CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
View: 1230|Reply: 24

[Tempatan] Penang: Najis Mabi Masuk Kawasan Tanaman Padi - Ismail Sabri Kecewa Sikap LGE

[Copy link]
Post time 11-7-2013 09:19 AM | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

najis mabi sebagai baja organik tanaman padi.. padi yg dituai jadik beras halal dimakan..


Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 09:21 AM | Show all posts | Share
jual beras tu kat cina...cina mmg suka taik2 ni...
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 09:25 AM | Show all posts | Share
cina dan vavi tidak dapat dipisahkan!
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 09:28 AM | Show all posts | Share
tapi smua orang yang sibuk nak Bersih dan UBAH kan... ha tgk LGE kasi Ubah terus, belum apa apa dah guna najis Vavi kat nasi... haihhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 09:29 AM | Show all posts | Share
macam ni ke perangai Khalifah Umar?..
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 09:36 AM | Show all posts | Share
kene tgk balik masa approval kawasan ternakan babi nie, sapa yang buat?

masa report EIA utk kawasan ternakan nie???NREB mana??

kadang2 kita suka nak salahkan satu pihak sedangkan byk lagi pihak lepas tangan
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 09:57 AM | Show all posts | Share
Ismail Sabri kena tengok root of the problem. Sebenarnye baja subsidi yg kerajaan bagi xde kualit, xde nutrient utk pokok-pokok.  Nak beli baja luar mahal n pendekkan citer guna lah baja taik!  
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:06 AM | Show all posts | Share
apa hukum makan nasi berbaja taik babi?.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:13 AM | Show all posts | Share
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:06 AM
apa hukum makan nasi berbaja taik babi?.

wekkkkkkkkk.....
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:16 AM | Show all posts | Share
umie posted on 11-7-2013 10:13 AM
wekkkkkkkkk.....

ada hukum weekkkkk ke?.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:16 AM | Show all posts | Share
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:06 AM
apa hukum makan nasi berbaja taik babi?.


...tak haromm pun makan tanaman pakai baja taik babi lehnat, tapi biasalah di tanah punganut igama Mulayu ni SENSITIVITI & SENTIMEN melebihi hukum igama....


Persoalan seumpama ini telah dibincang dalam Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam kali ke C 2 pada 12 Mei 1981 yang memutuskan bahawa baja yang diperbuat daripada tahi babi adalah najis mughalazah, sementara hukum menggunakannya sebagai baja adalah harus serta makruh. Hasil tanaman yang terhasil daripadanya harus dimakan kerana ia telah berubah kepada bentuk zat nutrien kepada pokok tersebut seperti berubahnya arak daripada nira kelapa kepada bentuk tuak yang tidak lagi memabukkan. Walaubagaimanapun, seelok-eloknya dielakan jika kita ketahui perkara tersebut. Namun Allah SWT tidak mengambil kira perkara-perkara yang tidak kita ketahui.



Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:16 AM | Show all posts | Share
lge xkan layan apa2 pun. angkuh.

sama mcm kes x nk hntr atlit sukma wanita penang.

itu lh sikap org angkuh yg berkuasa.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:19 AM | Show all posts | Share
batusembilan posted on 11-7-2013 10:16 AM
lge xkan layan apa2 pun. angkuh.

sama mcm kes x nk hntr atlit sukma wanita penang.

Takkan seorang yg digelar oleh lobai2 PAS sebagai Khalifah Umar seorang yg angkuh...
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:22 AM | Show all posts | Share
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:19 AM
Takkan seorang yg digelar oleh lobai2 PAS sebagai Khalifah Umar seorang yg angkuh...

timbalan ketua menteri sendiri ckp lge angkuh tokong etc.........

Pas shj yg sanggup membutakan hati tntg hal tersebut demi politik
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:28 AM | Show all posts | Share
pyropura posted on 11-7-2013 10:16 AM
...tak haromm pun makan tanaman pakai baja taik babi lehnat, tapi biasalah di tanah punganut iga ...

jgn tgk dari segi makan nasi berbaja taib babi jah... tgk jugak sapa yg mengusahan bendang tu.. bendang kan kena turun hari2... geli la pulak nak turun bendang kalau dan penuh dgn air taik babi..hari2 kena samak le jawabnya.. sensiviti tang tu kena la jaga jugak...
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:31 AM | Show all posts | Share
batusembilan posted on 11-7-2013 10:22 AM
timbalan ketua menteri sendiri ckp lge angkuh tokong etc.........

Pas shj yg sanggup membutakan ...

patutlah saya lihat ramai org PAS yg hipkorit..
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:34 AM | Show all posts | Share
harimau76 posted on 11-7-2013 10:28 AM
jgn tgk dari segi makan nasi berbaja taib babi jah... tgk jugak sapa yg mengusahan bendang tu.. be ...


...satu lagi pangai typical Mulayu totok - MALAS NAK SAMAK......
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:36 AM | Show all posts | Share
Mabi vavi babi babi babi babi BABI.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:38 AM | Show all posts | Share
Mentang2 bulan Ramadhan ye... Babi jadi mabi.. Sounds mulia sebegitu.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:38 AM | Show all posts | Share
Anak_Nogori posted on 11-7-2013 10:31 AM
patutlah saya lihat ramai org PAS yg hipkorit..

ada yg x hipokrit................tp bila x hipokrit............mrk didakwa x ABU................dan dilabel sbgi golongan pro-UG..............apa itu ABU? apa itu pro-UG? google sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:39 AM | Show all posts | Share
najis babi masuk sawah padi pun nak politikkan..baghal punya melayu UMNO
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:47 AM | Show all posts | Share
kecimpret posted on 11-7-2013 10:39 AM
najis babi masuk sawah padi pun nak politikkan..baghal punya melayu UMNO

Bukan babi ok.. Mabiii......

Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 10:51 AM | Show all posts | Share

,...sawah pun dibabikan, sebelum ni banyak bende telah terbabi macam ayam, ikan keli, minyak, sayur dll...
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2013 03:29 PM | Show all posts | Share
kecimpret posted on 11-7-2013 10:39 AM
najis babi masuk sawah padi pun nak politikkan..baghal punya melayu UMNO

satu kejayaan cermelang BN ..menghasilkan baghal bahlol punya MP .... yang undi dia pong sam kot ....
Reply

Use magic Report

Post time 12-7-2013 01:05 AM | Show all posts | Share
@Maideen. nie baja taik babi.........
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

21-4-2015 07:38 PM GMT+8 , Processed in 0.198552 second(s), 15 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list