|
Post Last Edit by yumeina at 5-2-2010 11:41
salam,
aku tgh hangin tahap cipan dgn celcom marketing ...diorang nak promote ntah apa2 kat aku (atau customer lain) melalui no phone 03-79482818...masalahnya tiap kali call aku...aku angkat...dia letak....sejak awal tahun lagik jadik...boleh dikatakan hampir tiap hari no nih call aku...
.bila aku call balik no yg atas nih...dia suruh call 03-79482882.. bln 1 aku call skali, buat report...customer service nih ckp, "wooo , itu auto dialing kami, kami dah set satu no. akan kami dial 4 kali"..........masalahnya skarang sejak awal tahun, lebih dari 20 kali call aku lps tuh letak, takda ckp sepatah haram pn. tak ker mengganggu privasi aku, ketenteraman aku.....takkan nak ignore ajer....kalu hp aku blh block no, tuh, dah lama aku buat.....aku mintak agen dia ke apa ke yg duk call aku nih, remove no. hp akudari sistem autodialing dia ( padahal aku bukan celcom user pn)........awal bln 2 aku buat report lagi sbb aku masih dpt call dari no tuh......dan aku ckp, kalu aku terima sekali lagi ajer...aku akan buat report polis......malangnya arinih no tuh masih call lagik....apa lagi hangin la aku...aku call no. 03-79482882 ...aku ckp masalah yg sama...dia kata dah buat report...aku mintak mana report...apa no report...dia kata takda...apa punya sistem customer service kalu takda log report....aku nak ckp ngan manager dia...dia blh ckp manager dia tak masuk opis lagik, dia blh ckp manager dia blh masuk bila2 masa....hei...jgn nak downgrade ur bos by saying like that dan ingat apa saja call akan direkod.... aku call pkul 11am ari jumaat.... takkan bos tak masuk lagi....
aku tanya lagik, mcm mana dia amik tindakan atas complaint aku kalu takda log report, dia kata by email. aku mintak email tuh diforward kat aku, dia tak nak....apsal nak takut...aku ada hak, aku yg report..aku nak tahu apa tindakan dia, bila mintak log report, kata takda...jd mcm mana dia buat keje? mcm mana dia handle customer report kalu takda written report?
aku bukan apa, dah byk kali aku report, tapi takda tindakan, kalu betol dia ada amik report aku, mana no log aku, mana report dia? kalu ada, aku tak marah sgt, atleast aku sebagai pengadu tahu tindakan sedang dijalankan...nih takda.....kalu sistem autodialing dia ada masalah pn, mana report? jgn ckp takda report sbb aku pernah kerja ngan customer service..every customer service misti ada sistem utk log any report dari org luar.....tadi dia ckp akan email aku report yg diorang buat guna email...aku bagi amaran, jgn hantar email bangang kat aku kata TINDAKAN PUAN SEDANG DIAMBIL.....aku ckp aku nak email yg dia ckp dia dah email kat org yang berkenaan ttg masalah aku.....aku nak dia forward tuh kat aku...jadi aku blh tgk betul ke idak dia email kat org yg sepatutnya....dan bila.....jgn ingat org kat luar bodoh IT......
kalu korang pn misti tension benda nih jadi kat korang...tiap ari call tapi taknak ckp ( jgn ckp pulak secret admire..hehe)....
p/s : satu opis dengar aku ngamuk tadi.....
|
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
1# yumeina
aku pon penah kena ngan celcom tapi melalui h.phone....tapi apa tujuan sebenarnya ek....aku pon x paham |
|
|
|
|
|
|
|
ko repot polis terus.tau die ketar |
|
|
|
|
|
|
|
kalau hp ko pakai symbian ko install software yang bleh block call
nama software tu advanced call manager |
|
|
|
|
|
|
|
aku pn hp la nih.....itu sbb aku blh trace no tuh......
itulah yg aku tak paham...kalu seminggu jek jadi takpa...
nih dah masuk 2 bulan aku kene..hampir tiap hari...
kalu call then ckp ...aku blh terima lagik..... |
|
|
|
|
|
|
|
aku pulak kena CREDIT ADVANCE dr celcom.. setaip kali aku topup jek... mesti tolak RM2.. cam sial.. dah lama dah... kat mane aku nak komplen???? |
|
|
|
|
|
|
|
walk in kat Ctr dia. cakap nak jumpa manager. Suh dia check time tu gak. |
|
|
|
|
|
|
|
walk in kat Ctr dia. cakap nak jumpa manager. Suh dia check time tu gak.
mix_chinese Post at 5-2-2010 12:13
nanti ko pi sana, nak jumpa manager..nanti misti ada jawapan " MANAGER SAYA TAK MASUK OFFICE LAGIK"..
hahaha |
|
|
|
|
|
|
|
ko repot polis terus.tau die ketar
MetalFire Post at 5-2-2010 11:59
tadi org yg handle autodialing tuh call aku...dia ckp kalu autodialling tuh tak dgr suara kita..dia akan letak..dah tuh yang aku duk elo elo tuh apa....aku ckp..takkan dlm sistem tuh, once org tekan button answer...dlm masa 1 sec kene dgr suara..baru activate sistem? gila la mcm tuh....kita pn take time jugak nak jwb call, bila tekan answer button, baru letak kat telinga....baru ckp...itu pn dah lebih dari 2 sec..... |
|
|
|
|
|
|
|
aku pulak kena CREDIT ADVANCE dr celcom.. setaip kali aku topup jek... mesti tolak RM2.. cam sial.. dah lama dah... kat mane aku nak komplen????
leotazz818 Post at 5-2-2010 12:12
yang bestnya....AKU TAK PAKAI CELCOM PN......... |
|
|
|
|
|
|
|
Sian... bertabah la.......... |
|
|
|
|
|
|
|
aku manusia biasa...mana sabar ada limitnya....
kalu manjang dpt call then letak...ckp sepatah pn takda...
kita akan terasa terganggu.....
aku bagi masa kat org tuh sampai ahad utk amik tindakan....kalu isnin dpt lagi call dari no tuh....nahas la... |
|
|
|
|
|
|
|
kadang2 line celcom tak cantik..slalu network busy nak call tak dpt, msg x dpt..bila komplen asyik upgrade system..
boring tul la..kang tukar g gergasi kuning kang baru tau |
|
|
|
|
|
|
|
Adakah Celcom nyer Service Centre dioutsource ke Company lain atau mmg betul itu adalah CS Celcom sendiri..???
Better komplen straight ke celcom...kalau dapat e-mail2 Org2 besar dia....lagi Baguzzzzzzzzzz... |
|
|
|
|
|
|
|
ko suruh auto dialling tu buat video call...taknak cakap pun tak per...kurang2 nampak gak muka... |
|
|
|
|
|
|
|
laki aku lak salu dpt no dr negeri sembilan gitu.. bile angkat mcm bunyik fax.. tiap ari lak tu..sakit ati psl kdg2 kul 4-5 pg no tu duk call..tepon takleh blok..nak wat camne tah..terganggu tido |
|
|
|
|
|
|
|
ko suruh auto dialling tu buat video call...taknak cakap pun tak per...kurang2 nampak gak muka...
danedzya Post at 5-2-2010 19:17
haha...skali muka yg tidak diingini pulak yg nampak..mau demam seminggu..
anyway diorang dah fix problem..alhamdulillah....takda dpt call tuh lagik...
tapi sungguh tidak releven sistem yg diorang buat..autodialling lps detect suara baru bercakap...aku yg duk ckp hello berkali2 pn...sistem diorang takleh nak detect...
anyway...case close...hehehe.... |
|
|
|
|
|
|
|
report kat MCMC, badan kerajaan yg pantau syarikat2 telco kat Malaysia.. |
|
|
|
|
|
|
|
betul ke celcom? ntah2 outsource je..
apa psl lak nko xguna celcom,tp dr panggilan depa?
n apsal lak ade sistem auto-dialling tu--apa tujuan dia? xpaham tul |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|