Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
66315
View
1086
Reply

Rela Mati - Suhaimi Saad Tolak Vaksin COVID-19

  [Copy link]

Author: piao       Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-3-2021 12:55 PM | Show all posts |Read mode
Suhaimi Saad Tolak Vaksin COVID-19 - Rela Mati

Kenyataan Suhaimi Saad baru-baru ini sekali lagi menimbulkan kontroversi kepada warganet kerana dia secara terang-terangan menyatakan dirinya menolak vaksin COVID-19. Isu antivaksin mungkin sudah lama dibincangkan, namun dek kerana pandemik melanda, orang ramai menjadi lebih sensitif dengan golongan antivaksin ini.

Walaupun pelbagai saranan dan nasihat telah diberi oleh golongan ilmuan seperti Menteri di Jabatan Perdana Menteri ( Hal Ehwal Agama) Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri, namun golongan ini seakan tegar dengan pendirian sendiri.



Suhaimi Saad, menerusi postingnya menyatakan, dia tidak mengecam ulama atau mufti juga tidak berniat untuk menghasut sesiapa.

  


Aku tak kecam ulama atau mufti, tak juga berniat menghasut sesiapa. Apa pun hujjah orang, itu tidak akan semudah mudahnya mengubah pendirian aku. Sebab aku pun ambil dalil dari Al Quran.

Dalam Al Quran, Allah kata, kalau kau ikut cara hidup kebanyakan manusia atas muka bumi ni,nescaya kau akan disesatkan dari jalan Allah. Aku juga ada pegangan dari hadis sohih.

Tinggalkan apa yg meragukanmu dan ambillah apa yang tidak meragukanmu. So,fair.
tak perlu hasut dan tak perlu paksa. Apa pun dalil dan hujjah manusia, kalau kita ragu,
tinggalkan itu lebih baik.

Lidah boleh menipu,tapi hati takkan pernah berbohong. Aku 99% setuju dengan Ahmad Albob.
islam adalah agama Allah. Allah tak perlukan manusia atau sesiapa pun utk jaga agama Dia.

Kalau semua org dalam dunia ni sihat dengan dengan vaksin tu pun,itu tak akan menambah atau mengurangi apa apa pun di sisi Allah. Jaga agama lebih utama bagi aku berbanding vaksin.
dah berapa banyak vaksin yang mereka buat, tak menyumbuhkan pun. malah makin banyak pula penyakit baru.

Aku rela mati berbanding membiarkan agama Allah dihina dan diperbodoh bodohkan oleh musuh islam. Dan aku minta pada Allah agar Allah buka seluruh hati manusia khususnya para mufti dan ulama untuk melihat kebenaran dengan mata pandang Allah.

Mungkin niat Suhaimi hanya sekadar ingin meluahkan isi hatinya, namun nasihat penulis buat pembaca, ikutilah saranan pihak kerajaan dalam usaha menamatkan pandemik COVID-19 dengan mengambil vaksin.


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 4-3-2021 12:56 PM | Show all posts
kental gila mamat ni...Rela mati dengan berusaha hidup dan terus beribadah xnk ke?
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:04 PM | Show all posts
elok la ko mati....
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:06 PM | Show all posts
Kata2 tak seiring dengan tindakan..
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Belajar tak katam ada hati nak ulas pasal ugama. Covid pun tak hengen nak hinggap kat ko
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:10 PM | Show all posts
dia ni xde impian nak pegi haji, pegi mekah...

lantak ko la sohai
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni lg sekor spesis sajat suka nak buat kontroversi tarik phatian org.. tp yg sekor tu kaya.. yg ni x tau la nak kata...pemalas lpstu acah2 zuhud
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:13 PM | Show all posts
SS oiii semua org akan mati yer sukarela atau tidak.....kita hendaklah menjadi khairun nasss
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:14 PM | Show all posts
taknak vaksin diam2 jela.. bukan ada paksaan pun
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-3-2021 01:18 PM | Show all posts
confiden gila mamat ni...
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Elok sangatlah tu. Semoga dimakbulkan asap.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Elok la ko mati..anak2 ko boleh hntr rumah anak yatim dpt jgk diorg rasa pergi sekolah
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Elokla. Hidup pun xde guna kalu asik menzalimi anak anak. Si yenna tu lantak la. Korang memang sepadan. Anak anak tu yang aku kesian.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah, kurang sikit beban kerajaan nak vaksinkan orang camni..
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Elokla ko mati.. Xde sumbangan apa2x pada negara... Jauh sekali pada keluarga sendiri.. Pada anak2x adik beradik.... Nehi... Nehi.. So boleh mati segera... Bole Ina tu kawin lain or ddk dgn parent die.... Then bila ko mati tu nnti golek2x masuk dalam kubur sendiri yea..
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah lebih dua tahun weols menunggu
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:32 PM | Show all posts
elok la kalau mati... supaya terlepas anak2 ko dari ajaran2 ko yang menyeksa mental dan tubuh badan deorang tu... terbayang iols anak dia besar nanti mesti mental terganggu sebab dapat ayah macamni... harap2 jangan jadi jauh dari islam sudah...
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko mati xde sapa peduli.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:35 PM | Show all posts
tunggangla selagi boleh tunggang..hang mampuih pun xdak sapa peduli oi.
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2021 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Up to you la suhaimi oi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list