CARI Malay Forums

 Forgot Pass?
 Register

Facebook Login

Login by Facebook

Forum : Gosip |  Hiburan |  Isu Semasa & Politik |  Peristiwa |  Lawak & Santai |  Sukan |  Informasi |  Kesihatan |  Soal Jawab Agama |  Negeri & Negara
Wanita & Lelaki |  Cinta & Perhubungan |  Belia & Pengetahuan |  Komputer & Internet |  Hobi |  Buku & Penulisan |  Koleksi Gambar
English Channel |  தமிழ் மக்கள் |  Jual/Beli |  Maklum Balas |  CARI Rasmi |  Cari Contest
CARI Malay Forums Main Hot Topic View content

Keguguran Bayi Kembar Ketika Angkat Air Ke Rumah

28-2-2014 05:53 PM|Author: NIXAR|Views: 7322| Comments: 155

Summary: “I Immediately Went To A Nearby Clinic And The Doctor Confirmed That My Babies Were Gone,” She Said, Tears Welling In Her Eyes, When Interviewed At The Apartment Rakyat Yesterday.

To get Malaysia's most comprehensive information, news, life sharing here!
Register as a CARI member NOW!

Register Login or Facebook Login

Painful loss: Holifah overcome with grief as she speaks of her miscarriage

KUALA LUMPUR: Five days ago, Holifah Siman lost her twins during early pregnancy.

It happened when she and residents of Taman Impian Ehsan had to carry water to their homes during the prolonged water crisis.

The mother of two, who was three months’ pregnant with the twins, had almost reached home on the third floor of her apartment block when she felt the trickle of blood down her thighs.

“I immediately went to a nearby clinic and the doctor confirmed that my babies were gone,” she said, tears welling in her eyes, when interviewed at the Apartment Rakyat yesterday.

Holifah, 30, was among the women who had to carry pails of water from a tank delivered by Syabas trucks to the area in the absence of their husbands who were at work.

“I had to do it (carrying the water). Otherwise, the supply would finish by the time he gets home,” she said, adding that she was able to handle chores on her own before the miscarriage.

Another resident, Norashikin Abdul Hadi, who is six months’ pregnant, said the family could not wait for her husband to return home to fetch the water.

“Life has been so hard. When are we going to have our taps running again?” she asked.




View Comment Views: 7322   Comments: 155 Click To Reply

Share to:

Previous : Pasar Menjijikkan Di Tomohan, Sulawesi Utara.

Next       : Bayi Melecur Kulit Selepas Dirawat Di Klinik

Comment

Latest Comments

Quote brown_pupil 28-2-2014 02:45 PM
kak.. dah tau preggy nape la pegi angkat benda berat2.. yang laki nye pulak pegi mana sampai sanggup bagi bini yang tgh preggy gi angkut air tu..
Quote Leyla 28-2-2014 02:45 PM
laki mane..???? nape lak binik yg peggy kene angkat air..
Quote airfilterrezza 28-2-2014 02:45 PM
wa bukan apa..

berita cam nie mmg buat wa sedih..
Quote AdamBillionaire 28-2-2014 02:45 PM
innalillah...

kat johor dulu time banjir..

ada orang sakai siap berparang kat masjid untuk dpt air..

air tu untuk org meninggal dunia merangkap sedara adam..

masa tu johor banjir besar..
Quote ice_sky92 28-2-2014 02:45 PM
Bertabahlah kak.
Quote dubuk 28-2-2014 02:49 PM
kuala lumpur telah menjadi tanah gersang
Quote ais_kosong 28-2-2014 02:51 PM
kesian kakak..
Quote cikatilia 28-2-2014 02:52 PM
alahai..
kesiannya
sabar ye kak..
xde ke sapa yg bole angkat selain dia eh??

husband?
Quote yusryimran 28-2-2014 02:53 PM
laki dia mana kenapa x angkat air....
Quote cmf_conan 28-2-2014 02:54 PM
tak baca betul2 eh? laki dorg sume kije.. kalo lambat tk dpt air..
Quote manehnya 28-2-2014 02:54 PM
laki dia p kerja kott..
Quote Staratila 28-2-2014 02:54 PM
wah teruknya KL sampai berhari tak ada air... Sian mereka yg duduk kat condo dan apartment
Quote Cik_Eena 28-2-2014 02:55 PM
laki mana kak..xleh ke dia angkat dulu air sebelum g keroje...h,mmm apepun takziah kak
Quote caplimau 28-2-2014 03:14 PM
evendo klo laki die p keje sx pun, p la cr alternative len..
just becoz ko bersungguh nk angkat air terkorban nyawa anaknye..
tak yh la nk ribut2 kecoh2 p amik air, kuar la skt duit p beli je kt supermarket,
air suling ke air mineral ke murah je kot..

Quote Bell 28-2-2014 03:16 PM
Cik_Eena posted on 28-2-2014 02:55 PM
laki mana kak..xleh ke dia angkat dulu air sebelum g keroje...h,mmm apepun takziah kak

Tak baca habis ker? laki dia kerja. Kalau nak tunggu laki - nanti air dlm tangki tu habis....

Quote Suchi 28-2-2014 03:17 PM
Staratila posted on 28-2-2014 02:54 PM
wah teruknya KL sampai berhari tak ada air... Sian mereka yg duduk kat condo dan apartment

inilah nasib duk negeri paling maju nokss

kat kg atleast ade belakang umah bleh gali telaga

nih kat kg duk umah atas langit celah mana nak gali telaga  bagai

memang kesian sgt..

terutama tuk org2 tua,anak kecik dan wanita hamil nih lah

takkan sebulan air takde,sebulan laki kena cuti takyah kije sbb nak ngangkut air
nak minta tolong org,org lain pun sama gak kena hangkut air

patut abang yg belasah org sebab pandang bini dia tuh pi tolong akak neh hangkut air
alang2 nak tunjut gagah perkasa sgt,jd lah hero tolong org len dlm kesusahan.
Quote clarizsa 28-2-2014 03:20 PM
laki dia kerja laaa... bknnya leh sesuka ati balik sbb nk angkut air...

kesiannya la kakak ni... twins plak tu.. sedihnyaa... isk.. ptut ade la sesape tlg preggie woman nih... susahnya la, dhle xde air... isk isk..

agak2 klu saman kerajaan selangor ke,syabas ke leh x?

bertabah ye kakak... xde rezki...
Quote HOHA 28-2-2014 03:23 PM
ala air murah.. takpe aa
Quote magnus 28-2-2014 03:26 PM
adoila sedihnya...

All Comments(155)

For more features and services, register now to become a member of CARI!

Archiver|Mobile|CARI Malay Forums

GMT+8, 1-11-2014 04:00 AM , Processed in 0.074767 second(s), 17 queries , Gzip On.

Powered by Discuz!

© 2001-2012 Comsenz Inc.

Top