CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return to list New
View: 9081|Reply: 93

[Jenayah] Jijik! Di Kalimantan, Orang Utan dijadikan pelacur

[Copy link]
Post time 6-9-2012 10:08 PM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Amik dari peristiwa dunia
Nak pitam aku membacanya
ada youtube tapi x sanggup tengok
Sapa2 tengok sila komen



Ditulis oleh: notakosong

Mengaibkan dan jijik, tak sangka pernah berlaku kes sebegini di muka bumi ini. Di Kaimantan, bukan sahaja manusia dijadikan pelacur, malah juga Orang Utan!

Ini sebuah kisah yang berlaku di kepulauan Borneo, atau lebih tepat lagi di kawasan pendalaman Indonesia kerana pula Borneo itu amat luas.

Ini kisah mengenai Pony, seekor Orang Utan betina yang dikurung dan dijadikan pelacur dan hamba seks kepada pelanggan yang sanggup datang dari jauh untuk melakukan perbuatan terkutuk dengan haiwan tersebut.

Pony ditemui di sebuah Perkampungan pelacur yang terletak di pendalaman Borneo Indonesia, dirantai pada dinding, dan terbaring di sebuah tilam yang penuh dengan sisa-sisa air mani manusia tidak berakal yang bernafsukan binatang.

Pony ditangkap, dan kemudian bulunya dicukur, setiap hari dicukur kononnya untuk membuatkan ia lebih berselera kepada jantan tidak berperikemanusiaan yang sanggup membayar untuk bersenggama dengannya.

Kulit Pony yang terdedah akibat bulunya dicukur itu, mempunyai jangkitan kulit akibat kesan gigitan nyamuk yang digaru oleh Pony sehingga mengakibatkan kudis.

Berikut merupakan gambar sedih Pony ketika ditemui dalam tahanan, (Amaran SPOILER)


Jijik bukan! Sedih melihat keadaan haiwan itu yang diperlakukan sedemikian rupa!.

Pembela Pony itu langsung tidak mahu melepaskan Pony kerana mendakwa ianya bertuah dan memberikan pendapatan lebih kepada mereka. Orangutan Survival Foundation mengambil masa setahun selepas memperoleh maklumat itu untuk akhirnya berjaya menyelamatkan Pony.

Dalam beberapa cubaan sebelum itu, pegawai dari Orangutan Survival Foundation dihalau dan diugut dengan pisau dan parang beracun oleh penduduk Kampung Pelacuran itu.

Akhirnya dengan kerjasama pegawai perhutanan tempatan dan sekumpulan 35 orang askar upahan bersenjatakan AK-47, sahaja baru kumpulan itu berjaya menyelamatkan Pony.

Pony kini telah dibiarkan bebas dan kini sudah akhirnya mempunyai bulu dan hidup seperti Orang Utan yang lain.

Bagi yang sanggup mengikuti lebih lanjut kisah Pony, boleh tontoni dokumentari ini : http://www.youtube.com/watch?v=Qv8NlidN2wg#t=12m40s

Jijik! Memalukan! Tak tau apa lagi yang hendak diperkatakan, tak pernah terfikir bahawa kes sedemikian boleh berlaku di Kalimantan.

Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:14 PM | Show all posts | Share
Ayooo..sapa la manusia bodoh tu yg langgan org utan
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:16 PM | Show all posts | Share
hoax......
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:20 PM | Show all posts | Share
jijiknyaaa..... kesian binatang tu... manusia yang buat mcm tu mmg tahap keji
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:21 PM | Show all posts | Share
kejamnyeeee.... kena sepak2 mcm tu jer...jijiijijijijijikkkkkkkkkk gileeee!
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:24 PM | Show all posts | Share
ni la nm nye mnusia yg bnafsukan binatang..x da akal
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:26 PM | Show all posts | Share
takda apa dengan bidio tu la kakak. dokumentari biasa2 saja tentang usaha aktivis alam untuk selamatkan orang utan.

owner tu pompuan. siap nangis2 lagi masa pony dibawa kuar dari rumah jahanam tuh.

love, lust, money - the three things that turn humans into complete idiots.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:27 PM | Show all posts | Share
Semar.Mendems posted on 6-9-2012 10:16 PM
hoax......

have you watched the video? i thought so too until i watched it with my own eyes.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:28 PM | Show all posts | Share
lebih jijik dari kisah nelayan2 main dgn ikan pari yg keluar dlm CI tak lama dulu.....
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:30 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
Ni bkn tahap mentaliti low class,tp dh tahap xde mentaliti,x ckp manusia,dorg kerjakan hewan plak..apa nak jd dh org indon ni..
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:32 PM | Show all posts | Share
ronin posted on 6-9-2012 10:28 PM
lebih jijik dari kisah nelayan2 main dgn ikan pari yg keluar dlm CI tak lama dulu.....

disebabkan cerita itu, aku susah nak makan ikan pari hingga sekarang.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:35 PM | Show all posts | Share
chazey posted on 6-9-2012 10:32 PM
disebabkan cerita itu, aku susah nak makan ikan pari hingga sekarang.

laa....ko pilih ler ikan pari juvenil....dah sah masih perawan lagi....
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:39 PM | Show all posts | Share
ronin posted on 6-9-2012 10:35 PM
laa....ko pilih ler ikan pari juvenil....dah sah masih perawan lagi....

mana ko tau dia tak kena rogol nelayan pedopile?
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:41 PM | Show all posts | Share
tsk tsk.. kejamnye manusia..
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:47 PM | Show all posts | Share
chazey posted on 6-9-2012 10:39 PM
mana ko tau dia tak kena rogol nelayan pedopile?

kalau ada paedophile amat malang lah mana2 ikan pari, walaupun kecik tetap jadi mangsa...
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:48 PM | Show all posts | Share
manusia oh manusia
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:52 PM | Show all posts | Share
tiang letrik klo da dipakaikan cincu, celak, eyes shadow n dll. agaknya ada gaks org nk layan nuks
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:53 PM | Show all posts | Share
ronin posted on 6-9-2012 10:47 PM
kalau ada paedophile amat malang lah mana2 ikan pari, walaupun kecik tetap jadi mangsa...

manusia ni kan jahat. mana hada kenal kecik ka besar. kalau udah air penuh kat kapla, suma dia balun.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:54 PM | Show all posts | Share
Bunuh la orang utan dan denda manusia yang buat sex ngan haiwan... bukan itu ke bentuk hukuman???
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:59 PM | Show all posts | Share
giler punye org...aduhai dgn haiwan pun sanggup keer?...pe la nak jadik....
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 10:59 PM | Show all posts | Share
Semar.Mendems posted on 6-9-2012 10:16 PM
hoax......



errr..hoax??...cercete

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-9-2012 11:02 PM | Show all posts | Share
perang_sivil posted on 6-9-2012 10:54 PM
Bunuh la orang utan dan denda manusia yang buat sex ngan haiwan... bukan itu ke bentuk hukuman???

Tak, hukuman manusia yg main ngan binatang ikut Islam
Bunuh2 dua2nya

Aku rasa lojiknya supaya x wujud spesis baru kacukan manusia & binatang
*ingat2 lupa*
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 11:02 PM | Show all posts | Share
tipu la nih.... cuba tgk2 btul2 org utan tu.... cam stim semacam je.... nak gelak guling2 aku nengok....
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 11:05 PM | Show all posts | Share
chazey posted on 6-9-2012 10:39 PM
mana ko tau dia tak kena rogol nelayan pedopile?


..tergelak baca posting ko ni ...   
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2012 11:07 PM | Show all posts | Share
kesiannyer org utan tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

28-3-2015 03:05 AM GMT+8 , Processed in 0.237031 second(s), 11 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list