Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3062
View
47
Reply

[Tempatan] HONDA NAIKKKKKKKK ... harga

[Copy link]

Author: damian_lee    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-2-2020 05:47 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
KUALA LUMPUR: Honda Malaysia menaikkan harga beberapa keretanya antara lima hingga sembilan peratus, bergantung kepada model dan varian, berkuatkuasa serta merta.

Ia membabitkan tiga model iaitu Jazz, City dan CR-V.

Syarikat itu dalam kenyataannya berkata, kenaikan harga bagi kereta Honda terpilih itu susulan semakan semula ke atas insentif khas kereta pemasangan tempatan (CKD).

Insentif khas ini berbeza daripada peraturan penilaian eksais diumumkan sebelum ini, yang dijangka tidak memberi kesan kepada harga kenderaan.

Honda Malaysia akan mematuhi sepenuhnya keperluan terkini itu. Pelarasan harga akan diseragamkan di semua 100 pengendar Honda seluruh negara, katanya.

Berdasarkan pelarasan harga baharu itu, model CR-V varian 2.0 2WD

Standard menyaksikan kenaikan tertinggi sebanyak 9.25 peratus di Semenanjung Malaysia, dengan harga terbaharunya kini adalah RM151,100.

Sementara itu, kenaikan paling kecil menyaksikan harga baharu model City varian V meningkat 5.3 peratus.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 21-2-2020 05:50 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 05:53 PM | Show all posts
Bukan kita mesti beli honda hari2 kan
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
JohnnyLever replied at 21-2-2020 05:50 PM

Ang saja..tambah cuka kat luka dihati pencacai
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-2-2020 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 21-2-2020 09:54 AM
Ang saja..tambah cuka kat luka dihati pencacai

Bukan kita beli honda hari2

Hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 05:56 PM | Show all posts
Tak perlu risau. pakai aje kereta yang ada
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 05:57 PM From the mobile phone | Show all posts
damian_lee replied at 21-2-2020 05:56 PM
Bukan kita beli honda hari2

Hahahahaha

Hahaha.. Kannnnn.. Dulu janji lain skrg ckp lain.  Arwah rapizi dulu baik orgnya walaupun kaki kencing rakyat.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Siapa mak lampir dan pak lampir ini?
FB_IMG_1582279407090.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 06:04 PM | Show all posts
Dah pakai Honda..buat masa ni blm nak tukar lg..elok je lg motor tu,isi minyak jln
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Kita tak beli honda hari hari

Kita ada perotiga dan peroempat menyusul
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Keta Jepun celop bukan JDM.
Masih kah kau ingat kata2 hikmat sapa tuh?
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Honda naik harga kita beli toyota
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 06:21 PM | Show all posts
Boomibulat replied at 21-2-2020 06:04 PM
Dah pakai Honda..buat masa ni blm nak tukar lg..elok je lg motor tu,isi minyak jln

ada jugak honda, masih ramai lagi yang mengharapkan volvo, bas.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 06:22 PM | Show all posts
damian_lee replied at 21-2-2020 05:56 PM
Bukan kita beli honda hari2

Hahahahaha

paling teruk mereka cakap kita makan kereta honda hari2
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Syukur Malaysia masih selamat.
Tak per kita sanggup tunggu keta terbang tak jadi tu.
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 07:58 PM | Show all posts
kena kencingggggggggg...
lagi...



hahahahahahaaha
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 08:31 PM | Show all posts
Guan Eng nafi harga kenderaan naik

KUALA LUMPUR: Menteri Kewangan, Lim Guan Eng, hari ini menafikan harga kereta akan meningkat memandangkan kerajaan belum mencapai sebarang persetujuan berkaitan penstrukturan semula duti eksais.

Beliau berkata, perubahan itu - sekiranya ada - tidak akan memberi kesan ke atas kadar duti eksais semasa.

Sekiranya ada sebarang perubahan, ia mesti dilaksanakan secara berperingkat dan bukannya tiba-tiba. Kita sedang berbincang mengenai perkara itu bagi memastikan ketelusan (dari segi pelaporan) supaya kita boleh terus memenuhi obligasi kita terhadap Pertubuhan Perdagangan Dunia, katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian selepas melancarkan Belanjawan 2020: Skim Jaminan Kerajaan untuk Perusahaan Kecil dan Sederhana oleh Syarikat Jaminan Pembiayaan Perniagaan Bhd (SJPP) di sini.

Lim berharap semua pihak menunggu pengumuman rasmi daripada kerajaan dan tidak terpengaruh dengan sebarang spekulasi di dalam pasaran.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan mengenai potensi kenaikan harga bagi kenderaan yang dipasang di peringkat tempatan susulan kemungkinan penstrukturan semula duti automotif.

Menurut laporan berkenaan, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri serta Kementerian Kewangan sedang berbincang untuk menentukan kadar semakan bagi dasar duti eksais melibatkan kenderaan yang menjalani pemasangan tempatan. - BERNAMA









Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 08:32 PM | Show all posts
kemaruk replied at 21-2-2020 08:31 PM
Guan Eng nafi harga kenderaan naik

KUALA LUMPUR: Menteri Kewangan, Lim Gu ...

sorry bangkem terpost berita palsu

@SKMM sila report bangkem
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Bulan 5 nanti semua kereta naik harga kan?
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2020 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
naik harga sbb tak pakai formula rapiji
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list