CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 9575|Reply: 73

☼CELCOM Broadband : No services!!☼

[Copy link]
Post time 17-11-2008 12:06 PM | Show all posts |Read mode
Apa masalah broadband celcom dah 2 hari tak ok? Semalam 2 kali call service centre mula cakap by 4.30 ptgdah ok lepas tu masih tak berfungsi then diaorang kata 9.30 malam pulak sampai kul 12 tak ok lagi.Mcm mana problem macam tu tak boleh solve .Lain kali pihak celcom ni jgn sibuk nak buat broadband jika tak pandai atasi masalah..Pukul canang bukan main havoc tapi bila berlaku problem berjam-jam tak boleh settle.Jgn janji kalau belum selesai.Ni buat target tapi masih tak selesai Hari ni aku tak tahu sebab dah kerja kena check balik rumah nanti pulak

Ps : Topik thread ni aku edit skit sbb nak membezakan antara Celcom dan maxis Broadband..masalah ni berlaku pada Celcom so it was good/better to mention Celcom here.

[ Last edited by  medangmru at 29-11-2008 12:26 PM ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-11-2008 12:17 PM | Show all posts

Balas #1 vanilacup\ catat

Yes... yesterday whole day problem. Kita bayar mahal2 dah tu asik la problem.. cuba bayar lambat?? apa jadik?? sure dia nak terminate line.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2008 12:25 PM | Show all posts

Balas #1 vanilacup\ catat

aku call Celcom Care line 2 hari lepas....derang kata yg Celcom Broadband ( aku amik pekej D68 data ) akan alami masalah sampai 25hb ni.....kdg2 ok.,..kdg2 tak ok.....pagi ni ( dlm kul 11.30am tadik ) line ok skit......malam2 mmg hampeh kedaung...

aku plannak wat surat kat Celcom mintak rebet sbb tak dapek access internet.....mana boleh derang caj kadar yg sama sdgkan servis tak dapek..
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2008 12:30 PM | Show all posts
Originally posted by medangmru at 17-11-2008 12:25
aku call Celcom Care line 2 hari lepas....derang kata yg Celcom Broadband ( aku amik pekej D68 data ) akan alami masalah sampai 25hb ni.....kdg2 ok.,..kdg2 tak ok.....pagi ni ( dlm kul 11.30am ta ...


aku amik mobile broadband celcom yg RM68 hinggit tu..speed slow..then haku upgrade pegi amik pakej RM98..tapi speed sama gak ngan yang sebelumnya..haku komplen byk kali dah..dia org kata network punya problem..kalo dah tahu network nyer problem g la sattle..ingat haku bayar bil pakai daun ker..

rasa camnak terminate aja..:@ :@ :@
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2008 12:40 PM | Show all posts
Celcom broadband sucks, gua dah lama terminate....gua dah komplen dan emailkan ker dia orang nie jawapan dia orang, selepas bulan mei pun sucks.

cheers

NIE MAIL DARI CELCOM CARELINE....


Salam Sejahtera.

Tuan/ Puan

Terima kasih di atas e-mel tuan/puan.

Pihak kami berasa kesal di atas kesulitan yang dihadapi semasa
tuan/puan menggunakan perkhidmatan Mobile Broadband kami.

Untuk makluman, pihak kami sedang menaik taraf liputan rangkaian 3G
bagi penyediaan perkhidmatan 3G yang lebih baik di masa hadapan.
Kesan daripada penyelarasan ini, terdapat gangguan liputan yang
menyebabkan pelanggan Celcom 3G mengalami masalah untuk melayari
internet menggunakan perkhidmatan Mobile Broadband yang kami
sediakan.

Sehubungan itu, pihak Operasi 3G memandang serius masalah ini dan
sedang berusaha untuk mengatasinya sebelum 9 Mei 2008.

Namun begitu, sekiranya tuan/puan inginkan siastan lanjut berhubung
rangkaian liputan 3G dijalankan di kawasan kediaman tuan/puan, sila
majukan kepada kami maklum balas tersebut selepas 9 Mei 2008 beserta
maklumat berikutan untuk rujukan kami:

1. Nombor telefon bimbit / pelan data Celcom
2. Jenama dan Model Telefon bimbit / Kad Data 3G / Peranti lain yang
digunakan
3. Tarikh dan masa berlaku
4. Lokasi tuan/puan ketika mencuba perkhidmatan 3G (Alamat Penuh)
5. Isyarat liputan di skrin telefon bimbit atau di komputer riba
tuan/puan
6. Mesej yang tertera semasa masalah berlaku

Diharapkan penerangan di atas dapat menjelaskan keadaan sebenar. Kami
ingin merakamkan rasa kesal dan terkilan dengan pengalaman dan
kesulitan yang dialami.

Akhir kata, kami ingin mengambil kesempatan ini untuk merakamkan
penghargaan di atas sokongan dan sumbangan tuan/ puan kepada Celcom
dan kami beriltizam untuk terus memberikan perkhidmatan yang terbaik
dari semasa ke semasa.


Terima kasih


Norsuzila Shaari
Pusat Sumber Komunike
Perkhidmatan Pelanggan
[email protected]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2008 12:43 PM | Show all posts
Originally posted by sueria_azlee at 17-11-2008 12:30 PM


aku amik mobile broadband celcom yg RM68 hinggit tu..speed slow..then haku upgrade pegi amik pakej RM98..tapi speed sama gak ngan yang sebelumnya..haku komplen byk kali dah..dia org kata netw ...



lu ada agreement lagi dgn celcom, tak silap 2 tahun, dlm kes gua, gua gertak nak ngadu dgn tribunal hal ehwal pengguna, namun gua tetap kena bayar rm625 untuk terminate..kena denda lagi.....celcom broadband sucks...gua bayar dulu for nothing..slow, disconnect, rubbish..


cheers

[ Last edited by  crossfire at 17-11-2008 12:44 PM ]
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 17-11-2008 12:43 PM | Show all posts

Balas #5 crossfire\ catat

asik2 upgrade perkhidmatan je....adesssssssssss....x abih2....
Reply

Use magic Report

Post time 17-11-2008 03:34 PM | Show all posts
Originally posted by vanilacup at 17-11-2008 12:06 PM
Apa masalah broadband celcom dah 2 hari tak ok? Semalam 2 kali call service centre mula cakap by 4.30 ptgdah ok lepas tu masih tak berfungsi then diaorang kata 9.30 malam pulak sampai kul 12 tak  ...


arrrrrrrghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!! aku pon stress giler ngan bb semalam!! mati kutu..aku hengat notebook aku problem..pas haku call derang mcm tak leh detect lagi problem tuh.. derang kata memang ramai yang komplem..aku bukan nak tahu berapa ramai yang komplen!!!:@ :@ :@ :@ :@ :@ nasib baik ari sabtu tuh, memang aku plan nak masukk opis.. so tak la moyan sgt.. ari ahad plak.. pagi aku call dia kata test lam kol 12 keatas..pas test pon ..nan hado!!..pas tuh call lagiew..dia kata paling lewat kol 12 tgh mlm...:@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ :@ ..apa punya service pon tatau la...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-11-2008 04:30 PM | Show all posts

Balas #8 dujuan\ catat

call je no1111 dr line celcom tu...mmg dah ada answering machine yg announce pasal service tergendala sementara......
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2008 10:18 AM | Show all posts
kat area umah aku nie (cheras) memang broadband celcom nie hampeh..tapi aku suka kalau balik umah mak aku kat melaka. syok betul guna bb celcom. laju giler...maybe kat area umah mak aku tue tak ramai guna bb.
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2008 01:18 PM | Show all posts
x de broadband....
Reply

Use magic Report

Post time 18-11-2008 02:28 PM | Show all posts

Balas #10 ibuina\ catat

Cheras x ok????errrrrrrr...aku area Kajang...mmg agak laju ...
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2008 09:06 AM | Show all posts

Reply #12 medangmru's post

betul...kalau connect tue semedang jer lampu hijo..payah betul nak dapat lampu biru..
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2008 10:27 AM | Show all posts
huh.... sama gakla... dr ari jumaat mlm tu hga ahad malam ampeh langsung xleh guna..... :@ :@
isnin pun memula mcm xleh... refresh byak kali baru ok slket... ni kekadang dia jd putus2 kena redial... sakit ati.....
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2008 10:56 AM | Show all posts

Balas #14 hainina\ catat

Smalam dan pagi ni nampak ok...

smalam aku try guna melalui PC ( selalunya surf ngan HP )...kelajuan agak ok....smooth pun smooth...
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2008 03:41 PM | Show all posts
mlm td memula wat hal gak.... terus call 1111 tanya   byk kalai x dpt2 lgpun...
bila lepas kol tu ok lak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-11-2008 07:48 AM | Show all posts

Balas #16 hainina\ catat

malam je wat hal...mungkin masa utk mentenen....dan ramai yg tak guna..
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2008 11:38 AM | Show all posts
semalam hubby aku try guna bb kat tempat keje dia kat shah alam.. kat tgh2 project site yg macam padang jarak..syok ooo..hubby aku cakap..laju gilos...tapi mlm bila kat umah (cheras)
Reply

Use magic Report

Post time 21-11-2008 06:57 PM | Show all posts

Balas #18 ibuina\ catat

mmg laju ...tambah plak kalau area tu ada signal 3.5G..berdesup je..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2008 03:28 AM | Show all posts

Hmmm...

Originally posted by vanilacup at 17-11-2008 12:06
Apa masalah broadband celcom dah 2 hari tak ok? Semalam 2 kali call service centre mula cakap by 4.30 ptgdah ok lepas tu masih tak berfungsi then diaorang kata 9.30 malam pulak sampai kul 12 tak  ...




Sepatotnya bila berlaku masalah camni dia worang kena lar bagi rebet ke hapa... Baru pelanggan tak angin... Ni dah lar kena bayor bulanan tetap pastu tak bleh pakai lak... Bukannya reti nak diskaun...


Jizzz... Klong! Klong!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

11-1-2025 10:03 AM GMT+8 , Processed in 0.626532 second(s), 38 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list