|
Aku rasa istilah menipu tu xberapa tepat, sebab pastikan kita baca betul2 peraturan danterma yang diorang tetapkan.. tapi x dinafikan ada juga sa Wimax ni yang menipu, yelah diorang nak cari pelanggan kan, kene la auta yang patut, so kita sebagai pelanggan kene bijak dan membaca terma2 yang dilistkan..
Tapi sebelum nak beli broadband ni, pastikan kita google dulu apa2 info berkaitan, xontoh macam yuran2 yang dikenakan, yuran pendaftaran dan yuran pengaktifan.. sebab aku percaya, sa2 diorang x nak cerita bab2 semua tu, diorang tau korang just bayar rm100 je untuk pendaftaran, pasal yuran pengaktifan rm60 masa 1st month bill tu diorang malas nak gebang..
Aku ada dengar, katanya gaji sa broadband ni x de basic pun, gaji diorang ikut berapa ramai customer diorang berjaya dapat.. ni info dari budak melayu yang aku ambik digi tu la, di kata basic salary x de, just diorang dapat 50% dari jumlah yuran pendaftaran tu, maksudnya kalau rm100 yuran pendaftaran, diorang dapat rm50..
Tapi x tau la aku sama ada dia staff permenant digi ke atau takat separuh masa kan, tapi dapat ditangkap kat sana yang penting diorang dapat cari cutomer sebanyak mungkin, hal2 belakang tu apa diorang nak kisah kan, activation fee ke, paper bill fee ke, yang pasti diorang x melangar undang2, semuanya dah tercata kat kertas, kita je yang perlu lebih peka..
P/S : Aku tanya la budak tu sllu sebulan dapat berapa customer, dia kata dalam 50 orang camtu.. rm50 x 50 orang = rm2500 kan, so kalau 100 orang, mau rm5000.. |
|
|
|
|
|
|
|
tom...ooo...tom...ko org TM ek...
haa...meh aku nak report nie...org TM ni tido ke ape....kat kawasan lumut ni dah seminggu lebih kabel telefon bergayut...kes kena curik...report dah lebih 3 kali buat...masalah tak settle2 jugak...aku dah siap telefon henset penolong pengurus besar ipoh lagi...die dah inform TM manjung...
aku rasa mcm nak bengong dah...seminggu lebih kelas aku tak jalan...takleh nak online la selagi kabel tu tak dibaiki...tolonglah ye...sebab internet tu nyawa skola aku tau...kitorang semua urusan, makluman atau ape saje adalah melalui email....even kedatangan, results, ape sume perlukan tenet....dah seminggu aku masuk makmal melenggang2...budak2 aku dah tak sabo nak belajo buat blog...
harap ko tlg gerak2kan la TM manjung ni ye...sebab sume tindakan dah diambil...sampai pen pengurus telekom tu dah takut nak angkat call aku...eheheheh
berbalik pada topik tuan umah, mana2 company pun sama aje.ada je masalah sendiri..aku ada streamyx, aku ada celcom broadband dan aku pun ada maxis broadband...aku ingat nak try digi pulak nanti...p1 ni aku outkan dari list... |
|
|
|
|
|
|
|
aku benci betul perkataan "best effort basis"
kalau aku bayar "best effort basis" agak2 diorg meroyan tak..?? |
|
|
|
|
|
|
|
saya dulu guna penipu no1 (p1) tu,pas tu saya pulangkan balik sebab SLOW. |
|
|
|
|
|
|
|
kdg2 aku sian kt org2 yg nk guna berok ben tp x reti nk bt research bagai psl benda nih...dh la x bt research mls bertanya plak 2..
pastu salahkan berok ben 2 plak...dh ko yg x bt research kan...2 la psl dok salahkan org lain...org lain pakai berok ben awk pn sebok2 nk pakai...lenkali bt research dulu la yg mn better hokey...nih main taram jer...ntah2 kt kwsn ko 2 mmg xder coverage
aku x nafikan la wimax ni br lg kan...xsuma msk territory dia hokey...yg kt tganu 2 aku rs ko 2 yg kena tipu xpn ko 2 x phm...disebabkan ko xder ilmu bab2 nih ko terus jer caya...salah ko gak la
lenkali bt research dulu hokey...kalo ko mls sgt la kan...tnya kengkwn yg x buta IT...pastu bila org bg pndpt x puas ati plak...huk aloh
sori la momd...emo plak aku ptg2 nih...huh |
|
|
|
|
|
|
|
65# yoshimitsu
kt nie bandar kecil je ,nama saja bandaraya .biasa kita beli apa apa di kedai yang kita kena jika kata tuan kedai tu tipu kita sekali habis 1 bandar tahu.bukan di kl kena buat siasatan dulu sebelum beli.sekarang semua orang kt sudah tahu p1 penipu no 1 , tak boleh di percaya dan kedai tu pun kurang orang pergi beli. |
|
|
|
|
|
|
|
da kurang..or lebih tepat da xde iklan2 P1 ni mcm memula dlu..da lingkup lh tu |
|
|
|
|
|
|
|
isk..isk..semua broadband ada masalah..bukan salah p1...kwn rina yg pakai p1..ok je...klo nk pakai p1..make sure korang bebetul kt bandar2 besar (KL)..system admin rina ckp...the p1 is ok..laju IF u r staying kat big2 city..luckily kami dok bandar sunway..and line mmg excellent(tingkat 13 pun ada coverage yg excellent)...tp yg membawa masalahnye adalah bebudak sales nie..tak semua derang nie pekerja p1..dereang cme tau klo dpt jual..dpt commision..tuh je...
sbb rina penah guna jaring, streamyx,maxis and p1..masing2 ada je yg tak kne... |
|
|
|
|
|
|
|
kdg2 aku sian kt org2 yg nk guna berok ben tp x reti nk bt research bagai psl benda nih...dh la x bt research mls bertanya plak 2..
pastu salahkan berok ben 2 plak...dh ko yg x bt research kan...2 ...
yoshimitsu Post at 31-1-2010 05:37 PM
Sabar2.. kan, seeloknya sebelum kita ambik sesuatu bende, kene plan dulu betul2.. tengok coverage dia, masuk website dia, kat situ ada listkan semua info dari bayaran bulanan, yuran pengaktifan, harga modem dan macam2 lagi.. |
|
|
|
|
|
|
|
isk..isk..semua broadband ada masalah..bukan salah p1...kwn rina yg pakai p1..ok je...klo nk pakai p1..make sure korang bebetul kt bandar2 besar (KL)..system admin rina ckp...the p1 is ok..laju IF u r ...
anizarina Post at 2-2-2010 10:51 AM
Betul tu Rina, budak2 sales ni diorang makan komisyen, macam aku cerita kat atas, contoh budak Digi tu, katanya dapat 50% dari duit pendaftaran rm100 tu, so dia dapat rm50 untuk sorang customer.. tp dengarnya kalau Wimax, diorang dapat rm100 untuk sorang customer, maksudnya yuran pendafaran diorang punya.. sapa2 ada member keje sales bb ni, leh la share info.. |
|
|
|
|
|
|
|
bulan lepas i subscribe w1max ni kat promo both diorg kat curve.. amoi tu siap tunjuk kat i coverage w1max kat area rumah i tu full strength.. n amoi tu cakap dalam masa 7 hari kalau i tak puas hati dgn w1max ni, i boleh pulangkan modem n dapat balik rm100 tu.. kalau pulang modem lebih dari tujuh hari, diorg forfeit duit tu.. i pun bayar rm100 n subscribe lite package..
balik rumah, terus on modem n memang betul.. green signal.. red orange signal tu memang takde lah tapi modem kena letak luar tingkap.. yang i pulak punya lah happy sebab dalam kepala dah fikir sure nak surf internet benda bagai semua smooth.. tak payah nak tunggu lama-lama.. rupanya nak tunggu dia login yahoo pun nak tunggu setengah jam..
besok tu i call agent n mintak dia tukar from lite package to plus package.. alkisah, sama jugak.. berjam nak menunggu upload page.. sudahnya lepas 5 hari, i gigihkan jugak lah diri ni drive pegi hq w1max ni kat pj untuk pulangkan modem..
sampai kat sana, cs dia tanya nape pulang kan, i jawab sikit lebih kurang, then cs suruh i isi form, i dah dapat cheque.. i balik.. time nak menunggu dia process segala, i tengok keliling ramai jugak yang tengah tunggu turn nak pulangkan modem tu.. yang bising marah-marah pun ada.. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
p1 nak berniaga tapi apa pun belum siap banyak tempat dan pejabat pun tak ada mereka fikil dengan ada tel hot line mereka dapat selesai masalah. cukup bodoh dan meyusahkan orang ramai. |
|
|
|
|
|
|
|
ermm pelik gak dgr..coz we all pkai ok jer..xla mcm yg u mention kat cni~~huuu |
|
|
|
|
|
|
|
73# aloevera
u tinggal kat mana ? |
|
|
|
|
|
|
|
biar btl ni....saye br jer try pakai P1. X sampai sbulan g..
mase memula tu mang kene byr 100. then tiap bln 49 hengget..
x pulak dorang ckp kene byr activation fee tuk first month.
bil dorang anta pakai email, sbb klu gune kertas mmg dorang charge...
risau plk...so tngu jer la first bil....mntk2 xder la masalah... |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun guna P1 wimax ni.... aku dok kat Bandar Baru Bangi seksyen 7, ok je line... berdesup tak sempat klip mata...hehehehe.. tapi tgk masa gak... kalu waktu puncak tu memang la slow sikit.. waktu lain lebih kurang je nga tmnet... kalu ada lebih pun tmnet je sikit... setakat ni tak ada masaalah bgi aku.... aku dah pakai dekat setahun dah.. mothly yang rm49 tu:pompom::pompom: |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|