp romantis.
I lebih suka yg praktikal. Bazli adalah manusia rational, punya keperimanusaan.
1

View rating log

Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 09:51 PM |All posts
nah utk uols2 team bazli

LANGIT MENANGIS

Seluas angkasa ku hampar cinta
Luhur hati hanya bagi ...
setankuning Post at 18-7-2012 21:45



   mahligai indah ku impikan kasih tanda bersemi semua janji kita
tapi takdir tak semanis harapan
setiamu berpaling ketika dia menyapa....

ini liriknya mengikut pendengaran aku...hehehe
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 09:52 PM |All posts
Wah. Psaingan hebat la antara bazli ngan ammar. Mmm.
TizZaqyah
#KusineroCinta [Edrinna]
Akan Datang #Seludup nntikan.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 09:56 PM |All posts
Reply  fahima80

Cinta Bazli dan Nadira mulanya mmg kuat sampai tunang dan cinta itu nyata.
Tapi ...
kejora10 Post at 18-7-2012 21:49



   di alam nyata manusia mcm bazli dan ammar ni mmg wujud. mmg ramai yg rasional dan ramai jugak yg suka lari dr masalah. tp mmg secara peribadi watak yg lebih dkt di alam nyata adalah watak bazli. cukup rencah attitude seorang manusia yg kuat tp di masa yg sama hanyut jgk dgn perasaan. ada lemah dan byk kekuatannya.
ammar pulak terlalu manja dan lemah wataknya. sedangkan waktu dgn innara pun boleh nmpak dia dimanjakan innara. mmg hidup dlm bayang2. aku wonder ada tak org yg hidup dlm byg2 mcm ammar ni. tp aku yakin ada manusia mcm ni. yg jdkan org lain sbg galang ganti menutup pedih di hati
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 09:58 PM |All posts
Mmm. Nmpk mcm gaduh je ammar ngan nadira next epi kan. Kesian nadira. Sedeyh tul bila tgk tdi yg bazli masi cintakan nadira. Kikikiki.
TizZaqyah
#KusineroCinta [Edrinna]
Akan Datang #Seludup nntikan.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 09:59 PM |All posts
Mmm. Nmpk mcm gaduh je ammar ngan nadira next epi kan. Kesian nadira. Sedeyh tul bila tgk tdi yg baz ...
hijau88 Post at 18-7-2012 21:58


ntah2 ubat tok bomoh tu menjadi tak? hahaha. uzma dah selamat ke 'ostrolia' plak...hehehe
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 18-7-2012 10:01 PM |All posts
mahligai indah ku impikan kasih tanda bersemi semua janji kita
tapi takdir tak semanis har ...
fahima80 Post at 18-7-2012 21:51


oh tenkiu tenkiuuu
hehee.. aku nye tinge tak korek lagi

nah munger
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 10:03 PM |All posts
oh tenkiu tenkiuuu
hehee.. aku nye tinge tak korek lagi

nah munger
setankuning Post at 18-7-2012 22:01


aku dgr pakai headphone...tu yg agak clear...hehe. tq2
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 18-7-2012 10:04 PM |All posts
Reply 1086# fahima80


Pasti ada spt Ammar, kan ada yg ditinggalkan kekasih sanggup bunuh diri, tapi iya Ammar masih waras.
Tapi mmg tak setuju dia suka lari drp masalah. Tapi Bazli w/p tertekan dgn perasaan kecewa krn cinta tetap jugak
teruskan kerjayanya w/p mmg sakit. Kelemahan Bazli muncul bila perasaan sakit hati tidak dpt dibendung maka dia jadi
tidak waras seketika. Biasalah. Namun Ammar sanggup tinggalkan ibunya bertahun2 krn sedih meratapi kematian Innara.
Apa itu wajar? Pada hal dia org bersolat namun masih mengingati org mati, kenapa dia tidak redha?     
Kenapa dia tidak menerima Nadira seadanya? Dan kenapa dia selalu bayangkan Innara? Tapi Nadira disalahkan. Sepatutnya
Ammar menasihati Nadira bukan mendesak dan akur pada perasaannya ttg cinta pada Nadira. Dan sekrg kenapa dia ragu2
semula bila Nadira sudah yakin?
Hahaha...tapi itulah perlikisan watak2 drama yg diatur oleh penulis dan pengarah....cuma suka membahaskan saja.
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 10:05 PM |All posts
Reply 1086# fahima80

Setujuuuuuuu.
TizZaqyah
#KusineroCinta [Edrinna]
Akan Datang #Seludup nntikan.
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 18-7-2012 10:05 PM |All posts
perbincangan makin best setelah ep ari ni:
-bazli insaf
-mula sedar utk lpskn nadira
-scene nadira-bazli sblm transplan membayangkn perkahwinan diorang
-uzma pun dah insaf
-ammar confuse
-nadira kuciwa koyakkan tiket lps ammar x dpt ikut
Araxtian Forever
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-7-2012 10:07 PM |All posts
Kalau ikut kan tajuk patut ending Ammar n nadira. Masa intro pun Nama aqasha kluar dulu..dkt IG ade org speku bazli upah org bunuh innara that way ade jantung utk diderma pada nadira..haha..come to think of it, ade logic jugak..ade tak tunjuk kenapa innara meninggal?
xoxo,
gossip girl
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 10:08 PM |All posts
Reply  fahima80


Pasti ada spt Ammar, kan ada yg ditinggalkan kekasih sanggup bunuh diri, tapi  ...
kejora10 Post at 18-7-2012 22:04



   btl tu..ammar tinggalkan mak dia bertahun-tahun. even mak dia tak izinkan dia bercinta dgn tunang org pun dia lawan. sedih dgn manusia yg mcm ni kan. seolah jd hamba cinta. mmg wujud. aku setuju ramai yg depressed sbb masalah cinta. kupasan ko sgt lengkap tentang perkaitan watak ammar dan bazli dgn manusia di sekeliling kita..hehehe
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 18-7-2012 10:11 PM |All posts
Kalau ikut kan tajuk patut ending Ammar n nadira. Masa intro pun Nama aqasha kluar dulu..dkt IG ade  ...
gossip_girl Post at 18-7-2012 22:07



   ada juga logiknya speku ini. sbb smpai skrg tertanya-tanya jgk kenapa innara ni meninggal...hehe. tp kalau betul bazli buat mcm tu x mungkin pengarah nak suruh pilih plak ending mana yg penonton nak. sbb dah sah2 la watak bazli tu terlalu hitam nak dipadankan dgn nadira.
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 10:11 PM |All posts
Sbg peminat dan pemenat tegar dejavu, meh undi kat website tv3. Meh la.
TizZaqyah
#KusineroCinta [Edrinna]
Akan Datang #Seludup nntikan.
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 18-7-2012 10:15 PM |All posts
Reply 1079# setankuning


   sukalah lagu ni..kat mana nak download...tak pun dalam episod berapa ada versi penuh lagu ni ye?
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 18-7-2012 10:17 PM |All posts
Reply 1096# fahima80

Demi cinta katanya..sanggup buat ape saje..
Tp harap2 tk mcm tu la..#teambazli
xoxo,
gossip girl
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 18-7-2012 10:18 PM |All posts
Innara meninggal sbb accident la. Ntah tym epi mana tu, yg ada ibu innara. Hehe, speku bazli upah pbunuh utk bunuh innara tak logik la. Wakakkakaka.
TizZaqyah
#KusineroCinta [Edrinna]
Akan Datang #Seludup nntikan.
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 24-10-2014 11:24 PM , Processed in 0.321562 second(s), 30 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top