CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return Post new threads
Show: 7077|Reply: 93

[Jenayah] Jijik! Di Kalimantan, Orang Utan dijadikan pelacur

[Copy link]

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 10:08 PM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Amik dari peristiwa dunia
Nak pitam aku membacanya
ada youtube tapi x sanggup tengok
Sapa2 tengok sila komen



Ditulis oleh: notakosong

Mengaibkan dan jijik, tak sangka pernah berlaku kes sebegini di muka bumi ini. Di Kaimantan, bukan sahaja manusia dijadikan pelacur, malah juga Orang Utan!

Ini sebuah kisah yang berlaku di kepulauan Borneo, atau lebih tepat lagi di kawasan pendalaman Indonesia kerana pula Borneo itu amat luas.

Ini kisah mengenai Pony, seekor Orang Utan betina yang dikurung dan dijadikan pelacur dan hamba seks kepada pelanggan yang sanggup datang dari jauh untuk melakukan perbuatan terkutuk dengan haiwan tersebut.

Pony ditemui di sebuah Perkampungan pelacur yang terletak di pendalaman Borneo Indonesia, dirantai pada dinding, dan terbaring di sebuah tilam yang penuh dengan sisa-sisa air mani manusia tidak berakal yang bernafsukan binatang.

Pony ditangkap, dan kemudian bulunya dicukur, setiap hari dicukur kononnya untuk membuatkan ia lebih berselera kepada jantan tidak berperikemanusiaan yang sanggup membayar untuk bersenggama dengannya.

Kulit Pony yang terdedah akibat bulunya dicukur itu, mempunyai jangkitan kulit akibat kesan gigitan nyamuk yang digaru oleh Pony sehingga mengakibatkan kudis.

Berikut merupakan gambar sedih Pony ketika ditemui dalam tahanan, (Amaran SPOILER)


Jijik bukan! Sedih melihat keadaan haiwan itu yang diperlakukan sedemikian rupa!.

Pembela Pony itu langsung tidak mahu melepaskan Pony kerana mendakwa ianya bertuah dan memberikan pendapatan lebih kepada mereka. Orangutan Survival Foundation mengambil masa setahun selepas memperoleh maklumat itu untuk akhirnya berjaya menyelamatkan Pony.

Dalam beberapa cubaan sebelum itu, pegawai dari Orangutan Survival Foundation dihalau dan diugut dengan pisau dan parang beracun oleh penduduk Kampung Pelacuran itu.

Akhirnya dengan kerjasama pegawai perhutanan tempatan dan sekumpulan 35 orang askar upahan bersenjatakan AK-47, sahaja baru kumpulan itu berjaya menyelamatkan Pony.

Pony kini telah dibiarkan bebas dan kini sudah akhirnya mempunyai bulu dan hidup seperti Orang Utan yang lain.

Bagi yang sanggup mengikuti lebih lanjut kisah Pony, boleh tontoni dokumentari ini : http://www.youtube.com/watch?v=Qv8NlidN2wg#t=12m40s

Jijik! Memalukan! Tak tau apa lagi yang hendak diperkatakan, tak pernah terfikir bahawa kes sedemikian boleh berlaku di Kalimantan.

Selamat hari raya uolss
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 6-9-2012 10:14 PM |All posts
Ayooo..sapa la manusia bodoh tu yg langgan org utan
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 6-9-2012 10:16 PM |All posts
hoax......
Reply

Props Report

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 6-9-2012 10:20 PM |All posts
jijiknyaaa..... kesian binatang tu... manusia yang buat mcm tu mmg tahap keji
When U look at Me, The only memory,
Is Us kissing in the moonlight.
I can't remember to forget U.
Reply

Props Report

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 6-9-2012 10:21 PM |All posts
kejamnyeeee.... kena sepak2 mcm tu jer...jijiijijijijijikkkkkkkkkk gileeee!
When U look at Me, The only memory,
Is Us kissing in the moonlight.
I can't remember to forget U.
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 6-9-2012 10:24 PM |All posts
ni la nm nye mnusia yg bnafsukan binatang..x da akal
rio+ferdy =man utd rules!!~
ak setia ngan man utd smp bile2
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 10:26 PM |All posts
takda apa dengan bidio tu la kakak. dokumentari biasa2 saja tentang usaha aktivis alam untuk selamatkan orang utan.

owner tu pompuan. siap nangis2 lagi masa pony dibawa kuar dari rumah jahanam tuh.

love, lust, money - the three things that turn humans into complete idiots.
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 10:27 PM |All posts
Semar.Mendems posted on 6-9-2012 10:16 PM
hoax......

have you watched the video? i thought so too until i watched it with my own eyes.
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 6-9-2012 10:28 PM |All posts
lebih jijik dari kisah nelayan2 main dgn ikan pari yg keluar dlm CI tak lama dulu.....
Don't count the days, make the days count
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 6-9-2012 10:30 PM From mobile phone |All posts
Ni bkn tahap mentaliti low class,tp dh tahap xde mentaliti,x ckp manusia,dorg kerjakan hewan plak..apa nak jd dh org indon ni..
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 10:32 PM |All posts
ronin posted on 6-9-2012 10:28 PM
lebih jijik dari kisah nelayan2 main dgn ikan pari yg keluar dlm CI tak lama dulu.....

disebabkan cerita itu, aku susah nak makan ikan pari hingga sekarang.
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 6-9-2012 10:35 PM |All posts
chazey posted on 6-9-2012 10:32 PM
disebabkan cerita itu, aku susah nak makan ikan pari hingga sekarang.

laa....ko pilih ler ikan pari juvenil....dah sah masih perawan lagi....
Don't count the days, make the days count
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 10:39 PM |All posts
ronin posted on 6-9-2012 10:35 PM
laa....ko pilih ler ikan pari juvenil....dah sah masih perawan lagi....

mana ko tau dia tak kena rogol nelayan pedopile?
Reply

Props Report

Fighter

Romancing with Chemicals

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 10:41 PM |All posts
tsk tsk.. kejamnye manusia..
How I love thee? Let me count the ways ^_^
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 6-9-2012 10:47 PM |All posts
chazey posted on 6-9-2012 10:39 PM
mana ko tau dia tak kena rogol nelayan pedopile?

kalau ada paedophile amat malang lah mana2 ikan pari, walaupun kecik tetap jadi mangsa...
Don't count the days, make the days count
Reply

Props Report

Rank: 1

Post on 6-9-2012 10:48 PM |All posts
manusia oh manusia
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 6-9-2012 10:52 PM |All posts
tiang letrik klo da dipakaikan cincu, celak, eyes shadow n dll. agaknya ada gaks org nk layan nuks
J'aime compter les jours. mais si la journe sera en attente pour moi
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 10:53 PM |All posts
ronin posted on 6-9-2012 10:47 PM
kalau ada paedophile amat malang lah mana2 ikan pari, walaupun kecik tetap jadi mangsa...

manusia ni kan jahat. mana hada kenal kecik ka besar. kalau udah air penuh kat kapla, suma dia balun.
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 6-9-2012 10:54 PM |All posts
Bunuh la orang utan dan denda manusia yang buat sex ngan haiwan... bukan itu ke bentuk hukuman???
Demoralize the enemy from within by surprise, terror, sabotage, assassination. This is the war of the future.

Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it

http://mforum2.cari.com.my/static/image/smiley/default/cool0041.gif
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 6-9-2012 10:59 PM |All posts
giler punye org...aduhai dgn haiwan pun sanggup keer?...pe la nak jadik....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 6-9-2012 10:59 PM |All posts
Semar.Mendems posted on 6-9-2012 10:16 PM
hoax......



errr..hoax??...cercete

    
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 11:02 PM |All posts
perang_sivil posted on 6-9-2012 10:54 PM
Bunuh la orang utan dan denda manusia yang buat sex ngan haiwan... bukan itu ke bentuk hukuman???

Tak, hukuman manusia yg main ngan binatang ikut Islam
Bunuh2 dua2nya

Aku rasa lojiknya supaya x wujud spesis baru kacukan manusia & binatang
*ingat2 lupa*
Selamat hari raya uolss
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 6-9-2012 11:02 PM |All posts
tipu la nih.... cuba tgk2 btul2 org utan tu.... cam stim semacam je.... nak gelak guling2 aku nengok....
Kaulah kangkung hidupku...
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 11:05 PM |All posts
chazey posted on 6-9-2012 10:39 PM
mana ko tau dia tak kena rogol nelayan pedopile?


..tergelak baca posting ko ni ...   
FB/IG Lid Beauty Mall
Blog/Web  LidBeautyMall.Com/.My
RUNCIT/DROPSHIP/BORONG 013 3923044
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 6-9-2012 11:07 PM |All posts
kesiannyer org utan tu
Losers argue over petty things.Enjoy life.There's plenty of time to be dead.
Reply

Props Report

1234Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 23-4-2014 10:22 PM , Processed in 0.579603 second(s), 32 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top