Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
3121
View
42
Reply

[Tempatan] Pemuda putus cinta berzikir di ruang akad nikah Jawi

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-4-2021 03:25 PM | Show all posts |Read mode
Pemuda putus cinta berzikir di ruang akad nikah Jawi

https://www.kosmo.com.my/2021/04 ... ng-akad-nikah-jawi/

Oleh MOHD. HUSNI MOHD. NOOR
7 April 2021, 2:28 pm


Lelaki itu mengalunkan zikir istighfar dan mengaji dengan nada suara yang kuat.

PUTRAJAYA C Tindakan seorang pemuda yang memasuki ruang majlis akad nikah di Ibu Pejabat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), Kuala Lumpur dengan berkaki ayam dan bersendirian pagi tadi menimbulkan pelbagai persoalan.

Lebih mengejutkan, lelaki tempatan berusia lingkungan 20-an itu dilihat terus duduk di pelamin sebelum mengalunkan zikir istighfar dan mengaji dengan nada suara yang kuat.

Tindakan berkenaan menimbulkan persoalan dalam kalangan kakitangan Jawi di tingkat 3, Bahagian Perkahwinan dan Pembangunan Keluarga itu sebelum mereka bertindak mendekati dan menenangkan lelaki berkenaan.

Difahamkan, lelaki berkenaan mengalami tekanan perasaan akibat putus cinta.

Gambar lelaki berkenaan yang sedang ditenangkan dua pegawai keselamatan Jawi turut dikongsi menerusi laman Facebook jabatan itu hari ini.

Sementara itu, seorang kakitangan Jawi yang dihubungi Kosmo! berkata, dia antara orang terawal yang mendekati lelaki berkenaan.

Katanya, selepas didekati, lelaki itu sedang duduk di atas kerusi yang dikhaskan untuk bakal pengantin lelaki bagi upacara akad nikah sambil mengalunkan zikir istighfar.

Saya ada bertanya nama dan tujuan dia datang ke sini namun, dia hanya mengangguk dan tidak menjawab sebaliknya terus berzikir.

Saya kemudian membacakan ayat penenang dan minta lelaki itu mengambil wuduk sebelum memberikan dia segelas air, katanya.

Katanya, menerusi perbualan singkat dengan lelaki itu seperti seolah-olah dia baharu putus cinta.

Jelasnya lagi, kejadian berlaku kira-kira pukul 8.30 pagi sebelum lelaki itu dibawa keluar oleh dua anggota polis sejam kemudian bagi tindakan selanjutnya. -K! ONLINE

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 7-4-2021 04:45 PM | Show all posts
putus cinta sampai tingtong jadinya
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Okla tu pi berzikir pejabat nikah dari terjun bangunan
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:17 PM | Show all posts
Nasib tak panjat bangunan kalau tak jenuh abam bomba pulak yang nak kena pujuk
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
helicornia replied at 7-4-2021 04:45 PM
putus cinta sampai tingtong jadinya

Kadang putus cinta penangannya lebih hebat!kesian pulak putus cinta sampai jadi gini
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 05:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa dekkkk...baik putus cinta dari putus nyawa...bercinta boleh berkali kali dekkkk....sabaula...mungkin jodoh adik masih di tingkata tua tunggu ajelaaa
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Kemaruk nak menikah la tu, putus cinta sampai ke JAWI ratibnys
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya..hrp2 la sembuh
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 06:51 PM | Show all posts
takziaahh dik
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 07:29 PM | Show all posts
pelamin anganku musnah ke kisahnya ni..versi lelaki
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Lemah semangat budak ni....x kuat langsung dugaan ..baru pasal cinta..
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
jalfa replied at 7-4-2021 05:43 PM
Kenapa dekkkk...baik putus cinta dari putus nyawa...bercinta boleh berkali kali dekkkk....sabaula... ...

Hahahaha..kalau adik pelajar kolej,jgn takut nanti adalah jodoh dgn perempuan yg lebih matang dan beruang
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 07:51 PM | Show all posts
3chanceno replied at 7-4-2021 05:23 PM
Kadang putus cinta penangannya lebih hebat!kesian pulak putus cinta sampai jadi gini

mmg,main putus cinta ni kalau xterjun banggunan boleh jd tingtong,
mmg nampak remeh je,sape yg pernah bercinta tahulah apa itu mabuk cinta...
bila org yg dicintai xde,ibarat mcm xdpt dadah...
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 07:52 PM | Show all posts
noor2 replied at 7-4-2021 07:35 PM
Lemah semangat budak ni....x kuat langsung dugaan ..baru pasal cinta..

sbb masih budak,
kita yg tua ni pun kadang ade yg masih kemaruk...
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 08:02 PM | Show all posts
Edited by capiloton at 7-4-2021 08:13 PM

innesen nya, kesian  dier.

tengok gue tolong jaga kan jodoh orang lain sampai 10 kali,
rileks jer takde depress pom.
jodoh ni Tuhan yang tentukan, bukan nya kite.

lagipun bunga bukan nya sekuntum, ada 3.5 billion bunge dalam donia,
just take your time, enjoy the journey and embrace the experience

yang penting guna konsep - single, but not alone.
n you will be fine  
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 08:21 PM | Show all posts
3chanceno replied at 7-4-2021 05:23 PM
Kadang putus cinta penangannya lebih hebat!kesian pulak putus cinta sampai jadi gini

Itu membuktikan betapa cintanya terlalu mendalam dn harapannya terlalu tinggi, lebih tinggi drp Gunung Everest. Dan dlm lingkungan umur yg begitu muda, lelaki itu gagal untuk mengurus emosi, tidak sabar dn tidak mencari hikmah disebalik kegagalan bercinta. Kalau yg tak pernah alami tak akan mengerti, tapi mane2 yg pernah tersandung cinta, ade yg sampai ke tua tidak lagi mencari ganti. Setiap orang lain cara mereka menghadapi ujian cinta ni.
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 08:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Fly_over at 7-4-2021 08:53 PM

iols tgk kn bbnu lelaki zmn milenial rapuh btl bila putus cinta. kadang tu ada yg iols rasa mcm fake je nk viral. mlolong2 nanyi kt tangga, mnangis dibucu bilik la. hukaloh over nya ko dekkk.. yg pmpn xde pulak iols nmpk buat vid mratib sedih over2.. kalau ada pn iols rasa xsebanyak budak lelaki.
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 10:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Taknak kutuk dia, sbb pernah rasa kena tinggal sampai patah hati. Setiap org cara terima berbeza. Kita mungkin kuat, dia tak sekuat kita. Kita pun taktau apa dia lalui masa putus tu.
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 10:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya..bertabalah dik
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 11:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Scary ye lately. Ramai sangat orang tertekan atas benda2 yang dulunya kita rasa ringan. Semoga adik dikuatkan hati dan semangat. Akak pun baru je sembuh dari kelukaan hati sampai tefikir benda bukan2. Nangislah depan Allah sekuat2nya. InsyaAllah ada cahaya nanti.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list