CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
123Next
Return Post new threads
Show: 8365|Reply: 64

Saya tidak suntik, bedah hidung - Lydiawati

[Copy link]

Rank: 3Rank: 3

Post on 17-11-2012 03:08 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login



PELAKON Lydiawati atau nama sebenarnya Salina Zaimon, cukup popular sekitar tahun 1990-an. Kini, pada usia 46 tahun, figura yang pernah membintangi filem Suami, Isteri dan ... itu masih kekal cantik meskipun memiliki jadual kerja yang padat.

Mungkin kerana kecantikan aslinya, ibu tunggal kepada dua orang anak itu telah dilantik menjadi duta produk Zmasha selama setahun.

Kata Lydiawati yang ditemui pada majlis pelantikannya sebagai duta produk tersebut di Kuala Lumpur baru-baru ini, meskipun sudah berusia, kecantikan amat penting baginya.

Tambahan, kerjayanya sebagai pelakon menuntut dirinya untuk kelihatan cantik sepanjang masa.

Bagaimanapun, tegas Lydiawati dia rimas apabila ada pihak mendakwa dia melakukan pembedahan hidung dan melakukan suntikan untuk kekal cantik.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Lidiawati bagi mengupas persoalan tersebut.

Kosmo!: Apakah rahsia kecantikan Lydiawati sehingga hari ini?

LYDIAWATI: Saya mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengambil multivitamin untuk mengekalkan tahap kesihatan. Begitu juga dengan kecantikan, saya percaya kecantikan bermula daripada dalam sebab itu saya suka mengambil ulam-ulaman dan jamu.

Tidak pernah mencuba sebarang alternatif lain seperti suntikan kecantikan?

Mungkin orang tidak percaya, tetapi saya tidak pernah langsung suntik wajah saya dengan botox atau sebarang vitamin kecantikan. Kalau suntik botox, kesannya memang cepat secara luaran tetapi tidak elok untuk kesihatan dalaman. Rasanya suntik botox bukannya lagi cantik.

Maknanya anda menolak seratus peratus secara cepat untuk cantik?

Ya. Bagi saya untuk kekal cantik tidak ada jalan yang singkat sebaliknya mengambil masa yang lama. Saya lebih percaya kepada penggunaan produk tradisional seperti jamu dan vitamin yang boleh dimakan. Dahulu, saya sendiri pernah mengambil berpuluh-puluh pil kesihatan sehari tetapi sekarang jumlah itu sudah berkurangan.

Bahagian mana pada wajah anda selalu menarik perhatian orang?

Rasanya hidung saya. Sebab ramai yang menyangka saya melakukan pembedahan untuk memancungkan hidung. Ada yang bertanya, di mana saya membuat pembedahan hidung? Sebenarnya, ini hidung saya yang asli. Mungkin kerana bentuk tulangnya yang sedikit tinggi sekali tengok seperti hidung yang dibuat, tetapi apabila mereka sentuh, memang mereka akui hidung saya asli.

Bagaimanakah perasaan anda apabila dikatakan melakukan pembedahan hidung?

Kelakar pun ada sebab saya memang takut nak suntik wajah, inikan pula bedah hidung. Saya bersyukur dengan wajah yang dikurniakan Allah dan menjaganya sebaik mungkin. Tidak perlu untuk saya ubahnya menjadi lebih cantik.

Selepas tiga tahun bergelar janda dan dua kali gagal dalam perkahwinan, adakah anda ingin berkahwin lagi?

Siapa yang tidak mahu kahwin. Saya tidak serik untuk berkahwin. Ada juga lelaki yang ingin rapat, tetapi saya memilih untuk menjalani kehidupan dengan dua orang anak saya. Lebih selesa apabila saya tidak terikat dengan sesiapa. Jadual harian saya sangat sibuk, jika berkahwin saya bimbang tidak boleh memberi komitmen kepada rumah tangga.

Sejak kebelakangan ini begitu ramai pelakon baharu yang muncul, adakah kemunculan mereka menjejaskan tawaran lakonan anda?

Tidak sama sekali. Alhamdulillah, jadual kerja saya sudah penuh sampai bulan April tahun hadapan dengan penggambaran drama. Pelakon yang boleh membawa watak ibu dan wanita pertengahan usia tidak ramai di Malaysia, jadi saya tidak terjejas. Ada kalanya saya terpaksa menolak tawaran kerana saya hanya berlakon satu drama dalam satu masa supaya tidak menyusahkan orang lain dan diri saya sendiri. Terbaharu, saya bakal memasuki set penggambaran drama bersiri Rindu Bertamu di Abu Dhabi untuk TV3.



Sumber


Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 17-11-2012 08:27 AM |All posts
muka dia dalam citer darah satria cute sangat...
comey lote
  28.02.09 till now  
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 17-11-2012 08:35 AM |All posts
dia memang cantik dari dulu.. tapi betul ke dia 46 tahun? aku rasa macam lebih tua
aku takut anjing..
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 17-11-2012 08:45 AM |All posts
saya dari dulu memang suka tengok wajah dia....
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 17-11-2012 08:53 AM |All posts
Dia ni memang cantik tapi.....apasal idung dia semacam je kat bahagian
ujungnnya tu......?????
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 17-11-2012 08:57 AM |All posts
Dia mmg cantik kan sweet jer

Dulo ada skandal jap dgn azlee senario sampai porak peranda le rumahtangga azlee

    
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 17-11-2012 09:06 AM |All posts
latest news about her lah ni...
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 17-11-2012 09:41 AM |All posts
kulit dia pun gdbu sdmcm je dlm AH
say NO to bn & macai
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 17-11-2012 10:26 AM |All posts
air muka dia garang..
Jujurlah sayang aku tak mengapa...
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 17-11-2012 10:33 AM |All posts
saya suka tepek gambar..huahuahua












Hate self centered people. Not everything is about you. Sorry.
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 17-11-2012 10:38 AM |All posts
iols suka dia berlakon.

Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 17-11-2012 11:18 AM |All posts
dari dulu la dia mcm ni
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 17-11-2012 11:30 AM |All posts
hidung memang dah sedia mancung. skang plak ada teknik2 shade lg.
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 17-11-2012 11:32 AM |All posts
julie8714 posted on 17-11-2012 11:18 AM
dari dulu la dia mcm ni

Yes, memang idung ori nampaknya.
Takda beza idung masa muda dengan idung sekarang.......
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 17-11-2012 11:50 AM |All posts
mixed posted on 17-11-2012 08:57 AM
Dia mmg cantik kan sweet jer

Dulo ada skandal jap dgn azlee senario sampai porak peranda le rumah ...

noks itu bukan skandal lagi
silap bini si azlee gak
dituduhnya si Lydia ni macam2 dekat azlee
si Lydia ni kan jenis bermulut lancar gak
siap buat PC lagi masa tu
katanya ko cabar aku, aku buat betul
kalau iols tak silap, theyols nikah sekejap
puas hati si lydia neh

btw, dia memang cantik dan lawa dari dulu
in real life pun cantik
cousin mazen husband iols cakap
kulit dia pun cantik..sebab theyols berjiran dgn ayah sheols

Reply

Props Report

Post on 17-11-2012 11:51 AM |All posts
lydiawati loves azlee
woi tengganu! ko kat mane??

Gua tau lu tengah skodeng..kihkihkih
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 17-11-2012 11:58 AM |All posts
rasanya tak sempat nikah.... tapi mmg kes lydia nga azlee panas lah jugak... bini azlee siap mengamuk2.... lydia buat pc lps tu tjk gambar peluk2 dgn azlee.... then lps pada tu azlee nga lydia clash kot....dan azlee dgn linda amik anak angkat...skrg i tak tau anak tu ada lagi ke tak...then lps tu pun i tak tahu bini azlee branak ke tak.....
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 17-11-2012 12:07 PM |All posts
Lawo dia ni...anywy nama tu jauh sgt lari Salina zaimon jd Lydiawati
lebih baik jadi bekas orang jahat dari bekas orang baik
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 17-11-2012 01:34 PM |All posts
wahiza posted on 17-11-2012 11:58 AM
rasanya tak sempat nikah.... tapi mmg kes lydia nga azlee panas lah jugak... bini azlee siap mengamu ...

anak angkat depa dh jd anak dara nok dah besar

btw depa pn ada anak kandung gak sorang

bini dia pn skunk cantik kurus

    
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 17-11-2012 01:56 PM |All posts
yg ni memang aku percaya hidungnye original ..
sometimes.. it's NOW or NEVER!!
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 17-11-2012 03:12 PM |All posts
iolllsss kompius bace tajok benang ....ke sebab iollsss lalok makan ubat batuk

makcik lydia ni memang cantik dari dulu lagi....nampak kertu semulajadi mcm aida khalida jugak....tp makcik aida lagi cantik menawan ayu
maya    ser chief
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 17-11-2012 06:00 PM |All posts
LYDIAWATI: Saya mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengambil multivitamin untuk mengekalkan tahap kesihatan. Begitu juga dengan kecantikan, saya percaya kecantikan bermula daripada dalam sebab itu saya suka mengambil ulam-ulaman dan jamu.

mkn menda2 kt atas bole change the structure of the nose erk?
J'aime compter les jours. mais si la journe sera en attente pour moi
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 17-11-2012 06:53 PM |All posts
Yer la lidiawati ko tak suntik aku percaya koz bukannya elok sgt pun hidung tuuu
dia ada anak pompuan kan... ada gamba dia tak mesti dah besar kan ada mcm muka lidiawaty masa zaman muda-muda ke?
kilau bak kristal
Reply

Props Report

Rank: 13Rank: 13Rank: 13Rank: 13

Post on 17-11-2012 08:07 PM |All posts
aku penah tgk kat mangga dulu2..zaman skolah gitu..
muke anak pompan dia tak secantek dia...tp iras2 dia laa..
ikot ayahnye mungkin..
farid yang "sangat baik". gitewwwwwww~~~
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 17-11-2012 10:32 PM |All posts
ehh dari dulu hidung dier tercatuk jerr
Reply

Props Report

123Next
Return Post new threads
You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 19-4-2014 10:34 PM , Processed in 0.234268 second(s), 39 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top