View: 3838|Reply: 18
|
front brakepad kia optima
[Copy link]
|
|
nak mintak bantuan nasihat...
1) kebiasaannya kita ganti brakepad pada mileage keberapa yea? (kereta baru keluar may 2014)
2) berapa harga brakepad yea... sebab kia service centre letak harga RM464
tq tq...
|
|
|
|
|
|
|
|
brake pad bukan tuka ikut milage sayang...
tuka bila dah haus, selagi tak haus tak perlu tuka..
baru setahun aku tak rasa pad awak dah haus...sure tebal lagi..
sayangnye original tu dia pegi tuka...
memang sajer nk mkn duitla SC tu...
brake pad yg baik pun baru 260...siap pasang |
|
|
|
|
|
|
|
aritu aku beli naza ria punya brake pad pun baru 240...ori punya |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by eyansss at 30-4-2015 03:59 PM
atas yang lama... bawah yang baru... dia ganti ori kia jugak katanya... rm464... adeh... so aku kena tipu ke kiasc memang hentam harga?
|
This post contains more resources
You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register
x
|
|
|
|
|
|
|
This post contains more resources
You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register
x
|
|
|
|
|
|
|
elok je lagi brek pad tu... |
|
|
|
|
|
|
|
line brake pad tu ada lagi maksudnya pad tu tebal lagi... |
|
|
|
|
|
|
|
macmni rupanya baru boleh kata dah habis....longkang(line) tengah tu dah takde...
|
|
|
|
|
|
|
|
tayarpun elok je,takde makan sebelahpun.... alahai sian |
|
|
|
|
|
|
|
takleh panggie sayam ke.. |
|
|
|
|
|
|
|
dia tuka brake pad tu okla...tak salah, tapi harga tu...adeh... |
|
|
|
|
|
|
|
ai malu yu... hehehehehe...
so sepatutnya takyah ganti dulu la yeak? adeh... pastu chamber tu elok lagi la sebenarnya yeak?
waaaaaaaaaaaaa... nak nangeh... dah la hentam harga... mementang la saya wanita yang lemah... huhuhu...
|
|
|
|
|
|
|
|
aa'h....pad nmpak cantik lg. tayar pon takder pon nmpak makan sebelah or watsoever.
ke kakak ada komplen apa2 yg menyebabkan pomen ambil jalan mudah utk tukar/repair those items?
lain kali kalo dia kata haus, kakak mntak contoh pad yg dah haus...buat comparison. |
|
|
|
|
|
|
|
sabarla ye..jadikan pengajaran..
lain kali jgn belembut sgt..
kena garang sket....
biar mulut bising takpa, jangan rugi kena sembelih
|
|
|
|
|
|
|
|
hahaha... stress btol la... dah penah garang dah ngan diorang2 ni... sebab ada banyak sangat kes dari memula amek keta ni... last2 diorang buat keta memain... jadik takut la kang diorang buat bebukan... haduhai... teruk ni kena hentam kali ni... rm800++ melayang untuk menda yang tak betul... haish...
takpe la abam zulka... saya jadikkan pengajaran je la... masa tu lebih pada risau sebab nak jalan jauh... takut la memenda tu akan buat kereta kurang safety...
|
|
|
|
|
|
|
|
takde pun komplen apa2 pasal brake tak makan ke kereta melayang ke... tetiba jek diorang advise... saya plak memang dah malas nak bisingn2 kat diorang sebab masa memula dapat keta tu terlalu banyak sangat issue n asek keluar masuk sc jek...
takpe la... bak kata @zulka , jadikkan pengajaran... pasni nak call kia customer service centre, apa yang akan boleh buat 5 years warranty void... memenda tu jek yang akan saya tukar kat sc... yang lenlain tu saya akan cari bengkel luar la...
adeh... sakitnya tuh disini didalam hatiku... demnnnnn...
hahahahaha...
|
|
|
|
|
|
|
|
nak xstrem sikit, akak report kat tribunal pengguna. coz gambar semua ada....pastu report to KIA kasteme sebis. biar kedai tu kena black list.
dgr citer optima ni kete best di bawak...tompang pon best. betul ke kak?
|
|
|
|
|
|
|
|
hurm... tang best tu tak berani nak komen sebab setakat ni penah bawak toyota n honda jek... bmw tumpang jadik co-pilot jek... but so far, kalo bandingkan ngan toyota n honda, memang puas hati la... sebab tu kali ni memang sayang abeh ngan optima ni... tu yang agaknya bila orang tipu suruh ganti, main ganti jek... hahahaha...
handling cung... bawak laju rasa smooth... cuma noise dari tayar tu agak ketara la... member kata tukar tayar baru reduce sket noise tu... tapi noise tu tak penah lak ganggu kalo nak borak2 dalam keta...
pastu interior optima memang best la... tu yang buat jatuh hati tu... rasa elegen gitu... hehehehe...
|
|
|
|
|
|
|
| |
|