Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 7539|Reply: 68

[Tempatan] Pendedahan Ustaz Rujhan buat PAS marah

[Copy link]
Post time 1-4-2013 09:08 AM | Show all posts |Read mode
Nadi Rakyat Malaysia ni organisasi apa ye?  mmg baru ke atau aku yang ketinggalan ketapi? Ustaz Rujhan ni pulak sapa? nak pru ni, mcm2

Ustaz Rujhan revelations anger Pas

By FARRAH NAZ KARIM | farrah@nst.com.my

Ustaz Rujhan addressing a crowd at one of his ceramah recently.

FIERY ORATORY: Thousands learn of party leaders’ duplicity at his ceramah

KOTA BARU: USTAZ Rujhan Abdul Rahman is a “dead man walking”.
“I have been told by Pas insiders that it is halal to draw my blood, along with three other ustaz who are dispelling the notion that Pas is Islam and Islam is Pas.”
In over six months, the mild-mannered, bespectacled ustaz, who is also Nadi Rakyat Malaysia religious bureau chairman, has built up a following against the Pas leadership, attracting thousands to his ceramah that is held two to three times a week.
This, he alleged, had made him a dangerous man to Pas.
Having taken precautionary measures, Rujhan said he and other high-profile penceramah, including uztaz Saidi Hussain, now never leave their houses without a bulletproof vest.
Rujhan was recently asked to vacate the house he and his family had been renting from a Pas supporter for the past 13 years.
This reporter attended a ceramah in Wakaf Baru recently and the reaction from the 6,000-strong crowd, made up of a broad crosssection of the public, clamouring for a better picture and yearning for the truth, was inspiring.
Armed with slides, videos and evidence, the fiery orator’s arsenal was impressive. Making up roughly 20 per cent of the crowd were fence-sitters.
With each revelation, shouts of “Pas murtad!” and “Igat Nik Aziz!” (Arrest Pas spiritual leader and Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) pierced the cool night.
One video clip showed Nik Aziz saying that Pas was willing to accept Satan’s help in its fight against Umno. This drew gasps from the incredulous crowd.
Another clip showed Nik Aziz’s son, Nik Abduh, saying: “It is Allah who told us to seize Putrajaya from Barisan Nasional."
The sound of disapproval grew louder as the crowd was shown slides and clips of Pas' complicity with DAP, which is reviled by the majority of Muslims in the state.
For the majority of the crowd, who live below the poverty line, images of Nik Aziz's white Toyota Alphard minivan run counter to the carefully cultivated image of a man who lives a simple life, which the local folk are fed on daily.
Another slide showed a mansion attached to the back of a half-wooden home, well known among the folk in Kelantan as Nik Aziz'z house.
When the slide showing the net worth of the top Pas leadership was flashed on the big screen, gasps of disbelief echoed through the crowd.
Murmurs of discontent soon followed and reached a deafening crescendo. Tok Guru had not too long ago made disparaging remarks about the low-income recipients of the 1Malaysia People's Aid. Nik Aziz had said the aid was "like scattering padi and coconut husks in front of chickens and cows to entice them to come closer".
When met in the lobby of a local hotel, Rujhan was candid about how Pas viewed him.
"I have a police officer on my security detail. I also have two private contractors who handle my security.
"The feedback I've been getting tells me that more and more people are beginning to see the real Pas.
"eople here used to fear speaking ill of Pas, believing that mishap would befall them. But with knowledge, they are starting to openly call Pas' bluff."
Rujhan believed that this rankled the Pas leadership, who viewed him as a clear and present danger to the party.
"I've gotten a razor blade mailed to me, along with a picture of a tongue being cut off. That's part of an attempt to silence me and my comrades."

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 1-4-2013 09:22 AM | Show all posts
Nik azis tu yg keras kepala sangat..ingat dia aje betul...yg lain main sondol je ikut...tu pasal macam macam hal timbul..semuanya sebab dendam...cewahhhh macam pandai sgt ai ni....but siriyesli...nik azis perlu bertaubat...begitu juga ai...heheheh

Use magic Report

Post time 1-4-2013 09:26 AM | Show all posts
Teringin nak tgk sendiri video yg nik azis kata " kalau  nak tumpaskan umno dapat bantuan syaiton pon ok gak "...gitulah lebih kurang...anybadi ..link pliss...manalah tau maksud dia lain ke sebenarnye kan.....tq in advance...

Use magic Report

Post time 1-4-2013 09:26 AM | Show all posts
ni lobai mana plak

Use magic Report

Post time 1-4-2013 09:28 AM | Show all posts
cuma orang yang dalam denial aje yang dok sokong nik ajis ni. merepek sangat dah!

Use magic Report

Post time 1-4-2013 09:37 AM | Show all posts
bagusla org nie dh kluar PAS, org mcm nie la yg rosakkan PAS dulu...

Use magic Report

Follow Us
Post time 1-4-2013 09:39 AM | Show all posts
magnus posted on 1-4-2013 09:22 AM
Nik azis tu yg keras kepala sangat..ingat dia aje betul...yg lain main sondol je ikut...tu pasal mac ...

dengan kenyataan ko mcm ni....secara langsung ko telah dicop sebagai balaci umno.....tak caye...

ko bace posting macai pembangkang tu....

Use magic Report

Post time 1-4-2013 09:51 AM | Show all posts
reyust posted on 1-4-2013 09:37 AM

bile kate je ostad pas buat pendedahan terus dicop dah merosakkan parti

parti pas pis pus ni maksum sangat ke?

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 1-4-2013 10:34 AM | Show all posts
akughi posted on 1-4-2013 09:51 AM
bile kate je ostad pas buat pendedahan terus dicop dah merosakkan parti

parti pas pis pus ...

org nie la yg memurtadkan sesama Islam klu dibaca dr artikel tue...
yg kena tempias PAS seluruhnya...

Use magic Report

Post time 1-4-2013 10:41 AM | Show all posts
akughi posted on 1-4-2013 09:39 AM
dengan kenyataan ko mcm ni....secara langsung ko telah dicop sebagai balaci umno.....tak caye...

Ai sebenarnya tak berapa paham...balaci dgn macai tu maksud dia lain ke sama....

Use magic Report

Post time 1-4-2013 10:50 AM | Show all posts
reyust posted on 1-4-2013 09:37 AM

Cuber elaborate sket....sape ustaz ni and .dulu dia buat ape sampai rosak pas..tak pernah dengar plak nama dia sebelum ni...sedap pulak tu nama.....hehehe

Use magic Report

Post time 1-4-2013 10:50 AM | Show all posts
With each revelation, shouts of “Pas murtad!” and “Igat Nik Aziz!” (Arrest Pas spiritual leader and Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) pierced the cool night.

patut laa ditendang kuar..suka2 ckp org murtad..baghal punye ostad

Use magic Report

Post time 1-4-2013 10:55 AM | Show all posts
Another slide showed a mansion attached to the back of a half-wooden home, well known among the folk in Kelantan as Nik Aziz'z house.

nik aziz ada istana ka?..biar betul

Use magic Report

Post time 1-4-2013 11:00 AM | Show all posts
kecimpret posted on 1-4-2013 10:50 AM
patut laa ditendang kuar..suka2 ckp org murtad..baghal punye ostad

laa takkan tak faham english kot yg shouts tuh orang yg tengok bukan dia

Use magic Report

Post time 1-4-2013 12:02 PM | Show all posts
singajantan posted on 1-4-2013 11:00 AM
laa takkan tak faham english kot yg shouts tuh orang yg tengok bukan dia

ustaz nie xtegur ker org shout tue, mic bukan ditangan ustaz nie ker....ish ish

Use magic Report

Post time 1-4-2013 12:05 PM | Show all posts

ha'ah..dan dicop jugak sbg multinick  oleh lobai spammers............org pakai cybertroopers, lobai pakai spammers.........kat dunia maya pun depa dah tunjuk uncivilize, cuba banyangkan kalau depa jadi kerajaan, mungkin ada skuad ala gestapo

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 1-4-2013 12:06 PM | Show all posts

betul2... ade je forumers yg tak tau ujung pangkal assume aku macai...

just sebab beri idea yg xselari ngan posting depa

Use magic Report

Post time 1-4-2013 12:09 PM | Show all posts
isu yg dia bawak sebijik dgn isu yg umno dok war2kan pasal pas...

aku tak kata dia macai umno cuma isi ceramah dia sama dgn umno..

Use magic Report

Post time 1-4-2013 12:10 PM | Show all posts
hari tu tok pa ka sapa cakap umno kali ni nak turunkan beberapa tokoh agama kat kelantan
ostad ini salah sorangnya kot...

Use magic Report

Post time 1-4-2013 12:17 PM | Show all posts
ustaz rujhan mana satu ni... kalau hat kat pahang tu.. bukan meninggal dah ke .. ni artikel bila... aku kekonpiusan

ok baru cek.. hat ni ustaz rujhan lain.. yang meninggal tu.. ustaz rujhan hj razali.. al-fatihah
Last edited by cmf_honeysweet on 1-4-2013 12:18 PM

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-3-2024 04:00 PM GMT+8 , Processed in 0.132180 second(s), 49 queries .