Corat Coret Bola Malaysia: JDT vs Selangor utk ke 2 & 3 MSL. Sape menang? - Isu Semasa - Isu Semasa & Politik - CARI Infonet -

CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Author: haruslah

[Tempatan] Corat Coret Bola Malaysia: JDT vs Selangor utk ke 2 & 3 MSL. Sape menang?

[Copy link]
Post time 1-7-2013 08:47 PM | Show all posts | Share
peYno posted on 1-7-2013 08:41 PM
Patut kalah Kemaruk dan jakun 1st time masuk final.. Gigih menyanyi sampai lupa solat... Dasar jaw ...

Itulah kelebihan orang dan team yg solat dgn hanya yang bernyanyi2 lagu jowo "Luaskan kuaso makan bakso"
tentera Islam yang kuat baca quran dan sembahyang tahajjud wpun sedikit bole menewaskan tentera kuffar wpun berlipat ganda banyaknya.

Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
boyagombak posted on 1-7-2013 08:47 PM
Itulah kelebihan orang dan team yg solat dgn hanya yang bernyanyi2 lagu jowo "Luaskan kuaso makan  ...

Tu la kelebihan legend yg byk kali pi final dan jadi juara.. Berbanding caprut yg 1st time masuk final tapi x menang setaraf padukan sime darby je... Last2 xdpt menang piala.. Menang sorak tak solat pon jadi la
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 09:24 PM | Show all posts | Share
solstice posted on 1-7-2013 02:54 PM
Yg satu tu lelaki lah

Tp dua2 nampak cam berbugil

Sebab tu aku bangga ngan pasukan kelantan yg boleh menjelmakan jenama sendiri...walaupun tak terkenal dan cantik sangat berbanding jenama hebat lain.. tapi sekurang-kurang KAFA berani mencuba..







Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 09:28 PM | Show all posts | Share
game bola sepak ni perlukan teamwork yg baik.. kdg2 pemain yg bagus giler pun xleh nk perform bagus2 kalo rakan sepasukan x main dgn bagus.. mcm tu la gak dgn matyo.. dan harap2 dia sedar la, dia jd pemain yg bagus antara faktornya sebab rakan sepasukan yg bagus.. dan x baik la nk buang2 pingat lak.. iskkk
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 09:46 PM | Show all posts | Share
little_sis posted on 1-7-2013 09:28 PM
game bola sepak ni perlukan teamwork yg baik.. kdg2 pemain yg bagus giler pun xleh nk perform bagus2 ...

tu la .. dulu mat yo melayu asli ni OK baik je.. tapi bila dah bergaul dgn jawa caprut... terus jadi caprut

Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 09:48 PM | Show all posts | Share
batusembilan posted on 1-7-2013 08:54 AM
tp sblm diaxed.......kena lempang tmj sedas dua dulu........

semua orang tahu perangai TMJ
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 09:52 PM | Show all posts | Share
ni la bahana tak pernah pi oberc dan terperuk bersama kelompak caprut jawa totok johor...
johor adalah negeri kenegerian sebab mempunyai darah dan dna indonesia yg kita tau mempunyai semangat bangsa yg extreme..dan kedudukan georafi yg terpenci dan tak berjiran menyebabkan caprut ni hanya hidup sesama puak....

berbandaing negeri urban dan open minded seperti selangor dan penang.... Selangor yg dah biasa menerima kedatangan warga negeri lain dan kedudukannya yg berjiran dgn byk negeri menyebabkan warga negari yg  kewl dan tak sibuk dgn kenegerian... sebab tu kita tgk org selangor dan penang relaks je kalau org pantai timur dan luar datang bekerja ditempat mereka... berbeza dgn caprut jawa yg seakan2 terkejut beruk bila ada org pantai timur bekerja dinegeri mereka ( walhal ini pon tanah melayudan nenek moyang mereka bersampan ketanah mealayu dari tanah seberang) @zwaty
prrrtfhhh
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 10:22 PM | Show all posts | Share
Bell posted on 1-7-2013 08:50 AM
Syafiq Rahim, Safee Sali bakal diaxed oleh TMJ utk musim tahun depan.

yup betul, aku pun sependapat dgn ko.....eh, sapa perasan apsal wajah si safee sali tu mcm cerah berseri2, dodulu mcm pudar jek....hehehe *mintak ampon TT, aku lari tajuk
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 10:23 PM | Show all posts | Share
batusembilan posted on 1-7-2013 11:27 AM
cerita la skit psl pindah matyo yg cara x elok tu......

bini matyo tu bukan sesiapa pun........ ...

hang balik main batu sembilan kt rumah je la nyah oi....isu matyo dlu yg hangat satu malaya pun hang xtau ka.....baik xyah komen psl bola la nyah oi
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 10:25 PM | Show all posts | Share
dia guna safi   
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 10:26 PM | Show all posts | Share
cauliflower posted on 1-7-2013 10:23 PM
hang balik main batu sembilan kt rumah je la nyah oi....isu matyo dlu yg hangat satu malaya pun ha ...

kan peyno cakap,,, set2 caprut ni tahun ni je baru nak kenal bola.. nak kenal jadi fanatik kaedahnya... tahun lepas cuba ko tanya apa dia buat.. ntah2 layan tim johor bola jaring je

Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 10:36 PM | Show all posts | Share
penyo,ko punya ayat memang bikin panas team johor je aku rasa..hahaha...power provoke, mau tak hangin fan jdt....tp aku suke baca komen2 ko...pe2 pun, kelantan untung ada piya.gomo kelate gomo...kelate selamanya..
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 11:26 PM | Show all posts | Share
iols suka arr pic ni miahahahahah

Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 11:28 PM | Show all posts | Share
tergelak aku baca komen @peYno  nih....

untuk pengetahuan jawa johor semua,yang aku tau penyo ni ada DNA  mamak kerala
Reply

Use magic Report

Post time 1-7-2013 11:31 PM | Show all posts | Share
Peyno penah kena rejek dgn awek jawa dulu...

Tu yg dendam sampai sekarang...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 12:21 AM | Show all posts | Share
peYno posted on 1-7-2013 09:46 PM
tu la .. dulu mat yo melayu asli ni OK baik je.. tapi bila dah bergaul dgn jawa caprut... terus ja ...

woi bengong yang ko asik kutuk orang johor jawa apasal ko mulia sangat ke?
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 01:22 AM | Show all posts | Share
perasan bangsa dia mulia tahap dewa....legend kt forum konon....piirahhh...klu org mcm ni legend....rosak terus forum ni...point byk tu sbb tgn x abis2 menaip kutuk org..pastu perasan hebat...xdenya fans jdt yg sakit ati dgn kenyataan ko..cuma fans jdt x kuasa nk lyn benda2 bodoh cmni... kitorg baca pastu gelakkan je..ak reply sbg wakil fans jdt yg puluh ribu tgh gelakkn peyno ni
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 01:23 AM | Show all posts | Share
yellowsky posted on 2-7-2013 12:21 AM
woi bengong yang ko asik kutuk orang johor jawa apasal ko mulia sangat ke?

ak rasa dia ni ada mslh mental kot....sian kan...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 05:04 AM | Show all posts | Share
ummah johor jawa caprut sedang berkumpul menghentam peyno
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 06:03 AM From the mobile phone | Show all posts | Share
Emrymama posted on 2-7-2013 01:22 AM
perasan bangsa dia mulia tahap dewa....legend kt forum konon....piirahhh...klu org mcm ni legend.... ...

Pedia??? Fans jdt??? Tahun lepas ko jadi apa??? Fans bola jaring??
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 06:05 AM From the mobile phone | Show all posts | Share
kakikuDibibirmu posted on 2-7-2013 05:04 AM
ummah johor jawa caprut sedang berkumpul menghentam peyno

Sepwrtimana ummah forumner indonesia menghentam malaysia..ingat ini pertembungsn antara dua negara
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 07:00 AM | Show all posts | Share
alahai posted on 1-7-2013 11:28 PM
tergelak aku baca komen @peYno  nih....

untuk pengetahuan jawa johor semua,yang aku tau penyo ni  ...

Hi legend.. Kita sesama legend cam kelantan n selangor la kan...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2013 07:19 AM | Show all posts | Share
mat indon pun jadi ulat tiket..cam haram
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-7-2013 07:43 AM | Show all posts | Share
Sikap Mat Yo kurang ajar

Kota Bharu: Penyokong The Red Wariors (TRW) menganggap tindakan penyerang Johor Darul Takzim (DT), Norshahrul Idlan Talaha membuang pingat Piala FA ke dalam tong sampah sebelum memasuki bilik perlawanan Sabtu lalu, sebagai biadap dan kurang ajar.

Setiausaha Kelab Penyokong Bola Sepak Rasmi Kelantan (KPBRK), Rozamri Mohd Ali, berkata tindakan seperti itu tidak sepatutnya dilakukan Norshahrul Idlan atau Mat Yo selaku pemain kebangsaan dan profesional.
Rozamri berkata, tindakannya itu juga dianggap tidak menghargai pingat yang dikalungkan oleh Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Muhammad Faiz Petra.


Sebagai pemain profesional, Mat Yo sepatutnya menunjukkan contoh yang baik kepada pemain lain dan perlu menerima keputusan biarpun pasukannya tidak berjaya menjulang Piala FA, katanya ketika dihubungi semalam.

BH Sukan semalam melaporkan, Mat Yo dikatakan bertindak membuang pingat diterimanya ke dalam tong sampah sebelum masuk bilik persalinan selepas pasukannya tewas 0-1 kepada Kelantan dalam final Piala FA, di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu lalu.

Sementara itu, Timbalan Kelate.net, Mahizi Mahmood pula menganggap dendam terhadap TRW yang ada dalam diri Mat Yo menjadi punca utama pemain yang menerima anugerah paling bernilai tiga tahun berturut-turut itu bertindak membuang pingat berkenaan.

"Mungkin ada sesuatu yang tersimpan dalam hati Mat Yo terhadap TRW dan selepas kekecewaan gagal menjulang Piala FA menyebabkan dia tidak dapat mengawal emosi.

p/s: pas ni mesti ade yg ckp ni la akibat mamat melayu asli berkawan ngn jawa caprut. tu yg jd kuang haja cmni (ke da ade yg ckp cmtu)
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-7-2013 08:28 AM | Show all posts | Share
mat yo mat yo dan mat yo....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

29-7-2015 05:44 AM GMT+8 , Processed in 0.279959 second(s), 14 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list