View: 2599|Reply: 6
|
apa tindakan untuk ku lakukan?
[Copy link]
|
|
assalamualaikum..
poblem aku mula begini..aku beli starter pack untuk digi broadband 2 tahun yg lalu..
aku tak guna langsung since dah cek henset motorola yang aku guna takde modem..
tambahan pula ia henset second hand jadi mmg tak diequipped dgn cd..
jadi akaun tue berterusan ....semestinya aku kena caj. org digi yang telefon aku ketika tue beberapa igtkan aku untuk baya tunggakan...tapi aku takmau..aku mau kensel dan di senaraihitamkan...dia kata TAK MENGAPA...aku tak mengambil detail tentang nama kakitangan digi yg menelefon aku tue...aku masa tue di KULIM, susah bagiku yg x mempunyai kenderaan untuk menguruskan penutupan akaun tue, tambahan aku x mempunyai kenderaan
so beberapa surat amaran digi sampai ke rumah aku walhal aku sudah maklumkan tentang penutupan akaun itu..
disebabkan geram, apabila akaun tertunggak sehingga rm400 lebih, aku ambil keputusan nak selelsaikan secara bersemuka...kalau perlu aku bayar, aku bayar jer laaa.
jadi aku pergi ke KLCC dan mintak seorg officer tue kanselkan akaun aku dan dia embatalkannya...aku tanya juga ada apa consequences kalau akau tak bayar? dia kata, tak apa..awak di blacklisted..x dpt pakai apa2 perkhidmatan digi termasuk broadband, postpaid dan sebgainya...i juga tny kalau x bayar x per? dia kata tak pa...takder tindakan apa2...TETAPI YANG MEMBINGUNGKAN AKU, AKU X DIBERI HITAM PUTIH SAMA ADA BENTUK BERCETAK ATAU APA...AKU TURUT MENCARI NAMA PADA NAMETAG DIA..TAPI X DER..DAN DIA X MENYATAKAN NAMANYA...TAPI AKU CAM ORG TUE.
the thing is semalam aku dpt satu surat yang ditujukan kepada firma guaman dan turut di c.c. kepada aku juga...menyatakan..digi akan mengambil tindakan mahkamah kerana aku x menjelaskan tunggakan..
aku nk tny...dalam hal ini, apakah prosedur yg perlu aku lakukan untuk membawa hal ini ke tengah kerana akaun aku dah ditutup....padahal aku pernah cuba nak menjelaskannya tapi dah org kata tak mengapa takkan aku nak bayar pulak, kan?
aku harap korg bertahu prosedur yang betul agar aku dpt mempertahankan hak aku...
trm kasih.
bukti2 yg aku ada...surat menyrurat, dan simpack ..starter pack, yang mana kad sim tak pernah aku bukak lagi dari packnya....mmg aku x pernah guna, |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
AKU IGT NAK SELESAIKAN ESOK..HARAP KORANG dpt beri nasihat seberapa segera |
|
|
|
|
|
|
|
biasanye kalo ko nak penutupan akaun ms ko tepon kastemer sebis digi atau digi kol ko akan ade rekod lam sistem dorang...cume kalo ko nak tutup akaun mmg x leh by phone kene gak p branch....sepatutnye ko kene wat surat ms nak tutup akaun sbb tuh lebih terjamin...
aku rs surat yg ko terima tuh bukan dr loyer..tp surat dr bil kolekter bg pihak digi...kalo aku la sbb aku penah dpt surat cam nih tp bukan dr digi aku wat x tau jek... abeh2 dorang akan kol pujuk suh ko bayo sbb dorang nak komisen....
kalo celcom ms g setel satu2 kes..dorang akan suh isi borang...digi aku x tau la ade ker x...patutnye ade borang yg perlu kastemer isi...kat borang tuh akan ade detel org yg kite berurusan setelkn hal nih... |
|
|
|
|
|
|
|
Originally posted by senduduk at 29-4-2009 12:53 AM
assalamualaikum..
aku nk tny...dalam hal ini, apakah prosedur yg perlu aku lakukan untuk membawa hal ini ke tengah kerana akaun aku dah ditutup....padahal aku pernah cuba nak menjelaskannya tapi dah org kata tak mengapa takkan aku nak bayar pulak, kan?
aku harap korg bertahu prosedur yang betul agar aku dpt mempertahankan hak aku...
trm kasih.
bukti2 yg aku ada...surat menyrurat, dan simpack ..starter pack, yang mana kad sim tak pernah aku bukak lagi dari packnya....mmg aku x pernah guna...
cube ko tepon digi dan clarify kes nih ngan dorang...psl starter pek tuh sumer x leh wat ape sbb kekdg dorang nih ade agrimen brape lame kene pakai br leh tutup akaun...biasanye cam tuh la...yg penting ko kene gtau psl ko g klcc tuh... nape bercanggah lak ayat2 yg kastemer sebis tuh gtau ko... |
|
|
|
|
|
|
|
a'ah..ayat2 dia bercanggah...
dia takde itam putih...aku hanya bagi akaun no. dan terus dia tutup.///.abih nak wat camner?...so, untuk hitam putih...aku kena karang surat la yerk?
masa kau ignore tue diorg tak ugut ko nak bawak ke mahkamah ke? |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #5 senduduk\ catat
aku x terima surat loyer pun cume surat dr bil kolektor byk gak ar...tepon x yah cakap ar..tp sbb hubby aku cakap pakej yg kami nak tuh dorang bg pakej lain so kat ctu hubby aku fight la...
mende nih aku rs ko kene fight by phone dan okeh...sbb yg paling kontra dijdkn isu percanggahan maklumat yg ko sbg kastemer perlu tau dan hak ko sbg pengguna la....dan ko kene igt bila ko tepon digi ko kene amek detel org yg ko berurusan tuh...ko amek name dia, no, pekerja dia dan ko catat date dan ms ko tepon tuh...kalo aku tepon aku akan catat sumer tuh senang kalo dorang kate x der lam rikod aku ade...aku pakai jek la ape yg aku rikodkn...
secara logiknye la...bab2 loyer nih kalo takat nak kutip utang 4-5ratus...jarang ar dorang betul2 siyes nak masuk kod pun...aku rs tuh sbg ugutan suh ko bayo jek dan dorang leh rembat duit ko suka suki walau info yg dorang bg tuh salah.... |
|
|
|
|
|
|
|
wat bodoh sajork...ko pon ckp ko x kesah kalu kene bleklist ngan dg...ko x baya, sah2 ko da kene bleklist...die saman, kalu die saman la, utk recover debt tuh...dpt x dpt recover laen citer la... |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|