CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12
Return to list New
Author: cari1

streamyx slow nak mampus

[Copy link]
Post time 23-11-2009 02:34 PM | Show all posts
Post Last Edit by medangmru at 23-11-2009 14:36

Gamaknyammg stail keje kat Stimix ni lambat bebeno kot....Mungkin stail kejedan cara a ik komplen dan jalan penyelesaian camni kot...

1 Jan 2009- Terima Kes/komplen dr pelanggan

1jan 2009-1 April 09- Komplen Wat pekasam dulu....sampai bebetul masam....sementara tutunggu kalau pelanggan tu ada komplen balik atau tak???kalau adakomplen balik....pergi carik balik komplen tu.....itupun ingat2 lupasbb dah dipekasam terlalu lama,..

2 May 2009 - Baru ambik action ( itupun kalau staff tu masih keje,,,,dan pegawai atasan baru nak check komplen report sbb ada meeting.... )

1 Jun 2009 - E-mail kat Pelanggan tanya kalau2 kes dah settle.....hehehehe.....sekadar tanya je la....

1 Jun 2009 -1 Ogos 2009-Tunggu lagi kot2 Pelanggan yg komplen bukak balik kes....kalau takder kes....CONSIDER CASE CLOSED,,

1 October 2009 -Pelanggan bukak kes balik. Staff tu barulah terhegeh2 nak crik balikreport. Pehtu tgk kes DAH CONSIDER CLOSED yg direka2 sendiri. Pehtujenuh menipu pelanggan yg mereka ada Call sekian2 haribulan danpelanggan tu ada bgtahu yg kes dah settle. Padahal kelentong je semuatu..........

10 October 2009- Pelanggan duk belek2 Internet + Forum Cari. Dapatlah plak e-mail2 CEOdan pengarah Streamyx. Yahoooo..............terus die-mailnya pd semuaPengarah ..termasuk Media...

11 OCTOBER  2009-BERITA GEMPAR!!!!. Dapat e-mail dr Pengarah pasal Pelanggan tu Komplen yg kes dia tak settle2..

11 OCTOBER 2009 -Hariyg sama jugak terhegeh2 dan berpeluh2 jumpa pegawai tu..pegawaini....terus consider case urgent.....turun naik tangga ( atau Lif )mintak bantuan agar ada staff yg leh pergi rumah Pelanggan settelkanKomplen tu cecepat....

12 OCTOBER 2009 - Problem baru betul2 settle..........

December 2009- Streamix isytihar Bonus 4 bulan sbb Streamyx byk dpt profit."kesKomplen berjaya Dikurangkan " ( walhal kes komplen semuanya dibuatpekasam )....

Itulah kronologi kes2 komplen yg mungkin berlaku kat CSO Streamyx...sekian adanya...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-11-2009 04:07 PM | Show all posts
20# kacang^soya

Fuh sampai 5 bulan... selama ni ko ambik pakej yang mana? dari 512kbps nak upgrade ke 1MB la ni?

Memang melampau kekdahnyer. ko claim aje sampai dapat, bagitau details segala bagai kat emel. yang penting tulis besar2 nak REBATE + nak report ke SKMM. dua ni keywords yang paling penting. aku jamin berdesup dorang reply. cuma bab rebate tu lambat skit dorang ambik tindakan sebab nak forward kes kat billing department. aku tunggu sebulan jugak baru dapat rebate RM90++.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2009 04:10 PM | Show all posts
21# medangmru

Detail benar kronologi ko ni medang. pengalaman sendiri ke? December 2009 tu yang paling manthop.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2009 04:47 PM | Show all posts
aku agak je Zep.....tp mungkin real.....saper tahu kan dgn byknya komplen2 stimix yg tak setel2.....nak kene kasik gempak dulu br betul2 leh setel...
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2009 05:01 PM | Show all posts
24# medangmru

Itu la kan medang, aku pun tak paham dengan cara kerja dorang ni. bila kita gegar nak report bagai baru terkocoh2 buat kerja. berpeloh2 bagai ni settlekan. tapi kalo kita dok report by phone haramjadah terhegeh2 buat kerja. sampai dah berapa report, masih tak settle lagi.

Entah la medang, ai kenot say anything dah. Nak kata tak paham, rasanya paham cara kerja dorang. sebab aku sendiri pernah keja kat TM. praktikal jah. penat tau kami handle masalah kastemer ni. bermacam2 ragam. tapi entah la...
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2009 05:47 PM | Show all posts
pd aku.....dan pendapat aku....cara kerja mereka ni bersambung dr generasi ke generasi....yg lama dan senior dan yg dah berhenti tu..perturunkan ilmu kat staff2 junior ...jadik cara kerja mereka tu dah jadi amalan ........

nak2 plak Ketua atau Head Od Dept bhgn Customer Services tu org yg sama je.....tak berhenti2....so takder perubahan dr cara dan etika kerja.....takder improvement....
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 23-11-2009 09:17 PM | Show all posts
Post Last Edit by kacang^soya at 23-11-2009 21:24
Post Last Edit by medangmru at 23-11-2009 14:36

Gamaknyammg stail keje kat Stimix ni lambat bebeno kot....Mungkin stail kejedan cara a ik komplen dan jalan penyelesaian camni kot...

1 Jan 2009-  ...
medangmru Post at 23-11-2009 14:34


mmg betul le tuh
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2009 09:24 PM | Show all posts
20# kacang^soya

Fuh sampai 5 bulan... selama ni ko ambik pakej yang mana? dari 512kbps nak upgrade ke 1MB la ni?

Memang melampau kekdahnyer. ko claim aje sampai dapat, bagitau details segala b ...
Zep Post at 23-11-2009 16:07


ha ah yg 66 hengget sebulan tuh...aku upgrade online...tu pon aku baru tau blom upgrade lagi bila ada poblem ngn connection...ngan selamba je mangkuk tu jawap eh saya tgk masih package lama nih...manader tukar...ko hangin tak dgr...kalau takde poblem aku rase smp la nih la aku pakai yg pkg 66 hengget tuh (ada thread kat satu lagi) ... aku tak tuntut pon yg aku bayar lebih tu...sbb aku tau misti nak tggu report ala2 medang nyer kronologi tuh ...bikin wa panas jerk..takpe pasni aku nak adukan macam ko suggest tuh...i dun care
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-11-2009 09:33 PM | Show all posts
Post Last Edit by kacang^soya at 23-11-2009 21:36

22# Zep

oowhhh...kaedahnya just ugut la nak report kat SKMM? Aku ingat nak tulis email kat SKMM ...oo camtu pon deols leh kecut eh...padan la muka...pelik tol aku diorang ni tido ke hape...tepon payah gila nak jwp tuh kebarangkalian 70 x mgkn skali la berjawap kot esp masa kul 9am, 1130 am, 2pm & 4pm onwards...tak caya blh try...gi breakfast, makan, tea break, dinner &   supper katanya...tu blom isap rokok, ngular dan sebagainye :kant:
Reply

Use magic Report

12
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

5-2-2025 11:11 PM GMT+8 , Processed in 0.193820 second(s), 20 queries , Gzip On, Redis On.

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list