CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Author: haruslah

[Tempatan] Corat Coret Bola Malaysia: JDT vs Selangor utk ke 2 & 3 MSL. Sape menang?

[Copy link]

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 1-7-2013 09:24 PM |All posts
solstice posted on 1-7-2013 02:54 PM
Yg satu tu lelaki lah

Tp dua2 nampak cam berbugil

Sebab tu aku bangga ngan pasukan kelantan yg boleh menjelmakan jenama sendiri...walaupun tak terkenal dan cantik sangat berbanding jenama hebat lain.. tapi sekurang-kurang KAFA berani mencuba..







JIKA TIDAK MAMPU BUAT IBADAT,
JANGAN BUAT MAKSIAT
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 1-7-2013 09:28 PM |All posts
game bola sepak ni perlukan teamwork yg baik.. kdg2 pemain yg bagus giler pun xleh nk perform bagus2 kalo rakan sepasukan x main dgn bagus.. mcm tu la gak dgn matyo.. dan harap2 dia sedar la, dia jd pemain yg bagus antara faktornya sebab rakan sepasukan yg bagus.. dan x baik la nk buang2 pingat lak.. iskkk
ku takkan pernah putus asa
Reply

Props Report

Post on 1-7-2013 09:46 PM |All posts
little_sis posted on 1-7-2013 09:28 PM
game bola sepak ni perlukan teamwork yg baik.. kdg2 pemain yg bagus giler pun xleh nk perform bagus2 ...

tu la .. dulu mat yo melayu asli ni OK baik je.. tapi bila dah bergaul dgn jawa caprut... terus jadi caprut

~Public EnemY Number One~
Komitet Gosudastvennoy Besopasnosti
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 1-7-2013 09:48 PM |All posts
batusembilan posted on 1-7-2013 08:54 AM
tp sblm diaxed.......kena lempang tmj sedas dua dulu........

semua orang tahu perangai TMJ
winningelevennextgen
Reply

Props Report

Post on 1-7-2013 09:52 PM |All posts
ni la bahana tak pernah pi oberc dan terperuk bersama kelompak caprut jawa totok johor...
johor adalah negeri kenegerian sebab mempunyai darah dan dna indonesia yg kita tau mempunyai semangat bangsa yg extreme..dan kedudukan georafi yg terpenci dan tak berjiran menyebabkan caprut ni hanya hidup sesama puak....

berbandaing negeri urban dan open minded seperti selangor dan penang.... Selangor yg dah biasa menerima kedatangan warga negeri lain dan kedudukannya yg berjiran dgn byk negeri menyebabkan warga negari yg  kewl dan tak sibuk dgn kenegerian... sebab tu kita tgk org selangor dan penang relaks je kalau org pantai timur dan luar datang bekerja ditempat mereka... berbeza dgn caprut jawa yg seakan2 terkejut beruk bila ada org pantai timur bekerja dinegeri mereka ( walhal ini pon tanah melayudan nenek moyang mereka bersampan ketanah mealayu dari tanah seberang) @zwaty
prrrtfhhh
~Public EnemY Number One~
Komitet Gosudastvennoy Besopasnosti
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 1-7-2013 10:22 PM |All posts
Bell posted on 1-7-2013 08:50 AM
Syafiq Rahim, Safee Sali bakal diaxed oleh TMJ utk musim tahun depan.

yup betul, aku pun sependapat dgn ko.....eh, sapa perasan apsal wajah si safee sali tu mcm cerah berseri2, dodulu mcm pudar jek....hehehe *mintak ampon TT, aku lari tajuk
~halu2 semer..dis is san_chai in da house..~
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 1-7-2013 10:23 PM |All posts
batusembilan posted on 1-7-2013 11:27 AM
cerita la skit psl pindah matyo yg cara x elok tu......

bini matyo tu bukan sesiapa pun........ ...

hang balik main batu sembilan kt rumah je la nyah oi....isu matyo dlu yg hangat satu malaya pun hang xtau ka.....baik xyah komen psl bola la nyah oi
www.fb.com/pia.muhammad
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 1-7-2013 10:25 PM |All posts
dia guna safi   
100 tahun penyokong tegar Farhan hensem (bila nak shirtless ni?)
Reply

Props Report

Post on 1-7-2013 10:26 PM |All posts
cauliflower posted on 1-7-2013 10:23 PM
hang balik main batu sembilan kt rumah je la nyah oi....isu matyo dlu yg hangat satu malaya pun ha ...

kan peyno cakap,,, set2 caprut ni tahun ni je baru nak kenal bola.. nak kenal jadi fanatik kaedahnya... tahun lepas cuba ko tanya apa dia buat.. ntah2 layan tim johor bola jaring je

~Public EnemY Number One~
Komitet Gosudastvennoy Besopasnosti
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 1-7-2013 10:36 PM |All posts
penyo,ko punya ayat memang bikin panas team johor je aku rasa..hahaha...power provoke, mau tak hangin fan jdt....tp aku suke baca komen2 ko...pe2 pun, kelantan untung ada piya.gomo kelate gomo...kelate selamanya..
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 1-7-2013 11:26 PM |All posts
iols suka arr pic ni miahahahahah

Oh Malaysiaku kenapa semakin haru biru?
Reply

Props Report

Rank: 16Rank: 16Rank: 16Rank: 16

Post on 1-7-2013 11:28 PM |All posts
tergelak aku baca komen @peYno  nih....

untuk pengetahuan jawa johor semua,yang aku tau penyo ni ada DNA  mamak kerala
~syukran~
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 1-7-2013 11:31 PM |All posts
Peyno penah kena rejek dgn awek jawa dulu...

Tu yg dendam sampai sekarang...
Reply

Props Report

Rank: 3Rank: 3

Post on 2-7-2013 12:21 AM |All posts
peYno posted on 1-7-2013 09:46 PM
tu la .. dulu mat yo melayu asli ni OK baik je.. tapi bila dah bergaul dgn jawa caprut... terus ja ...

woi bengong yang ko asik kutuk orang johor jawa apasal ko mulia sangat ke?
bromley, england
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 2-7-2013 01:22 AM |All posts
perasan bangsa dia mulia tahap dewa....legend kt forum konon....piirahhh...klu org mcm ni legend....rosak terus forum ni...point byk tu sbb tgn x abis2 menaip kutuk org..pastu perasan hebat...xdenya fans jdt yg sakit ati dgn kenyataan ko..cuma fans jdt x kuasa nk lyn benda2 bodoh cmni... kitorg baca pastu gelakkan je..ak reply sbg wakil fans jdt yg puluh ribu tgh gelakkn peyno ni
Reply

Props Report

Rank: 4

Post on 2-7-2013 01:23 AM |All posts
yellowsky posted on 2-7-2013 12:21 AM
woi bengong yang ko asik kutuk orang johor jawa apasal ko mulia sangat ke?

ak rasa dia ni ada mslh mental kot....sian kan...
Reply

Props Report

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 2-7-2013 05:04 AM |All posts
ummah johor jawa caprut sedang berkumpul menghentam peyno
100 tahun penyokong tegar Farhan hensem (bila nak shirtless ni?)
Reply

Props Report

Post on 2-7-2013 06:03 AM From mobile phone |All posts
Emrymama posted on 2-7-2013 01:22 AM
perasan bangsa dia mulia tahap dewa....legend kt forum konon....piirahhh...klu org mcm ni legend.... ...

Pedia??? Fans jdt??? Tahun lepas ko jadi apa??? Fans bola jaring??
~Public EnemY Number One~
Komitet Gosudastvennoy Besopasnosti
Reply

Props Report

Post on 2-7-2013 06:05 AM From mobile phone |All posts
kakikuDibibirmu posted on 2-7-2013 05:04 AM
ummah johor jawa caprut sedang berkumpul menghentam peyno

Sepwrtimana ummah forumner indonesia menghentam malaysia..ingat ini pertembungsn antara dua negara
~Public EnemY Number One~
Komitet Gosudastvennoy Besopasnosti
Reply

Props Report

Post on 2-7-2013 07:00 AM |All posts
alahai posted on 1-7-2013 11:28 PM
tergelak aku baca komen @peYno  nih....

untuk pengetahuan jawa johor semua,yang aku tau penyo ni  ...

Hi legend.. Kita sesama legend cam kelantan n selangor la kan...
~Public EnemY Number One~
Komitet Gosudastvennoy Besopasnosti
Reply

Props Report

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

Post on 2-7-2013 07:19 AM |All posts
mat indon pun jadi ulat tiket..cam haram
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 2-7-2013 07:43 AM |All posts
Sikap Mat Yo kurang ajar

Kota Bharu: Penyokong The Red Wariors (TRW) menganggap tindakan penyerang Johor Darul Takzim (DT), Norshahrul Idlan Talaha membuang pingat Piala FA ke dalam tong sampah sebelum memasuki bilik perlawanan Sabtu lalu, sebagai biadap dan kurang ajar.

Setiausaha Kelab Penyokong Bola Sepak Rasmi Kelantan (KPBRK), Rozamri Mohd Ali, berkata tindakan seperti itu tidak sepatutnya dilakukan Norshahrul Idlan atau Mat Yo selaku pemain kebangsaan dan profesional.
Rozamri berkata, tindakannya itu juga dianggap tidak menghargai pingat yang dikalungkan oleh Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Muhammad Faiz Petra.


Sebagai pemain profesional, Mat Yo sepatutnya menunjukkan contoh yang baik kepada pemain lain dan perlu menerima keputusan biarpun pasukannya tidak berjaya menjulang Piala FA, katanya ketika dihubungi semalam.

BH Sukan semalam melaporkan, Mat Yo dikatakan bertindak membuang pingat diterimanya ke dalam tong sampah sebelum masuk bilik persalinan selepas pasukannya tewas 0-1 kepada Kelantan dalam final Piala FA, di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu lalu.

Sementara itu, Timbalan Kelate.net, Mahizi Mahmood pula menganggap dendam terhadap TRW yang ada dalam diri Mat Yo menjadi punca utama pemain yang menerima anugerah paling bernilai tiga tahun berturut-turut itu bertindak membuang pingat berkenaan.

"Mungkin ada sesuatu yang tersimpan dalam hati Mat Yo terhadap TRW dan selepas kekecewaan gagal menjulang Piala FA menyebabkan dia tidak dapat mengawal emosi.

p/s: pas ni mesti ade yg ckp ni la akibat mamat melayu asli berkawan ngn jawa caprut. tu yg jd kuang haja cmni (ke da ade yg ckp cmtu)
....boleh b*d*h kan diri sendiri tp jgn b*d*h kan rakyat
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 2-7-2013 08:28 AM |All posts
mat yo mat yo dan mat yo....
....boleh b*d*h kan diri sendiri tp jgn b*d*h kan rakyat
Reply

Props Report

Rank: 6Rank: 6

Post on 2-7-2013 10:00 AM |All posts
mat yo sudah lupa asal usul ketereran dia dulu siapa yg gilapkan
Aman Makmur
Reply

Props Report

C.K  

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 2-7-2013 10:07 AM |All posts
haruslah posted on 2-7-2013 07:43 AM
Sikap Mat Yo kurang ajar

Kota Bharu: Penyokong The Red Wariors (TRW) menganggap tindakan penyera ...

jangan tidak tahu...ada jua segelintir ummah pantai timur yang malu berketurunan pantai timur....jika merantau di luar negeri atau negara....mulalah mengaku...i orang kuantan....i orang key el....i orang jb...ini spesis yang rasa malau dengan baka sendiri sehingga coba2 untuk menjadi caprut walaupun sikap gedebe dia itu masih jelas menonjol....inilah yang berlaku pada mat yoyo ini barangkali....selama ini memendam rasa jah kot jadi ummah kelantan berDNA melayu kelantan....sekali dapat terlepas....terus lagak samseng pekida...ada sahaja saya jumpa orang kelantan dan terengganu malu dengan asal usul dia...dasar bahloul punya umat....rela itu mengaku keturunan yang leluhurnya indon pemakan babee yang menaiki tongkang

Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 19-4-2014 05:10 AM , Processed in 0.342648 second(s), 36 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top