Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
4678
View
134
Reply

[Tempatan] Rakyat menderita kenaikan kos sara hidup ketika Perikatan Nasional memerintah

[Copy link]

Author: Knights    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 22-5-2020 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Tadi dgr berita kat radio ada peniaga kena kompaun RM2 ribu lebih sbb jual harga tinggi dari harga kawalan..penjual ayam rasanya.. so uols guna la kuasa pengguna,tinggi sgt report la...
Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 22-5-2020 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
minah_selekeh replied at 22-5-2020 02:45 PM
Ntahnya.. Memang trend dia macam tu.. Ni mesti tak penah mengikuti perkembangan harga ayam..

selekeh tak payah  lla sembang ..
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 03:10 PM | Show all posts
rindu zaman najib...ayam seringgit
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila masanya klu time raya ayam turun harga sampai rm4 sekilo??? Bila????? Sape la yg undi ko dulu ni nik nazmi oiii?? Ingat org setiawangsa nu suka sngt kat dia ke??
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
ALDRIN replied at 22-5-2020 12:50 PM
Klu ikut sejarah MP Setiawangsa nih...rasa2 ramai lagi suka Datuk Fauzi n Zulhasnan.....Nik ni who r ...

Aje benoooo. Tak nmpk batang hidung lepas pru hari tu, datuk fauzi walaupun mantan, steady je dtg klu dijemput. Jumpa kat mana2 pun klu dia kenal mesti ajak borak punya. Tp tan sri tu aku kureng sikit.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Kahkahkah malaysiakini dh sama level utusan. Sikit lg bungkus
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by jari10 at 22-5-2020 03:19 PM
Bholatchomel replied at 22-5-2020 11:39 AM
sepanjang hidup akulah ... masa perayaan harga ayam tak pernah turun mesti akan ada naik.

tambah  ...


Apa lagi yg dorang boleh buat selain drp menghasut, membenci.. Spesies ungka setan hati hitam berkeladak. Sayang sekali hasutan itu x berkesan pun utk merubah sokongan pd usaha2 kerajaan mengembalikan kemakmuran negara. TT bodo
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Nah tt, ambil buat masak rendang ayam.
Screenshot_2020-04-13-09-23-24-1-1.png
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 03:52 PM | Show all posts
matchstick replied at 22-5-2020 12:50 PM
Masa awal2 puasa baru ni mak aku cakap harga ayam kt ganu rm4.50 je sekilo..mgkn sbb pembekal ayam ...

Masak nasi dagang ke?
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:04 PM | Show all posts
dess402 replied at 22-5-2020 02:32 PM
alasan ..  bukan takat ayam Aje , ikan tenggiri pun dah 35 hinggit sekilo . Kalau dulu2 dapat gak  ...

Beli direct aje drp penternak senang. ramai yg iklankan product mereka melalui media sosial sprt FB. Harga pun dptlah berpatutan. Boleh dikatakan murahlah sebab terus dr ladang/kolam. Area mama tunggu diorg cod ke rumah aje.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
x pernah x mengecewakan thread si @Knights ni...
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 22-5-2020 11:30 AM
kerajaan lambat bertindak punca utama harga ayam naik

Kenapa Masa kenaikan harga susulan pemansuhan GST mejelis setiausaha pakatan harapan Tak keluarkan kenyataan media?

Acaner tu?
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:39 PM | Show all posts
tak kira lah masa PH ke masa PN ke masa BN ke..ka;au harga ayam or barang naik.. rakayt kenalah bersuara..lol..yg radha dan akur tu..ok lah takper..kita bersangka baik dia mampu........... tapi takyah lah nak meroyan dgn yg komplain sbb dia komplain kerajaan bukan org yg mampu beli ayam walau brp harga..lol..sokong bawak rebah jer ni.........
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Cuba jangan cakap issue harga naik
X kira lah sapa yg perintah
Barang makanan basah kering kat Malaysia ni semendang mahal
Korang politik people cuba tunjuk bijak dgn isu yg betul
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Pkr time jd gomen tunggul kayu ke eh..bukan set penjubur ni majoriti dlm ph ke ? Tambahan dap kan rakan selessy? Napa salahkan atok 13 kerusimanifesto x tunai?
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 05:01 PM | Show all posts
ahahaha kos ayam naik salah kan PN

bila harga petrol turun ckp sb covid...

adoiyai

kos ayam naik sebab kome nak makan rendang....

Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 05:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Setuju sgt, aku cukup tak puas hati dgn harga macbook pro baru sampai 7999 hammjad sungguh PN
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
minah_selekeh replied at 22-5-2020 02:45 PM
Ntahnya.. Memang trend dia macam tu.. Ni mesti tak penah mengikuti perkembangan harga ayam..

Kannn.....golongan isteri dan anak2 perempuan dah lama tau sebab tiap2 tahun muka kami kena beli ayam.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 06:02 PM From the mobile phone | Show all posts
menda la merepek ni haha
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2020 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Dari dulu lagi menjelang musim perayaan harga barang naik la koneght weii
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list