Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
545
View
17
Reply

[Tempatan] Gandingan Dr M-Anwar cetus panik dalam Umno, kata Dzulkefly

[Copy link]

Author: GhostWalking    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-7-2017 09:09 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
PETALING JAYA: Dr Dzukefly Ahmad berkata menteri Umno menyerang Pakatan Harapan susulan pengumuman barisan kepimpinan gabungan itu kerana mereka tidak lagi melihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai pemimpin yang berdaya maju untuk parti pemerintah.

Merujuk kepada keadaan panik dalam Umno dan seraksi sebilangan menteri kanan, pengarah strategik Amanah menyifatkan serangan mereka sebagai amat buruk dan tidak selaras.

Pengukuhan gandingan lagenda Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengkagumkan mereka.

Pakar strategi Umno dan spin doctor mereka, termasuk penulis blog, terperanjat, oleh sebab itu kenyataan mereka tidak lagi teratur. Lebih teruk lagi cubaan ahli akademi mereka di menara gading mereka, kata Dzulkefly.

Beliau menambah tuntutan terkini Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) untuk merampas aset yang dibeli dengan wang yang dikaitkan dengan dana pelaburan milik negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB), dan sabitan jenayah terhadap ramai kenalan Low Taek Jho (Jho Low) dan pengakuan mereka di mahkamah Singapura, menjadikan Najib pemimpin yang pincang dalam Umno dan BN.


Dzulkefly berkata ketiadaan komen dari menteri-menteri bijak dari Umno, seperti Khairy Jamaluddin, Datuk Seri Johari Ghani dan Datuk Nur Jazlan Mohamed, selepas pengumuman DoJ bulan lalu, menunjukkan mereka tahu tidak berbaloi lagi mempertahankannya.

Lebih teruk lagi, Umno berdepan keretakan dalam parti. Ringkasnya, selepas 2 sesi mengetepikan pemilihan parti, deram-derum dan perasaan yang tersembunyi semakin bertambah. Keretakan dalam kepimpinan tertinggi Umno adalah rahsia terbuka.

Menurut Dzulkefly, sumber dalam Umno mengatakan ada 2 jalur pemikiran mengenai tarikh mengadakan pilihan raya umum akan datang.

Ketua-ketua bahagian yang berterusan menikmati faedah kewangan melalui naungan politik mahu melengahkan pembubaran Parlimen selama mungkin, iaitu sehingga pertengahan tahun depan.

Bagaimanapun, pemimpin akar umbi lain yang menderita, seperti rakyat biasa, mahu pembangkang ditewaskan secepat mungkin. Justeru, Najib terbelah bahagi, kata Dzulkefly, sambil menambah Najib terkenal suka mengelak daripada mengambil risiko.

Pemimpin Amanah itu berkata usaha Najib untuk mendekati Pas tidak disenangi pemimpin akar umbi Umno, seperti juga usaha Presiden Pas untuk mendekati dengan Najib ditentang oleh pemimpin akar umbi Pas.

Tidak ada penyelesaian dalam masa terdekat, dan keadaan ini amat menyeksakannya.


FMT
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Gandingan paling bodoh dalam sejarah Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Gandingan paling bodoh dalam sejarah Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:32 PM | Show all posts



kesian ..  geng2 umngok pulak

terlompat2 .





Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Zulkiplai ni...??siapa pula?..
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Politics is the art of impossible. Lagi mau hairan
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 10:51 PM | Show all posts
mahathir cium anuar
umno cium pas
geng mahathir cium pakatan rakyat

dalam politik semua drama. semua gila kuasa dik. toksah gaduh2.  kita ni dh lah tak kaya nak bodohkan diri jadi macai watpe.

cuba tengok rashiman dalam diam2 dapat samsung j9 jadi macai kita ni beras pun tak dapat kain pelikat jauh sekali.
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapa kata Anwar, Jibun & Madey bodoh
Aku gelakkan je
Org cakap bingai tak boleh diajar
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Sapa kata Anwar, Jibun & Madey bodoh
Aku gelakkan je
Org cakap bingai tak boleh diajar
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:09 PM From the mobile phone | Show all posts
aku nmpk semua strategi partai politaik nowdays semua bangang2 belaka..so aku ambik keputusan utk mendiamkan diri..

mohon Yusuf Azmi, Lando & uncle kentang bukak parti politik baru..
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Dasyat anwar..duk dlm.penjara pun boleh buat najib kecut. Tp ironi sgt. Bkn mahathir ke yg masukkan anwar dlm penjara dulu?

Nurul izzah tu ada ke kempen sama2 dgn mahathir?
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2017 11:50 PM | Show all posts
tk bodoh ...cuma satu gandingan yg lemah.sorang dlm jail...sorang kubur kata mariiii
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 12:02 AM From the mobile phone | Show all posts
dimanakah u turn paling bahaya dalam malaysia?
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 12:14 AM From the mobile phone | Show all posts
mjla replied at 17-7-2017 11:02 PM
Sapa kata Anwar, Jibun & Madey bodoh
Aku gelakkan je
Org cakap bingai tak boleh dia ...

Rakyat yg pilih anwar,madey,ajib....
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 12:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Setiap kali depa ckp gandingan madey-anwar....aku tersenyum apabila teringatkan 'gang reformasi' 'bertempur' ngn pasukan keselamatan masa madey jd pm dulu....
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 12:39 AM | Show all posts

Kalo Udah Macam Ini Tun

GhostWalking replied at 17-7-2017 09:09 PM
PETALING JAYA: Dr Dzukefly Ahmad berkata menteri Umno menyerang Pakatan Harapan susulan pengumuman b ...

Baek tukor je nama jadi Pakatan Kapan..

Maksud kapan bagi Tun & Ketum tak sama..  Bagi Tun kapan itu kain kafan & bagi Ketum "kapan lolosnya"..
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 02:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Gandingan org tua2.
Menarik drama ni, tak sabar nak tengok pakatan lingkup... mencecet lari org2 tua..
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 02:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Gandingan org tua2.
Menarik drama ni, tak sabar nak tengok pakatan lingkup... mencecet lari org2 tua..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.108394s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list