|
report ka karam walia laa..takpun kat edisi siasat..
Kamen_rider Post at 23-12-2011 07:58 AM
hahah tingat insiden adik aku. dia turun je dari van tv3/media prima kat petrol pump di batu pahat, trus ada sorang pakcik dtg dekat pastu ckp, Ni pakcik nk report kat tempat pakcik dah bertahun2 tak de letrik, api,..bla bla...pening adik aku. pakcik tu ingat rombongan adik aku tu rombongan aduan rakyat heheh... ops off topic...ya ampun |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun ada masalah dgn MAXIS
setiap bulan diorang suruh aku bayar broadband yg aku tak subscribe pun
dah report kat hotline - tau je la, manjang cuti... tak pernah berjawab... bila dah berjawab tu pulak main pas sana sini pastu dapat kat sorang tu dia kata boleh settle dgn report yg aku buat ni... bulan2 tak stop gak... aku kena bayar gak.. disebabkan aku pakai direct debit utk bayar bil telefon, maka bil tu automatik masuk dlm bil telefon aku
pastu aku g maxis centre kat sunway piramid.. report kat sana.. diorang dah amik report.. pastu janji kata bulan depannya dah takde dah... alih2 sampai dekat 7 bulan masih lagi tolak dlm bil... geram aku
baru2 ni aku gi buat report kat SCMC/SKMM kot... dah isi borang semua, tengah tunggu jawapan diorang ni
aku ingat nak buat report kat persatuan pengguna dan CEO MAXIS la... tapi tak tau cara dan cemana nak dapatkan email diorang?
kalau korang boleh tolong aku dapatkan email dorang boleh la share kat sini... tak lalu dah nak bayar rm98 sebulan extra... ingat aku cop duit ke... diorang dah kaya lagi mau peras orang mcm aku ni... |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
silap tu.. ni bukan datangnya dari Digi or Celcom... benda ni dinamakan third party sms... yang dija ...
feeveer Post at 23-12-2011 08:36
mmg betol aku pun bising jgk ng celcom diorg cakap third party tp aku xsubc pun....aku pakai line nak telefon sape suruh pandai open line aku benda2 mcm nie......dia ajar cara nk cut off tp sape nak bayr seratus lebh ...tu yang aku email kat smua baru diorg ok....tiap2 hari rm5 potng duit aku mn tak angin |
|
|
|
|
|
|
|
sebenarnya...masalah nie takder kaitan pon dengan mana-mana line provider...tak kira ler digi ke, maxis ke...celcom ke.
Yang melakukan penipuan ini ialah third parties yang mendapat no phone kita melalui cara-cara lain seperti trial and error, subscrition apa-apa majalah atau hotel, nie lah salah satu daripada sumber maklumat yang diorang perolehi. Mana-mana syarikat teleco salah sekiranya mendedahkan numbor pelanggan mereka kepada thirdparties kecuali pihak berkuasa.
So nasihat saya, unsubcribed apa-apa yang telah aktif dalam akaun anda, sekiranya menggunakan line digi...hubungi call centre mintak cara diactivekan no tersebut. Lagi satu sekiranya menerima sms yang pelik dan ajaib selain no dari teleco kita sila delete tanpa membaca. sesetengah tu...once kita bukak sms tu pon dah kena charge.tapi nanti bla dah diactive, diorang akan charge jugak, so jangan la pulak kata digi penipu, sebab yang charge tu third parties yang sedang berleluasa menipu kita semua. kenalpasti no sms yang benar-benar dari teleco anda kalo digi kebiasaanya:200,2000,121, DiGi. Lelain dari number tersebut sila delete segera. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Asalnya topik "DIGI "menipu"? orang melaui servis 36333" tapi sekarang jadi "XXX "menipu"? orang melaui servis 36333"
Inilah kuasa syarikat gergasi. Beginikah cara melayan "customer" yang ditipu melalui SMS? Sepatutnya DeeGee menolong "customer" cari penyelesaian. Ini DeeGee "melindungi" syarikat SMS "penipu". DeeGee ini pihak "customer" yang dianayai atau syarikat "Penipu" SMS 36333 dan telefon 0380600842. Takan DeeGee tak boleh siasat. Syarikat terbabit mendapat keuntungan beribu ringgit. DeeGee cuma potong servis syarikat terbabit daripada menggunakan perkhidmatan DeeGee. Atau Udang disebalik batu. |
|
|
|
|
|
|
|
DIGI ONLINE
DIGI HELPLINE
DIGI FORUM
Kedai DIGI
Siapa boleh selesai kes ini. |
|
|
|
|
|
|
|
Nampaknya kurang sambutan. Mungkin D I G I sabotaj forum? |
|
|
|
|
|
|
|
aku pun dulu pakai DIGI... tp takder lak laa dpt sms yg di sebut tu... tp aku pakai BIS yg 25hengget sebulan tu.... mula2 pakai mmg OK... terbaekk... lama2 jd hampeh...
sesapa yg pakai Blackberry... mst tau pasal BIS... kalu dah subscribe BIS unlimited... mst laa takder masalah nak browsing kan? biler aku keje aku tak pakai laa Digi... so time off ajer aku mula pakai blik SIM kad... biler aku masokkan sim... fon dah on.. sekali dpt msg aku dh pakai RM1... pastu check balance... dari RM15 (contoh) tinggl RM4... memula aku rilek laa... lama2 aku dah tak tahan aku kol helpline... biler aku repot pasal kedit aku hilang... derang tetap mcm nk menang... derang ckp aku ada web browsing... (giler web browsing aper kalu sim kad 4 ari dlm wallet) aku ckp laa aku bru masok simkad... aku baru on fon... aku baru masok Msia... dan aku pakai BIS unlimited... kalu dah pakai BIS unlimited... takkan laa web browsing pun di kira? so wats the point of having the 'unlimited' term... then tu kastemer serbis konon nk direct aku ke level 2 (technical team) pasal aku nak refund blik kedit aku yg ilang selama ni... jd aku ckp ok laa... tp dalam ati aku dah tau lepas ni sure line terputus... mmg btol pun lepas tunggu selama lebih kurang 8mins... line terputus... aku tunggu dlm 10mins tp tkder pun sapa kol blik... padahal td masa berbual ngan kastemer serbis tu dia dah amik dah nombor tepon aku... so skang ni nmpak sgt laa derang yg salah... tak ke haram ***** namanyer tu? last2 skang aku dah tak pakai lg DiGi... aku dah beralih ke U Mobile... lg best... topap 10 hengget bole tahan 30 ari... pastu dpt free calls lg... BIS unlimited pun bole tahan... tkder masalah setakat ini..... di ulangi... setakat ini.... |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Masalah HELPLINE DIGI, dia tak mahu / tak ingin nak tolong. Mereka ini orang "kecik". Yang Besar dan mengaut keuntungan siapa dalam DIGI? Paling kurang "terminate" SMS 63666 sekarang! |
|
|
|
|
|
|
|
aku pakai maxis pun sama ...asyik terima sms...yg kononnya aku langgan mcm2...
padahal aku tak pernaj langgan pun semua tu...setiap sms tu potong kredit aku rm2.
Aku kol center maxis...aku maki kow2 punya. aku ckp aku tau perbualan ini dirakam. ha elok la bole forward maki aku kt u orang punya bos besar maxis...kali pertama..aku tak minta balik duit aku...kali ke dua aku minta balik duit aku...
sekarang ni terima juga sms mcm2 tp tulis rm0...setiap sms tu.
aku cakap aku top up rm10 abis semua duit aku ni kena potong dek sms tu..bila masanya aku bole guna duit aku ni untuk kol orang... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 1# digiDG
senior bubu penah kene camni..pastu dia tension, terus tukar no. huhu |
|
|
|
|
|
|
|
DIGI OH DIGI OH DIGI
Mengapa tak potong SMS 36333?
Adakah Kawan Anda?
SMS 36333 menipu! |
|
|
|
|
|
|
|
sepatutnya tepon kita ada sistem spam mcm emel....
jadikan semua sms sampah ke tong sampah dan depa xleh nak sms bukan2 lg....
dulu banyak emel sampah nak bagi duit bilion2 kat aku....skrg sms pulak.....
yg aku pelik dapat call dr Australia..."hello datok Chua....."
"Kannina!aku bukan Datok Chua! |
|
|
|
|
|
|
|
actually macam yang most orang cakap tuh..yang service 5 digit tuh adalah thirparty..external content provider.. so mungkin dulu dorang ada hantar sms kat customer untuk subscribe itu dan ini..so mungkin customer "ter-reply" even "hi", "ok", atau ape2 respon terus die kire subscribe...so kalo nak unsubscribe balik cuba try STOP ALL pastuh hantar kat number 5 digit tuh...MUNGKIN berkesan( sekali lagi MUNGKIN berkesan). tak pon call customer service tok dorang blacklistkan service 5 digit tuh untuk tepon korang.
sometimes it helps.. |
|
|
|
|
|
|
|
Wasapada
SMS 36333 dan telefon 0380600842
PENIPU |
|
|
|
|
|
|
|
salam..
kepada forumer yg dh terkena aku cadangkan korang buat aduan kat SKMM. coz aku dh terkena oleh no 36099, 27730 dan 27780. senang je just buka website SKMM pastu klik kat 'e-aduan'. dia akan mintak detail2 yg wajib diisi. pastu korang taipla apa pun masalah korang.
coz aku dh ada experience..
yg bestnya maxis cal aku kata terima arahan dari SKMM utk amik tindakan atas aduan aku. dan pemilik talian 36099 siap call aku kata akan 'refund' service yg aku dipaksa bayar tu. skang aku tgh tunggu 'refund' tu dlm bil yg akan datang. aku komplen 22/12/11 dan 10/01/12 aku dpt email SKMM kata semua aduan aku dh diselesaikan termasuk arahan 'refund' duit aku.
lepas aku komplen kat SKMM tu dh xde lg sms2 ngarut ni. bayangkanla seminggu satu sms dari setiap nombor. satu sms plak diorang caj RM2-3. kalo aku tokey balak pun bankrup. kpd pengguna jgn takut buat aduan asal kita ada bukti yg kita teraniaya..asik2 tukar simkad..kayo la diorang..
tq. |
|
|
|
|
|
|
|
XXX "menipu"? orang melaui servis 36333
Reply 1# digiDG
SAYA PUN TERANIAYA.KENA BERKUMPUL BERAMAI DAN SERANG DIGI ATAU TELCO LAIN. RAMAI MENJADI MANGSA DAN TELCO DAN SYARIKAT2 TERLIBAT MENGAUT KEUNTUNGAN BERJUTA RINGGIT
(posted by mobile) |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|