CARI Infonet

Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 10487|Reply: 40

[Cinta] Bagaimana 'membuktikan' perasaan? How do you make your feelings an evidence?

[Copy link]
Post time 2-5-2021 11:47 AM | Show all posts |Read mode
In a relationship, kita perlu membuktikan kasih sayang dan cinta terhadap pasangan kita, however, bagaimana membuktikannya? bukti melalui kata2 tidak boleh dikategori sebagai bukti...tidak kuat sebagai sandaran mengesahkan perhubungan tersebut...

apa pandangan forumer2 yg bijak pandai?

Rate

View Rating Log

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 2-5-2021 12:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg pasti dalam hidup ini cuma MATI...

Now lets move along bro.....

Use magic Report

Post time 2-5-2021 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
see from the action.. kalo setakat kata2 je lps tu tak selari dgn perbuatan nak wat gapo

Use magic Report

Author| Post time 2-5-2021 03:15 PM | Show all posts
stingerxmas replied at 2-5-2021 12:17 PM
Yg pasti dalam hidup ini cuma MATI...

Now lets move along bro.....

mati tu memang pasti...tak perlu pembuktian...

kita berckp pasal love...cinta...through history relationship is shown by building monument, palaces, tombs, etc...sebagai bukti cinta...

Use magic Report

Post time 3-5-2021 01:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by stingerxmas at 3-5-2021 01:27 AM
ifanonline replied at 2-5-2021 03:15 PM
mati tu memang pasti...tak perlu pembuktian...

kita berckp pasal love...cinta...through histo ...

Yang menggerakkan hati manusia itewww DIA...

Kau tak perlu buktikan apa apa pada pasangan kau selagi DIA kau dahulukan dari segalanya....kerana DIA la juga MAHA penggerak hati hati hambaNYA.

Bak kata pendeta board sebelah,

Kau nak aku sambung?

Use magic Report

Author| Post time 3-5-2021 11:10 AM | Show all posts
stingerxmas replied at 3-5-2021 01:25 AM
Yang menggerakkan hati manusia itewww DIA...

Kau tak perlu buktikan apa apa pada pasangan kau ...

penggerak hati...interesting...

itu benar belaka...tapi we need to lower our level sebagai manusia hina...pembuktian dr manusia hina...yes it is god's will, but as human, the evidence of feelings need to be documented...how do you that?

Use magic Report

Follow Us
Post time 3-5-2021 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 3-5-2021 11:10 AM
penggerak hati...interesting...

itu benar belaka...tapi we need to lower our level sebagai manu ...

Kalau dah perlu dokumented segala..then you know your partner is not intelectually worthy of you....

Mustahil bakal partner kau bacaan dlm solatnya berbeza dgn bacaan bacaan didalam solat kau? Atau memang dua dua jenis dungu...?

Agama evolves...so does love....

Use magic Report

Author| Post time 3-5-2021 05:24 PM | Show all posts
Edited by ifanonline at 3-5-2021 05:27 PM
stingerxmas replied at 3-5-2021 11:19 AM
Kalau dah perlu dokumented segala..then you know your partner is not intelectually worthy of you.. ...

hmmm...but marriage is legally documented...akad dan nikah...lepas akad, kena sign borang nikah...that is a form documentation to manifest your partnership with the significant other...it is not a matter of poor intellect or vice versa...
you can say that borang nikah is a form of legalizing your feelings..as officially you are married and bound to that other person...but what if this method can be used during your relationship? how to bind your feelings towards the significant other by giving assurance through documentizing your feelings?

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Post time 3-5-2021 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by stingerxmas at 3-5-2021 06:17 PM
ifanonline replied at 3-5-2021 05:24 PM
hmmm...but marriage is legally documented...akad dan nikah...lepas akad, kena sign borang nikah... ...

banyak sangat spelling la kau dok...yg bercerai berai dikalangan masyarakat kita iteww pastinya kelompok yg tak pernah dokumentasikan hati isi perut mereka pada pasangan sehingga bila terlerai ikatan tak perlu look back pada apa apa kheunz?

dunia ini evolves dok...begitu juga cinta serta perasaan  like i said..mendokumentasikan perasaan yg continuously evolving is so fake and unreal.....coz hakikatnya naluri kita akan melalui different phases at different stage of our relationship of marriage.....so get real for goodness sake....

kahkahkahkah

Use magic Report

Author| Post time 3-5-2021 06:29 PM | Show all posts
stingerxmas replied at 3-5-2021 06:11 PM
banyak sangat spelling la kau dok...yg bercerai berai dikalangan masyarakat kita iteww pastinya  ...

pandangan anda secara teori baguslah...tetapi manusia terikat dgn undang2 dunia dan akhirat...one can discuss on perception of human feelings, religious values, etc...but by end of the day, there must be prove of love...love towards human being...

you dont think so?

Use magic Report

Post time 3-5-2021 06:38 PM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 3-5-2021 06:29 PM
pandangan anda secara teori baguslah...tetapi manusia terikat dgn undang2 dunia dan akhirat...one  ...

Akhirnya siapa yg perlu tahu? Bukankah Pencipta yg Mencipta kita? utk kita diadili..?

Endorsement of your love dlm apa bentuk jua just to assure your other half  of your prescribed and true love will not get you far in any relationship...instead the virtue and the very fundamental remain....amanah yg perlu digalas dgn sebaik kemampuan...both parties...

Seek and let HIM be our guidance.....and you will not go astray....trust me

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Author| Post time 3-5-2021 06:59 PM | Show all posts
Edited by ifanonline at 3-5-2021 07:06 PM
stingerxmas replied at 3-5-2021 06:38 PM
Akhirnya siapa yg perlu tahu? Bukankah Pencipta yg Mencipta kita? utk kita diadili..?

Endorse ...

i don't deny your assumption on the spiritual level...yes, I agree...God is the Almighty...

but you need to understand, we are talking on a human level here...I do understand your purpose on God's will, I really do...

As I said before, humans are governed by human laws, not to mention spiritual laws sent by the Almighty...

but in the eyes of humans, validation is needed not only to assure the relationship is on an equal footing but the idea of human law is based on evidence, can a feeling be validated through evidence? As I mentioned before, a marriage certificate is a form of evidence and validation of two humans solidifying their intention in love...akad dan nikah...
I will give you a simple example...how do validate/make evidence the words of God? Allah SWT berckp dgn Muhammad s.a.w melalui Jibrail...bagaimana Muhammad menjadikan pembuktian perckpan dan wahyu ini kpd manusia? Melalui ktab suci Al-Quran...hard, physical evidence of the Almighty to the human race through the Quran...and His love to his subject is mentioned in the Quran...that is His evidence of love...

you need to separate your spiritual ideas, and concrete ideas in terms of love and feelings...

do you get me?

Rate

View Rating Log

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 3-5-2021 06:59 PM
i don't deny your assumption on the spiritual level...yes, I agree...God is the Almighty...

but ...

you are scaring and shooing people away from your thread....

banyak sangat rewel dan coloknya....

kahkahkah

Use magic Report

Author| Post time 4-5-2021 11:15 AM | Show all posts
stingerxmas replied at 4-5-2021 11:07 AM
you are scaring and shooing people away from your thread....

banyak sangat rewel dan coloknya.. ...

tak ramai intellectual la kat sini stinger...you are the only one stimulating my biggest sexual organ...

Use magic Report

Post time 4-5-2021 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 4-5-2021 11:15 AM
tak ramai intellectual la kat sini stinger...you are the only one stimulating my biggest sexual or ...

berair is my middle name....buat org berair is my profession....

kahkahkahkahkahkah

Use magic Report

Post time 5-5-2021 09:52 AM | Show all posts
kata kata harus selari dengan tindakan...
kalau asyik dok bercinta sayang je tapi takde buat apa2  pun tak guna jugekkkk

Use magic Report

ADVERTISEMENT

Author| Post time 6-5-2021 12:57 PM | Show all posts
stingerxmas replied at 4-5-2021 11:20 AM
berair is my middle name....buat org berair is my profession....

mati dah sahabat aku sorang ni...

Use magic Report

Post time 6-5-2021 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
siputpepel replied at 5-5-2021 09:52 AM
kata kata harus selari dengan tindakan...
kalau asyik dok bercinta sayang je tapi takde buat apa2   ...

Cinta dan  syg tak cukup buat kita kenyang kewwww?

Nak kena buat apa lagi?

Kahkahkahkah

Use magic Report

Post time 6-5-2021 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
ifanonline replied at 6-5-2021 12:57 PM
mati dah sahabat aku sorang ni...

Ketahuilah bahawa sesungguhnya kematian itewww sekadar terpisahnya roh dari jasad sedangkan sebenarnya ia masih hidup dikalangan org org yg ditinggalkannya...

Hellooooo....

Use magic Report

Author| Post time 6-5-2021 10:24 PM | Show all posts
stingerbenz replied at 6-5-2021 10:14 PM
Ketahuilah bahawa sesungguhnya kematian itewww sekadar terpisahnya roh dari jasad sedangkan sebena ...

welcome back stinger...

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

Category: Cinta & Perhubungan

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

20-4-2024 12:30 PM GMT+8 , Processed in 0.156811 second(s), 52 queries .