Saya tidak suntik,bedah hidung - Lydiawati - Gosip: Tempatan - Gosip - CARI Infonet -

CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
123Next
Return to list New
View: 10990|Reply: 64

Saya tidak suntik, bedah hidung - Lydiawati

[Copy link]
Post time 17-11-2012 03:08 AM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login



PELAKON Lydiawati atau nama sebenarnya Salina Zaimon, cukup popular sekitar tahun 1990-an. Kini, pada usia 46 tahun, figura yang pernah membintangi filem Suami, Isteri dan ... itu masih kekal cantik meskipun memiliki jadual kerja yang padat.

Mungkin kerana kecantikan aslinya, ibu tunggal kepada dua orang anak itu telah dilantik menjadi duta produk Zmasha selama setahun.

Kata Lydiawati yang ditemui pada majlis pelantikannya sebagai duta produk tersebut di Kuala Lumpur baru-baru ini, meskipun sudah berusia, kecantikan amat penting baginya.

Tambahan, kerjayanya sebagai pelakon menuntut dirinya untuk kelihatan cantik sepanjang masa.

Bagaimanapun, tegas Lydiawati dia rimas apabila ada pihak mendakwa dia melakukan pembedahan hidung dan melakukan suntikan untuk kekal cantik.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Lidiawati bagi mengupas persoalan tersebut.

Kosmo!: Apakah rahsia kecantikan Lydiawati sehingga hari ini?

LYDIAWATI: Saya mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengambil multivitamin untuk mengekalkan tahap kesihatan. Begitu juga dengan kecantikan, saya percaya kecantikan bermula daripada dalam sebab itu saya suka mengambil ulam-ulaman dan jamu.

Tidak pernah mencuba sebarang alternatif lain seperti suntikan kecantikan?

Mungkin orang tidak percaya, tetapi saya tidak pernah langsung suntik wajah saya dengan botox atau sebarang vitamin kecantikan. Kalau suntik botox, kesannya memang cepat secara luaran tetapi tidak elok untuk kesihatan dalaman. Rasanya suntik botox bukannya lagi cantik.

Maknanya anda menolak seratus peratus secara cepat untuk cantik?

Ya. Bagi saya untuk kekal cantik tidak ada jalan yang singkat sebaliknya mengambil masa yang lama. Saya lebih percaya kepada penggunaan produk tradisional seperti jamu dan vitamin yang boleh dimakan. Dahulu, saya sendiri pernah mengambil berpuluh-puluh pil kesihatan sehari tetapi sekarang jumlah itu sudah berkurangan.

Bahagian mana pada wajah anda selalu menarik perhatian orang?

Rasanya hidung saya. Sebab ramai yang menyangka saya melakukan pembedahan untuk memancungkan hidung. Ada yang bertanya, di mana saya membuat pembedahan hidung? Sebenarnya, ini hidung saya yang asli. Mungkin kerana bentuk tulangnya yang sedikit tinggi sekali tengok seperti hidung yang dibuat, tetapi apabila mereka sentuh, memang mereka akui hidung saya asli.

Bagaimanakah perasaan anda apabila dikatakan melakukan pembedahan hidung?

Kelakar pun ada sebab saya memang takut nak suntik wajah, inikan pula bedah hidung. Saya bersyukur dengan wajah yang dikurniakan Allah dan menjaganya sebaik mungkin. Tidak perlu untuk saya ubahnya menjadi lebih cantik.

Selepas tiga tahun bergelar janda dan dua kali gagal dalam perkahwinan, adakah anda ingin berkahwin lagi?

Siapa yang tidak mahu kahwin. Saya tidak serik untuk berkahwin. Ada juga lelaki yang ingin rapat, tetapi saya memilih untuk menjalani kehidupan dengan dua orang anak saya. Lebih selesa apabila saya tidak terikat dengan sesiapa. Jadual harian saya sangat sibuk, jika berkahwin saya bimbang tidak boleh memberi komitmen kepada rumah tangga.

Sejak kebelakangan ini begitu ramai pelakon baharu yang muncul, adakah kemunculan mereka menjejaskan tawaran lakonan anda?

Tidak sama sekali. Alhamdulillah, jadual kerja saya sudah penuh sampai bulan April tahun hadapan dengan penggambaran drama. Pelakon yang boleh membawa watak ibu dan wanita pertengahan usia tidak ramai di Malaysia, jadi saya tidak terjejas. Ada kalanya saya terpaksa menolak tawaran kerana saya hanya berlakon satu drama dalam satu masa supaya tidak menyusahkan orang lain dan diri saya sendiri. Terbaharu, saya bakal memasuki set penggambaran drama bersiri Rindu Bertamu di Abu Dhabi untuk TV3.



Sumber


Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 08:27 AM | Show all posts | Share
muka dia dalam citer darah satria cute sangat...
comey lote
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 08:35 AM | Show all posts | Share
dia memang cantik dari dulu.. tapi betul ke dia 46 tahun? aku rasa macam lebih tua
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 08:45 AM | Show all posts | Share
saya dari dulu memang suka tengok wajah dia....
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 08:53 AM | Show all posts | Share
Dia ni memang cantik tapi.....apasal idung dia semacam je kat bahagian
ujungnnya tu......?????
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 08:57 AM | Show all posts | Share
Dia mmg cantik kan sweet jer

Dulo ada skandal jap dgn azlee senario sampai porak peranda le rumahtangga azlee

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 09:06 AM | Show all posts | Share
latest news about her lah ni...
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 09:41 AM | Show all posts | Share
kulit dia pun gdbu sdmcm je dlm AH
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 10:26 AM | Show all posts | Share
air muka dia garang..
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 10:33 AM | Show all posts | Share
saya suka tepek gambar..huahuahua












Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 10:38 AM | Show all posts | Share
iols suka dia berlakon.

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 11:18 AM | Show all posts | Share
dari dulu la dia mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 11:30 AM | Show all posts | Share
hidung memang dah sedia mancung. skang plak ada teknik2 shade lg.
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 11:32 AM | Show all posts | Share
julie8714 posted on 17-11-2012 11:18 AM
dari dulu la dia mcm ni

Yes, memang idung ori nampaknya.
Takda beza idung masa muda dengan idung sekarang.......
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 11:50 AM | Show all posts | Share
mixed posted on 17-11-2012 08:57 AM
Dia mmg cantik kan sweet jer

Dulo ada skandal jap dgn azlee senario sampai porak peranda le rumah ...

noks itu bukan skandal lagi
silap bini si azlee gak
dituduhnya si Lydia ni macam2 dekat azlee
si Lydia ni kan jenis bermulut lancar gak
siap buat PC lagi masa tu
katanya ko cabar aku, aku buat betul
kalau iols tak silap, theyols nikah sekejap
puas hati si lydia neh

btw, dia memang cantik dan lawa dari dulu
in real life pun cantik
cousin mazen husband iols cakap
kulit dia pun cantik..sebab theyols berjiran dgn ayah sheols

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 11:51 AM | Show all posts | Share
lydiawati loves azlee
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 11:58 AM | Show all posts | Share
rasanya tak sempat nikah.... tapi mmg kes lydia nga azlee panas lah jugak... bini azlee siap mengamuk2.... lydia buat pc lps tu tjk gambar peluk2 dgn azlee.... then lps pada tu azlee nga lydia clash kot....dan azlee dgn linda amik anak angkat...skrg i tak tau anak tu ada lagi ke tak...then lps tu pun i tak tahu bini azlee branak ke tak.....
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 12:07 PM | Show all posts | Share
Lawo dia ni...anywy nama tu jauh sgt lari Salina zaimon jd Lydiawati
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 01:34 PM | Show all posts | Share
wahiza posted on 17-11-2012 11:58 AM
rasanya tak sempat nikah.... tapi mmg kes lydia nga azlee panas lah jugak... bini azlee siap mengamu ...

anak angkat depa dh jd anak dara nok dah besar

btw depa pn ada anak kandung gak sorang

bini dia pn skunk cantik kurus

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 01:56 PM | Show all posts | Share
yg ni memang aku percaya hidungnye original ..
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 03:12 PM | Show all posts | Share
iolllsss kompius bace tajok benang ....ke sebab iollsss lalok makan ubat batuk

makcik lydia ni memang cantik dari dulu lagi....nampak kertu semulajadi mcm aida khalida jugak....tp makcik aida lagi cantik menawan ayu
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 06:00 PM | Show all posts | Share
LYDIAWATI: Saya mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengambil multivitamin untuk mengekalkan tahap kesihatan. Begitu juga dengan kecantikan, saya percaya kecantikan bermula daripada dalam sebab itu saya suka mengambil ulam-ulaman dan jamu.

mkn menda2 kt atas bole change the structure of the nose erk?
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 06:53 PM | Show all posts | Share
Yer la lidiawati ko tak suntik aku percaya koz bukannya elok sgt pun hidung tuuu
dia ada anak pompuan kan... ada gamba dia tak mesti dah besar kan ada mcm muka lidiawaty masa zaman muda-muda ke?
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 08:07 PM | Show all posts | Share
aku penah tgk kat mangga dulu2..zaman skolah gitu..
muke anak pompan dia tak secantek dia...tp iras2 dia laa..
ikot ayahnye mungkin..
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2012 10:32 PM | Show all posts | Share
ehh dari dulu hidung dier tercatuk jerr
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

6-7-2015 01:09 PM GMT+8 , Processed in 0.335354 second(s), 12 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list