CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
Show: 825|Reply: 24

[Tempatan] Penang: Najis Mabi Masuk Kawasan Tanaman Padi - Ismail Sabri Kecewa Sikap LGE

[Copy link]

Rank: 10Rank: 10Rank: 10

Post on 11-7-2013 09:19 AM |All posts

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

najis mabi sebagai baja organik tanaman padi.. padi yg dituai jadik beras halal dimakan..


artikel terlalu kecil? klik pada imej & klik icon actual size
Reply

Props Report

Post on 11-7-2013 09:21 AM |All posts
jual beras tu kat cina...cina mmg suka taik2 ni...
woi tengganu! ko kat mane??

Gua tau lu tengah skodeng..kihkihkih
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 11-7-2013 09:25 AM |All posts
cina dan vavi tidak dapat dipisahkan!
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 11-7-2013 09:28 AM |All posts
tapi smua orang yang sibuk nak Bersih dan UBAH kan... ha tgk LGE kasi Ubah terus, belum apa apa dah guna najis Vavi kat nasi... haihhhhh
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 11-7-2013 09:29 AM |All posts
macam ni ke perangai Khalifah Umar?..
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 21Rank: 21Rank: 21Rank: 21Rank: 21Rank: 21

Post on 11-7-2013 09:36 AM |All posts
kene tgk balik masa approval kawasan ternakan babi nie, sapa yang buat?

masa report EIA utk kawasan ternakan nie???NREB mana??

kadang2 kita suka nak salahkan satu pihak sedangkan byk lagi pihak lepas tangan
~somewhere over the rainbow~
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 11-7-2013 09:57 AM |All posts
Ismail Sabri kena tengok root of the problem. Sebenarnye baja subsidi yg kerajaan bagi xde kualit, xde nutrient utk pokok-pokok.  Nak beli baja luar mahal n pendekkan citer guna lah baja taik!  
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 11-7-2013 10:06 AM |All posts
apa hukum makan nasi berbaja taik babi?.
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 11-7-2013 10:13 AM |All posts
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:06 AM
apa hukum makan nasi berbaja taik babi?.

wekkkkkkkkk.....
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 11-7-2013 10:16 AM |All posts
umie posted on 11-7-2013 10:13 AM
wekkkkkkkkk.....

ada hukum weekkkkk ke?.
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 11-7-2013 10:16 AM |All posts
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:06 AM
apa hukum makan nasi berbaja taik babi?.


...tak haromm pun makan tanaman pakai baja taik babi lehnat, tapi biasalah di tanah punganut igama Mulayu ni SENSITIVITI & SENTIMEN melebihi hukum igama....


Persoalan seumpama ini telah dibincang dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam kali ke C 2 pada 12 Mei 1981 yang memutuskan bahawa baja yang diperbuat daripada tahi babi adalah najis mughalazah, sementara hukum menggunakannya sebagai baja adalah harus serta makruh. Hasil tanaman yang terhasil daripadanya harus dimakan kerana ia telah berubah kepada bentuk zat nutrien kepada pokok tersebut seperti berubahnya arak daripada nira kelapa kepada bentuk tuak yang tidak lagi memabukkan. Walaubagaimanapun, seelok-eloknya dielakan jika kita ketahui perkara tersebut. Namun Allah SWT tidak mengambil kira perkara-perkara yang tidak kita ketahui.



Do Not Use Orally After Using Rectally
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 11-7-2013 10:16 AM |All posts
lge xkan layan apa2 pun. angkuh.

sama mcm kes x nk hntr atlit sukma wanita penang.

itu lh sikap org angkuh yg berkuasa.
~ kepala angin
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 11-7-2013 10:19 AM |All posts
batusembilan posted on 11-7-2013 10:16 AM
lge xkan layan apa2 pun. angkuh.

sama mcm kes x nk hntr atlit sukma wanita penang.

Takkan seorang yg digelar oleh lobai2 PAS sebagai Khalifah Umar seorang yg angkuh...
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 11-7-2013 10:22 AM |All posts
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:19 AM
Takkan seorang yg digelar oleh lobai2 PAS sebagai Khalifah Umar seorang yg angkuh...

timbalan ketua menteri sendiri ckp lge angkuh tokong etc.........

Pas shj yg sanggup membutakan hati tntg hal tersebut demi politik
~ kepala angin
Reply

Props Report

Rank: 11Rank: 11Rank: 11Rank: 11

Post on 11-7-2013 10:28 AM |All posts
pyropura posted on 11-7-2013 10:16 AM
...tak haromm pun makan tanaman pakai baja taik babi lehnat, tapi biasalah di tanah punganut iga ...

jgn tgk dari segi makan nasi berbaja taib babi jah... tgk jugak sapa yg mengusahan bendang tu.. bendang kan kena turun hari2... geli la pulak nak turun bendang kalau dan penuh dgn air taik babi..hari2 kena samak le jawabnya.. sensiviti tang tu kena la jaga jugak...
Danial, Fitri & Dania
Reply

Props Report

Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20Rank: 20

Legenderer

Post on 11-7-2013 10:31 AM |All posts
batusembilan posted on 11-7-2013 10:22 AM
timbalan ketua menteri sendiri ckp lge angkuh tokong etc.........

Pas shj yg sanggup membutakan ...

patutlah saya lihat ramai org PAS yg hipkorit..
Pakatan Rakyat - kata parti alternatif, tapi dah pandai kencing rakyat...hancing sehancing hancingnya.
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 11-7-2013 10:34 AM |All posts
harimau76 posted on 11-7-2013 10:28 AM
jgn tgk dari segi makan nasi berbaja taib babi jah... tgk jugak sapa yg mengusahan bendang tu.. be ...


...satu lagi pangai typical Mulayu totok - MALAS NAK SAMAK......
Do Not Use Orally After Using Rectally
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 11-7-2013 10:36 AM |All posts
Mabi vavi babi babi babi babi BABI.
boleh aku sambung lagi?  
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 11-7-2013 10:38 AM |All posts
Mentang2 bulan Ramadhan ye... Babi jadi mabi.. Sounds mulia sebegitu.
boleh aku sambung lagi?  
Reply

Props Report

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

Post on 11-7-2013 10:38 AM |All posts
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:31 AM
patutlah saya lihat ramai org PAS yg hipkorit..

ada yg x hipokrit................tp bila x hipokrit............mrk didakwa x ABU................dan dilabel sbgi golongan pro-UG..............apa itu ABU? apa itu pro-UG? google sendiri
~ kepala angin
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 11-7-2013 10:39 AM |All posts
najis babi masuk sawah padi pun nak politikkan..baghal punya melayu UMNO
masih menunggu pemilik bom nak guling kerajaan didakwa di mahkamah
Reply

Props Report

Rank: 8Rank: 8

Post on 11-7-2013 10:47 AM |All posts
kecimpret posted on 11-7-2013 10:39 AM
najis babi masuk sawah padi pun nak politikkan..baghal punya melayu UMNO

Bukan babi ok.. Mabiii......

boleh aku sambung lagi?  
Reply

Props Report

Rank: 14Rank: 14Rank: 14Rank: 14

Post on 11-7-2013 10:51 AM |All posts

,...sawah pun dibabikan, sebelum ni banyak bende telah terbabi macam ayam, ikan keli, minyak, sayur dll...
Do Not Use Orally After Using Rectally
Reply

Props Report

Rank: 12Rank: 12Rank: 12

Post on 11-7-2013 03:29 PM |All posts
kecimpret posted on 11-7-2013 10:39 AM
najis babi masuk sawah padi pun nak politikkan..baghal punya melayu UMNO

satu kejayaan cermelang BN ..menghasilkan baghal bahlol punya MP .... yang undi dia pong sam kot ....
Q:16:123 Kemudian Kami wahyukan kepada engkau(ya Muhammad):  Ikutlah agama Ibrahim
Reply

Props Report

Emperor

www.sardin.co.nr

Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19Rank: 19

Post on 12-7-2013 01:05 AM |All posts
@Maideen. nie baja taik babi.........
#PrayForMH370
U Reap What U Sow - setiap org akn mendpt balasan ats apa yg diusahakan
Reply

Props Report

You need to login first Login | Register Facebook Login

Important Notice: The views and opinions expressed on the forum or the related pages are of the owner alone, and are not endorsed by CARI, nor is CARI responsible for them. Due to the nature of the Internet forum is in real time, CARI does not, and can not censor any submission, but asks that each user use discretion and respect for other users, and does not contribute any word that is unlawful, harmful, threatening, abusive, harassing, tortious, defamatory, vulgar, obscene, libelous, invasive of another's privacy, hateful, or racially, ethnically or otherwise objectionable. CARI reserve the right to withhold and/or remove any link that might possibly hold an individual, entity or group ridicule, potential embarrassment or potential defamation. CARI also reserves the right to accept, edit and/or remove any link that is deemed inappropriate in any way.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 19-4-2014 05:10 AM , Processed in 0.209314 second(s), 32 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top