Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1402
View
47
Reply

[Dunia] Prof Siti Musdah Mulia: Boleh Kahwin Kafir

[Copy link]

Author: Abah_Kau_Mulhid       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-7-2017 02:56 AM | Show all posts |Read mode
Muslimah Boleh Kahwin Kafir C Prof Siti Musdah Mulia
By Some Random Guys -  June 11, 2017
SHARE Facebook Twitter  



Putrajaya: Tidak perlu untuk menganut Islam sekiranya agama tersebut tidak membuahkan ketenangan jiwa, dan perbuatan seks sumbang sesama jantina adalah halal menurut al-Quran, dakwa Profesor Dr Siti Musdah Mulia. Prinsip Islam itu sendiri adalah rahmatan lil alamin (rahmat untuk seluruh alam), menurutnya lagi.

Profesor Universiti Islam Negeri (UIN) Jakarta itu menerangkan bahawa perbuatan seks sumbang sejenis adalah tidak haram, asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang dan rasa tanggungjawab.

Tokoh yang dikagumi oleh ramai di Malaysia itu berkata, Sekiranya orang gay melakukan perhubungan seks dan melakukannya dengan perasaan cinta dan tanggungjawab, apa yang salahnya tentang itu? Quran lebih menekankan mengenai pelakuan.

Apa yang haram ialah perbuatan seks yang tidak bertanggungjawab, yang menyakitkan orang dan membuat orang sakit atau terseksa, tidak kisah mana-mana orientasi seks, katanya lagi.

Tegasnya, Tidak ada apa-apa kesalahan untuk menjadi Muslim gay. Terdapat sekumpulan Muslimah lesbian di Jawa Barat ahli-ahlinya kerap melakukan solat berjemaah dan bersedekah kepada anak-anak yatim. Mereka lebih Sufi dari orang-orang lain. Cuma Tuhan yang berhak untuk menentukan orang itu bersalah atau tidak, beriman atau tidak.

Beliau juga mendakwa kaum Muslimah berhak untuk mengahwini pasangan yang kafir, kerana terdapat khilaf ulama berkenaan perkara tersebut. Lagipun, keseluruhan hukum fiqh dalam perkahwinan hanyalah ciptaan manusia, dakwanya lagi.

Beliau berkata, Dengan proses globalisasi, tidak dapat dielakkan untuk manusia lebih mudah berhubung dengan sesama sendiri. Mengapa ianya diharamkan sedangkan ulama sendiri ada pandangan yang berbeza mengenai isu tersebut?

Saya beritahu mereka bahawa keseluruhan hukum fiqh mengenai perkahwinan adalah rekaan manusia, tidak ada satu pun daripadanya bersumberkan faks dari syurga. Kenapa perlu takut? Tuhan tidak akan marah, Dia sungguh bijaksana, katanya lagi.

Apabila ditanya tentang keperluan untuk beragama memandangkan agama Islam amat bersifat kontekstual, beliau menjawab, Itu bergantung kepada individu tersebut. Sekiranya lelaki tersebut atau perempuan tersebut menganggap bahawa agama tidak membawa ketenangan kepada jiwa, lalu tidak ada gunanya untuk mempunyai agama. Ikut sahaja nurani kamu, serius.

Sedar akan penentangan majoriti umat Islam terhadap pemikirannya itu, beliau mendesak campur tangan pihak kerajaan untuk mengharamkan ajaran Islam yang menjadi anutan mereka dan hanya menggunakan Islam versinya sahaja, yang sesuai dengan prinsip rahmatan lil alamin.

Pihak kerajaan sepatutnya mengambil pendirian tegas dan berkata bahawa ajaran agama yang hanya boleh diterima di negara ini adalah yang sesuai dengan prinsip-prinsip demokrasi, Pancasila (dasar falsafah negara) dan prinsip Islam sebagai rahmatan lil alamin rahmat kepada semua manusia. Itulah. Kenapa takut? tegas beliau.

https://www.menara.my/muslimah-boleh-kahwin-kafir-prof-siti-musdah-mulia/
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 03:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Mata dia...psikopath
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 04:00 AM | Show all posts
Memandai jer Professor ni kata Isle itu rahmatan lil alamin (rahmat untuk seluruh alam),....Prrrrrrrpfffftght

Wallahualam.
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 04:26 AM From the mobile phone | Show all posts
mommymonster82 replied at 18-7-2017 03:03 AM
Mata dia...psikopath

Macam mata Joy Refva ai tengok. Tajam menikam pandangan mata.  
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 04:27 AM From the mobile phone | Show all posts
mommymonster82 replied at 18-7-2017 03:03 AM
Mata dia...psikopath

Macam mata Joy Refva ai tengok. Tajam menikam pandangan mata.  
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 07:25 AM | Show all posts
Mata stomek menagih batang tebal nan panjang......
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Tokoh yg di kagumi oleh ramai di Malaysia?wow........
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:24 AM | Show all posts
CardiGans85 replied at 18-7-2017 08:21 AM
Tokoh yg di kagumi oleh ramai di Malaysia?wow........

ayat macam nak menganjing orang malaysia jer
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:27 AM | Show all posts
Saya beritahu mereka bahawa keseluruhan hukum fiqh mengenai perkahwinan adalah rekaan manusia, tidak ada satu pun daripadanya bersumberkan faks dari syurga. Kenapa perlu takut? Tuhan tidak akan marah, Dia sungguh bijaksana, katanya lagi.
Perkara yg sama dgn ayat di atas ini. Ianya adalah rekaan manusia jua.

Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Pasni main dgn anjing tepi jalan pun bolehhh.. asal penuh kasih sayang.. yuckssss "roll eyes"
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Gay boleh asal berasaskan kasih sayang... emmmm, ni mmg terpesong abis..
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Aduhh, org indon mmg macam ni ea?? Pastu org malaysia pun sokong. Asl org indo x sokong lak?? @EJALTI sila beri sepatah 2 kata
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 09:11 AM From the mobile phone | Show all posts
acong idop lg ek.... tuhan zeus anto blk ke bumi ke ape?
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 09:14 AM | Show all posts
Mula2 sokong gay, pasni sokong incest pulak... asalkan penuh kasih sayang katanya
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
MissNigga replied at 18-7-2017 08:24 AM
ayat macam nak menganjing orang malaysia jer

Me sbg org Malaysia,kagum dgn statement berani ni sis..ramai kah pemuja beliau di tnh air ku ini?
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 09:58 AM | Show all posts
Maideen. replied at 18-7-2017 04:00 AM
Memandai jer Professor ni kata Isle itu rahmatan lil alamin (rahmat untuk seluruh alam),....Prrr ...

kembalilah kepada islam sebeneeeerrrrrrrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:00 AM | Show all posts
ala kalau dah indon apa yang heran...solat tarawih pun 7 minit 20 rakaat...
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:00 AM | Show all posts
lkick2113 replied at 18-7-2017 09:58 AM
kembalilah kepada islam sebeneeeerrrrrrrrrrr

Dia buleh kata Isle itu rahmatan lil alamin (rahmat untuk seluruh alam), hahahahahahaha

Vongok punya Professor
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:02 AM | Show all posts
CardiGans85 replied at 18-7-2017 08:21 AM
Tokoh yg di kagumi oleh ramai di Malaysia?wow........

serius cucuq x kenai pon tokoh ni...
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:02 AM | Show all posts
Maideen. replied at 18-7-2017 10:00 AM
Dia buleh kata Isle itu rahmatan lil alamin (rahmat untuk seluruh alam), hahahahahahaha[/backc ...

hanya islam menjamin kesejahteraan maideen.
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts
chazey replied at 18-7-2017 04:26 AM
Macam mata Joy Refva ai tengok. Tajam menikam pandangan mata.

Yep betoi chazey...   
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:15 AM From the mobile phone | Show all posts
cucuq replied at 18-7-2017 10:02 AM
serius cucuq x kenai pon tokoh ni...

Itu la..me pun x knl. Tau pun sbb baca article ni..Sy x penah nmpk pun kt forum perdana mana2 kt sini. Klu d kagumi ramai,tentu2 da msk tv mcm Al Habib Ali Zaenal Abidin.
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:18 AM | Show all posts
CardiGans85 replied at 18-7-2017 10:15 AM
Itu la..me pun x knl. Tau pun sbb baca article ni..Sy x penah nmpk pun kt forum perdana mana2 kt s ...

kan betul2..atleast mesti lah kite pernah tgok muka die ni kat mne2 kt malaysia ni..cucuq pon msuk sini bru tau kewujudan tokoh ni
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:35 AM | Show all posts
yindon yindon......

perempuan muda menyundet di negara tetangga,
perempuan tua mencabul budak-budak muda,
lelaki muda menyamun mengunyit memperkosa,
lelaki tua melantak daging manusia,
pondan tua muda mencapub kat forum malaysia.

yindon, bangsa gagal total.
Reply

Use magic Report

Post time 18-7-2017 10:39 AM | Show all posts
sape dia niii..
takut jerk bca statement dia
patut la kat indon ramai jerk yg kawin berlainan agama
tengok mata dia pun da menakutkannn..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.211851s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list