CARI Infonet

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: CheAnANN

[tvN] Oh Hae Young Again - Eric Mun, SeoHyunJin [Review dauswq pg.24]

[Copy link]
Post time 15-1-2017 12:34 AM From the mobile phone | Show all posts
After watching this episode of Happy together, I am quite convinced that they are indeed in a relationship (This is my opinion so you are all open to your own opinions). The key thing was all the other members attitude and facial expressions, especially Kim Dong Wan's reaction, while the MCs asked about is it true that Eric did some "investigation" about Hyun Jin through Dong Wan before filming OHYA.

If you pay attention, all the members were actively responding and making jokes to other previous questions and topics. But when Hyun Jin's name came up, they all became quiet and serious. Only Eric and Dong Wan responded and they obviously wanted to cut the answer short, Eric even directed it to another topic.  The strange thing is, Dong Wan usually loves to talk about his friendships with other celebrities and jokes around about them (Remember, he even wrote in his old photo/story book about Hyun Jin as his friend and how they have similar interests)

It is quite natural for Eric to avoid talking about Hyun Jin because they had the rumor, either they are dating or not, it's normal for Eric to get awkward about this topic. However, there supposed to be no reason for Dong Wan to avoid talking about Hyun Jin. Especially when Happy Together is a show that loves to talk about friendships between celebrities so Dong Wan can feel free to tell whatever storeis he had with HJ. But, even when the MC teased him "Oh you even call her Hyun Jinnie? You must be very close to her then?" Dong Wan didn't answer him. He looked so serious and then turned quiet. The normal DongWan would laugh, get excited and talk about the fun facts they had while filming the historical drama in the old days. Actually, to me, It was a good chance for them to make viewers think that "oh so Hyun Jin is closer to Dong Wan than to Eric?" And switch their focus away from Eric-HJ rumor. (Haha too bad RicWan brothers don't have my calculative and manipulative mind.)

BUT, he didn't do that, he didn't even talk more about how close they are in private, although everyone knows DW and HJ are close friends. In Korean culture, if celebrities want to protect their relationship and keep it private, they will avoid talking about it publicly. If the dating rumor was not true and RicHyun are just friends, shinhwa members can talk about HJ freely as a fellow actress (Who cares about the rumor if it's not true, it cannot cause any damage anyway if it's fake) But, All the members did their best to keep it low for them. All of them actually met HJ (only Andy I am not sure...), so Minwoo and HyeSung could have also talked a little about they met HJ at the filming site and make that topic go on a bit longer to make the program fun. But no one said anything-- no one wants to continue with this topic. I am quite touched becuase it seems like all of these 6 men want to protect HJ. And even the MC helped them to change the topic, I think everyone including the production team understands why Eric wanted to cut that topic short. It's the entertainment biz, folks, they are experts and know how it works when an idol gives the "signal" to stop the topic.

And also I think Eric is such a funny person, when MC asked him what kind of kiss scene he wants to try next, he said "Instead of acting a scene, I would like to try in real life to kiss in a green tea field. We filmed the barley scene, and it was nice and beautiful, but i get allergy from the barley. So I think it will be really nice to do a real-life kiss with the smell of green tea."  --> I was like (Wide-eyed), "what are you thinking man? No one is asking you about what you want to do in real life!" Haha sometimes he wants to hide but he couldn't contain his honest self...Why is he trying to keep it low but sometimes say things like this to expose himself! Just like his endless praises about HJ in his wrap-up interview... Man, you need to be careful not to expose your thougts hahaha

Well if my analysis is true, then it is wonderful news to us shippers because it seems like MoonStar didn't let their busy schedule beat them, they are still going strong. Let's hope they keep it low and we will hear wedding bells in the near future (Please not too long!)

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 15-1-2017 12:41 AM From the mobile phone | Show all posts
pauliza replied at 15-1-2017 12:34 AM
After watching this episode of Happy together, I am quite convinced that they are indeed in a relati ...

cc @Claudia_Lestat @idakamaruddin ..iols amik komen ni dari soompi .huhu..tepek sini supaya x OT kt rmh RDTK.iols bkn shipper kopel ni sangat tapi iols curious & pelik dgn kopel ni.kdg2 mcm ada something,kdg2 mcm xde .kdg2 mcm bercinta,kdg2 mcm org pernah bercinta tp clash.Makin iols compare bts AOHY & RDTK ,memang lain sgt body langauge SHJ dlm RDTk  compare dgn AOHY .dgn YYS nmpk mcm kwn2 ,tp dgn eric ni nmpk lain sgt.

Use magic Report

Post time 15-1-2017 07:04 AM From the mobile phone | Show all posts
pauliza replied at 15-1-2017 12:41 AM
cc @Claudia_Lestat @idakamaruddin ..iols amik komen ni dari soompi .huhu..tepek sini supaya x OT k ...

gigih uolss

komen kt soompi ni baru ke

iols nk tgk plak happy together yg ni

bg link uolss

kan iols ckp mmg dorang bercinta pn tp tulaa sbb korean culture retis kalau bercinta mcm ada pressure dr peminat

mgkn management dorang suruh keep it low or mgkn x bg lgsg dorang bercinta kot

Use magic Report

Post time 15-1-2017 07:21 AM From the mobile phone | Show all posts
idakamaruddin replied at 15-1-2017 07:04 AM
gigih uolss

komen kt soompi ni baru ke

Yup baru lagi komen ni kat koala couple thread kat soompi .iols dh tgk kat drama cool .hehe ..iols kan baru terjebak dgn drama ni bln lps .dlm bnyk2 on screen kopel drama yg iols tejebak ,kopel ni lain mcm .Sebab diaorg deny tu yg buat iols lagi lah curious & nak korek.Cepat pulak tu agency deny lps reporter keluarkan gosip .Haha..aritu iols tertgk the greatest love drama gong hyo jin.Baru mcm faham sikit lifestyle artis kt korea ni. bercinta mcm mana pun kalau agency rasa x sesuai nak declare relationship ke public,diaorg x boleh declare.

Use magic Report

Post time 15-1-2017 07:46 AM | Show all posts
cc @Claudia_Lestat @idakamaruddin ..iols amik komen ni dari soompi .huhu..tepek sini supaya x OT k ...

ingatkan ko yang posting berjela2 ni, in english some more. aku dh siap gigih nak panaskan enjin nak reply in english la konon nyer! hahahaha. sekali cedok dr soompi rupanyer...

Use magic Report

Post time 15-1-2017 07:59 AM | Show all posts
Edited by rukiaichigo at 15-1-2017 08:01 AM
pauliza replied at 15-1-2017 07:21 AM
Yup baru lagi komen ni kat koala couple thread kat soompi .iols dh tgk kat drama cool .hehe ..iols ...

aku tak bertenggek kat soompi utk thread ni masa aku meroyan kan AOHY!! tapi mmg aku dpt rasa & nmpk la dorg ni mcm ada sesuatu. semua pun dorg buat mcm steady giler, xde pun awkward bagai!! tapiiiiiiiiiiiii biler time tvN tv10 Awards tu, dorg mcm sesuatu la sgt. mcm lepas clash pun ada sbb interaksi antara eric dgn hyunjin mcm limited giler. kalo nk compare masa sbs drama awards, mmg berbeza sgt!!! mungkin jugak la dorg nak keep it low, so dorg tak la tnjk yg dorg ni in relationship. tapi, kalo dorg in relationship, mcm pelik kalo dorg tak announce. Shinhwa Company tu dorg punyer kot, Eric & Minwoo yg CEOs to be exact! dorg boleh je kalo nk announce psl relashiption dorg sbb dorg tak kan ada pressure yg dtg dr pihak company management. nak2 aku rasa Shinhwa ni la pioneer idol group yang sgt open kalo dorg in relationship! dorg tak kesah pun kalo nk reveal pasal hubungan cinta dorg. nak2 princesses Changjo pun, aku salah seorang nyer, sgt terbuka pasal relationship dorg. tak kesah la kalo tetibe dorg nak announce dorg akan kawen esok atau lusa pun, aku akan terima seada nyer. umur2 dorg tu dah patut sgt dah untuk settle down!! kecuali lah masa keluar news dulu2 eric bercinta dgn park shi-yeon, aku mmg membangkang kot. sbb aku rasa PSY tu sgt plastik (tgk muka pun dh tau she's sooo plastic) dan tak sesuai dgn eric yg sgt 4D tu!!!

Use magic Report

Follow Us
Post time 15-1-2017 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
rukiaichigo replied at 15-1-2017 07:59 AM
aku tak bertenggek kat soompi utk thread ni masa aku meroyan kan AOHY!! tapi mmg aku dpt rasa & nm ...

Hahaha...ampun sebab xletak dari soompi awal2 .Gigih pulak iols nk tulis dlm english .Lambat nau iols follow drama ni ,bln 12 aritu baru tgk lps tu x boleh move on sorang2  .jadi 1 kerja pulak bertenggek kt thread diaorg kt soompi .Ni opinion shipper diaorang la ,maybe kt tvn awards tu diaorang pretend awkward sebb award tu bln 10 ,bln 11 SHJ nk kuar dgn drama romantic Dr.kalau dari awal declare gf Eric ,mcm  kureng sikit la feel org nk tgk drama baru sheols & maybe rating x meletop mcm skrg.Yelah,RDTK epsd 1 dah ada scene kiss & attract org nk follow drama tu utk  next next episodes.Rating pun tinggi mencanak & ramai jgk shipper SHJ & yeo yoon seok walaupun tu bkn drama romantik.populariti SHJ kira mcm kt puncak skrg.kalo sheols ada bf & declare maybe situasi berbeza.Shipper diaorang positip kiranya mcm lebih nak protect SHJ la + karats shinwa pun boleh tahan psiko .huhu...iols personally pun rasa masa tvn awards tu rupa diaorg mcm penah bercinta tp clash . Tapi bila tgk shipper diaorg sentiasa positip ,iols konpius jugak .Iols bnyk baca Eric ni 4D,4D tu amenda?

Use magic Report

Post time 15-1-2017 01:34 PM | Show all posts
pauliza replied at 15-1-2017 09:28 AM
Hahaha...ampun sebab xletak dari soompi awal2 .Gigih pulak iols nk tulis dlm english  .Lambat na ...

mcm aku ckp tadi, mcm mustahil je changjoo akan psiko kalo one of Shinhwa's member announce dorg tu in relationship. sure changjoo akan support la walaupun shinhwa-shinhwa changjoo ni kalo peratikan ada ala2 love-hate relationship. tp frankly speaking, idol-fandom yg satu ni mmg lain sikit drpd idol-fandom2 yg lain. maybe aku ni cuma amik tahu padal Shinhwa & Suju shj, tapi aper yg aku peratikan selama lebih 10 tahun jd fans Shinhwa, kitorg mcm tak kesah pun kalo dorg nak bercinta ke aper!!! nak2 mostly changjoo pun dh kawen & ada family sendiri! hihihihi...

tapi bak kata ko, kalo betul eric & SHJ tu bercinta, mungkin SHJ's company yang suh relationship dorg ni dirahsiakan dulu! nak2 kan skg ni Dispatch delayed dorg nyer misi utk revealed artis maner yg sedang hangat bercinta, sbb kes bekas president dorang tu. hehehehe... dan mungkin jugak sbb nak bagi laluan utk drama RDTK tu. tak nak kesah cinta dorg overshadowed drama tu!!! hihihi

yup, eric tu adalah salah seorang idol yg 4-D. 4-D = 4 dimention. org2 yg 4D ni, dia mcm ada satu character yang pelik sikit. kalo ko tgk gmbr2 yg dia post kat twitter masa acc eric tu wujud lg (skg ni dh deactivated), boleh nmpk dia post gmbr yang langsung tak munasabah. gmbr dia dok dalam beg kayu golf la, gmbr dia bertenggek kat hujung bath tub la, etc etc... sampai kadang2 tu ka akan automatik geleng kepala and *face palm*! hehehe.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 15-1-2017 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
rukiaichigo replied at 15-1-2017 01:34 PM
mcm aku ckp tadi, mcm mustahil je changjoo akan psiko kalo one of Shinhwa's member announce dorg t ...

Hahaha..tu maksudnya 4D ...memang pelik mamat ni .Jujurnya iols kenal SHJ lps iols follow RDTK ,Eric lps tgk 3 meals a day ,start tgk pun dah episode 6 .haha..terkasima jap sapa mamat yg pandai masak ni.
Iols pun 1st time tgk  RDTK terus suka kat SHJ .Google drama dia terkejut sebab diaorg ada drama sekali  & drama tu popular jgk .Google lagi aikk siap ada gosip cinlok.haha..lagi lah iols excited nak marathon .Iols habiskan 16 epsd dlm masa 2 ari .Sbnarnya,iols  baru je start addicted dgn kdrama dlm bln 9 aritu lps terfollow Oh My Ghost.Masa tvn awards bln 10 tu iols pokes kat kopel Oh My Ghost je lah ,x amik port pun Eric & SHJ sebab x kenal .hihihi..tapi pelik sebab masa award tu bila nama diaorg  & AOHY kena sebut fans mcm histeria .Bila belek thread kat soompi memang heart broken teruk shipper lps tvn awards tu .

Use magic Report

Post time 15-1-2017 02:28 PM From the mobile phone | Show all posts
mcm aku ckp tadi, mcm mustahil je changjoo akan psiko kalo one of Shinhwa's member announce dorg t ...

Dah alang2 skodeng ,mcm nak share lak hasil skodengan .Alahai gigihnya aku .

Poremer A : What if they actually avoided talking much about Hyun Jin because Eric oppa might currently date someone else and don't wanna hurt his girl? Haha just saying..it could be true, who knows..^_^.

Poremer B : I don't think so, because Dong Wan can simply talk about HJ as his personal friend, without including Eric to the picture. If Eric is dating someone else, Dong Wan talks about Hyun Jin would be better because people will identify HJ as DW's friend, not Eric's rumor. It can draw the attention away from RicHyun. And if Eric really had another girlfriend, he would let her know that the rumor is not true, and as an idol's girlfriend, i think she will understand and believe in him. Talking about an acting partner on a show is not hurtful right? No reason for the girl to feel hurt, it's just a talk show. I mean, they still met in private with OHYA team after the rumor, and he even went to the TVN awards with HJ and congratulated her on stage. So--does that mean those public appearances together was hurtful too? Nah... I think talking about HJ on the show is no big deal.

All the signs we had before told me that he is not dating someone else. If he had a girlfriend back then, at press conference he wouldn't have said "I want to foresee how my future wife looks like", THAT would be hurtful for the girl to hear. I'd be super hurt if my boyfriend said that and assume that i am not his future wife.

From his tone in happy together, when he talked about he wants to try real life kiss, he sounds like he has a girlfriend now. All signs show that it is very possible that it is HJ .

Poremer C : Hi guys... After watching Happy Together, I just wanna say, I'm happy Eric was very welcome with the topics around Seo Hyun Jin (the kiss scenes and such). He looked extremely shy because all of them (the hosts and the members) teasing him a lot but I think he just go with the flow and enjoy their teasing instead lol.... I'm one of OHYA fan that still have bitter feeling because of stupid dating rumor. So, whether they really have special feelings or not, I want them keep the good relationship as before. We all know how fun they were together and as a fan, I admit it was such a rare case that Eric brought his partner to meet his member privately in the filming break and isn't it wonderful that Hyun Jin also very welcome to go with him to greet his member? This is how beautiful their friendship before. I also the one that have thought he's in relationship now. But, whoever she is, I will support for the sake of leadernim. From the way the members talk so freely about the kiss scenes which indirectly talk about hyun jin, I still think Eric and Hyun Jin has good friendship as before tho. So, I'm not too much worry about that^^.

Poremer A : I remember that the denial statements were only once done by both representative companies in less than 10 minutes, and never once they clarify themselves openly that they are not dating and hence, its suspicious. I think in a TV program like HT, this could be a golden chance for Eric oppa to explain things and clarify that the dating rumours were not true, and they are only friends but that was not happening. If he is dating someone else, explaining and clarifying he is not dating SHJ in a TV program will certainly make his girl happy. Haha and they were openly discussing and teasing him about the kissing scenes, and that could be the opportunity for the MCs to ask Eric oppa about the dating rumours, but they didn't mention it at all. So yup, its a postive sign that they might be really dating. :rolleyes:

Sorry for my earlier post, I was just saying other possibility, but I'm still positive that they are dating based on hints we got so far.. .

Use magic Report

Post time 15-1-2017 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts

Poremer D :While main reason Eric break up with PSY because of her being penalized for being Eric Mun's gf. She being bash left & right making her unpopular for leading cast so  her career went downhill. I think Eric learn a hard lesson then. Unless his gf is really popular & has strong fans support or he's confident he can protect her, otherwise its better for his relationship to be in the dark. And so no surprise if he wants to protect his co stars too.

Use magic Report

Post time 16-1-2017 10:16 AM | Show all posts

tq bebeh.. tp kalo tgk dlm HT pon mcm x banyak diaorg sebut psl SHJ.
eh tapi diaorg ada usik dia pasal clamp kiss.
heran mcm mana boleh dpt idea kiss time tu hahahaha

Use magic Report

Post time 16-1-2017 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Claudia_Lestat replied at 16-1-2017 10:16 AM
tq bebeh.. tp kalo tgk dlm HT pon mcm x banyak diaorg sebut psl SHJ.
eh tapi diaorg ada usik dia  ...

Iols dh tgk happy together tu.xde amenda sgt pun .tapi kagum dgn betapa positipnya shipper diaorang .selagi masing2 x declare in a relationship / x kawen dgn org lain ,masih boleh berharap .gittew   .Thread tu ada 243 pages,iols baru khatam smp page 60.smp page 60 tu,diaorang still kat phuket  & media korea dh keluarkn rumours diaorang dating .puncanya gambar2 eric ,shj  kt phuket & ada 1 video tu fans curi2 amik . eric mcm nk marah & org tu stop amik video.haha..tp org tu  upload jgk kt tenet. klimaksnya ada staff yg upload video & video tu lebih menyakin kn yg diaorg in a relationship .sebab crew & pelakon lain usik2 diaorg mcm diaorg btol2  couple.reaksi diaorg pulak malu2 kucing.lps upload dlm sejam dua je staff tu delete video tu.huhu..fishy la jugak naper gelabah sangat kalo xde apa2 .esoknya dh kuar kt news korea eric & SHJ couple.x sampai 10 minit news tu kuar,dua2 agency denied.Padahal diaorg still kt phuket masa tu .  lps blk korea,kat airport  memang awkward giler la.masing2 jln asing2 & mcm org x kenal.Sampai ke tvn awards cenggitulah reaksi diaorang .gigih btol iols skodeng thread tu .feel dia mcm baca buku cerita genre penyiasatan

Use magic Report

Post time 16-1-2017 02:09 PM | Show all posts
pauliza replied at 16-1-2017 11:31 AM
Iols dh tgk happy together tu.xde amenda sgt pun .tapi kagum dgn betapa positipnya shipper diaoran ...

eric tu sebaya iols hokayyyy.. iols dah anak 3 dia bujang trang tang tang lagi.
dah sepatutnya dia kawen.
fan diaorg ni x kesian ke kalo diaorg kawen over 50?
dah tua baru ada anak kecik.
sadis hokay.
kesianlah artis korea ni.
demi nak jaga hati peminat terpaksa korban hidup sendiri.

Use magic Report

Post time 16-1-2017 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Claudia_Lestat replied at 16-1-2017 02:09 PM
eric tu sebaya iols hokayyyy.. iols dah anak 3 dia bujang trang tang tang lagi.
dah sepatutnya di ...

hehe..uols 38 la tahun ni .tapi jujurnya dlm happy together tu iols nmpk eric mcm kertu dah sikit .dlm 3 meals a day tu x nmpk kertu sangat pulak .faktor lighting kot .Dia x jumpa lagi mrs right kot tu yg x kawen2 .kalau jumpa suka atau x fans accept je kot  

Use magic Report

Post time 22-5-2017 09:00 AM | Show all posts
iolss baru merempit tgok drama ni semalam, bagi iolss drama ni best! OST drama ni memorable. rugi pulak tak tgok tahun lepas.

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 11-6-2017 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang best aku pun suka drama ni. N stat minat eric sejk tgkciter ni

Use magic Report

Post time 7-1-2018 02:22 PM | Show all posts
tak bole move on

Use magic Report

Post time 25-9-2018 08:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Baru abis merempit citer ni... Why i was hooked to this... Shj aku br kenal... Eric ni zaman super rookie dulu.. Aku suka ngk super rookie tp ntah mcm mana tak abis ngk...
1.hero is kinda introvert.that's why tak mudah dia nak meluahkan feeling ke haper... Rs vision dia tu sbb trauma bapak dia mati jatuh cliff tu jgk dulu kan... Then nature org laki tambah plak persngai introvert takdenya nak tanya ko ok ker??? Do you miss me ke...gamaknya anak teruna aku bakalan gini la sbb nampak no dia introvert..
2. Heroine.. Kinda extrovert... Tp kesian kan kena layan mcm tu time sekolah.. Cilakak betul2 bebedk jate tu.... Tp nsb baik dia tak introvert peelnya... Kalo idak citer ni melodrama tangkap leleh le sampai abis... Shj nampak natural je bwk watak ni...
3. Ohy lawa... Last2 aku kesian kt dia... Huhuhu... Walaupun lawa.. Org luar sanjung dia.. But family berantakan gitu.. Mesti feel lonely kan...

Use magic Report

Post time 31-12-2020 05:30 PM | Show all posts
i baru layan cite ni.. lmbt bertahun2 i nih.. haha

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

28-4-2024 07:13 PM GMT+8 , Processed in 0.939974 second(s), 43 queries .