Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
511
View
14
Reply

[Tempatan] SPRM Kedah tahan tiga Pegawai Undang-Undang Pulau Pinang

[Copy link]

Author: nazzse       Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-6-2020 12:07 PM | Show all posts |Read mode
ALOR SETAR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kedah menahan tiga Pegawai Undang-Undang Pulau Pinang termasuk seorang ketua jabatan kerana dipercayai terbabit kes rasuah.

Dalam operasi SPRM pada Isnin, tangkapan pertama dibuat di sebuah hotel di Pulau Pinang pada jam 12.15 tengah hari Isnin, membabitkan seorang suspek berusia 42 tahun.



Berikutan itu, dua lagi suspek berusia 29 dan 52 tahun ditahan di Pejabat SPRM Kedah antara jam 10.15 malam hingga jam 10.38 malam tadi.

Difahamkan, ketiga-tiga suspek terbabit meminta wang rasuah berjumlah RM500,000 dan menerima RM100,000 daripada seorang orang awam bagi memastikan kes komersial yang dilaporkan orang awam itu dituduh di mahkamah.

Pihak SPRM turut melakukan pemeriksaan di kediaman dan pejabat ketiga-tiga suspek sebelum menemui sejumlah wang.

Ketiga-tiga suspek dijangka direman di Mahkamah Alor Setar pagi ini, bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 17 (a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009.

Sementara itu, Pengarah SPRM negeri, Datuk Shaharom Nizam Abd Manap ketika dihubungi mengesahkan tangkapan dan meminta orang ramai yang menjadi mangsa kegiatan berkenaan tampil bagi membantu siasatan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 2-6-2020 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
penang???...wow.
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Perghhh.. Setengah juta..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-6-2020 12:19 PM | Show all posts
sarah82 replied at 2-6-2020 04:16 AM
Perghhh.. Setengah juta..

suspek2 tu rentas negeri siap, tengok2 kena masuk sekali..
Tak berbaloi dapat 200k je sorang
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 2-6-2020 12:19 PM
suspek2 tu rentas negeri siap, tengok2 kena masuk sekali..
Tak berbaloi dapat 200k je sorang

Depa masuk negeri sebab kerja? Tu la.. Alang3 masuk la penjara sebab 28 juta ka
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:23 PM | Show all posts
Sebab kes komersial utk dibawa ke mahkamah..?? Kes apa la agaknya.
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:26 PM | Show all posts
pegawai2 ramai ambik rasuah cuma bukti tu pandai simpan... agitchuw!
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Rosak pulau pinang bawah cina dap

lepas ni perlu serbu semua kondominium dan penempatan pulak, bagi flush PATI cina prc

orang Melayu kena usaha kuat bagi Melayu perintah semula Pulau Pinang
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
tungkai replied at 2-6-2020 12:23 PM
Sebab kes komersial utk dibawa ke mahkamah..?? Kes apa la agaknya.

Terowong pun boleh kira komersial
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 2-6-2020 12:29 PM | Show all posts
sarah82 replied at 2-6-2020 04:21 AM
Depa masuk negeri sebab kerja? Tu la.. Alang3 masuk la penjara sebab 28 juta ka

Dipanggil bagi keterangan kot.
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:29 PM | Show all posts
rosakkkkkkkkk
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 2-6-2020 12:29 PM
Dipanggil bagi keterangan kot.

Sekali kena tahan terus... Ermm
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:34 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 2-6-2020 12:30 PM
Sekali kena tahan terus... Ermm

Start la buat petisyen kaji balik bayaran saguhati pulau pinang ke kedah sarah

asal jajahan takluk kedah tu

sempat lagi sebelum pulau pinang jadi wuhan sepenuhnya
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2020 12:39 PM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 2-6-2020 12:34 PM
Start la buat petisyen kaji balik bayaran saguhati pulau pinang ke kedah sarah

asal jajahan tak ...

Hahaha.. Aku rasa.. Geng the patriot ada citer detail tentang perjanjian ni.. Cuba ang cari jat the patriot.
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2020 09:15 AM | Show all posts
CINA kepala penipu guang jeng tu bila nak sumbat lokap?  
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list