Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1234Next
Return to list New
4446
View
94
Reply

[Tempatan] Lelaki hina Puteri Johor ditahan

[Copy link]

Author: EJALTI    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-7-2017 10:25 AM | Show all posts |Read mode
Lelaki hina Puteri Johor ditahan

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2017/07/245236/lelaki-hina-puteri-johor-ditahan

Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 17 Julai 2017 @ 12:22 AM

Sabran Md Sani
sab@hmetro.com.my


GAMBAR hiasan.

LELAKI berusia 25 tahun ditahan selepas dipercayai memuat naik kenyataan jelik menerusi Instagram terhadap Puteri Johor, Tunku Tun Aminah Sultan Ibrahim dan Institusi Diraja Johor.

Ketua Polis Johor, Datuk Wan Ahmad Najmuddin Mohd berkata, lelaki berkenaan ditahan polis Negeri Sembilan di Ampangan Negeri Sembilan, hari ini.

"Pada lebih kurang 6 petang, Polis Kontinjen Johor menerima satu laporan mengenai kenyataan jelik yang di muat naik melalui Instagram terhadap Yang Amat Mulia Tunku Tun Aminah dan Institusi Diraja Johor.

"Sehubungan itu kertas siasatan dibuka untuk siasatan lanjut serta mengesan individu yang dipercayai memuat naik kenyataan jelik itu," katanya dalam kenyataan di Johor Bahru, malam tadi.

Wan Ahmad Najmuddin berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi Multimedia 1998 yang jika sabit kesalahan boleh didenda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya dan boleh didenda RM1,000 bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.

Pengguna media sosial perlu lebih berhemah ketika menggunakan kemudahan media sosial.

"Polis tidak teragak-agak mengambil tindakan terhadap sesiapa yang didapati menyalahgunakan media sosial, katanya.

Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:27 AM | Show all posts
kalau nak mengata pn mengata dlm hati je laa xde sape yg tahu kecuali kamu dan tuhan

Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:29 AM | Show all posts
lagi berminat nak tau kenyataan jelik apa tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Oh xsempat nak nafi kata kena hacked eh.. ahh nasib xbaik
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:31 AM | Show all posts
Apa dia ni cakap?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2017 10:32 AM | Show all posts
Satu kes yg hina TMJ, dah diampunkan oleh TMJ rasanya...

huntung la kerabat2 nih....
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:33 AM | Show all posts
apa dia komen?

#pastisenak ke?
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:33 AM | Show all posts
apa yg jelik dikata pemuda tu

mesti pasal putri nk kawen omputeh..lelaki melayu terguris hati masih tidak dlm list pilihan anak dara raja.
#silabermimpi
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Dekkk yang kau meroyan bagai JDT ditakluk VOC tu kenapa dekkkk????

Orang sekarang semua nak gene bagus2 dekkk....bukan macam zaman dulu2 perkahwinan diraja untuk memperluaskan kuasa.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Dekkk yang kau meroyan bagai JDT ditakluk VOC tu kenapa dekkkk????

Orang sekarang semua nak gene bagus2 dekkk....bukan macam zaman dulu2 perkahwinan diraja untuk memperluaskan kuasa.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Dekkk yang kau meroyan bagai JDT ditakluk VOC tu kenapa dekkkk????

Orang sekarang semua nak gene bagus2 dekkk....bukan macam zaman dulu2 perkahwinan diraja untuk memperluaskan kuasa.

Kau ingat raja2 nak gene berkerak ke dekkk.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Suka sangat tengok citarasa puteri johor ni.

Thumb up.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 17-7-2017 10:33 AM
apa yg jelik dikata pemuda tu

mesti pasal putri nk kawen omputeh..lelaki melayu terguris hati m ...

Kannnn simpan jelah benih2 diorg tu kot2 kalau ada Indon nak.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:42 AM | Show all posts
segala puji2an buat johor royalty
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:48 AM | Show all posts
Sesiapa yang membaca kenyataan jelik pemuda itu akan merasa marah......
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:49 AM | Show all posts
knp x de putera/puteri  melayu kawen ngn ank raja omputeh... asik dapat omputeh biasa je...alang2 cari prince/princess.... barulah mendonia
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-7-2017 10:49 AM | Show all posts
nobito replied at 17-7-2017 02:34 AM
Dekkk yang kau meroyan bagai JDT ditakluk VOC tu kenapa dekkkk????

Orang sekarang semua nak gene  ...

Mohon tepek royanan adek tuh...
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:50 AM | Show all posts
So apa Komen sheols tu?
Berkaitan #pastisenak kah?
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:09 AM | Show all posts
apa je la yang nak didengki dengan kaum kerabat selatan nih.. doakan yang baik-baik, sudah la..
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
EJALTI replied at 17-7-2017 10:49 AM
Mohon tepek royanan adek tuh...

Yang ni kot sis...
FB_IMG_1500260412500.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:12 AM | Show all posts
kechikchomel replied at 17-7-2017 10:29 AM
lagi berminat nak tau kenyataan jelik apa tu

sama la...
nak tau gak apa yang dia kata sampai kena tahan.

Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:19 AM | Show all posts
macam macam.................
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
shida81 replied at 17-7-2017 10:49 AM
knp x de putera/puteri  melayu kawen ngn ank raja omputeh... asik dapat omputeh biasa je...alang2 ca ...

Jawapannya kerana Allah belum mengizinkan....tu aje.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:24 AM From the mobile phone | Show all posts
shida81 replied at 17-7-2017 10:49 AM
knp x de putera/puteri  melayu kawen ngn ank raja omputeh... asik dapat omputeh biasa je...alang2 ca ...

Ada.. Kerabat Selangor. Yang kawen dgn orang perancis tu. Mamat tu kerabat perancis juga tak silap Akak lah.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
EJALTI replied at 17-7-2017 10:49 AM
Mohon tepek royanan adek tuh...

Tak payah! Itu sama aje menyebarluaskan kejelikan. Tak pasal2 nanti.......inilah yg dikatakn sebab pulut santan binasa. Ibarat tau sungai ada buaya, ko terjun memang menempah mautlah jawabnya. Lagi pula kenapa sebok sangat nak menjelik2kan orang.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.118146s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list