Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 45200|Reply: 645

NJ-Stone WebBox - Me Singing Josh Groban - The Prayer

[Copy link]
Post time 5-12-2007 12:43 AM | Show all posts |Read mode
Intro
-Here to understand forum. Searching for networking that can help me for banners and illustration. Other than that, to meriahkan bod ni haha.
-Don't ask me to do perfect recording (chait, mcm boleh konon), because am too busy as Engineer, Freelance Web Designer, Entreprenuer Ciput, busy to watch Bleach/Heroes/Smallvile/UglyBetty/24/DesperateHouseWife, reading comics, bowling (my record is 236, avg 180), hanging out with frens and somebody and weekly badminton etc.
- advice: listen to it using headphone, if using normal speaker, your ears bleeding will get worse kot

Sesajer bersion 1.0

New* Cover- Josh Groban The Prayer  (Ballad) - http://www.aimini.net/view/?fid=gMaiz3vZv4zbNIJI7RW9
Story: feeling ala2 nyanyi live actually . I'm to0 sad that 1 of ma best fren back to Europe, so tetiba ada cover neh. I'm willing to do perfect version for this one, if I get duet

Cover-Toshinki Do-Shi-Te Kimiwosuki - (Prelude-Jpop) - http://www.imeem.com/people/T-6la2W/music/M6P3PLJy/prelude_dbsk_toshinki_cover/

Story: sesajer test reverb.

Cover - Toshinki Do-shi-Te Kimiwosuki - (Full-Jpop) - [url=http://www.aimini.net/view/?fid=iLirFx78MydjbF27VRvA]http://www.aimini.net/view/?fid=iLirFx78MydjbF27VRvA[/url]
Story: lagu susah rupanya even japanese pun tak berani bawak kalau nyanyi sensorg. so mmg manyak susah.  But i did try a lot of singing technique here .

Cover - Eric Bana - Us - (rock) - http://www.imeem.com/people/T-6la2W/music/PU1yLXdd/me_singing_us_cover/
Story: will REDO this.

Cover - FT.Island Love Sick  (k-rock) - http://www.imeem.com/people/T-6la2W/music/tIFcolC6/me_singing_sarangalee_love_pain_11_ft_island_cover/
Story: will REDO this. becoz makin suka lagu ni lak. Masa rekod lagu ni, sekali dgr jam2 tu terus sekali rekod. now i think my vocal ready for this, cuma tg cari masa.

Cover - Kim Bum Soo - Haru (ballad) . http://www.aimini.net/view/?fid=m7UxwsyxYyRSYwsszBDF
Story: I got perfect version for this, but I give you this version sajelah. Only special one, je leh dgr yg another one. This on got flaw, in term of technique and pitchy

Uji Cuba

Tone for (Celine Dion)-(el Divo) (opera/gospel) - I believe - http://www.aimini.net/view/?fid=hbE57XWy6Zb64yEvOuAg
Story: Ok ke tone ni, normally my singing for this one better then any of my Josh Groban, but my frens said it was like Gereja singing . Boleh menjejaskan akidah katanya. Betulke? If boleh proceed, lets collaborate . But I will do my full version first.  awas, kat hujung lagu ni ade paranormal encounters

caner nak delete binatang ni? table ni?

My latest singing, baru je buat tadi. sekaligus, malas nak record berkali so kalau ade cacat cela tu, telan ajelah ye. , wa tengah sedih one of ma best fren nak ke Europe(negara mana tak perlu disebut sini). Kira balik ke negara asal, after years staying here(ikut parent) Today our last meeting. ( Aku la yang kena banjer). Anyway, he was like my sunshine to me.    . Tak pasal pasal sini jadi diary lak.
Kalau ade sesapa nak duet lagu prayer ni jom, boleh la kita buat bersi perfect

eh lupa lak Toshinki dengan FT Island. Akan sambung lagilah lepas dah tak busy nanti

My website is now under big development. I mean community website, bila dah siap, sama2lah visit ye. Actually I got several websites running, but nak try something like *Toot* I promise it will be a pro one!.   Else, dun come beck .

Anyway, Maafkan aku kalau ade apa salah silap k.

Disebabkan ada masalah besar dgn Recording Lagu Sarangahlee, maka rakaman ditarik sementara waktu, sehingga masalah diperbetulkan.

Jadi sementara itu, dengarlah predule lagu Toshinki- DBSK DOU#E KIMI WO SUKI NATTE SHIMATTANDAROU

Link::
Ingat nak buat 5 octave utk lagu ini, so tunggu la tatau jadi ke tak

So while waiting, here my singing, for F.T Island Cover - Sarangahlee

< di tarik seketika , pronounciation issues >

Below Project - In progress.

A song tribute for F.T Island fan

This song is Theme Song for a Korean OST:
Kisahnya, seorg murid yg sungguh handsome jatuh cinta dgn gurunya yg juga amat cantik. Byk cabaran dan halangan , biasalahkan, cerita2 mcm ni. Tp akhirnya, cikgu ini di berhentikan kerja dan dipisahkan, dr mamat ni. Malangnya, cikgu ini pergi tanpa bagitahu mamat ni, demi masa depan mamat ni. Yelah camne nak belajar kalau dah bercinta dgn segala halangan . takleh belajar dowhh!

So akhirnya mamat ni pergi sekolah, dan bunuh semua org dgn kejam, beratus2 org mati dan akhirnya dia membunuh diri............. nasib baik dia tak bunuh parent dia.

So kisah ini kononnya dlm drama itu, masuk dlm Paper dan TV, berita semua. So cikgu ni pun terjumpa lah, berita ni,   Lepas tu cuba korang agak, apa yg cikgu ni akan buat??  

Agaknya, kisah dia terlalu ironic, sampai takleh sampai Malaysia. Sbb semangat citer mmg leh masuk dlm diri weh.

Lyric
hongki-
when i miss you, i close my eyes and i can see that person better
i try to forget and erase, but i get reminded of that person more
i told myself a lie thinking that that person would come back
that person never said that she will be coming back, but all i can do is wait

the sin of loving that person a lot, the sin of loving you a lot
because of you, and because of sin, im sick of waiting
the sin of loving you more, the sin of missing you a lot
because of you, and because of sin, im crying with pain..like this

i told myself a lie thinking that that person would come back
that person never said that she will be coming back, but all i can do is wait

the sin of loving that person a lot, the sin of loving you a lot
because of you, and because of sin, im sick of waiting
because of you, and because of sin, im crying with pain..

breaking up is fast, but forgetting is hard
the love is painful, and i am hurt alone

wonbin-rap
did you have to leave that far away from me?
did you have to leave that far away from me?
i shouldve loved you with all my life, but you forgot me now like a heartless person
i should have loved you with my all, but now you live forgetting me

hongki-
with all my life, the person that i love
that person only gave me tears and left
the tough love which i was hurt alone

because of you, and because of sin, im crying with pain..like this

[ Last edited by  stonehead02 at 27-11-2008 02:36 AM ]

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 5-12-2007 01:39 AM | Show all posts
aku dah dengar lagu you raise me up tu.... not bad.. suara ko klasik.. mcm suara org lelama.. bnyk vibrato, but in the right place...

tp masa ko tarik tu kat part end tu, aku rasa mcm kelakor.... pitching lariler.. sori...

ending yg last2 tu, ko tambah-tambah tu, aku rasa not necessary...

[ Last edited by  buiscasey at 5-12-2007 01:41 AM ]

Use magic Report

Post time 5-12-2007 01:52 AM | Show all posts
yg kedua tu, tingginyer sore ko... hmm.. aku pun tak leh buat..

Use magic Report

Post time 5-12-2007 03:47 AM | Show all posts
aku dah dengar voice sampling ka...teknik yang kau buat tu bukannya falsetto atau hesd tone, tapi WHISTLE REGISTER...aku kinda amazed sebab jarang lelaki boleh buat whistling...besides, lelaki buat whistle is kinda, make less man-ly...but ok la...

Use magic Report

Author| Post time 5-12-2007 07:15 AM | Show all posts
Originally posted by buiscasey at 5-12-2007 01:39 AM
aku dah dengar lagu you raise me up tu.... not bad.. suara ko klasik.. mcm suara org lelama.. bnyk vibrato, but in the right place...

tp masa ko tarik tu kat part end tu, aku rasa mcm kelakor. ...

mmg lari,   sbb tgh tension menunggu .  am trying to raise even higher note tp ade org org lalau lalang tgk aku mcm menguap2 , camne tu?

anyway tq buiscasey.

"not bad.. suara ko klasik.. mcm suara org lelama"  

kalau aku guna sore lower register , mmg confirm org kata sore klasik   padahal aku masih muda

Use magic Report

Author| Post time 5-12-2007 07:36 AM | Show all posts
Originally posted by Urban_Iz at 5-12-2007 03:47 AM
aku dah dengar voice sampling ka...teknik yang kau buat tu bukannya falsetto atau hesd tone, tapi WHISTLE REGISTER...aku kinda amazed sebab jarang lelaki boleh buat whistling...besides, lelaki bu ...

urban, tapi tu not my highest. sbb aku masih leh naikkan lagi do-re-me-fa-so-la-ti-do    . cuma part la-ti-do sometime leh hit sometime tak. cuma masa aku budak2 mmg aku leh hit la-ti-do easily. juga masa era belajar tu, aku pernah menang masa buat lagu  "someday"  mariah carey.  but bila dah tua ni aku da susah hit ti-do key tuh. cuma bila aku do mmg aku dapat rasa, dianye aliran ke sinus cavities.

key paling bawah aku, adalah , kalau urban pasan, kat lagu raise me up tu aku ade buat lower note (ad lib yg tak jadi ), my lowest note tu 2 note lagi bawah , so boleh do-me . tu la paling max.

org2 tua kata  key range aku dalam C3/A2 ke D7. sometime yes can even reach E7, but tak konsisten. and aku tak berani buat E7 secara life kalau tiba2 kawan2 aku paksa dlm function kat opis .

so next aku plan lagu ronan keating dan Solitaire bila aku dah dapat software dan beli mic dlm next week.

urban, aku dah dgr ko nyanyi! aku respect!  melalui Kekasih awal dan akhir. ur voice is totally unique!. hebat!.
nak tanya, kalau aku bersore klasik tu, adakah tu adalah a curse?

Use magic Report

Follow Us
 Author| Post time 5-12-2007 07:50 AM | Show all posts
urban, aku baru dgr lagu idolfan, dia pun boleh whistle register jugak eh? dlm lagu dia  "show me the meaning of being lonely" tu  

Use magic Report

Post time 5-12-2007 11:08 AM | Show all posts

Reply #6 stonehead02's post

ko boleh nyanyi lagu someday ker? tingginyer....

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 5-12-2007 03:17 PM | Show all posts

Reply #7 stonehead02's post

yang idolfan nyanyi show me the meaning of being lonely tu, dia nyanyoo head tone je...belum sampai tahap whistle register lagi...hurm...kau pandai buat whistle register ni memang anugerah ALLAH, atau ada orang ajar kau??? aku sebenarnya kagum dengan lelaki yang boleh buat whistle...

Use magic Report

Post time 5-12-2007 03:21 PM | Show all posts

Reply #9 Urban_Iz's post

sebenarnya, aku bru nak letak komen pasal lagu you raise me up kat sini...semalam server mengong...begini suara dah sedap...cuma part buat falsetto to yang aku tak tahap...dari mula sampai habis buat ad-lib falsetto langsung tak kena pitch dia suara dah sedap dah...tapi kan, aku bukan nak temberang ke hapa...cuma pada pandangan aku, bila orang bersuara klasik ni, jenis lagu yang dia boleh bawak limited...maksudnya tak berapa versatile la...

p/s: apesal tak cuba masuk OIAM @ AF???

Use magic Report

Post time 5-12-2007 03:25 PM | Show all posts
Originally posted by stonehead02 at 5-12-2007 07:36 AM

urban, tapi tu not my highest. sbb aku masih leh naikkan lagi do-re-me-fa-so-la-ti-do    . cuma part la-ti-do sometime leh hit sometime tak. cuma masa aku budak2 mmg aku leh hit la-ti-do easi ...

sebenarnya, lagu kekasih awal dan akhir yang kau download tu tak kena sebenarnya...aku nyanyi tanpa music then ada orang tolong aku attach vocal aku dengan music...sebenarnya, aku sendiri tak suka dengan demo aku yang hampeh itu...so, aku dah rakam dah semula..kalau kau pergi page thread aku yang pertama, aku dah ada semua list lagu tu...cuma bandwidth exceeded kan...aku try upload kat mende hosting yang boleh straeming lak nanti...then sesapa yang baru nak dengar vocal aku boleh dengar kat sana...

Use magic Report

Post time 5-12-2007 04:14 PM | Show all posts

Reply #6 stonehead02's post

for real? 4.5 (approx) octave? thats ur vocal range??

WOW AMAZING!

Use magic Report

Post time 5-12-2007 04:18 PM | Show all posts
i pun nak komen. Tungguu hihi. Amboi3x urban iz u ni mmg paul moss kan, mana2 u p ur kritikan tu amat berapi tak kira sape

Use magic Report

Post time 5-12-2007 04:44 PM | Show all posts

Reply #13 alyana's post

berapi aku punya kritikan??? aku rasa aku dah tak harsh sangat dah tu...kalau ikut hati nak kritik lagi...but takper la kita bukannya buat benda ni serius pun...

Use magic Report

Post time 5-12-2007 05:12 PM | Show all posts
BTW, sesapa yang belum pernah dengar demo aku, korang dah boleh dengar dah sekarang sebab aku dah re-upload aku punya demo ke aimini.net ...korang proceed je pergi thread aku...

Use magic Report

Post time 5-12-2007 06:36 PM | Show all posts
Originally posted by Urban_Iz at 5-12-2007 05:12 PM
BTW, sesapa yang belum pernah dengar demo aku, korang dah boleh dengar dah sekarang sebab aku dah re-upload aku punya demo ke aimini.net ...korang proceed je pergi thread aku...

mlm ni nak dgr . tak sabar tau

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 5-12-2007 07:16 PM | Show all posts
Originally posted by stonehead02 at 5-12-2007 12:43 AM
Salam sume, adik i inform kat sini, byk peminat muzik. So nak join korangla, sambil perkenalkan diri sikit2 jek. Even i pun dlm middle 20s camtu.

Jadi nak minta tunjuk ajar korg sume la neh.  ...

my comment sebelum  idol cari   ( sorrylah i nak berlatih jadi pengkomen yg paling diminati sempena idol cari ni, next i nak komen urbaniz singing )
========================

OMG this is American Idol voice!!!!    after listening to both of ur rendition of raise me up and voice sampling, here my comment

Raise me up.
I agree dgn urban that your falsetto adlib mmg ada masalah, terkucil teruk mcm beruk matyeh nak beranak! u know what i mean? part yg 2nd verse of corus tu. yg u raise me UPPPPP HUPPPPPPPYUPPP tu. sungguh tak sesuai n kelaut planet pluto.
and adlib last tu perluker?. itu bukan menyanyi, tu mcm nak ngurat cicak betina

sorry no offense. but from my deep pemerhatian,u menyanyi but not really menyanyi. yes u did bg tahu , that nyayi dlm kereta n gitu2 ajelah, but to me, you sebenarnya bermain2. u know sometime we play with our rambut and alat solek. so do u. tp apa yg u mainkan, u mainkan dgn ur vocal.  u play with ur vibrato, and u blend it nicely and at the rite time. this mean, u boleh nyanyi. no believe?  shuffeak walaupun i jangka dapat no1, dlm idol cari pun, tak leh buat vibrato. and a lot others here, use vibrato, but  not as good as u.

then, u play with your falsetto, YES to me mcm beruk matyeh nak terberanak, but actually, that falsetto adlib tu sedap, and very comparable to idolfan headtone part ""things you never show" ". sama taraf. so actually u just want to show us that u have that falsetto instrument (almost like headtone), here u main2 sbnrynya. else easily u just use ur way mcm 1st verse. but u did ur way.

adlib part yg laast2(low not) tu tak perlu sebenarnya, but note yg paling last tu sama note dgn tony braxton!

Ok voice sampling. not deserve comment since this is not singing. but OMG! this is whistling! maybe org kata lower whisting note kot.  but honestly, this note is higher that that jessica simpson and christina aguilera highest not. tp of coursela lebih rendah dr mariah carey . mariah carey G7 occay. but yg menakjubkan sekali u boleh control ur note. u sustain it, rythm it, play with it and in the middle u hit it very high!. yg amazingly kalau i tak salah u said yes in almost high note jugak! those all were something that org2 tertentu yg hanya tahu whistling yg mcm nyah sesak napas tertelan wig, takleh buat    . eh this is not highest note ke?

now here is the interesting part.
ur rendition is not bad , ur  natural voice, tone and weight are comparable to leybra and houdini, your falsetto almost as good as shufek  but shuffeak lagi best and buat i nangis. ur vibrato is number 1, but don't overdo it. ur head tone comparable to idolfan. and ur whistling comparable to ... ( i tak tahu. sbb even hazami pun i tak pernah dgr dia merythmkan whistling dia, kaku jek whistling dia.

ur have a lot of vocal instruments, i say mcm Peter Petrelli, but you are not there yet. belum hebat lagi.  although u got all that instruments, u masih belum boleh buat i wow, mcm i dgr shuffeak nyanyi unintended. but u can be a next big thing,( very big thing)  kalau u nurture it and someone special discover u.

dahhh.

errr  jgn marah ye kalau i cakap. sore mcm Shuffek, seperti i agak,  orgnya hensem. Idolfan pun lebih kurang sama mcm shuffek, so i guest dia pun hensem.   and urban iz tu sore mcm dak2 muda (tp sedap lah)

tp u , houdini and leybra ni versi org2 badan besar ke? mcm bob  atau adibah noor?  ya hampunz, i just bertanya jek. jgn marah i

Use magic Report

Post time 5-12-2007 07:22 PM | Show all posts
Originally posted by Urban_Iz at 5-12-2007 03:17 PM
yang idolfan nyanyi show me the meaning of being lonely tu, dia nyanyoo head tone je...belum sampai tahap whistle register lagi...hurm...kau pandai buat whistle register ni memang anugerah ALLAH, ...

i pun amaze . but good, u mewarnakan lagi persada cari.com?

hari2 i dengar shuffek nyanyi unintended/1000 impian ( 1000 impian ke?), idolfan dgn "show me the meaning",  dgn akira ( lagu jepun.). i believe one day pun i akn dgr lagu u pulak.

Use magic Report

Post time 5-12-2007 07:24 PM | Show all posts
Originally posted by Urban_Iz at 5-12-2007 03:21 PM
sebenarnya, aku bru nak letak komen pasal lagu you raise me up kat sini...semalam server mengong...begini suara dah sedap...cuma part buat falsetto to yang aku tak tahap...dari mula sampai habis  ...

amboi3  paul moss betul

habis tu josh groban, ning baizura tu tak versatile lah eh .

but ngaku, sore mcm idolfan, shuffeak, urban iz boleh nyanyi mcm2 dr pop ke soft rock ke irama malaysa and rnb.

kalau sore klassik ni, ballad je kot,

Use magic Report

Post time 5-12-2007 07:25 PM | Show all posts
Originally posted by buiscasey at 5-12-2007 11:08 AM
ko boleh nyanyi lagu someday ker? tingginyer....

i dun think so, i rasa sure dia turunkan note. seseorg lelaki will never able sing lagu emotion . someday and seumpama dgn original key, melainkan dia bedah jantina and jadi nyah.

the question is how many key?

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

28-9-2024 07:25 AM GMT+8 , Processed in 0.081345 second(s), 34 queries , Gzip On, Redis On.