Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3329
View
50
Reply

[Politik] BN menang besar di PRK Chini

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-7-2020 08:36 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by safriehalim at 4-7-2020 09:34 PM

Barisan Nasional (BN) berjaya mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini apabila calonnya, Mohd Sharim Md Zain memperoleh kemenangan dengan majoriti 12,650 undi.

Beliau menewaskan dua calon Bebas, Datuk Tengku Zainul Hisham Tengku Hussin dan Mohd Shukri Mohd Ramli dalam pertandingan tiga penjuru Pilihan Raya Kecil (PRK) kali ini.

Pengumuman rasmi dibuat Pegawai Pengurus PRK DUN Chini, Datuk Zaliza Zulkipli di Dewan Utama Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Pekan sebentar tadi.

Mohd Sharim mendapat 13,872 undi, menewaskan Tengku Zainul yang mendapat 1,222 undi dan Mohd Shukri yang memperolehi 137 undi.

PRK DUN Chini adalah PRK ke-11 diadakan selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
IMG_20200704_212902.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 4-7-2020 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah

tak ada satu pun bendera KOMUNIS kelihatan sepanjang kempen

dan tak ada sekor pun komunis dan geng hancing datang menabur kencing
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa phancing x letak wakil? Mesti takut kekalahan berturut2 kan? lepas tu ada hati buat phacing plus taik nak rampas malaysia balik
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 08:45 PM | Show all posts
dizekni replied at 4-7-2020 08:38 PM
Alhamdulillah

tak ada satu pun bendera KOMUNIS kelihatan sepanjang kempen

harap2 lepas ni siasat parti DAPig kalau ada connection dgn raja dadah, LTTE, komunis, israel... haramkan terus sebelum PRU15.
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 08:48 PM | Show all posts
underground replied at 4-7-2020 08:45 PM
harap2 lepas ni siasat parti DAPig kalau ada connection dgn raja dadah, LTTE, komunis, israel... h ...

setuju= cepatkan tindakan.
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Keputusan rasmi ke ni??xkn la bebas kalah kot....diorg pmimpin yg berkaliber n berwibawa....x mungkinnnn
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 08:52 PM From the mobile phone | Show all posts
anony-mous replied at 4-7-2020 08:42 PM
Kenapa phancing x letak wakil? Mesti takut kekalahan berturut2 kan?  lepas tu ada hati buat phacin ...

kelako kan.. pastu gigih nak sapa jd pm hahs
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
underground replied at 4-7-2020 08:45 PM
harap2 lepas ni siasat parti DAPig kalau ada connection dgn raja dadah, LTTE, komunis, israel... h ...

Terbaik

semoga Muafakat dan Perikatan ambil serius
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
dino replied at 4-7-2020 08:52 PM
kelako kan.. pastu gigih nak sapa jd pm hahs

Nak jadi PM patutnya datang tunjuk muka

janji ubah allignment ECRL lalu chini ka

bina hospital ka

ini bayang pun tak nampak
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:07 PM From the mobile phone | Show all posts
peningkatan undi untuk calon bebas berbanding undi yang diterima ph pada pru lepas
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 4-7-2020 09:07 PM
peningkatan undi untuk calon bebas berbanding undi yang diterima ph pada pru lepas

diam la fundek...dah kalah tu buat la cara kalah..hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:19 PM | Show all posts
RASMI

BEBAS (1) - 1,122
BEBAS (2) - 137
BN - 13, 872
Majoriti - 12, 650

UNDI DITOLAK - 239
Peratus Mengundi - 73.87%

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Beribu-ribu tahniah



Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 4-7-2020 09:07 PM
peningkatan undi untuk calon bebas berbanding undi yang diterima ph pada pru lepas

dah kalah tu kalah la

next pru ph mmg takde langsung peluang haha
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah.. Kami nak tau megaladon dadah DAP yg kena tangkap
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:33 PM From the mobile phone | Show all posts
highcastle replied at 4-7-2020 09:19 PM
RASMI

BEBAS (1) - 1,122

Tersembur aku baca komen knights bila tengok angka rasmi kertas undi.

Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Knights replied at 4-7-2020 09:07 PM
peningkatan undi untuk calon bebas berbanding undi yang diterima ph pada pru lepas



Sorry knights.. Aku cuba nak serius.. Tapi lawak sangat komen ang
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:48 PM | Show all posts
Tahniah kepada YB Chini. Alhamdulillah.
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 09:50 PM | Show all posts
petanda awal komunis pakatan harapunahhh dari mukabumi mesia
Reply

Use magic Report

Post time 4-7-2020 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah bn
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list