CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
123456789Next
Return Post new threads
Show: 20982|Reply: 214

[Tempatan] {4}Ustaz realiti TV terkenal tunjuk warna sebenar !

[Copy link]

Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15Rank: 15

Post on 16-11-2012 06:54 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Buat perangai lepas popular

       Oleh Elrafaei Sapi  dan Yusmizal Dolah Aling
am@hmetro.com.my


KAJANG: Dia digelar ustaz selepas diangkat menerusi sebuah rancangan realiti TV berkonsepkan agama yang popular di Malaysia dan di peringkat antarabangsa.


  Namun perwatakan sebagai suami penyayang dan menantu yang paling disayangi ibu mentua kini berubah sekelip mata apabila dikatakan tergamak mengugut mahu melakukan sesuatu yang buruk terhadap ibu mentua sehingga wanita itu kini bersembunyi di tempat lain.


  Ustaz yang berjawatan tinggi dalam sebuah syarikat petroleum terkemuka negara itu dikatakan mengugut isteri dan keluarga mentua apabila menuntut wang RM140,000 daripada isterinya atas alasan membayar kembali kos sara hidup dia bersama isterinya, termasuk perbelanjaan ketika membawa anak saudara keluar bersiar-siar.

  Kemuncak drama gila lelaki terbabit berlaku apabila dia memberanikan diri pergi ke rumah ibu mentuanya di Pahang, pada Isnin lalu.



  Dia menunggu di luar rumah untuk menuntut wang berkenaan.

p/s Ustaz mana la tuh...? tak leh dgr satu pihak...

Statistik kategori thread dibuka oleh TW75 pada 16 Nov 2012

1. Ehwal kemasyarakatan -2 threads

2. Pendidikan - 1 thread
3. Seks - 0 thread
4. Jenayah - 1 thread
5. Dunia - 0 thread
6. Sukan - 0 thread

7. Ekonomi - 0 thread

jumlah thread - 4






"Kalau hidup ini pahit, Allah lah gulanya"
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 16-11-2012 06:58 AM |All posts
tew diaaaaaaaaaaaaa.....
sape ler ostad nie....
dari artikel, cam femes giler jah ostad nie... or tah tah ostad yang femes suam suam kuku jer ...
life is like riding a bicycle, to stay balance you must keep moving
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 16-11-2012 07:00 AM |All posts
imam muda kot ni..
keje kt sykt petroleum terkenal negara- petronas la tu..
bini org pahang...
Reply

Props Report

Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22Rank: 22

Moderator

Post on 16-11-2012 07:09 AM |All posts
macam macam hal...betul laa org kata ustaz hanya menyampaikan ilmu sahaja  x semestinya mereka lebih bagus dari kita...apa pun kita tunggu apa sebenarnya cerita ni....
Listen carefully to how a person speaks about other people to you.This is how they will speak about you to other people.
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 16-11-2012 07:22 AM |All posts
awat la sampai jd lagu ni.... dah hilang sabaq ka?
Danial, Fitri & Dania
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 16-11-2012 07:47 AM |All posts
geng bas sekolah la nie..... ehhh.. geng imam muda
don't play-play!!~
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 16-11-2012 07:48 AM |All posts
org msia byk je yg ske gelarkan insan2 bertudung n berkopiah ni ustaz
Reply

Props Report

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 16-11-2012 08:01 AM |All posts
asal nama ustaz je..atau ustazah...atau lobai...atau haji...semua ingat perfect? baik?

asal tak pakai tudung je..semua ingat jahat?


boleh gitu penangan kolot masayarakat kita sampai la ni... puiii

But I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 16-11-2012 08:06 AM |All posts
saper ni wei..akhil hay kah?
~ My Kids My Heaven ~
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 16-11-2012 08:08 AM |All posts
noor2 posted on 16-11-2012 08:01 AM
asal nama ustaz je..atau ustazah...atau lobai...atau haji...semua ingat perfect? baik?

asal tak p ...

kadang2 tudung tu tak lebih dari hanya fesyen utk setengah-setengah orang....bab wajib spt solat tak buat...
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the o
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-11-2012 08:08 AM |All posts
Wartawan ni ntah mana dpt cerita.. Ntah2 die mintak duit nak beli kopi ja kot...
Reply

Props Report

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 16-11-2012 08:09 AM |All posts
ronin posted on 16-11-2012 08:08 AM
kadang2 tudung tu tak lebih dari hanya fesyen utk setengah-setengah orang....bab wajib spt solat t ...

...terasa i......

But I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-11-2012 08:09 AM |All posts
x tau nak speku sapa...sbb x tgk  rancangan itu..
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 16-11-2012 08:12 AM |All posts
noor2 posted on 16-11-2012 08:09 AM
...terasa i......

bab mana yg terasa....
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the o
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 16-11-2012 08:12 AM |All posts
Gambar ostad please.....
Mind your own business...boleh?
Reply

Props Report

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 16-11-2012 08:14 AM |All posts
ronin posted on 16-11-2012 08:12 AM
bab mana yg terasa....

dua2.......sekali sekala terbabas...i jujur ok
But I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 16-11-2012 08:21 AM |All posts
Ustaz yang berjawatan tinggi dalam sebuah syarikat petroleum terkemuka negara itu dikatakan mengugut isteri dan keluarga mentua apabila menuntut wang RM140,000 daripada isterinya atas alasan membayar kembali kos sara hidup dia bersama isterinya, termasuk perbelanjaan ketika membawa anak saudara keluar bersiar-siar.


kos sara hidup? itu kan dah tanggung-jawab suami.. .. apsal tetiba buruk siku?
aku takut anjing..
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 16-11-2012 08:23 AM |All posts
noor2 posted on 16-11-2012 08:14 AM
dua2.......sekali sekala terbabas...i jujur ok

haha.....sib baik mengaku kesilapan.....at least boleh betulkan semula.....tapi ingat, tak bleh tangguh2....
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the o
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 16-11-2012 08:23 AM |All posts
tak tutup aurat tapi baik, tutup aurat tapi jahat, vice versa. masing-masing dapat ganjaran serta balasan yang setimpal. tutup aurat tuntutan islam, bersikap baik pun tuntutan islam. yang mana tak buat tu dapat la balasan serta ganjaranya. tak perlu menghina, cukup nasihat. selebihnya serah kepada yang satu..

Reply

Props Report

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 16-11-2012 08:27 AM |All posts
ronin posted on 16-11-2012 08:23 AM
haha.....sib baik mengaku kesilapan.....at least boleh betulkan semula.....tapi ingat, tak bleh ta ...

tang tudung tu kan..takla berpesyen beropol2 atay ikut style pin ke ikat lilit ke cuma kalau pakai tudung sepatutnya betul2 kena tutup/labuh ...tutup dada kan,....ni tudung i pakai tak ler labuh..dan tak le singkat cuma tak menepati apa yang agama anjurkan

ye betul sangat tu...

tq ronin....
But I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 16-11-2012 08:27 AM |All posts
Kita pun tak tahu kesahihan cerita ni,wallahu a'lam..

Tp klu org tu betul2 baik, alim, niat dia ikhlas kerana allah, dia takkan masuk program realiti contohnya Imam Muda, Ustaz/Ustazah pilihan, untuk apa masuk program tu melainkan niatnya, nak tunjuk baik, kerana wang, populariti, riak & sebagainya. Kalau ikhlas, orang tu takkan menunjuk, tak nak orang lain tahu, merendah diri.

Yang 1 je tau org tu Imam @ ustaz/ustazah yg sebenar, bkn boleh dinilai dari program realiti, bg aku program tu tak membawa apa2 makna & tak pernah tengok pun. Diorang pun manusia macam kita jugak, ada pro&con, tpi syang ilmu yg ada xdiguna sebaik-baiknya..
Adek manissss.... kaka manissss....
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 16-11-2012 08:29 AM |All posts
noor2 posted on 16-11-2012 08:27 AM
tang tudung tu kan..takla berpesyen beropol2 atay ikut style pin ke ikat lilit ke cuma kalau pak ...

ok, take good care.....
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the o
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 16-11-2012 08:29 AM |All posts
sapakah ustaz itew??
sayang rain..lulu..bubu.....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 16-11-2012 08:30 AM |All posts
mana gambar......
dah malas nak cari..lepak kat CARI.COM je la..
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 16-11-2012 08:31 AM |All posts
tak boleh dgr sebelah pihak je..??
Reply

Props Report

123456789Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 2-9-2014 04:58 AM , Processed in 0.349689 second(s), 34 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top