|
tensen la aku..
hari ini genap seminggu umah aku takleh connect ke streamyx.. hampir setiap ari aku call dia tanya status kerosakkan internet tu.. dan mmg konform kesilapan dari dia.. bukannya komp atau modem aku...
dia kata sbb no telefon umah aku berlainan dari nombor yang didaftarkan.. aku kata kalu sbb tu cam tak logik. sbb nombor tu dah bertukar dari tahun lepas lagi dan aku guna ok je selama ni..
dan katakan sbb tu.. tp apa kes bulan lepas mende ni dah terjadi.. seminggu gak aku takleh connect.. dia kata nombor berubah dan dia kata dia dalam proses tukar nombor lama ke nombor baru.. dan seminggu lepas tu ok...
tp minggu lepas terjadi balik.. apa ke bangangnya.. kes yang sama.. dah tu bulan lepas ambik masa seminggu tu utk baiki takkan terjadi lak mende ni..
lagipun pasal nombor berubah bukan salah aku.. salah telekom.. semua nombor telefon kawasan aku ditukarkan nombor kat depan.. dulu 622 skrg jadi 623..
rasa nak marah je bile tepon streamyx... mula2 janji 2 ari.. lepas tu tak setle.. janji 2 ari lagi.. last2.. dia kata paling lambat isnin ni setle..
nak tanya.. leh mintak rebet tak. seminggu tu takleh connect |
|
|
|
|
|
|
|
ape kate ko pegi bakar je opis telekom yg berdekatan....jgn takut selesai masalah dgn cara yg extrem...penat2 bayar bill, call derang ape masalah sume...camtue gak jadinya...kadang2 derang nie kene deal ngn cara keras...jgn menyusahkan diri lama2 camtue...report kt menteri pon lom tentu selesai masalah.... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #2 veitchac's post
vei.. biar betul ko... main bakar2 lak...
naya tau.... |
|
|
|
|
|
|
|
bengong.. masih tak setlle..
aku tepon tm net sekali lagi ari ni.. dia kata takleh janji bile nak setle masalah aku ni..
abih tu ari jumaat aku tepon dia siap janji sblm isnin setle tu apa kes.. takkanmasalah besar sgt..
dia siap leh kata.. kes encik dia kes besar.. technician kami sedang berusaha setle kan kes tu.. sbb line tepon bertukar.. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #4 tuahayam's post
pergi jer opis tmnet... amuk jer kt situ... |
|
|
|
|
|
|
|
streamyx ni mmg mcm tu.....
bila le dorg ni nk upgrade p'khdmtn dorg ni...:@ |
|
|
|
|
|
|
|
ala.. TMNut ngan streamsux tu memang cam tu.. perabih duit ko je call diorang.. pegi kat TMpoint mintak full report yang ko call tu pas tu ko mintak rebate je.. pas tu ko majukan full report tu kat Tribunal Pengguna.... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #7 prince7's post
ko terminate jek..pakai Maxis broadband..xde la messy cam streamyx..lancar jek..bayar bulan RM68 jek..tp 384kb la |
|
|
|
|
|
|
|
ari ni dah hampir 2 minggu tak setle lagi masalah aku.. aku tepon dia.. dia kata tak janji lagi bile leh dibaiki..
dan aku juga dah pergi ke tm point.. tp diorg pun takleh janji bile leh selesai..
tensennya.. |
|
|
|
|
|
|
|
arghhh, tensen nye akuuu...
kalau boleh mencarut, jam2 nih gak aku carut org streamyx nih....baghal kemain lg.... nasib aku lebey kurang same le cam ko tuahayam ui...
dah lebey seminggu aku tak dapat online...since 27th may..30th baru aku bukak report..ade ke salah sorang operator 'terlatih' tu cakap, problem nye sbb aku tukar password...mmg le aku tukar password,takkan nak pakai pword yg diorg bg utk access email aku! ape kena mengena password dgn modem blinking??? bahgal tak baghal tu...
jawapan bodo dah satu hal, operator pun mcm hampeh...aku rase dah berpuluh2 kali aku cal...yg diorg pandai ckp cume 'cik, sila tunggu di talian ye, sy akan buat semakan dulu....cik, kami akan semak dah call cik kembali utk maklumkan punca masalah tu, kalau perlu kami akan hantar technician'...itu je la yg diulang2, mcm robot!
tu belum letak aku on hold sampai 5-10 mnt..
pastu bila aku nak ckp ngan upper level, pandai lak buat alasan talian semua engage, pastu upper level akan call aku balik kendian...harammm nak call!
isnin lepas, selepas lebih seminggu aku takleh online. sorang technician nih call aku kul 12tgh hari, nak dtg kul 1. gila ape short notice, at least bgtau la awal2, leh aku suh org standby kat umah..so kensel, tukar ke hari nih...haramm, tak dtg gak... aku call td die kata dok sibuk ngan keje tpt lain...mak bapak aku punye la batalkan appointment sbb nak tunggu mangkuk sekor nih, alih2 tak dtg..
pastu plak, di bagi nye aku satu no lagi, suh aku call..kwn dia konon leh dtg esok..
ok aku sabar lg..aku pun call la no tu, tak berjawab..
pastu aku call streamyx, buat report lg pasal mangkuk tu..
'oh cik, apakata cik telefon technician tu dan deal sendiri dgn dia. sbb kami dah assign dia hari isnin tu, tp cik yg tak boleh (salah aku la plak!)...'
bila aku suh dia yg call , arrange utk aku..dia kata diorg kat streamyx nih takleh buat call luar...mangkuk! pg td baru org streamyx call aku, konon nak follow up pasal technician dtg tak, aku kata la akan dtg kul 1 kang... tu boleh plak wat call out!
last2 aku ckp, tak kira aku dah fed up, tlg pass line pd upper level...tunggu punya tunggu, 'cik boleh sy dapatkan no fon cik? manager sy akan call dlm masa sejam'...
takpe, aku tunggu...tak call jugak mmg aku maki le operator lepas nihhh.... |
|
|
|
|
|
|
|
aku rasa bulan mei mmg ramai org kena streamyx pblm memanjang.
must be something fishy going on at their exchange/server which they r not telling.
aku pun streamyx pun down for more than 2 weeks, report ada 3,close open close open entah brapa kali :@ |
|
|
|
|
|
|
|
patutnya time tak boleh pakai tu diaorg kene bagi discount pada bill |
|
|
|
|
|
|
|
dah masuk minggu ke 4 masih tak setle.. bengong.. tak reti dah aku nak buat apa..
dah gi report kat tm point sendiri dia pun tahu nak jawab apa.. |
|
|
|
|
|
|
|
latest update..
Alhamdulillah streamyx umah aku dah leh pakai..
ptg yg patut nye manager nye call aku tu, mmg HARAM tak call.. :@
mlm tu aku sembur technician tu, so esok nye (smlm) dia dtg la umah aku.
sbb apa takleh connect?? dia kata sbb aku tukar password email aku.. patut nye aku kna remain je 'temporary password' yg tmnet bg dulu..
bangang nye, sesapa pun aku rase takkan continue pakai temp password, of coz le kita akan tukar password sendiri..tul tak?
aduh, aku pun taktau la, pd aku cam tak logik je sbb password email leh effect modem, lain la kalau aku tukar password server tu...
aku yg bodo atau diorg yg bg alasan bodo.
aku dgr diorg ni saja je create alasan utk cover. ntah la
yg pasti nye steamyx aku leh guna dah dah, tp aku ttp tak puas hati dgn steamyx nih...kalau lagi skali kena mmg mati2an aku akan maki lagi dan mintak rebate sampai dpt... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #14 mya^ixoRa's post
Itulah alasan paling bodo penah aku dengar.... |
|
|
|
|
|
|
|
Suggest buat macam kawan aku..selepas beberapa hari komplen takde tindakan. Terus dia hantar direct email ke pengarah atau ceo telekom aku pun tak pasti. Tapi aku ada baca email tersebut. Teruk pengarah tu kena perli. Tak payah tunggu esok, hari tu juga settle prob. Kawan aku kat melaka time tu. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #16 aramcna's post
ooo ye ke? gud idea ek.... aku pasti nih bukan kejadian terakhir, lepas nih mesti streamyx nih wat hal lagi..dan mase tu aku akan wat mcm ko suggest tu.. |
|
|
|
|
|
|
|
ingat line rumah aku jek... korang pun kena jugak
tapi ni dah ok... may be betul kot, bulan 5 hari tu
mmg banyak prob |
|
|
|
|
|
|
|
thanks medangmuru.. mmg berkesan email tu..
sejam lepas aku antar email ke situ.. terus org dari opis CEO tmnet tepon aku.. bagitau kes aku dah diangkat dlm high priority sekarang ni.. arap2 ianya akan siap sehari dua ni..
2 kali dia tepon aku tu.. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|