Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
4167
View
49
Reply

[Tempatan] Dalam masa tiga jam, lebih 1,200 orang kunjungi bazar Ramadan Bayan Lepas. Sebelum tu kena baris hampir 50 meter

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-4-2021 11:55 PM | Show all posts |Read mode
1,200 pengunjung dalam masa tiga jam bazar beroperasi

    Oleh Azman Bin Ibrahim
    13 April 2021, 11:41 pm



BALIK PULAU: Pengunjung terpaksa beratur panjang bagi menunggu giliran masuk ke bazar Ramadan Bayan Lepas di sini pada hari pertama operasi perniagaan itu bermula petang tadi.

Difahamkan, mereka terpaksa beratur sepanjang lebih 50 meter dari Jalan Dato Haji Ismail Hashim ke laluan masuk utama bazar berkenaan mulai pukul 4.30 petang.

Penganjur bazar Ramadan itu, Mohd. Afizan Abdul Rashid berkata, pihaknya terpaksa mengehadkan kapasiti pengunjung seramai 200 orang pada satu-satu masa berikutan perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan.

Suasana pada hari pertama  bazar Ramadan hari ini agak kelam-kabut disebabkan kami perlu memastikan pemantuhan SOP terutama jumlah kehadiran pengunjung.

Hari ini sahaja, operasi bazar Ramadan mencatatkan bilangan pengunjung seramai 1,200 orang dalam tempoh hampir tiga jam beroperasi sehingga pukul 7.30 petang tadi.

Buat masa ini, belum ada had masa dikenakan untuk pengunjung membeli-belah juadah berbuka. Kami harap mereka patuh SOP Covid-19 yang ditetapkan, katanya kepada Utusan Malaysia di sini malam ini.

Mohd. Afizan berkata, bazar Ramadan berkenaan menempatkan sebanyak 80 gerai jualan makanan dan minuman melibatkan seramai kira-kira 120 peniaga.

Kami turut menyediakan ruang beratur kepada pengunjung di setiap gerai jualan bagi memastikan tidak berlaku kesesakkan di tengah-tengah laluan masuk bazar, ujarnya.

Lewat petang tadi, tular sekeping gambar yang dirakam netizen dari sudut atas perumahan berhampiran bazar berkenaan yang menunjukkan pengunjung sedang berbaris panjang dari Jalan Dato Haji Ismail Hashim. C UTUSAN ONLINE

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 13-4-2021 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau yg masuk lalu celah2 nak pantau camne?
Mostly bazar jenis kat tempat luas mcm padang...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 12:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Bazar kat taman wira mergong tadi dari tak ramai org berniaga dan org membeli... Mungkin esk ramai kot sbb hujan sama hari ni.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Tu bagusnya CM Cina. Tengok Kelate gomen isele pegi batal bazar Romdan 2 hari sebelum puasa, peniaga dah belanja beribu.beli brg.2
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 05:29 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 14-4-2021 12:11 AM
Tu bagusnya CM Cina. Tengok Kelate gomen isele pegi batal bazar Romdan 2 hari sebelum puasa, peniaga ...

Sebab melayu nak jaga kesihatan warga melayu..cina bukan peduli kalau jangkitan merebak kann?
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 05:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Uishhh panjang!
Aku bkn jenis ke bazar ramadhan pun so xkesah sgt
Dr zaman bujang mmg buka puasa ala kadar, mkn  mcm dinner pada hari2 biasa je
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 05:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Baik buka gerai dpn rumah jah
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 05:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Kobid letak tepi, masa ramadan ini..gi bazar nie cam seperti pelengkap posa la..sepatah kata acik  jiran sebelah,cam tak sah kalau tak gi bazar ramadan nie!aaggituuuuuuu
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 06:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak kosaa nak berbaris panjang camni.. baik lerr beli kat org menjual tepi2 jalan biasa atau kedai makan biasa
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 06:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku x kisah lansung x pi bazaar ni.tp tok laki aku sejenis lapar mata... ayam golek,roti john,murtabak,kueh semua nak dibeli...mmg sejenis anak chep one..degil
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 06:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Bukan kaki bazar dn sememanglah kena beratur mcm ni paling aku benci...rela path balik...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Moga patuh sop ya malaysian
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:04 AM From the mobile phone | Show all posts
tak semua org tinggi tahap kesaboran begini..
penang kebangga sure bangga.
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:19 AM | Show all posts
sukacactus replied at 14-4-2021 05:38 AM
Uishhh panjang!
Aku bkn jenis ke bazar ramadhan pun so xkesah sgt
Dr zaman bujang mmg buka puasa a ...

hahahaha,same la,aku pun jenis xkisah soal makan ni, tahun lepas langsung xke bazar....

Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:20 AM | Show all posts
jalfa replied at 14-4-2021 06:35 AM
Aku x kisah lansung x pi bazaar ni.tp tok laki aku sejenis lapar mata... ayam golek,roti john,mu ...

perut besar boleh la...
aku ni perut kecik bazir je,
takat makanan 1 air 1 dah cukup...
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:45 AM | Show all posts
Panjang camtu pun sanggup beratur ..kegigihan betul setakat nak beli makanan
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:48 AM From the mobile phone | Show all posts
copy_paste replied at 14-4-2021 07:19 AM
hahahaha,same la,aku pun jenis xkisah soal makan ni, tahun lepas langsung xke bazar....

Hahaha, aku pun dah bertahun xpergi sebab tau nnt xabis pun kalau beli
Jenis dinner pun mkn ciput je
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:50 AM | Show all posts
sukacactus replied at 14-4-2021 07:48 AM
Hahaha, aku pun dah bertahun xpergi sebab tau nnt xabis pun kalau beli
Jenis dinner pun mkn ciput ...

bukan kita je jenis mcm x habis,kebanyakan org lain pun mkn x habis,
bulan puasa ni la paling buk pembaziran makanan,
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:53 AM From the mobile phone | Show all posts
copy_paste replied at 14-4-2021 07:50 AM
bukan kita je jenis mcm x habis,kebanyakan org lain pun mkn x habis,
bulan puasa ni la paling buk ...

Bazir betul
Kalau xlalu nak mkn, buat apa beli
Mata dgn nafsu tu kena puasa
Aku jenis xsuka membazir
Lg 1, xsuka fridge penuh dgn leftovers
Reply

Use magic Report

Post time 14-4-2021 07:58 AM | Show all posts
sukacactus replied at 14-4-2021 07:53 AM
Bazir betul
Kalau xlalu nak mkn, buat apa beli
Mata dgn nafsu tu kena puasa

tp kalau dah kita punye pasangan jenis mata rambang nengok makanan xleh nk buat ape2 lah...
kalau aku mmg xnk pesan ape2 sbb dah tahu mesti beli byk...

nak kata byk tu x,stil lg pembelian miskin tapi tetap ada lebihan makanan....

xnk bazir buat masakan bersamamu je lah hehehehehe mmg habis...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list