CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 4258|Reply: 0

WARRANTY CARD UTK TV masalah kepada pengguna

[Copy link]
Post time 4-9-2018 11:38 AM | Show all posts |Read mode
di sini i nak tanya siapa siapa pernah beli tv lepas beberapa hari je tv rosak ??? dan tidak termasuk dlm warranty menyebabkan sama ada you kena repair atau beli baru lain brand ???
di sini i pernah kena tv rosak lepas tu toshiba kata internal kaca pecah dan ia tidak termasuk dlm warranty card ??? pernah report juga tppm tapi result nya amat kecewakan dan tidak membantu saja saja membazirkan masa dan wang ke atas tv.

kenapa semasa mempamerkan tv dia org langsung tak kata terms & conditions dalam warranty card ??? apa yg termasuk dan apa yg tidak ??? semasa kena kes ni i juga buat research byk org kena tv rosak, padahal berada dalam tempoh warranty tu , dan byk masalah berlaku , contohnya spare parts tidak keluar just dalam tempoh 3 tahun je ??? / repair kos tinggi gila / pengeluar tv mengunakan mcm mcm alasan tidak bagi warranty atau ganti atau tanggung kos ke atas tv baru / mcm mcm masalah pelik berlaku bila baru saja beli tv dah ada masalah etc...

di sini disebabkan masa i beli smart tv tu beribu ribu kos baru nya , jadi i pilih utk tanggung kos repair yg cecah satu ribu...
sebab  beli satu smart tv sebesar 55" kena kurangkurang 2.6k ++ dibandingkan tv biasa yg hanya 800-1000 utk 40" tv.

harap para pengguna dapat kongsikan pengalaman semasa beli tv baru... memang warranty tu tak bermakna apa langsung.
dan dalam warranty card tersebut tidak menyebut apa apa terms yg tidak termasuk dan sebagainya, seumpamanya pengeluar tv boleh bagi apa sahaja alasan jika tidak mau compensate consumer.  yg peting sekali ialah SC toshiba tu langsung tak bagi apa apa suggestion bila berlaku masalah just kata company rejected repair balik tv. suruh angkat balik buang ??? ni yg amat mengecewakan saya sekali lagi. so di sini baik beli saja tv dekat tempat tinggal you dan bila ada masalah berlaku senang sikit nak settlekan tempat you.  

di malaysia sini , memang berlaku byk kes pelik i pernah jumpa, salah satu  contoh di atas warranty card tak masuk kos repair  walau dlm tempoh dia??? ; report polis kes kena rampas brg , bila pergi report polis hanya nak kes senang bikin, org kena rampas diminta bukti ??? dan org yg rampas tidak dikenalpasti dan tidak dipedulikan ??? padahal polis kena lah buat sesuatu bukan nak minta bukti daripada org yg dikena ??? ; etc

so kita semua kena jaga lah sendiri masing masing seumpananya rules tidak protect kita semua....be smart yourself....







Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-3-2024 11:15 PM GMT+8 , Processed in 0.055968 second(s), 27 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list