CARI Malay Forums

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Search
View: 22931|Reply: 214

[Tempatan] {4}Ustaz realiti TV terkenal tunjuk warna sebenar !

[Copy link]
Post time 16-11-2012 06:54 AM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Buat perangai lepas popular

       Oleh Elrafaei Sapi  dan Yusmizal Dolah Aling
am@hmetro.com.my


KAJANG: Dia digelar ustaz selepas diangkat menerusi sebuah rancangan realiti TV berkonsepkan agama yang popular di Malaysia dan di peringkat antarabangsa.


  Namun perwatakan sebagai suami penyayang dan menantu yang paling disayangi ibu mentua kini berubah sekelip mata apabila dikatakan tergamak mengugut mahu melakukan sesuatu yang buruk terhadap ibu mentua sehingga wanita itu kini bersembunyi di tempat lain.


  Ustaz yang berjawatan tinggi dalam sebuah syarikat petroleum terkemuka negara itu dikatakan mengugut isteri dan keluarga mentua apabila menuntut wang RM140,000 daripada isterinya atas alasan membayar kembali kos sara hidup dia bersama isterinya, termasuk perbelanjaan ketika membawa anak saudara keluar bersiar-siar.

  Kemuncak drama gila lelaki terbabit berlaku apabila dia memberanikan diri pergi ke rumah ibu mentuanya di Pahang, pada Isnin lalu.



  Dia menunggu di luar rumah untuk menuntut wang berkenaan.

p/s Ustaz mana la tuh...? tak leh dgr satu pihak...

Statistik kategori thread dibuka oleh TW75 pada 16 Nov 2012

1. Ehwal kemasyarakatan -2 threads

2. Pendidikan - 1 thread
3. Seks - 0 thread
4. Jenayah - 1 thread
5. Dunia - 0 thread
6. Sukan - 0 thread

7. Ekonomi - 0 thread

jumlah thread - 4






Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 06:58 AM | Show all posts | Share
tew diaaaaaaaaaaaaa.....
sape ler ostad nie....
dari artikel, cam femes giler jah ostad nie... or tah tah ostad yang femes suam suam kuku jer ...
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 07:00 AM | Show all posts | Share
imam muda kot ni..
keje kt sykt petroleum terkenal negara- petronas la tu..
bini org pahang...
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 07:09 AM | Show all posts | Share
macam macam hal...betul laa org kata ustaz hanya menyampaikan ilmu sahaja  x semestinya mereka lebih bagus dari kita...apa pun kita tunggu apa sebenarnya cerita ni....
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 07:22 AM | Show all posts | Share
awat la sampai jd lagu ni.... dah hilang sabaq ka?
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 07:47 AM | Show all posts | Share
geng bas sekolah la nie..... ehhh.. geng imam muda
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 07:48 AM | Show all posts | Share
org msia byk je yg ske gelarkan insan2 bertudung n berkopiah ni ustaz
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:01 AM | Show all posts | Share
asal nama ustaz je..atau ustazah...atau lobai...atau haji...semua ingat perfect? baik?

asal tak pakai tudung je..semua ingat jahat?


boleh gitu penangan kolot masayarakat kita sampai la ni... puiii

Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:06 AM | Show all posts | Share
saper ni wei..akhil hay kah?
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:08 AM | Show all posts | Share
noor2 posted on 16-11-2012 08:01 AM
asal nama ustaz je..atau ustazah...atau lobai...atau haji...semua ingat perfect? baik?

asal tak p ...

kadang2 tudung tu tak lebih dari hanya fesyen utk setengah-setengah orang....bab wajib spt solat tak buat...
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:08 AM | Show all posts | Share
Wartawan ni ntah mana dpt cerita.. Ntah2 die mintak duit nak beli kopi ja kot...
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:09 AM | Show all posts | Share
ronin posted on 16-11-2012 08:08 AM
kadang2 tudung tu tak lebih dari hanya fesyen utk setengah-setengah orang....bab wajib spt solat t ...

...terasa i......

Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:09 AM | Show all posts | Share
x tau nak speku sapa...sbb x tgk  rancangan itu..
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:12 AM | Show all posts | Share
noor2 posted on 16-11-2012 08:09 AM
...terasa i......

bab mana yg terasa....
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:12 AM | Show all posts | Share
Gambar ostad please.....
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:14 AM | Show all posts | Share
ronin posted on 16-11-2012 08:12 AM
bab mana yg terasa....

dua2.......sekali sekala terbabas...i jujur ok
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:21 AM | Show all posts | Share
Ustaz yang berjawatan tinggi dalam sebuah syarikat petroleum terkemuka negara itu dikatakan mengugut isteri dan keluarga mentua apabila menuntut wang RM140,000 daripada isterinya atas alasan membayar kembali kos sara hidup dia bersama isterinya, termasuk perbelanjaan ketika membawa anak saudara keluar bersiar-siar.


kos sara hidup? itu kan dah tanggung-jawab suami.. .. apsal tetiba buruk siku?
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:23 AM | Show all posts | Share
noor2 posted on 16-11-2012 08:14 AM
dua2.......sekali sekala terbabas...i jujur ok

haha.....sib baik mengaku kesilapan.....at least boleh betulkan semula.....tapi ingat, tak bleh tangguh2....
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:23 AM | Show all posts | Share
tak tutup aurat tapi baik, tutup aurat tapi jahat, vice versa. masing-masing dapat ganjaran serta balasan yang setimpal. tutup aurat tuntutan islam, bersikap baik pun tuntutan islam. yang mana tak buat tu dapat la balasan serta ganjaranya. tak perlu menghina, cukup nasihat. selebihnya serah kepada yang satu..

Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:27 AM | Show all posts | Share
ronin posted on 16-11-2012 08:23 AM
haha.....sib baik mengaku kesilapan.....at least boleh betulkan semula.....tapi ingat, tak bleh ta ...

tang tudung tu kan..takla berpesyen beropol2 atay ikut style pin ke ikat lilit ke cuma kalau pakai tudung sepatutnya betul2 kena tutup/labuh ...tutup dada kan,....ni tudung i pakai tak ler labuh..dan tak le singkat cuma tak menepati apa yang agama anjurkan

ye betul sangat tu...

tq ronin....
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:27 AM | Show all posts | Share
Kita pun tak tahu kesahihan cerita ni,wallahu a'lam..

Tp klu org tu betul2 baik, alim, niat dia ikhlas kerana allah, dia takkan masuk program realiti contohnya Imam Muda, Ustaz/Ustazah pilihan, untuk apa masuk program tu melainkan niatnya, nak tunjuk baik, kerana wang, populariti, riak & sebagainya. Kalau ikhlas, orang tu takkan menunjuk, tak nak orang lain tahu, merendah diri.

Yang 1 je tau org tu Imam @ ustaz/ustazah yg sebenar, bkn boleh dinilai dari program realiti, bg aku program tu tak membawa apa2 makna & tak pernah tengok pun. Diorang pun manusia macam kita jugak, ada pro&con, tpi syang ilmu yg ada xdiguna sebaik-baiknya..
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:29 AM | Show all posts | Share
noor2 posted on 16-11-2012 08:27 AM
tang tudung tu kan..takla berpesyen beropol2 atay ikut style pin ke ikat lilit ke cuma kalau pak ...

ok, take good care.....
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:29 AM | Show all posts | Share
sapakah ustaz itew??
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:30 AM | Show all posts | Share
mana gambar......
Reply

Use magic Report

Post time 16-11-2012 08:31 AM | Show all posts | Share
tak boleh dgr sebelah pihak je..??
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

2-3-2015 12:35 AM GMT+8 , Processed in 0.454851 second(s), 11 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list