CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: yellow belmont

:: - 2003: KOREAN DRAMA @ NTV7 - ::

[Copy link]
g_queen This user has been deleted
Post time 18-5-2003 02:40 PM | Show all posts
tumpang tanya yer...
err so jiang min betul ke suka kat cheng xuen nih?
cheng xuen lak suka lagi kat jiang min ke??
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Takki_Aniki This user has been deleted
Post time 18-5-2003 02:53 PM | Show all posts
Originally posted by g_queen at 2003-5-18 02:40 PM:
tumpang tanya yer...
err so jiang min betul ke suka kat cheng xuen nih?
cheng xuen lak suka lagi kat jiang min ke??


Cheng Xuen mmg suke kat Jiang Min... n rasanya Jiang Min pun suke kat Cheng Xuen. Bukti latest: Dia letak gmbr Cheng Xuen dlm wallet dia.
Reply

Use magic Report

Takki_Aniki This user has been deleted
Post time 18-5-2003 02:56 PM | Show all posts
Originally posted by yellow belmont at 2003-5-17 11:51 PM:
between Jiang Min & Da Chu?...hohoho...do u think I am crazy as him?..herm..actually I would like to choose someone that is a mixed of Lee Dong, Jiang Min & Da Chu...but then..I have no answer for u right now for I am being confused with myself at the time being...sorry


Hmm... saye teka plak. You have the heart of Lee Dong, Jiang Min's characteristic with a dash of attitudes of Da Chu n Chi Hung. Hehe. Ker dah bertambah konpius?! :bg:
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2003 06:25 PM | Show all posts
Originally posted by Takki_Aniki at 2003-5-18 02:56 PM:
Hmm... saye teka plak. You have the heart of Lee Dong, Jiang Min's characteristic with a dash of attitudes of Da Chu n Chi Hung. Hehe. Ker dah bertambah konpius?! :bg:


I like your theory, Takki.....yellow belmont does have the qualities of the 4 guys.

Harap tak bertambah confuse....entah-entah dah pengsan memikirkannya! :re:
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2003 11:15 AM | Show all posts
Hmm.....senyap je topic ni. Everybody sibuk, ya?

Anyway, ost Ad Madness ni masih belum jumpa.....inilah ost yang paling susah nak cari :cf:.

Something for those yang follow the drama. The filmography mungkin dah outdated for some, especially Won Bin & Cho Min Ki :2cool:.



WON BIN (Jiang Min)
Real name:  Kim Do Jin
Chinese name:  Yuan Bin
Born:  September 29, 1977
Height/Weight:   178 cm  (5' 10" ) / 63 kg (139 lbs.)
School:  Yongin University
TV dramas:  Friends (Ji-hoon); Autumn Story (Tae-suhk); Kokji (Myung-tae); Maniac (Kang Min);  Propose (neighbour)  
Movies:  Sympathy (2001); Guns & Talks (2001)
Awards:  KBS Best Actor (2000)



BAE DOO NA   (Ru Ru)
Born:  October 11, 1979
Height/Weight:  171 cm (5' 7" ) / 49 kg (108 lbs.)
School:  Hanyang University
TV dramas:  Country Princess (Eun-young); Mothers & Sisters (Chan-mi); Turn Your Angry Face   
Movies:   Saving My Hubby (2002); Sympathy for Mr. Vengence (2002);Take Care of My Cat (2001); Barking Dogs Never Bite; Plum Blossom (2000); The Ring Virus
Awards:  KBS Most Popular Actress (2000); Blue Dragon Best New Actress (2000)



CHOI KANG HEE (Cheng Xuen)
Born:  May 5, 1977
Height/Weight:  166 cm (5' 5" ) / 45 kg (99 lbs)
TV dramas:  This Is Love (Young-ah); Maniac (Sung-yeon); Sunflower (Eun-joo); Paper Crane (Eun-seo); Icing; School     




JO MIN GI ~ CHO MIN KI (Cikgu Kim)
Born:  November 5, 1966
Height/Weight:  178 cm (5' 10" ) / 72 kg (159 lbs)
TV dramas:   Yellow Handkerchief (Young-joon); Inspector Park Moon Soo (King Young-jo); Everyday With You (Tae-woo); Sweet Bear (Hyong-jun); Kokji



LEE DONG GUN    (Lee Dong)
Birthdate:  July 26, 1980  
TV dramas:  Ling Ling (Tae-hoon); Friends; Three Friends



YANG DONG GUN (Da Chu)
Birthdate: 01 June, 1979
Reply

Use magic Report

Takki_Aniki This user has been deleted
Post time 20-5-2003 12:20 PM | Show all posts
Fuiyoo, katt. TQ 4 the info... susah ekk nak carik OST dia? Saye pun x jumpa
Reply

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 20-5-2003 11:37 PM | Show all posts
tadaima [saya dah balik]...hehe..saja menghilangkan diri kejap...tunggu posting si makcik tu...tapi tak kunjung tiba...ntah apa dibuatnya...

Hmm... saye teka plak. You have the heart of Lee Dong, Jiang Min's characteristic with a dash of attitudes of Da Chu n Chi Hung. Hehe. Ker dah bertambah konpius?!


actually masih confius...tapi malas nak bg pening kepala lagi..jadi kira boleh pakai la tuh...hehehe...camne plak ko blh dpt idea camtu?..

I like your theory, Takki.....yellow belmont does have the qualities of the 4 guys.

Harap tak bertambah confuse....entah-entah dah pengsan memikirkannya!


I do?..buktinya?

~macam diskusi identiti diri ler plak~

by the way...thanks for those info katt...aku nak request plak..ader tak info pasal org yg bawa watak Siao Ke, Chi Hung, Yu Zhai, Ai Ling ngan cikgu pompuan tu..

~banyaklah aku punya songeh~
Reply

Use magic Report

Post time 20-5-2003 11:49 PM | Show all posts

Ad Madness - Ep 23

Hai....Jiang Min merajuk pulak hari ni. To quote Jiang Min: Aku semakin tak memahami Cheng Xuen.

Dear Jiang Min, bukan kamu saja....kami pun tak memahami Cheng Xuen :cf:. Pening betul dengan their relationship (?!?) ni with Lee Dong stucked in the middle. But mungkin susah juga nak buat decision when one is your long-time best friend while the other is your favourite guy .

On the other hand, kelakar betul bila Siao Ke bila kena berpasangan dengan Yu Zhai untuk kelas menari. Mereka ni nampaknya macam ada a love-hate relationship. Chi Hung bukan main jealous lagi bila tahu pasal ni . Anyway, Yu Zhai nampaknya quite a flirt juga......And Siao Ke makin lama makin cute & cantiklah pulak.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 21-5-2003 12:08 AM | Show all posts
heheh...first time dia merajuk ngan Cheng Xuen...teruk gak Cheng Xuen kena 'fire' tadik...rasanya kalau aku berada di tempat Cheng Xuen aku akan buat benda yg sama tapi kalau aku jadi Jiang Min...aku buat bodo jer..

hermm..yelah..susah tul relationship diorg bertiga tu...macam tadi..pasal perkara yg dikongsi & tak dikongsi...aku pun selalu ader problem camtu..tadi sian gak tgk Ah Dong cam terpinggir...tapi 1 benda sampai skang aku tak puas hati..."Ah Dong!...mana spec ko?"...huh...cacat cerita dibuatnya...

kuikuikui...mmg funny tgk gelagat Siao Ke tu...& mmg dia makin hari makin cute la pulak...rambut pun dah berubah...aku suka tgk gaya dia bercakap dgn muncung2 mulut dia tu...kuikuikui...oh ya...aku pun nampak dia ngan Yu Zhai tu cam ader love-hate kind of relatiionship...camnerlah si Chi Hung nanti...
Reply

Use magic Report

Lady_Gunners This user has been deleted
Post time 21-5-2003 11:07 AM | Show all posts
Apa jadi smalam 19 Mei 03?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-5-2003 11:56 AM | Show all posts
Originally posted by Lady_Gunners at 2003-5-21 11:07 AM:
Apa jadi smalam 19 Mei 03?


yg aku tau [sbb aku ader tertinggal gak] & aku ingat...

....Ah Dong ngan Cheng Xuen terpilih utk interview...ntah interview apa...pastu Cheng Xuen mungkin secara sengaja tak pegi demi Ah Dong...Ah Dong tak tau...Jiang Min sorang jer tau hal nie...part nie aku tak faham sgt sbb banyak terlepas...

cikgu lelaki tu tgh handle 1 projek...ntah projek camner...projek iklan ler tu kan...then dia temper ngan cikgu pompuan tu...sbb cikgu pompuan tu ader buat komen yg dia tak yakin yg cikgu lelaki tu blh berjaya dlm projek tu...tambahan pula dia buat komen begitu depan pesaing cikgu lelaki tu sendiri...jadi cikgu lelaki tu pun temper berabis...dlm marah2 tu cikgu lelaki tu ader cakap something interesting kat cikgu pompuan tu...ntah camner bunyinya...tapi maksudnya lbh krg begini "dah 15 thn kita berkawan mengharungi pelbagai perkara...aku rasa kita patut menghargainya..."

n then...Siao Ke & company buat 1 majlis..."Parti Kenangan Manis"...[aku ikut cakap Takki jer nie]...something to do with iklan coklat...part nie pun aku tak faham sgt sbb terlepas banyak babak...yg aku tau part nie mmg lawak sbb tunjuk Siao Ke ngan Da Chu berlakon serius jadi couple...kui kui kui...

tuh jer lah yg aku ingat...salah silap atau penambahan...korang yg tau tu modify lah yer...

p/s: tadi dah karang panjang lebar tuk Lady_Gunners tapi bila aku tekan 'back' then 'forward' semula...semua yg aku taip dah hilang....huh..
Reply

Use magic Report

cutecrispy This user has been deleted
Post time 21-5-2003 12:52 PM | Show all posts
naper semua org mcm x suka cheng xuen jer ??...dia ok pa...she's not a bad girl...:cry:
Reply

Use magic Report

g_queen This user has been deleted
Post time 21-5-2003 04:33 PM | Show all posts
yup i agree.
she's ok.
anyway maner ru ru??
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-5-2003 04:48 PM | Show all posts
Originally posted by cutecrispy at 2003-5-21 12:52 PM:
naper semua org mcm x suka cheng xuen jer ??...dia ok pa...she's not a bad girl...:cry:


semua org tu member ker?..atau watak2 dlm Ad-Madness?...kami ler kan...hehehe..

yup..dia bukan pompuan jahat...kalau aku...aku no problem ngan dia...lagipun semenjak 2 menjak nie nampak makin menarik pula Cheng Xuen nie...dressing dia ader perubahan..aku suka tgk kalau dia pakai topi..nampak lebih cantik..tambah dgn dressing yg tak girlish tu..[wujud ker perkataan girlish?]..cuma..aku lebih pro pd watak Ru Ru..tuh jer..hehe


[ Last edited by yellow belmont on 21-5-2003 at 04:54 PM ]
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-5-2003 04:59 PM | Show all posts
Originally posted by g_queen at 2003-5-21 04:33 PM:
yup i agree.
she's ok.
anyway maner ru ru??


kalau tak silap...Ru Ru 'menghilangkan' diri sbb prepare tuk 1 pameran yg penting utk course dia...tu jer la explanation yg aku ader...

herm...bila Ru Ru takder...rasa something missing plak ngan citer nie...
Reply

Use magic Report

cutecrispy This user has been deleted
Post time 21-5-2003 05:03 PM | Show all posts
Originally posted by yellow belmont at 21-5-2003 04:48 PM:
semua org tu member ker?..atau watak2 dlm Ad-Madness?...kami ler kan...hehehe..

yup..dia bukan pompuan jahat...kalau aku...aku no problem ngan dia...lagipun semenjak 2 menjak nie nam ...


i'm a agree with u..i like style cheng xuen sejak 2 menjak nie...her shirts and hats is very suitable..x terlalu girlish (tht's word ader la..)..innocent jer her face...:sp:
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 21-5-2003 05:26 PM | Show all posts
Originally posted by cutecrispy at 2003-5-21 05:03 PM:
i'm a agree with u..i like style cheng xuen sejak 2 menjak nie...her shirts and hats is very suitable..x terlalu girlish (tht's word ader la..)..innocent jer her face...:sp:


hehe..sependapat rupanya kita..by the way..thanks for the confirmation of that word..

p/s: Ad-Madness dah nak start dah...chow...
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2003 05:30 PM | Show all posts
Originally posted by cutecrispy at 2003-5-21 12:52 PM:
naper semua org mcm x suka cheng xuen jer ??...dia ok pa...she's not a bad girl...:cry:


Eh....bukan tak suka Cheng Xuen, cuma.......imho, sometimes nak dia lebih straightforward dengan Jiang Min especially. Supaya taklah asyik memendam rasa mereka berdua tu. Tapi easier said than done sebab Cheng Xuen pun nak jaga hati Lee Dong yang dah jadi kawan baik sejak kecil. Walaupun Lee Dong kata dia ok, tapi still....dia pun memang suka pada Cheng Xuen suatu masa dulu dan mungkin masih sukakannya :cf:.  Dah tu mereka bertiga pulak semuanya satu group. Susah juga nak buat keputusan ni. Lagipun cerita ni pun panjang, banyak benda boleh berlaku dan kita pun dapatlah merasa naik merry-go-round bersama Lee Dong~Cheng Xuen~Jiang Min.

Memang Siao Ke bertambah-tambah kecomelannya dan Cheng Xuen pun semakin menarik dengan fesyen bertopi.....not too girlish. Harap Ru Ru kembali segera and Lee Dong, specs dia tu memang dah hilanglah!

Btw, yellow belmont....saya pun selalu ter'hilang' apa yang dah ditaip, banyak pula tu. Board ni tak stabil ke atau pc saya yang ada problem?
Reply

Use magic Report

g_queen This user has been deleted
Post time 21-5-2003 05:31 PM | Show all posts
she's my fav character.
dia tu semakin lawa.
hm...lama sgt ru ru takde...
anyway thanx YELLOW BELMONT for answering my question!
Reply

Use magic Report

Takki_Aniki This user has been deleted
Post time 21-5-2003 08:38 PM | Show all posts
Originally posted by yellow belmont at 2003-5-21 04:59 PM:
herm...bila Ru Ru takder...rasa something missing plak ngan citer nie...


Tul.. tul... kurang bersemangat saye nak tgk citer nih semenjak Ru Ru xde. Cerita pulak dah semakin serius n kurang lawak nyer. Spek Ah Dong plak dah ilang trusss... pastu episod tadi lak cam Ah Dong nak blah. Isk, isk, isk... Camne nak kembalikan semangat nih, kengkwn? :re:

Menarik jugak love-hate relationship Siao Ke ngan Yu Zhai tu. ;) Chi Hung sure bengkek jek... Keke. Err, apsal rambut Da Chu ari ni lain macam aje?!

yellow, saye dah gi tgk The Matrix Reloaded td. Fuhhh, ber(+) konfius jln citer nyer. Tapi special efek mmg ngam! :eek: But saye prefer the first one. Oh yek... mane saye dpt idea nak meng'personaliti'kan anata?! Hehe. Ntah ler... tapi dr observation saye, anata camtu la (kot). ;)

Aah laa, yellow... mane mbhcsf aka boss saye tu gi?

cutecrispy, bukan x suke Cheng Xuen... err, camne nak ckp ekk. Hmm... saye prefer watak lain. Macam katt ckp, maybe sbb dia terlalu direct ngan Jiang Min n kdg
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

29-9-2024 03:15 PM GMT+8 , Processed in 0.304845 second(s), 29 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list