Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
9845
View
229
Reply

AKHIR ZAMAN.. MISTERI SEBUAH PERJALANAN..3.0

[Copy link]

Author: miftahuljamilah    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-4-2021 10:16 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

uploading pics

sebagai pengakhiran thread saya mungkin di musim ini..kita akhiri dengan kisah kasih sayang.. dari thread konspirasi dulu saya menulis.. sampailah kisah akhir zaman.. kita kupas dan berkongsi.. bukan lagi berhujah mencari kebenaran.. sebaliknya kita mencari titik persamaan ke arah pernyatuan..mungkin bunyinya macam anti klimaks.. sebab kebangkitan yg dinanti belum kunjung tiba.. tapi kita telah hampir menuju penamat cerita.. begitulah kehidupan ini.. bagi yang sentiasa mengikuti thread saya .. haa masukkk

@bluecathaze
@Ah_Kwan
@pertai
@novlin
@Normabaru
@koko2
@netto
@nuurr
@Delifrance
@capiloton
@MnhSengalBengal

sekadar menyebut beberapa nama maaf saya tak larat nak menaip jika ada tak dicatatkan saya mohon maaf.. sebab topik last ni kita nak buat penutup dah .. kita pun tak tau masihkah kita punya waktu selepas ini untuk bersembang lagi Jadi pada waktu terdekat ini saya tutuplah thread 2.0 ye






Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 7-4-2021 10:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Tanda kasih sayang Allah di penghujung zaman maka diutuskan seorang mujaddid bagi memperbaharui sistem dunia yang telah rosak..ia bukanlah suatu ancaman melainkan sang penyelamat untuk mambawa kpd kesatuan ummah kembali kpd Allah dan Muhammad

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, Sungguh, bumi ini akan dipenuhi oleh kezaliman dan kesemena-menaan. Dan apabila kezaliman serta kesemena-menaan itu telah penuh, maka Allah s.w.t. akan mengutus seorang laki-laki yang berasal dari umatku, namanya seperti namaku, dan nama bapanya seperti nama bapaku (Muhammad bin Abdullah). Maka ia akan memenuhi bumi dengan keadilan dan kemakmuran, sebagaimana ia (bumi) telah dipenuhi sebelum itu oleh kezhaliman dan kesemena-menaan. Di waktu itu langit tidak akan menahan setitis pun dari titisan airnya, dan bumi pun tidak akan menahan sedikit pun dari tanaman-tanamannya. Maka ia akan hidup bersama kamu selama 7 atau 9 tahun. (HR. Thabrani)
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 10:34 PM From the mobile phone | Show all posts

sekadar ulangan untuk meneliti watak2 akhir zaman yang sedang dinanti sebelum muncul al Mahdi dan Nabi Isa
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 10:46 PM From the mobile phone | Show all posts
miftahuljamilah replied at 7-4-2021 10:34 PM
sekadar ulangan untuk meneliti watak2 akhir zaman yang sedang dinanti sebelum muncul al Mahdi dan  ...

Dan Ibnu Umar r.a. bahwa Nabi SAW sambil memegang tangan Sayidina Ali telah bersabda: Akan keluar dan sulbi ini seorang pemuda yang akan memenuhi bumi ini dengan keadilan (Imam Mahdi) . Maka apabila kamu menyakini yang demikian itu, hendaklah kamu bersama pemuda dari Bani Tamim. Sesungguhnya dia datang dari sebelah timur dan dialah pemegang panji-panji Al Mahdi.(Riwayat At Thabrani)


Berdasarkan hadits di atas jelaslah bahawa kebangkitan Islam di akhir zaman terjadi di tangan seorang pemuda dan Bani Tamim. Bani Tamim adalah salah satu cabang dan kabilah Quraisy. Yakni pemuda yang dikatakan akan menyerahkan panji-panji hitam kepada Imam Mahdi. Dengan kata lain perjuangan Pemuda Bani Tamim dan Imam Mahdi berkait erat dan sambung-menyambung.Pemuda Bani Tamim ibarat switch, sedangkan Imam Mahdi sebagai lampunya. Apabila switch tidak ditekan, maka lampu tidak akan menyala. Artinya Imam Mahdi belum akan zahir bila Pemuda Bani Tamim belum membuat tapaknya.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 10:56 PM From the mobile phone | Show all posts
SIAPAKAH PEMBAWA PANJI HITAM?

kali ini saya akan terangkan watak-watak apakah yang akan muncul di peperangan akhir zaman nanti..


Mereka adalah:-


1- PemudaBani Hasyim
2- Pemuda Bani Tamim
3 Haris Harasth
4- Al-sufyani
5- Al-kalb


Lokasi yg saya dapat ialah:
Versi hadis:-
1- Negeri belakang sungai
2- Negeri timur jauh
3- Khurasan (satu hadis-tidak ingat sanadnya-mengatakan Nabi mengatakan khurasan terletak di timur tetapi menunjukan tongkatnya ke arah selatan Arab)


Versi Nostradamos:-
1- Great entermixed nation
2- North Afrika via intermixed by Arabic
3- Eastern latin

credit to http://ridhwanabdsahar.blogspot.com/2013/04/misteri-pasukan-panji-hitam.html?m=1
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 11:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Baiklah kita kaji perihal lokasi dahulu.


Versi hadis mengatakan Khurasan adalah tempat munculnya pemuda ini. Dimanakah khurasan.
Jika di amati, Khurasan ada di Iraq(kalau tidak silap), akan tetapi, nabi mengisyaratkan
Khurasan yang lebih timur tetapi menunjukkan tongkatnya ke arah selatan (kalau tidak salah ada hadis ini tetapi tidak tahu sahihnya)


Berbalik pada versi Notradomus pula, kita sudah dapat mengagak apa yang ingin dinyatakan itu.
Arabic via north africa. Negara arab apakah yang paling hampir dengan Afrika? Sudah tentu jika kita lihat dalam peta dunia, kita akan dapat lihat EGYPT/MESIR.


Maka, disini kita boleh kaitkan bahawa Pemuda Bani Tamim munculnya di timur.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 11:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by miftahuljamilah at 8-4-2021 07:45 AM
miftahuljamilah replied at 7-4-2021 11:07 PM
Baiklah kita kaji perihal lokasi dahulu.




Ramai yg claim bangsa merekalah akan muncul sebagai penyelamat.. tetapi kita perlu ingat .. perjuangan skhir musim bukan lagi berjuang untuk kedaulatan bangsa atau mengangkat mana2 negara atau bangsa ,kerana Al Mahdi muncul akan menjadi penyatu kepada seluruh umat bangsa atau kesukuan mahupun  mazhab .. kerana itulah kita perlu berkasih sayang.. sebab hanya kasih sayanglah yg menyatukan hati2 kita semua
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 11:25 PM From the mobile phone | Show all posts
tinggalkan sejenak kisah kedatangan Al Mahdi.. kerana watak yang penting sebelum minculnya Al Mahdi adalah PBT.. (pemuda bani tamim).. dunia hari ini sedang bergelora.. pelbagai isu di dalam dan luar negara.. cuma punca spark masih samar2 ..bersediakah kita saat tersebut?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 11:29 PM From the mobile phone | Show all posts
sekarang kat Malaysia tengah sibuk kes SOP dan selebriti.. seolah2 itulah isu utama setakat ni yang paling penting.. tapi saya rasa ada isu yang besar sedang ditutup .. tanpa disedari oleh orang awam..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 11:34 PM From the mobile phone | Show all posts
ada banyak lagi berita latihan/ senaman ketenteraan di negara luar sedang berjalan.. sedikit masa lagi bakal berlaku bunga2 peperangan.. tapi berita tu macam di pandang sepi di sini.. huru hara akhir zaman semakin mendekati..
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2021 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Terima kasih atas perkongsian.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2021 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
lavendernovella replied at 7-4-2021 11:54 PM
Terima kasih atas perkongsian.

Hi Lavender lama tak bersiaran..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-4-2021 12:00 AM From the mobile phone | Show all posts
kedatangan Al Mahdi dan PANJI HITAM hanya berlaku setelah dunia huru hara.. manusia akan mencari2 juruselamat.. dan ia tak mungkin berlaku dalam keadaan tenang.. kerana kedatangan ia mengikut hukum permintaan dan penawaran.. selagi belum benar2 terdesak manusia belum mencari dan memohon dgn susah payah supaya Dia keluar
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2021 12:24 AM From the mobile phone | Show all posts
miftahuljamilah replied at 7-4-2021 11:34 PM
ada banyak lagi berita latihan/ senaman ketenteraan di negara luar sedang berjalan.. sedikit mas ...

Betulke Kat laut cina  selatan Akan berlaku peperangan melibatkan kuasa besar?then negeri  yg berada Di pesisir LCS  AKan terima Tempias  perang?
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2021 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Assalamualaikum kaka tt
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2021 01:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Check in as silent reader
Tq TT buka thread ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-4-2021 06:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Mekasih kak tt bukak benang baru
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-4-2021 07:31 AM From the mobile phone | Show all posts
zarasofia replied at 8-4-2021 12:26 AM
Assalamualaikum kaka tt

Waalaikumussalam zara .. silalah komen sepatah 2 kata
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-4-2021 07:31 AM From the mobile phone | Show all posts
zarasofia replied at 8-4-2021 12:26 AM
Assalamualaikum kaka tt

Waalaikumussalam zara .. silalah komen sepatah 2 kata
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 8-4-2021 07:32 AM From the mobile phone | Show all posts
ReDroSe! replied at 8-4-2021 01:00 AM
Check in as silent reader
Tq TT buka thread ni

@ReDroSel silalah komen sepatah 2 kata
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list