|
Balas #319 bzzts\ catat
Hybrid power.. spt yg aku ckp, kalo idle lama baru dia turn off power, tp aku lom selidik lagi dlm bape lama..boleh set atau tidak masa tu.., cam aku..pc idle dlm 3 min kuar screen saver(aku set 3min), pastu mungkin dlm 10-15min lcd akan display "no signal detected"..tau lah aku grafik sudah turn off. Dlm setengah jam pc akan sleep/hibernate..semua tido termasuk cpu n hdd (mmg aku set idle 30 min pc akan tidor2 ayam).
Hybrid boost aku tak amik tau.
Hybrid crossfire..ni kena ikut kad jugalah. Sebab hybrid crossfire ialah on-board + Kad (IGP + GPU)..tu pun bukan sumer kad...apalah sgt IGP punya power tu. Crossfire biasa lagi power. Advantage Hybrid Crossfire ni no1...leh jimat power..tak running 3d..dia runnning IGP sahaja. Running 3D baru jalan crossfire. Kad grafik makan power wei walau pc dlm idle.
Vs Hybrid SLi..aku tak pastilah. |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Reply #321 daunlot's post
thanks for eksplenesyen
aku rasa, hybrid SLi/CFx ni tkde la hebat mana pun, cuma lebih berat kpd power saving je la. kan?
tk silap aku, pasal hybrid SLi boost ni ia dpt tingkatkan grafik permormance je la. (baca kat forum lain). |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #320 adie82's post
waa... tahniah, dc 48xx :pompom: gc lama apa bikin? |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #325 krxzaqy\ catat
Tu load tempkan? Kad mmg panaslah. 70-80 load temp pun leh cakap normal pada sstgh kad. |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #327 krxzaqy\ catat
Carikan heatsink baik sket. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #327 krxzaqy's post
cari heatsink coolermaster.... yang dalam RM 18-25 tuh... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #331 krxzaqy's post
tesco ada.... yik foong pun ade... kedai redcom... |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #333 krxzaqy's post
|
|
|
|
|
|
|
Reply #329 akumirul's post
GPU lama 8600gt sudah lego sama member aku rm100...
best layan undercover 1920x1080 tak semput2 dah...
kalau ngan 8600gt ari tu 1280x1024 pun lag... |
|
|
|
|
|
|
|
Balas #333 krxzaqy\ catat
Takde kedai pc ke tpt ko. Jengahle dulu, rega lebih kurang tu je kalo ada. |
|
|
|
|
|
|
|
kalo cari cooler, kadang2 supermarket pun ada jual. tapi cap ayam je la. |
|
|
|
|
|
|
|
Reply #337 bzzts's post
dari amik cap ayam baik angkat yang power sikit... bajet dlm 30-45 pun dah dapat! |
|
|
|
|
|
|
| |
|