|
All about Hong kong & Hong Kong Disneyland - Part 4
[Copy link]
|
|
I faham free bila u guna Octopus card utk naik mtr dr airport ke mtr station yg you list tu
Dr airport ke any mtr station (mtr 1) u kene bayar guna octopus card
Then dr mtr 1 nak ke TST baru free (naik mtr jugaklah) dan guna octopus card yg sama
Paham tak i explain ni?
|
|
|
|
|
|
|
|
dh tulis kt plan naik bus...kat airport tu kena arah ke mane utk smpai ke bus station ni yeh
|
|
|
|
|
|
|
|
ha ok paham ...dh tulis gak yg ni kt plan..kena ada backup plan sbb xtau lg beg cane nk bwk..if beg yg senang hangkut we all naik mtr free ni je
we all 2 adult 3 kids (youngest age 2y)
|
|
|
|
|
|
|
|
Boleh ker naik bas dgn 3 org budak?
Tadi discuss dgn hubby dia kata mcm susah jer nak naik bas dr airport tu
Kitorang plan dr airport duduk Disneyland hotel dulu
Dlm kepala skrg ada 1 luggage besar, 1 luggage medium dan 1 kotak makanan saja
Anak umur 8 dan 6 thn
Bila pikir nak pegang tangan derang, nak tarik luggage and kotak lagi
Mcm leceh pulak naik bas ni
Anak u umur berapa?
Kalau anak dah besar boleh tolong tarik luggage ok jugaklah
|
|
|
|
|
|
|
|
last time i pegi with 2 kids age 3y & 5y...masa tu dr epot ke tst naik cab..bab lain jalan2 smua ok senang
this time nk pegi wt 3 kids age 11y, 9y & 2y
hsbd i lg plak kata naik mtr ...tp depends ngan jenis beg nk bwk nnti..so kena la tulis both plan (mtr & bus)
bus tu double decker, ada tmpt ltk luggage dlm bus..frequency dia every 10-20min..i rs ok je bus ni
dulu pegi pun ada naik bus wt the kids ms go to ocean park..lengang bus dia ms tu..xde la sesak berdiri mcm bus kite
|
|
|
|
|
|
|
|
Di hujung kanan Terminal 2. Boleh refer page2 depan ramai je forumer dah share macam mana nak naik bus dari airport.
|
|
|
|
|
|
|
|
dh bc td tang yg free mtr tu kan
still byr gak dlm HKD100 sorang..byr skali je pastu lelain mtr free dlm ms sejam kita smpai ke cane ntah
kesimpulannye, nauk bus aje la..leh bebudak tgk view lama sket
|
|
|
|
|
|
|
|
Betul tu naik bus lebih selesa dan murah nak2 zaziot nak duduk kat CKM. Airport bus ni selalunya akan lalu depan hotel atau tempat penginapan pelancong. Kalau naik train dari airport kena tukar train juga nanti, sebab airport express train tu tak stop direct kat CKM. Kena sambung tukar naik MTR pulak nanti utk ke CKM. Jangan risau basnya bukan macam bus utk gi sightseeing tu ia lebih selesa siap ada tempat letak luggage didepan. Art selalu jumpa tokey kedai dan tokey kilang dari Malaysia dalam airport bus tu. Dia org pun naik bus je dari airport atau ke airport sebab lebih jimat.
|
|
|
|
|
|
|
|
Airport bas ni turun kat Disneyland hotel tak?
Kalau sampai ke Disneyland hotel ok jugak
Rasa mcm berbaloi naik bas lagi kalau bas tu selesakan
|
|
|
|
|
|
|
|
kan, tu la mmg decide naik bus je
|
|
|
|
|
|
|
|
xsilap i tadi ada..cer gugel
|
|
|
|
|
|
|
|
ni bole la sesape nk refer..all halal food tp yg i suka je la..hehehehe
ada byk lg kebab,pakistan tu smua but i prefer on local food drg
<< WHERE TO EAT >>
Islamic Centre Canteen :
Opening Hours: Breakfast & Lunch (Halal Dim Sum): 10am – 3pm, Dinner (Halal Cantonese Dishes): 6 – 9pm
Address: 5th floor, Osman Ramju Sadick Islamic Centre, 40 Oi Kwan Road, Wan Chai, Hong Kong
(MTR Causeway Bay – Exit A. A 10 min walk to Islamic Centre Canteen)
Wai Kee :
Opening Hours: 10am – 6pm
Address: No 5, Cooked Food Centre, 1st Floor, Bowrington Road Market, Wanchai, Hong Kong (Inside a food centre)
(MTR Causeway Bay Station, exit A – Times Square. A short 7 min walk to Bowrington Road Market . The food centre is located on the 2nd floor of the Bowrington Road Indoor Market building. Enter via the staircase on the Bowrington Road side of the building.)
Islam Food :
Address:
Opening Hours: 11:00 a.m. to 11:00 p.m
Outlet 1: G/F, No. 1 Lung Kong Rd, Kowloon City, Kowloon – Next to Chow Sang Sang Securities
(MTR Lok Fu Station, Exit B)
Opening hours: 11:30 a.m. to 11:30 p.m
Outlet 2: G/F, No. 33-35 Tak Ku Ling Rd, Kowloon City, Kowloon
Ma’s Restaurant
Opening Hours: 11.30am – 11.00pm
Address: Shop A, 21-25 Cheung Sha Wan Road, Kowloon, Hong Kong
(MTR Prince Edward – Exit E. short 5 min walk to Ma’s Restaurant)
Warung Malang (indon) :
Opening hours: 10am – 11pm
Address: Flat B-2, 2/F, 9-11 Pennington Street, Causeway Bay, Hong Kong Island
(3-min walk from Exit F1, Causeway Bay MTR Station)
Hyatti Restaurant :G/F, 42 Hoi King Street, Tai Kok Tsui
2-min walk from Exit C4, Olympic MTR Station
Opens from 11.30am – 2.30pm and 6.30pm – 10pm
Oh Food Arabic Halal Cuisine:
Flat A & B, 11/F, Southern Commercial Building, 11 Luard Road, Wan Chai
(3-min walk from Exit B1, Wan Chai MTR Station)
Opens from 11.30am – 3.00pm and 5.00pm – 10.00pm
Big Pizza :
G/F, new Mandarin Plaza Tower B, 14 Science Museum Road, Tsim Sha Tsui
(5-min walk from Exit D1, Hung Hom MTR Station)
Delivery no.: 3622 3622
|
|
|
|
|
|
|
|
Sayangnya tak da direct airport bus dari airport ke Disney. Kena bertukar dari bus kes train juga. Kalau nak ke Disney guna airport bus boleh naik shuttle bus S1 dan turun kat Tung Chung MTR Station. Dari situ tukar naik MTR train ke Sunny Bay untuk ke Disney. Bila dah sampai area Disney nanti ada shuttle bus yang akan bawak ke area Disney Resort. Kalau tak guna je train sepenuhnya tapi masih kena tukar2 MTR station.
|
|
|
|
|
|
|
|
hi all,
nk tnya sini ada x kenai2 travel agent yg buat ke hongkong n shenzen during 30/12-3/1/2018??
nak tau cost baper lah... |
|
|
|
|
|
|
|
xde kenal...saya suka g jalan sndiri je lebeh jimat
|
|
|
|
|
|
|
|
Calla lily replied at 30-10-2017 04:51 PM
Boleh bawak masuk makanan ke dlm Disneyland?
I baca kata derang check bag bila nak masuk
Kalau b ...
masa saya ke sana lepas je, tapi kena pandai pack la, jgn la bungkus makan sampai nampak sangat .kita masuk 4 adult kena pandai n muka friendly , bual kat security to.. |
|
|
|
|
|
|
|
zaziot replied at 31-10-2017 03:06 PM
bole tau hotel apa u bok kt hk tu..uols bpe org
kita ada 4 adult plus 1 kid 4yrs , we choose Regal Kowloon at East Tim Sha Shui .suka area sini bab tak penuh sesah dgn org2, view pun ok sangt2 nampak Victoria Harbour, kebetulan masa to China National Day, nampak Fireworks dari bilik hotel tak payah n ke waterfront |
|
|
|
|
|
|
|
4 adult ni amek 1 bilik ke
|
|
|
|
|
|
|
|
sape penah pegi aberdeen fishing village? floating restoran dia tu halal ke ye..seafood |
|
|
|
|
|
|
| |
|