Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
7824
View
118
Reply

Terlupa Ambil Lepas 'Cucuk' Di ATM, Shiela Abdul Bengang Duit Dikebas

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-1-2021 06:29 PM | Show all posts |Read mode
Malang tidak berbau apabila penyanyi Sheila Abdul terlupa mengambil wang yang dikeluarkannya dari mesin ATM dan dicuri oleh individu tidak bertanggungjawab ketika berada di sebuah pasaraya di Puncak Alam.








Mengaku insiden itu merupakan kecuaiannya sendiri, Sheila meminta individu tersebut memulangkan semula wang tersebut memandangkan pihak pengurusan pasaraya itu mempunyai rakaman daripada kamera litar tertutup (CCTV) itu.


Penyanyi berusia 33 tahun ini berasa terkilan dengan sikap tidak jujur individu tersebut yang berdiri dekat dengannya ketika itu.

"Saya mohon anda viralkan supaya individu yang mengambil duit saya itu sedar silapnya dan PM saya untuk minta maaf serta pulangkan duit itu. Saya faham di musim PKP ni ramai orang susah.

"Tapi itu bukan alasan untuk awak ambil kesempatan atas kecuaian orang. Asalnya saya memang berniat untuk sedekah disebabkan mungkin ni ada hikmah yang tersembunyi.

"Tapi setelah pengurusan Econsave Alam Jaya sendiri menunjukkan rakaman cctv wanita yang mengambil duit saya tu hanya berselisih dengan saya dan tidak jujur untuk pulangkan duit tu kepada saya. Saya jadi ralat.

"Saya hanya jarak beberapa tapak saja dari awak waktu awak nampak duit yang tertinggal di mesin atm itu. Apa salahnya kalau awak panggil saya dan pulangkan duit berkenaan," katanya.








Isteri kepada pemain gitar kumpulan Drama Band iaitu Ammar Habir itu turut berkongsi beberapa video memperlihatkan perbuatan individu tersebut di laman Instagram miliknya.




  



Menurut Sheila, dia sudah membuat laporan polis dan berharap individu tersebut tampil menghubunginya terlebih dahulu sebelum diambil tindakan seterusnya.




Kredit foto: IG Shiela




Rata-rata netizen turut meluahkan rasa berang terhadap perbuatan individu tersebut yang mengambil kesempatan terhadap kecuaian orang lain.




Sumber: mStar

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 15-1-2021 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
ibarat cuai leka cicir kan duit sndiri pastu kata org yg pergi kutip tu mencurik.. tp dlm kes ni aku pun x tau la nk kata guane semoga dpt balik la duit tu ye
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Terdesak sgt ke nk amik duit orang? Ke mmg sejenis dah biasa amik duit orang? Boleh je jerit panggil. Hurmmm
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg berniat mencuri la klu dh nmpk orgnye tp ambik kesempatan sbb org tu cuai...
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Aduhai dik awatla p mik duit tu awak boleh je pggil atau kejar tp Tula kalo jujur la
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
dh kalau bukan rezeki kan... ada lah tu yg x kena dgn duit tu
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:55 PM From the mobile phone | Show all posts
halahhhhh... ingatkan mat pet mana yg kebas duit tu, rupanya muslimah bertudung... adehhhhhh.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:55 PM | Show all posts
boleh sgt kalo dia nak pulangkan duit org tu, bukannya jauh mana lg pun...
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Ibarat bagi duit kat orang laaa kalau gtu kesnya...redha je lahh kak shela ooiii..dh xdok rezeki uols
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 06:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Org tu salah sbb amik duit tu.. die pon apsal cuai sgt?? Lepas tu boleh pulak cerita duit tu mmg nak buat sedekah.. alahaiiii
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Takde alasan kalau cakap tak tau mcm mana nak pulangkan duit, katakan masa tu dia tak pasti duit tu milik siapa.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:03 PM | Show all posts
bodohnya dh ambil duit lepas tu guna atm sama. lobenak
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pernah macamni di hometown aku dlm RM280. Org belakang aku panggil suruh ambil duit
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
refleCtion replied at 15-1-2021 06:56 PM
Ibarat bagi duit kat orang laaa kalau gtu kesnya...redha je lahh kak shela ooiii..dh xdok rezeki uol ...

kalau dia redha dan maafkan takpe la. untung orang yg curi tu. tapi kalau tak redha jenuh  nak menjawab kat akhirat esok. rasa2 boleh tak jawab depan Tuhan 'dah dia yg cuai, sy ambik la'. padahal kalau jujur boleh je bagi balik duit tu. susah nak cari orang yg amanah zaman ni.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Tetap nak berlagak kaya nak sebut sedekah.hujung2 dah sendu dia yg kedepan mohon rumah pprt
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by rosannazmia at 15-1-2021 07:30 PM

Hmm kwn akak kuar rm500 nak byr nursery tuk anak dia bln tu, anak dah berderet, yg bongsu tu baby, beranak umur pon dah msk 40an, seme mende dia urus, keje lagi, nak mik anta anak2 yg besar g sekolah lagi, kelam kabut sgt smp kat atm org tel lak.. Aiyoooo... Pusing naik keta cabut balik urus anak2 amik anta balik umah g keje smp kat keje tanya " mana duit aku rm500 td ek?"
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi klaka la budak yg amik duit tu ps da amik duit org bleh lak dy g guna atm yg sama..benak namati hbs la org tau data peribadi ko..bangangnyehhh
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan kata "niat utk sedekah" ker? Kalau cam tu halalkan jer , settle masalah.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Bdk tu mcm toleh nak panggil mula2 tapi syaiton lebih kuat pengaruh, maka selamatlah duit tu.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2021 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Nampak sangat memang nak curi. Ingat rezeki terpijak depan mata ke sis, duit orang tu slumber ambik. Padan muka viral
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list