Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
8030
View
114
Reply

[Tempatan] Tun M kena serang.Terkial2.Syed Saddiq a.k.a cucu atok pun mampu senyum je.Patutkah Atok ke bersara?

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-7-2020 11:08 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 13-7-2020 11:39 PM

DEWAN Rakyat hari ini membangkitkan semula isu peletakan jawatan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri yang didakwa punca kepada 'kekecohan' yang berlaku termasuk usul penukaran Yang di-Pertua (YDP) Dewan Rakyat.

Datuk Seri Shahidan Kassim (BN-Arau) berkata, "semua ini berlaku kerana Langkawi (Mahathir) berhenti lah hingga berlaku penukaran Speaker," katanya yang menjadi Ahli Parlimen ketiga berbahas usul berkenaan yang dibawa Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kenyataannya disokong Datuk Seri Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) yang memberitahu peletakan jawatan Mahathir membawa kepada pemilihan Perdana Menteri (PM) baharu.

Semua punca dari(pada) Langkawi. Agong sudah nasihat tapi dia nak berhenti juga. Kami terpaksalah cari PM lain.

"Dulu Tun lantik Lathefa Koya dan Tommy Thomas, kita tidak pertikaikan pun, sama saja dengan kita pilih Speaker (Dewan Rakyat)," katanya.

Mempertahankan diri, Dr Mahathir kemudian mencelah dan berkata, beliau meletak jawatan kerana tidak boleh bekerjasama dengan UMNO yang dianggap bukan seperti dulu.

"Apabila saya diberi pilihan untuk bekerjasama dengan UMNO dan UMNO bukanlah yang ditubuh dulu, tapi 'dihijack' orang tertentu, saya tidak boleh bekerjasama," katanya.

Bung Moktar mencelah kenyataan Mahathir, "UMNO satu saja. Dulu Tun yang ajar kami, kami ikut ajaran Tun," katanya.

Usul pengosongan kerusi YDP dibawa Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan diluluskan secara undi belah bahagian dengan 111 undi menyokong, berbanding 109 undi tidak menyokong serta seorang Ahli Parlimen tidak hadir, difahamkan Datuk Seri Dr Maximus Johnity Ongkili (BN-Kota Marudu).

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2020/07/599377/shahidan-bertikam-lidah-dengan-tun-m

Single Polls, Total 132 Users voted
Your User group have no permission to vote
Screenshot_2020-07-13-23-00-48-81.png
Screenshot_2020-07-13-23-27-07-50.png
IMG_20200713_232639.jpg
Screenshot_2020-07-13-23-01-26-07.png

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 13-7-2020 11:25 PM | Show all posts
Cucuuuuuuuuuuuuuuuu...........
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Cucu tahan kincit ke baru klimaks
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:48 PM | Show all posts
poll tak cukup 1 option.
- tun patut kembali ke pangkuan umngok.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:48 PM From the mobile phone | Show all posts
adoii gamba yg last tuhh
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelakar pic bawah tu....gelak aku terbayang Rohingnya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-7-2020 11:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Cucu ke cicit??
Rasakan SS
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 12:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Tgk Tun duduk lepas kene smash, i semacam kesian. Dia dh tak larat
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 12:18 AM From the mobile phone | Show all posts
I hilang hormat dgn tun bila tahu sebenarnya seorang PM yang lain mampu mendahulukan rakyat sebenarnya.
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 12:24 AM From the mobile phone | Show all posts
fealefea replied at 14-7-2020 12:18 AM
I hilang hormat dgn tun bila tahu sebenarnya seorang PM yang lain mampu mendahulukan rakyat sebenarn ...

Dahulukan rakyat lah sgat

Setakat bg bantuan pkp tu sesiapa pun boleh sbb bukan duit sendiri, duit negara apa ada hal kau cuma agihkan je. Kalau dahulukan rakyat idok le dia sbg menteri KDN di zaman PH luluskan perhimpunan tabligh yg menyumbang pd kluster covid terbesar kt Malaysia ni. Kalau xde kluster tabligh tu entah2 pkp kita setakat 2-4 mggu je.
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 01:16 AM | Show all posts
rasa kesian dekat Tun sebab dia dah Tua dan bukannya takde jasa pada negara ni pun... cuma sendiri yang resign haritu kan soo sooo ko sekolah tak?
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 05:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 14-7-2020 12:24 AM
Dahulukan rakyat lah sgat

Setakat bg bantuan pkp tu sesiapa pun boleh sbb bukan duit  ...

Ko rasa kelulusan perhimpunan tabligh tu di bawak ke meja menteri KDN ke????
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 05:59 AM From the mobile phone | Show all posts
dudaberhias replied at 14-7-2020 01:16 AM
rasa kesian dekat Tun sebab dia dah Tua dan bukannya takde jasa pada negara ni pun... cuma sendiri y ...

Sebabtu org cakap... Berhenti ketika zaman kegemilangan...
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 07:20 AM | Show all posts
Kesian tgk chedet kena mcm tu. Sebab dia orang tua.
Tapi sebab dia punya onar hadap ja la noh chedet.
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 07:29 AM From the mobile phone | Show all posts
aku bukak video tu tak boleh nak gelak pulak tgk atok kena serang mcm tu walaupon aku tak pernah suka atok, sampai senyap terduduk emm kesian pulak tengok
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 07:33 AM From the mobile phone | Show all posts
tiesza169 replied at 14-7-2020 05:59 AM
Sebabtu org cakap... Berhenti ketika zaman kegemilangan...

Tp pandai pulak dia pesan berhenti mkn sebelum kenyang..haha
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 07:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Adoi! Pic last tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 07:56 AM | Show all posts
x payah la mudah benau kesian nya.
dia yang sibuk menggatal nak berpolitaik lagi,
sekarang rasa kan la padah nya.

lagipun si tua ni bapak segala kroni,
dan anggap org miskin ni menyusahkan dia jer.
kalau dia masih PM lagi,
jangan harap la korang dapat rasa semua benefit masa PKP tu.  
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 08:20 AM | Show all posts
Dia ni jenis nak bekerja sepanjang hayat.. tak akan bersara dah lepas ni. Sayangnya kerjaya itu adalah politik.. Masa dia bersara beberapa tahun itu pun atas nama sahaja, sepanjang masa dia main tali dibelakang tabir.  
Dah excited semula mcm ni, keseronakan nak laga-lagakan orang tu, rebut kekayaan sesambil bantu kerjaya anak-anak, sehingga ada yg jadi billionaire, dah terbit semula.
Bila dia nak buat projek dia tak peduli siapa pun.. cuba ingat balik pasal ppsmi, tak peduli report dan kajian akademik bertahun-tahun dia nak buat semula sbb nak buat duit punya pasal. Kedegilannya .. ya ampun .. nak berjaya  persistency mcm ni memang salah satu syaratlah, tp masalahnya kerjaya politik ni melibatkan kehidupan rakyat.

Dia akan terus berpolitik dah lepas ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-7-2020 08:24 AM | Show all posts
tiesza169 replied at 14-7-2020 05:59 AM
Sebabtu org cakap... Berhenti ketika zaman kegemilangan...

Salah satu petua Tun kekal sihat, katanya itu petua dari mak dia.. Tapi saya dia tak praktikkan bila dia pegang kuasa.. Tak pernah kenyang..........
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list