Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
8375
View
125
Reply

Lobai Bergaji Sume Masok Sini: Sajat Dah Masok Kristian ~ Pegi La Pujok Cepat #alololo #wucukwucuk

[Copy link]

Author: tumpanglalu74       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-3-2021 10:06 AM | Show all posts |Read mode
Edited by tumpanglalu74 at 7-3-2021 06:51 PM

murtad-nur-sajat-758x399.jpg

“Kenapa letak bio ada lambang salib?” – Netizen Persoal Tindakan Sajat Letak Lambang Salib Pada Profil Akaun TikTok

Selepas terpalit dengan isu murtad dan kini menjadi buruan JAIS, Nur Sajat atau nama sebenarnya, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman dikatakan hilang dari ‘radar’ sehinggakan akaun media sosial Instagramnya juga telah dinyahaktifkan.

Susulan itu, netizen kini berpusu-pusu ‘melawat’ ke akaun Tiktoknya pula untuk meninggalkan komen peringatan serta nasihat supaya dia tidak melakukan perkara melulu terutama melibatkan hal agama Islam.

Namun apa yang mencurigakan netizen ialah di profil akaun TikTok Sajat, kelihatan lambang salib diletakkan di bahagian ‘bio’ yang sekaligus menimbulkan persoalan ramai.

https://lobakmerah.com/kenapa-letak-bio-ada-lambang-salib-netizen-persoal-tindakan-sajat-letak-lambang-salib-pada-profil-akaun-tiktok/

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 7-3-2021 10:42 AM | Show all posts
TT ni betul2 tertinggal kapal.  
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 10:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Koh koh koh hari ni masuk isle.. pas tuu kristie.. paas tuu nanti kat kristie ade yg tak kena.. masuk indu pulak.. masuk indu ade lg yg tak kena masuk buddha.. dlm buddha pungg ade yg tak kena lg ajaran buddha tuu masuk agama ape pulakk..... koh koh.. bunuh diri ajelaa sajat oiii
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Sajat ni suai masuk agama sembah poen jahhh.. itu je yg sesuai.. kohkoh..
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 10:54 AM | Show all posts
Sebenarnya, Sajat ini waria apa wanita?
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak jumpa jumpa lg ke pondan ni...ntah2 menyorok dok menyorok dkt rmh siti kassim agaknya.
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Ini kalau zaman PH dulu ..  dah tentu2 dikatakan PH sedang kristiankan melayu . Sana sini lobai kopiah kapirkan kita .

:
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
xpyh la up cerita pasal dia ni lg
batak perhatian punya la takut kena tangkap
sanggup murtad.
konon bila dh murtad jabatan agama islam tak bole kacau dia  lg la tu
bacul punye manusia

Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
knp pilih kristen, mesti nak pilih agama yg class2, agama hindu xnak pulak sembah gajah lombu, zoroastrism pun ade sembah api tuhan ahza mazda, ataupun sembah pokok mcm org asli..
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:00 AM | Show all posts
Buritan replied at 7-3-2021 10:50 AM
Koh koh koh hari ni masuk isle.. pas tuu kristie.. paas tuu nanti kat kristie ade yg tak kena.. masu ...

apa kelas masuk indu sisasal murtad je masuk kriatian baru nampak urban
krismas pun sibuk dok celebrate.deepavali thaipusam tk mo plak celebrate
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Sekarang zaman aman2 boleh tuka agama .


Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Lobai munapek dah jadi anjing yg jinak . Dah sebok gonggong tulang sana sini .   
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:06 AM From the mobile phone | Show all posts
helicornia replied at 7-3-2021 11:00 AM
apa kelas masuk indu sisasal murtad je masuk kriatian baru nampak urban
krismas pun sibuk dok cel ...

Sajat mencari hugame yg suai dgn dia.. rasanyaa hugame ape yg duk terima buang poen.. masuk atest nanti lak tak tahan jugak kang.. ye laa semua boleh.. rogol boleh.. kena rogol sape nak lindung hak dia plk
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 7-3-2021 11:00 AM
knp pilih kristen, mesti nak pilih agama yg class2, agama hindu xnak pulak sembah gajah lombu, zoroa ...

Masuk agama mulayu ajo laa..ketuk tong 7 kali.. koh koh
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:11 AM | Show all posts
cupu replied at 7-3-2021 10:57 AM
Tak jumpa jumpa lg ke pondan ni...ntah2 menyorok dok menyorok dkt rmh siti kassim agaknya.

mhkin dah jadi cencorot
jho lo jd beruang


Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Mana lah tau bang jat ngetaste kat paderi pilak. Adalah jugak pembimbing. #bakalpaderimu
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Sib baik tak letak salib terbalik.

Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Friska replied at 7-3-2021 10:54 AM
Sebenarnya, Sajat ini waria apa wanita?

Nah




113944ikx1zchk1whq5rtk.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:34 AM From the mobile phone | Show all posts
X caya.... kalau dia sembah salib berdoa depan salib atau pi church atau pakai rantai salib baru akak percaya
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2021 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
nak jadi kristian ke dia ni
masih ada rasa bertuhan rupanya
ingatkan nak jadi atheis
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list