Bot karam di mukah sarawak - Isu Semasa - Isu Semasa & Politik - CARI Infonet -

CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
1234Next
Return to list New
View: 4012|Reply: 76

[Tempatan] Bot karam di mukah sarawak

[Copy link]
Post time 18-1-2014 07:47 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Berita dari astro awani
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 07:50 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
hhmmmmmmmm....
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 07:51 PM | Show all posts | Share
panjangnya berita
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 07:52 PM | Show all posts | Share
Dkt kampung hubby aku nih
Rombongan balik dr majlis kahwin
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:07 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
Aik tt..tepek la ckit information kan...tu jer ker?
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:11 PM | Show all posts | Share
15 Feared Drowned In Longboat Capsize In Matu, Mukah

KUCHING, Jan 18 (Bernama) -- Fifteen passengers are feared drowned when a longboat, which was carrying a wedding entourage, capsized in Matu, Mukah division at noon Saturday

In the mishap, the longboat which was carrying 24 passengers, was on its way from Kampung Saei to Kampung Tekajong in Matu.

"Nine of the passengers are safe while 15 others are still missing," a spokesman from the Mukah Fire and Rescue Station told Bernama.

He said four personnel led by an officer, a four-wheel-drive vehicle and one boat from the station were deployed to the scene after a call was received at 1.52pm.

The search-and-rescue operation was still going on at present, he said.

-- BERNAMA
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:13 PM | Show all posts | Share
MUKAH: Tiga orang mati lepas selepas bot panjang rombongan perkahwinan terbalik ketika dalam perjalanan dari Kampung Saei ke Kampang Tekajong, Pulau Bruit, Matu di Mukah.

Lapan orang masih belum dijumpai manakala 16 orang dapat diselamatkan.

Menurut laporan Bernama, Ketua Polis Daerah Matu/Daro DSP Wagner Lisa Libut berkata ketiga-tiga mangsa merupakan wanita berumur lingkungan 40 hingga 50 tahun.

"Semua penumpang bot berasal dari Kampung Tekajong, Pulau Bruit dalam perjalanan pulang selepas menghadiri majlis perkahwinan di Kampung Saei. Menurut maklumat awal keadaan cuaca ketika kejadian adalah baik, namun bot panjang terbalik dipukul ombak besar," katanya.

Operasi mencari dan menyelamat masih dijalankan oleh Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Mukah dan Sibu dan turut melibatkan pelbagai agensi seperti polis, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia dan Pasukan Sukarelawan Malaysia.


Read more at: http://www.astroawani.com/budget ... sih-hilang-28503?cp
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:14 PM | Show all posts | Share
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:31 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
jaket keselamatan? ingatkan dah d wajibkan lepas kejadian may lepas...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:39 PM | Show all posts | Share
jaket? setengah penumpang itu sendiri malas nak pakai jaket...leceh , rimas..panas.... pakai pun ala kadar terutama org yang dah biasa/hari naik bot


tapi tak tau laa sama ada pengusaha sediakan atau tidak utk bot tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:43 PM | Show all posts | Share
Calang for @leylapple awak di mana??


Jaket ?? Banyak yang tak nak guna atas alasan dah pandai berenang..
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 08:47 PM | Show all posts | Share
ketua menteri harta berbeliyon, rakyat masih naik bot berbahaya nak seberang sungai...
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 10:02 PM | Show all posts | Share
Ni perahu panjang biasa. Non hado jaket keselamatan
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 10:31 PM | Show all posts | Share

Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 10:38 PM | Show all posts | Share
dierang ni tak takuitt ka dengan buaya tembaga segala bagai.
selambe je
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
rayna_raynes posted on 18-1-2014 07:52 PM
Dkt kampung hubby aku nih
Rombongan balik dr majlis kahwin

Dior ni jantan ke pompuan?
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 10:45 PM From the mobile phone | Show all posts | Share
Kes sama berulang sbb abaikn soal keselamatan
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2014 10:58 PM | Show all posts | Share
Takziah...

....
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2014 08:21 AM | Show all posts | Share
Ni cerita dari org terdekat,masa dorang nak balik dari majlis perkahwinan tu,ada yang menahan kata tak payah balik dulu sebab keadaan ombak yang kuat.Tapi dorang tetap meneruskan perjalanan.Semasa dalam perjalanan,pengemudi bot ni nampak ombak yang kuat datang,so dia plan nak pergi ke arah tebing entah macammana tersalah kemudi dia tuju bot panjang tu ke arah ombak besar yang datang tadi.Lepas tu teruslah terbalik.Keadaan bot yang berbumbung jugak myukarkan penumpang untuk melarikan lari..Wallahualam,semoga yang yang hilang masih selamat dan dapat ditemui cepat amin...
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2014 09:10 AM | Show all posts | Share
cm xpnah nmpk taib mahmud lawat mangse lemas karam sebegini..
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2014 09:15 AM | Show all posts | Share
popjack posted on 18-1-2014 10:38 PM
dierang ni tak takuitt ka dengan buaya tembaga segala bagai.
selambe je

Apa ko ingat setiap 50 meter tu ada buaya la??
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2014 09:52 AM | Show all posts | Share
Leonarzi posted on 18-1-2014 10:43 PM
Dior ni jantan ke pompuan?

Apa kau igt jantan takleh ada hubby?
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2014 09:53 AM | Show all posts | Share
popjack posted on 18-1-2014 10:38 PM
dierang ni tak takuitt ka dengan buaya tembaga segala bagai.
selambe je

Laut non hada buaya nok.
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2014 10:41 AM | Show all posts | Share











source - Bujang Senang Online
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2014 10:51 AM | Show all posts | Share
Tak semua tempat kat Swak ada buaya.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Pesanan penting Segala pendapat dan pandangan yang dikongsi di ruangan forum atau halaman yang berkaitan merupakan pandangan peribadi individu dan tidak sesekali mewakili pendapat/pandangan CARI. CARI juga tidak bertanggungjawab bagi setiap pandangan yang dikongsi. Oleh kerana forum beroperasi dalam waktu sebenar atau 'real time', CARI tidak, dan tidak dapat menapis sebarang bentuk penyampaian dari pengguna setiap masa, namun CARI menggalakkan setiap pengguna mengamalkan budi bicara serta budaya hormat-menghormati untuk tidak menggunakan sebarang perkataan yang menyalahi undang-undang, berbahaya, mengancam, kesat,mengganggu, memfitnah, kasar, lucah, mengeji, menceroboh privasi orang lain, bersifat kebencian, atau perkauman, etnik atau sebaliknya. CARI berhak untuk menahan dan/atau mengeluarkan mana-mana pautan yang berkemungkinan sebagai individu, entiti atau kumpulan yang berpotensi mewujudkan rasa malu dan fitnah. CARI juga berhak untuk menerima, edit dan / atau mengeluarkan apa-apa pautan yang dianggap tidak sesuai dalam mana-mana cara/keadaan/bentuk/situasi/kaedah.
Hosted by

Archiver|Mobile|CARI Infonet

7-7-2015 12:54 PM GMT+8 , Processed in 0.230531 second(s), 11 queries , Gzip On.

Powered by Discuz! X3.2

© 2001-2013 Comsenz Inc.

Quick Reply To Top Return to the list