|
Post Last Edit by medangmru at 16-1-2010 16:40
duabulan lepas saya ada daftar pi wimax dan bayar rm 100, tuan kedai katasetiap bulan bayar rm49. tapi pada bulan pertama saya terima e-maildari p 1 suruh saya bayar rm 143.30 .dan bulan ke 2 suruh saya bayarrm49,jadi semua saya bayar rm 192.30 pada 11/01/2010 saya bayar melaluimaybank dan pada 16/01/10 line saya di potong.saya cuba berhubungdengan pihak p 1 ,mereka kata saya kena tunggu 3 hari baru boleh dapatsambung ,saya nak potong line p 1 mereka nak caj saya rm999. merekaPAKSA saya pakai line p 1 . KEPADA SEMUA ORANG YANG NAK PAKAI P 1 WIMAXFIKIL DULU SEBELUM DAFTAR PAKAI PI WIMAX SEBAB MEREKA SYARIKAT PENIPU!!!:@ |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Biar betul nie...Kes macamni kena refer kat tuan kedai tu la..y memula dia cakap bayar monthly rm 49..?Atau ada silap information?Dan kenapa perlu bayar RM 999?Kos apa pulak tue?Kes macamni kena selidik dgn teliti... |
|
|
|
|
|
|
|
mana2 pi skrg msti jumpa ajer dgn ejen2 p1 yg dok promote..smpaikan pi pasar malam pun depa ada... |
|
|
|
|
|
|
|
yeke..selidik dulu,sy pki ok jeww |
|
|
|
|
|
|
|
mgkn u terlebih guna kott..@ g office P1 kt PJ jln P.P Narayanan,HQ tue...nie msti salah information nie.. |
|
|
|
|
|
|
|
kawan aku ade sorang pakai.. die kate menipu jugak...
skang ni die dah stop dah.. tapi tak cite plak ade masalah mase potong...
tapi die cakap line memang tak ok.. duk dekat dah dengan p1 punye pemancar... die cakap la.. |
|
|
|
|
|
|
|
Ada baca agreement ke tak ni..??Ke main tenyeh je ataupun percaya cakap2 tuan kedai tu? |
|
|
|
|
|
|
|
Post Last Edit by medangmru at 16-1-2010 16:40
duabulan lepas saya ada daftar pi wimax dan bayar rm 100, tuan kedai katasetiap bulan bayar rm49. tapi pada bulan pertama saya terima e-maildari p 1 s ...
olando Post at 16-1-2010 03:35 PM
kene check dulu agreement...takut ada kontrak selama 1 atau2 tahun baru leh terminate....mcm penalti je byran yg derang suh bayar tu.. |
|
|
|
|
|
|
|
rm999 tu byrn penalty tu..
mesti ada kontrak 1 or 2 tahun..
rasanya bukan p1 yg menipu tp tokey kedai tu yg auta.. |
|
|
|
|
|
|
|
sometimes aku rasa P1 ni macam milik TM juga.. tapi tak declared by TM...
agenda TM..
diaorg suruh potong streamyx, pastu join P1.. pastu customers akan tahu streamyx lagi stable dan service P1 ni mmg tahap hampeh dan menipu... then org join streamyx balik dan takkan pindah dari streamyx in the future (people have learnt from mistakes).. |
|
|
|
|
|
|
|
saya pun nak share lah sedara saya daftar p1 untuk pakej yang rm49 tapi bila bil sampai bulan2 dia kena bayar sebulan rm99. kononnya dia amik pakej yang rm 99. tapi bila g balik kat reseller tu tengok kat form still lagi kat situ tulis pakej rm49. nampak sangat menipu kan? |
|
|
|
|
|
|
|
ntah la nape aku tak paham... sebab aku tengok abang akak kengkawan aku pakai semua tadek masaalah pun.. bila tanya, diorg ckp ok je tadek apa2 masaalah.. ramai gak la yg aku kenal semua pakai p1 .. x penah dgr lagi diorg komplen..
pelik gak tetibe lak mcm2 masaalah aku dengar dari org luar.. ke TT tak baca agreement dulu ?? kita pengguna kene la tahu hak masing2.. da kalo terbukti menipu, buat la aduan kat yg berkuasa.. lagi cepat settle masaalah.. |
|
|
|
|
|
|
|
seeloknya kita merayu utk buat pindahan pekej tu ke pekej yg murah....rasanya Wimax boleh consider ..kalau ada bukti ( salinan fotostat ) borang permohonan tu lagi bagus....
Rsnya...yg plaing utama kat sini ialah cek agreement tu...mungkin bil pertama dan kedua ada kenekan bayarn lebih...mungkin start bulan ke-3 atau ke-4..brlah start bayar pekej spt yg dipohon... |
|
|
|
|
|
|
|
100 hinggit (by upfront payment) tu dia punye registration fee.. <-- ini yg awk byr kat kedai..
pastu 1st billing will be charge 60 hinggit (activation fee) + 49 hinggit (your monthly fee)..
tu tak termasuk lagi paper billing (will be charge 5 hinggit each month).. and other extra plus..
thats why uy 1st billing will be RM100++
and after that every month will be charge 49 only.... dan selama 2 tahun sebab ade contract..
plz confirm back here (kat page bawah) :
http://www.p1.com.my/wimax/packages_ref.aspx
yg aku konfius sikit ttg maklumat pembayaran kau tu..
betul ke info yg kau bagi nih...
sbb klu payment via cdm machine and internet online will take about 2 days for processing..
expecially when the day u make payment is fall on public holiday...
thats why if u paid on public holiday, the bank cannot debit it to the merchant account..
and the merchant will assume u still not pay ur account..
dlm kes kau nih 11 jan tu hari isnin dan line kena potong on saturday (16 jan)..
mcm tak logik je..
kecuali la klu kau salah masuk account number..
did they call u and mention about payment before they cut off ur line?
klu tak.. tembak la diaorg balik! |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
TT paste laa email (jika bill online) kat sini
mari kita sama2 pk apa bayaran yg depa charge sampai byk lagu tu. |
|
|
|
|
|
|
|
cepatnya kena potong line
kalau ikut normal collection process, patut bar la line tu dulu |
|
|
|
|
|
|
|
Aku assume TT tak baca agreement & tak paham all those process yg korang cerita kat atas tu. Back to the square one.. |
|
|
|
|
|
|
|
email kata suruh bayar sebelum 19/01/10 tapi 11/01/10 sudah potong , selepas call tanya macam macam alasan di bagi.
selepas saya selidik saya dapat tahu PI tak ada pejabat di terengganu jika ada apa apa masalah tel saja 130080888 itu saja, boleh ke cakap ke operetal dengar cakap computer dulu dan tunggu lama baru jawap . jadi apabila kena kes macam saya ini siapa saya nak jumpa siapa boleh selesai tak kan lah nak tel saja, kita di terengganu mereka di K L mati lah gitu ikut saja apa mereka cakap ah di suruh pergi sana sini dan masaala tak dapat di selesai TERUK GITU JADI NYA.operetal pun bukan tahu semua kalau 5 kali tel 5 orang yang tak sama jawap dan tanya soalan yang sama TERUK TAK ? |
|
|
|
|
|
|
|
19# system_failure
tanya sikit awak nie berkerja dengan P 1 ker ? |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|